2.0 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • beton99
    Ambiente
    • 2014
    • 145
    • Octavia III combi (5E5)
    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

    Pozyje, zobacze do tej pory przejechalem 3800km z czego 2500 od piatku do niedzieli :twisted: i jak do tej pory zadnej kontrolki tylko ta sytuacja co opisywalem powyzej. Napisalem tylko moje doswiadczenia z Honda. Tam kontrolka pomiedzy przebiegiem 80tys a 100tys zapalila sie 3 razy i potem tylko wypalanie w tle, ktore bylo widac jak na dloni ( jadac 90km/h chwilowe spalanie 10-12l). Nagle "kichniecie" i wszystko wracalo do normy

    [ Dodano: Czw 06 Lis, 14 01:43 ]
    Z ostatniej chwili: dzis w nocy wracajac do domu przed swiatlami puscilem na luz, zeby sie dotoczyl i obroty na 1000. Po zatrzymaniu spalanie chwilowe 0,9l/h i start/stop nie wylaczyl silnika. Pogonilem kawalek za miasto, doslownie 5km i z powrotem i wszystko wrocilo do normy. podejrzewam, ze cos sie dzialo z DPF-em. Potwierdza sie tylko, ze tak ta procedura wyglada bo coz by to moglo byc innego???

    Komentarz

    • HansHawk
      Drive
      • 2014
      • 47
      • Octavia III (5E3)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      Oficjalne stanowisko ASO Skoda w sprawie pasywnego wyp. DPF

      Ponieważ wg mnie temat jest ważny w kontekście prawidłowej ekploatacji silników TDI CR DPF, poprosiłem drogą e-mailową o wypowiedź ASO przy salonie w którym kupiłem swoją Octavię, a oto odpowiedź ASO:

      W przypadku filtra DPF, paliwo podczas wypalania nie jest dostrzykiwane bezpośrednio do filtra DPF, tylko do komory spalania dla zwiększenia temperatury, do właściwego dopalania filtra. Nawiązując to tego co pan napisał: „czy podczas pasywnego wypalania DPF jest dostrzykiwane paliwo do filtra DPF, które w przypadku nie dokończenia tego procesu może spłynąć do miski olejowej, rozrzedzić olej silnikowy, zwiększając jego poziom” , taka sytuacja nie może mieć miejsca ponieważ dawka paliwa jest zwiększona tylko i wyłącznie w komorze spalania i zawsze wypali się w 100% mimo to że proces zostanie przerwany.

      Komentarz

      • PeRioD
        Classic
        • 2014
        • 18

        Przy dopalaniu chwilowe spalanie na jałowym o właśnie 0.9l...wypalanie dpfa widać zawsze po lekko podniesionym spalaniu...
        Pierwszy VAG...2.0 TDI 150 km

        Komentarz

        • beton99
          Ambiente
          • 2014
          • 145
          • Octavia III combi (5E5)
          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

          Czyli PeRioD zgadzaloby sie z tym co opisywalem. Dziwnie moim zdaniem producenci robia, ze nie ma przy takim procesie kontrolki bo dla laika, ktory pierwszy raz kupuje diesla z DPF-em moze to oznaczac klopoty. Ja juz jedno auto z filtrem przerabialem i sie "nauczylem". Mam to zakodowane, ale wyobraz sobie kogos, kto kupuje diesla i jezdzi....i jezdzi, bo nic sie nie wyswietla a tu nagle sie okazuje, ze olej napedowy w misce w duzej ilosci. Reszte sobie sami dodajcie.

          Komentarz

          • HansHawk
            Drive
            • 2014
            • 47
            • Octavia III (5E3)
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            Zamieszczone przez beton99
            (...) a tu nagle sie okazuje, ze olej napedowy w misce w duzej ilosci. (...)
            Jaki olej napędowy w misce, czy kolega czytał mój post powyżej?

            Komentarz

            • PeRioD
              Classic
              • 2014
              • 18

              W mondeo z 2008 roku w trakcie dopalania świeci się żółta kontrolka silnika...co moim zdaniem jest to idiotyczne, bo jeśli nie przeczytasz instrukcji to nie wiesz że nie możesz wtedy zatrzymać auta...a gdyby chodziło o inną usterkę...a mało tego, kontrolka nie gaśnie po zakończonym procesie...dla mnie kompletny debilizm. Z dwojga złego to już chyba wolę żeby nic się nie świeciło.
              Pierwszy VAG...2.0 TDI 150 km

              Komentarz

              • beton99
                Ambiente
                • 2014
                • 145
                • Octavia III combi (5E5)
                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                Czytalem, czytalem szanuje wypowiedz ASO. Odbieglem troche od tematu, przytaczajac problem ludzi, ktorym "wzrasta" poziom oleju po nieudolnej eksploatacji diesla z DPF-em. Potwierdzilem tylko to, ze wypalanie DPF-u objawia sie tym, ze wzrasta chwilowe spalanie itd..... Teoria teoria ale i tak wole doprowadzac taki proces do konca i nie gasic auta w trakcie jego trwania.

                Komentarz

                • HansHawk
                  Drive
                  • 2014
                  • 47
                  • Octavia III (5E3)
                  • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                  Być może właśnie dlatego przy pasywnym wypalaniu nie świeci kontrolka, ponieważ albo się dopali, albo nie - i nie ma tego negatywnych konsekwencji. Co innego kiedy filtr jest zapchany, świeci lampka i - nie ma zmiłuj - trzeba ruszyć w trasę i wypalić tę sadzę... Jak dla mnie - logiczne posunięcie producenta - oczywiście, jeśli wierzyć ASO, ale kierownik serwisu opisał temat na tyle zwięźle i logicznie, że wypada mu wierzyć ;-)

                  Komentarz

                  • beton99
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 145
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                    W takim razie niech tak zostanie na szczescie mi to ustrojstwo nie sprawialo problemow nigdy. Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • HansHawk
                      Drive
                      • 2014
                      • 47
                      • Octavia III (5E3)
                      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                      Spytałem ASO również o dopalanie aktywne (wymuszone) - twierdzą, że również i w tym przypadku nie ma mowy o rozrzedzeniu oleju silnikowego olejem napędowym

                      Komentarz

                      Pracuję...