przymierzam się do zakupu Octavii III RS 2.0 TSI, ale mam kilka obaw/pytanek:
a) Jakość wykonania i spasowania elementów, trzeszczenie plastików, wyciszenie kabiny, ogólnie odczucia z obcowania i ogólne zadowolenie z wyboru auta ?
b) Średni zasięg do pojawienia się kontrolki o rezerwie ( wiem, że to zależy od stylu jazdy, ja głównie jeżdżę w trasie ale robię ok. 100 km/dziennie ), bak z tego co rozumiem ma tylko 50 l?
c) Rozrząd jest finalnie na łańcuchu czy pasku ( jeśli łańcuch to czy jest czego się bać )?
d) Widziałem kilka wpisów o słabej trakcji, czy powyżej 50 km/h podczas przyśpieszania auto faktycznie nie wykorzystuje swojego potencjału i zapala się kontrolka ESP?
e) Podatność na powiewy wiatru i stabilność toru jazdy ( ktoś pisał, że często trzeba kontrować aby auto jechało prosto ).
f) Czy ten silnik bierze olej w takiej ilości, że trzeba robić dolewki pomiędzy przeglądami ( 15000 km, wiem że w audi 2.0 TFSI tak mają )?
skoro robisz 100 km dziennie na trasie to bierz diesla, wstawisz chipa i będziesz miał 220 koni
na resztę pytań nie odpowiem bo nie mam jeszcze furaka :P
nic mi na ten temat nie wiadomo a mam 2,0 tfsi w audi- chyba, że myslisz o akcji serwisowej w a5 :wink:
Zamieszczone przez michalpl7
toś pisał, że często trzeba kontrować aby auto jechało prosto
to dotyczy aut z belką a nie zawieszeniem wielowahaczowym
Zamieszczone przez michalpl7
Jakość wykonania i spasowania elementów, trzeszczenie plastików, wyciszenie kabiny, ogólnie odczucia z obcowania i ogólne zadowolenie z wyboru auta
jak masz audi to będziesz rozczarowany jakością wykończenia skody
Zamieszczone przez michalpl7
Widziałem kilka wpisów o słabej trakcji, czy powyżej 50 km/h podczas przyśpieszania auto faktycznie nie wykorzystuje swojego potencjału i zapala się kontrolka ESP
każde auto z ośką ma problemy z trakcją jeśli ma powyżej 200KM zwłaszcza na mokrym
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
skoro robisz 100 km dziennie na trasie to bierz diesla, wstawisz chipa i będziesz miał 220 koni
na resztę pytań nie odpowiem bo nie mam jeszcze furaka :P
Obecnie mam 2.0 TDI 140 KM i powiem szczerze, chciałbym trochę mocniejsze auto. Zależy mi jednak aby go nie przerabiać ( gwarancja, odsprzedaż ). Wiem, że chipy można odłączać, cudować itd... ale wolę fabryczne, teraz te silniki są tak wysilone, że strach czy się nie rozpadnie taki jak jest, a co dopiero go kręcić na więcej.
i tu się mylisz, popytaj się na forum co do tuningu, z RS TDI pewnie z 280 spokojnie wyciągniesz bez kucia. te 20% więcej mocy nie zrobi mu żadnej różnicy . no i plus do tego zamawiając teraz autko będziesz czekać i czekać...
i tu się mylisz, popytaj się na forum co do tuningu, z RS TDI pewnie z 280 spokojnie wyciągniesz bez kucia. te 20% więcej mocy nie zrobi mu żadnej różnicy . no i plus do tego zamawiając teraz autko będziesz czekać i czekać...
Czekać w sensie, że tak długie kolejki są? Jak pytałem w zeszłym roku to wychodziło około 3 miesiące do odbioru. Jak jest teraz?
Ja się przesiadłem z Leona 1P do O3 RS TSI. Wnętrze wykończone starannie, nic nie trzeszczy itd (przejechałem dopiero 1200km).
Jesli chodzi o czas oczekiwania to ja zamawiałem w październiku 2013 ale chciałem mieć produkcję 2014. Auto do produkcji weszło w pierwszych dniach stycznia, z linii zjechali 28 stycznia a 8 lutego było już w salonie.
Ja się przesiadłem z Leona 1P do O3 RS TSI. Wnętrze wykończone starannie, nic nie trzeszczy itd (przejechałem dopiero 1200km).
Jesli chodzi o czas oczekiwania to ja zamawiałem w październiku 2013 ale chciałem mieć produkcję 2014. Auto do produkcji weszło w pierwszych dniach stycznia, z linii zjechali 28 stycznia a 8 lutego było już w salonie.
A jak ocenisz osiągi auta i trakcję? Też masz rozrząd na pasku?
Mam silnik chhb wiec według LUKI, powinien być pasek ale nie wiem. Osiągi lepsze nazywa 2.0 BKD. Trakcja jak to trakcja przy przedniej ośce i 220KM :-D
[quote="michalpl7"]
Czy ten silnik bierze olej w takiej ilości, że trzeba robić dolewki pomiędzy przeglądami ( 15000 km, wiem że w audi 2.0 TFSI tak mają )?quote]
mam 2.0 TSI na pasku w VW i trzeba dolewać tak z 0,5L na 5 tys.
czy faktycznie duża jest różnica w przyśpieszeniach i dynamice na takich samych biegach ?
próbowałeś już pojeździć dynamicznie jak tdi i poobserwować spalanie ?
a dlaczego piszesz 220km ?
masz dsg ?
próbowałeś już pojeździć dynamicznie jak tdi i poobserwować spalanie ?
Moja codzienna jazda do pracy w tej chwili wygląda tak samo jak tdi (dynamika) gdyż odcinek 32km to w 80-85% "trasa" albo obwodnica jedno pasmowa (z uwagi na moje godziny pracy dużo nie wyprzedzam bo mało co jeszcze wtedy jedzie) albo przelotówka przez miasto 2 pasmowa z kilkoma światłami.
Na chwilę obecną dojazdy do pracy + jakieś zakupy itp sprawy dały mi średnie spalanie na poziomie 7,2 - wynik z dystrybutora, natomiast komputer na wskazaniu "od tankowania" pokazywał chyba 7,5 albo 7,7
Dla porównania BKD na tych samych trasach z bardzo bardzo podobną dynamiką palił mi ok 6,8-6,9.
Zamieszczone przez leszekmw
czy faktycznie duża jest różnica w przyśpieszeniach i dynamice na takich samych biegach ?
O3 wydaje mi się że przyspiesza lepiej tzn. wdepnę pedał i jedzie, a w BKD była cisza i później gwałtowne przyspieszanie. W O3 nie ma tego efektu wgniecenia w fotel ona po prostu cały czas przyspiesza tak samo szybko
średnie spalania miałem 9,6L/100 teraz mi spadło do 9,3L/100 mam ciężką nogę. Przy muskaniu do 2tyś obrotów pali 7,5 L w mieście (śląsk) muskanie tzn. spokojna jazda ale bez całkowitej zamuły i od czasu do czasu jakieś ściganko
To może tak info o spalaniu przy prędkościach autostradowych dla O3 RS TSI manual/DSG
/prędkości wg licznika, czyli o 10 więcej niż rzeczywista wg GPS/.
a/ 150 km/h
b/ 170 km/h
c/ 200 km/h
Przy okazji: Kto odebrał wczoraj RS-a w TMT we Wrocławiu, przyznać się
O3 wydaje mi się że przyspiesza lepiej tzn. wdepnę pedał i jedzie, a w BKD była cisza i później gwałtowne przyspieszanie. W O3 nie ma tego efektu wgniecenia w fotel ona po prostu cały czas przyspiesza tak samo szybko
Czekaj, bo nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, chcesz powiedzieć, że 2.0 TSI 220 KM niewiele się od niego różni w kwestii osiągów od 2.0 TDI @ 180 KM i nie czujesz efektu wgniatania w fotel podczas przyśpieszania?
michalpl7,
tak jak pisałem wcześniej O3 przyspiesza lepiej, przyspieszenie jest od razu po naciśnięciu na gaz przez co efekt wgniecenia w fotel wydaje się być mniejszy, natomiast BKD po naciśnięciu na gaz nie rwało do przodu od razu tak jak O3.
No i jeszcze tak na dobrą sprawę w pełni nie wiem jak przyspiesza O3 bo jeszcze go docieram... obecnie mam coś ok 1600 km zrobione więc jeszcze z ok 900km pierwsza wymiana oleju i wtedy się zobaczy jak to auto przyspiesza np na 3 z pedałem w podłodze.
Komentarz