Czy obecny CLIMATIC to manual, a nie półautomat ???
Cześć, doczytałem gdzieś na forum że Skoda oraz cały VAG zrobiły "drobny wałek" w nazewnictwie i montują podstawową wersję klimatyzacji nazywając ją CLIMATIC , która do tej pory zawsze w samochodach VAG/Skoda oznaczała półautomat tj. różniła się od klimatyzacji maunalnej stosowanej też kiedyś w autach VAG. VAG miał swego czasu następujące typy klimatyzacji:
- zwykły manual - chłodziarka
- Climatic reklamowana jako półautomatyczna, przez co lepsza od zwykłej chłodziarki, bo ustawiało się żądaną temperaturę,
- Climatronic wiadomo full wypas nawiewy automatycznie nastawiane w zależności od temp.
Moje F1 z roku 2004/2005 ma właśnie Climatic można sobie wybrać pokrętłem na skali żądaną temp. np: 20"C i taka powinna być utrzymywana i kontrolowana przez czujniki (podobno jest ich 4), natomiast nadmuch i kierunek ustawiało się już ręcznie dlatego "półautomat" w nazwie.
Obecnie w O III CLIMATIC to podobno zwykła chłodziarka nie ma możliwości wybrania żądanej temp. ? Czy to prawda ? Prosze userów o potwierdzenie bądź zaprzeczenie.
ale powinni napisać o tym wyraźnie, bo tak wprowadzają w błąd klientów.
No przecież jest napisane jak wół "Climatic - klimatyzacja manualna z chłodzeniem schowka" więc nie wiem jaki jest problem. Czytamy ze zrozumieniem :P IMO: nie widzę ani pół słowa o "pół automacie" dane z konfiguratora Skoda dla Ocatvii III z silnikiem 1.2 TSI i wyposażeniu Acitve
ale powinni napisać o tym wyraźnie, bo tak wprowadzają w błąd klientów.
No przecież jest napisane jak wół "Climatic - klimatyzacja manualna z chłodzeniem schowka" więc nie wiem jaki jest problem. Czytamy ze zrozumieniem :P IMO: nie widzę ani pół słowa o "pół automacie" dane z konfiguratora Skoda dla Ocatvii III z silnikiem 1.2 TSI i wyposażeniu Acitve
Ok, chodziło mi o to że CLIMATIC nazwa była przez szereg lat zarezerwowana dla półautomatu i to wyróżniało VAG na tle konkurencji. Jak słyszę Climatic to mam od razu na myśli półautomat, co najmniej jak w mojej F1 i pewnie wielu innych też tak myśli, ale fakt piszą "manualna".
Dobra nie czepiam się już. Zapewne wielu forowiczów ma tą klimę, a może i ma porównanie z wcześniejszym Climaticiem ?
Czy musicie, co kilka, kilkanaście minut mieszać pokrętłem, bo raz za ciepło,raz za chłodno ?
ps.
Pamiętam w kiedyś jechałem na mazury służbową Toyotą Yaris, z taką chłodziarką - przez 240km nie udało mi się nastawić optymalnego położenia i co kilkanaście minut zmieniałem.
Czy musicie, co kilka, kilkanaście minut mieszać pokrętłem, bo raz za ciepło,raz za chłodno ?
IMO to jest normalne, przecież jak w Climatronicu wyłączysz AUTO (bo chcesz nawiew na szybę lub nogi lub za mocno wieje) to tez musisz samodzielnie zmieniać siłę nawiewy lub temperaturę (w manualu kreski niebieskie i czerwone w climatroniku *C) żeby był optymalnie. Zasada działania klimatyzacji jest taka sama - ma chłodzić a dołożenie funkcji auto do Climatronica to zautomatyzowanie utrzymania temperatury (czasami bardzo wkurzające szczególnie przy dużych upałach) a jeżeli chcesz w climatronicu nawiew na konkretne miejsce to już robi się z tego Climatic z wyświetlaczem.
Komentarz