Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czy obecny CLIMATIC to manual, a nie półautomat ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czy obecny CLIMATIC to manual, a nie półautomat ???

    Zamieszczone przez gerard_ktm
    Wiem, wiem na hamowanie uderzam tam gdzie mam zamiar program robić także się okaże też czy jakieś gratisy od fabryki są
    Jest nas tu wielu zainteresowanych pomiarami

  • #2
    Czy obecny CLIMATIC to manual, a nie półautomat ???

    Cześć, doczytałem gdzieś na forum że Skoda oraz cały VAG zrobiły "drobny wałek" w nazewnictwie i montują podstawową wersję klimatyzacji nazywając ją CLIMATIC , która do tej pory zawsze w samochodach VAG/Skoda oznaczała półautomat tj. różniła się od klimatyzacji maunalnej stosowanej też kiedyś w autach VAG. VAG miał swego czasu następujące typy klimatyzacji:
    - zwykły manual - chłodziarka
    - Climatic reklamowana jako półautomatyczna, przez co lepsza od zwykłej chłodziarki, bo ustawiało się żądaną temperaturę,
    - Climatronic wiadomo full wypas nawiewy automatycznie nastawiane w zależności od temp.

    Moje F1 z roku 2004/2005 ma właśnie Climatic można sobie wybrać pokrętłem na skali żądaną temp. np: 20"C i taka powinna być utrzymywana i kontrolowana przez czujniki (podobno jest ich 4), natomiast nadmuch i kierunek ustawiało się już ręcznie dlatego "półautomat" w nazwie.

    Obecnie w O III CLIMATIC to podobno zwykła chłodziarka nie ma możliwości wybrania żądanej temp. ? Czy to prawda ? Prosze userów o potwierdzenie bądź zaprzeczenie.
    Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
    Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

    Komentarz


    • #3
      To się zmieniło już w O2FL, także odpowiedź brzmi: Climatic to zwykły manual.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez mac_aaron
        To się zmieniło już w O2FL, także odpowiedź brzmi: Climatic to zwykły manual.
        a niech to, kuźwa wszystko schodzi na psy :evil: ..... dzięki za info
        Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
        Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

        Komentarz


        • #5
          Jak Climatic był półautomatem to za słabo się sprzedawał Climatronic :evil:

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez mac_aaron
            Jak Climatic był półautomatem to za słabo się sprzedawał Climatronic :evil:
            No tak, sprzedawała się słabo, wcale się nie dziwię.

            Teraz sprzedają gorsze rozwiązanie ..., wciskając kit, że to to samo :evil:

            Nie mam nic przeciwko temu żeby była zwykła chłodziarka, ale powinni napisać o tym wyraźnie, bo tak wprowadzają w błąd klientów.
            Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
            Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez prez7
              ale powinni napisać o tym wyraźnie, bo tak wprowadzają w błąd klientów.
              No przecież jest napisane jak wół "Climatic - klimatyzacja manualna z chłodzeniem schowka" więc nie wiem jaki jest problem. Czytamy ze zrozumieniem :P IMO: nie widzę ani pół słowa o "pół automacie" dane z konfiguratora Skoda dla Ocatvii III z silnikiem 1.2 TSI i wyposażeniu Acitve
              Pozdr. Przemek

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Przem78
                Zamieszczone przez prez7
                ale powinni napisać o tym wyraźnie, bo tak wprowadzają w błąd klientów.
                No przecież jest napisane jak wół "Climatic - klimatyzacja manualna z chłodzeniem schowka" więc nie wiem jaki jest problem. Czytamy ze zrozumieniem :P IMO: nie widzę ani pół słowa o "pół automacie" dane z konfiguratora Skoda dla Ocatvii III z silnikiem 1.2 TSI i wyposażeniu Acitve
                Ok, chodziło mi o to że CLIMATIC nazwa była przez szereg lat zarezerwowana dla półautomatu i to wyróżniało VAG na tle konkurencji. Jak słyszę Climatic to mam od razu na myśli półautomat, co najmniej jak w mojej F1 i pewnie wielu innych też tak myśli, ale fakt piszą "manualna".
                Dobra nie czepiam się już. Zapewne wielu forowiczów ma tą klimę, a może i ma porównanie z wcześniejszym Climaticiem ?

                Czy musicie, co kilka, kilkanaście minut mieszać pokrętłem, bo raz za ciepło,raz za chłodno ?

                ps.

                Pamiętam w kiedyś jechałem na mazury służbową Toyotą Yaris, z taką chłodziarką - przez 240km nie udało mi się nastawić optymalnego położenia i co kilkanaście minut zmieniałem.
                Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez prez7
                  Czy musicie, co kilka, kilkanaście minut mieszać pokrętłem, bo raz za ciepło,raz za chłodno ?
                  IMO to jest normalne, przecież jak w Climatronicu wyłączysz AUTO (bo chcesz nawiew na szybę lub nogi lub za mocno wieje) to tez musisz samodzielnie zmieniać siłę nawiewy lub temperaturę (w manualu kreski niebieskie i czerwone w climatroniku *C) żeby był optymalnie. Zasada działania klimatyzacji jest taka sama - ma chłodzić a dołożenie funkcji auto do Climatronica to zautomatyzowanie utrzymania temperatury (czasami bardzo wkurzające szczególnie przy dużych upałach) a jeżeli chcesz w climatronicu nawiew na konkretne miejsce to już robi się z tego Climatic z wyświetlaczem.
                  Pozdr. Przemek

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X