Rozważam zakup Octavki i waham się między silnikiem 1.2 a 1.4 - wiadomo, finanse... Przejrzałem forum i o ile jest sporo pozytywnych opinii nt. zestawu 1.4/DSG to o 1.2 z automatem cisza. Gdyby ktoś zechciał podzielić się opinią to będę wdzięczny.
Jeżdżę raczej spokojnie, z jazdy do odcięcia wyrosłem jakieś 15 lat temu, bardziej interesuje mnie zachowanie auta pod obciążeniem w górach czy podczas wyprzedzania kolumny TIRów.
Jak masz wybierac miedzy 1.2 z automatem, a 1.4 manual, to wybor jest oczywisty, mocniejszy silnik.
Widac, ze masz manual 8)
Prawda jest taka, ze ta skrzynia 7 biegowa nadrabia dosc znaczaco braki mocy zwlaszcza przy rozpedzaniu ze startu. Faktycznie na trasie powyzej 120 to mocniejszy ze slabszego robi wiatrak, ale tak to nie wyglada to tak zle.
Do miasta te 105KM styknie. Na trase jest to za malo.
Maicroft, jak zamawialem swoja o3, to na poczatku bralem pod uwage tylko 1,4 z dsg, no ale okazalo sie za slabe.
Bardzo chetnie bym wzial 1.8 z DSG ale 6cio biegowa, ale niestety w lifbacku ta skrzynia nie jest dostepna
Będzie jeździć dobrze, przejrzyj osiągi, porównaj do auta którym aktualnie jeździsz i mniej więcej będziesz wiedział czego się spodziewać.
TSI + DSG to bardzo dobre połączenie.
Z Twojego opisu wynika, że DSG to priorytet, a potem moc silnika.
Oczywiście im więcej mocy tym lepiej ale to już na ile budżet pozwoli.
kropi, wiesz mam (a raczej miałem) podobny dylemat, bo dsg wykręca max z silnika (i do jazdy w mieście będzie git, a i na trasie da rade), ale jak już koledzy pisali dopłać te 5 koła do 1.4 - ja przynajmniej tak zrobię.
gdbym stal sam przed takim wyborem - czyli 1.2 dsg vs 1.4 manual to wybralbym 1.2 z dsg, gdyby nie faktyczna roznica w cenie....
w wersji ambition bez dodatkow 1.2 tsi dsg = 78.250 a 1.4 manual = 75.250 zl czyli o 3 tysiace taniej... niby "tylko" trzy... albo "az" trzy...
poza tym 1.2 tsi manual kosztuje cennikowo = 70.250 zl wiec AŻ o 8.000 zł taniej od takiej samej wersji z dsg.... choc jestem zwolennikiem automatow i to zdecydowanym, to doplata prawie 12% wartosci samochodu do skrzynki dsg wydaje mi sie po prostu za duza.
Poza tym moze warto rozwarzyc zakup uzywanego Superba z dsg? Teraz czesc firm (w 1-osobowych, a nie molochow flotowych) wymieniala auta z uwagi na przepisy z odliczaniem VAT - na allegro w porownaniu z zeszlym rokiem znaczaco wzrosla liczba wlasnie S2 z dsg w porownaniu do 2013 r. Jest calkiem sporo polskich aut a nie po dachowaniu ze smietnika od Mustafy z autohandlu pod Berlinem...
Doplata 8000 zl do dsg to troche drogo, to moze juz lepiej jednak 1.4 i za 3000 lepsze wyposazenie?
gdbym stal sam przed takim wyborem - czyli 1.2 dsg vs 1.4 manual to wybralbym 1.2 z dsg, gdyby nie faktyczna roznica w cenie....
w wersji ambition bez dodatkow 1.2 tsi dsg = 78.250 a 1.4 manual = 75.250 zl czyli o 3 tysiace taniej... niby "tylko" trzy... albo "az" trzy...
poza tym 1.2 tsi manual kosztuje cennikowo = 70.250 zl wiec AŻ o 8.000 zł taniej od takiej samej wersji z dsg.... choc jestem zwolennikiem automatow i to zdecydowanym, to doplata prawie 12% wartosci samochodu do skrzynki dsg wydaje mi sie po prostu za duza.
Poza tym moze warto rozwarzyc zakup uzywanego Superba z dsg? Teraz czesc firm (w 1-osobowych, a nie molochow flotowych) wymieniala auta z uwagi na przepisy z odliczaniem VAT - na allegro w porownaniu z zeszlym rokiem znaczaco wzrosla liczba wlasnie S2 z dsg w porownaniu do 2013 r. Jest calkiem sporo polskich aut a nie po dachowaniu ze smietnika od Mustafy z autohandlu pod Berlinem...
Doplata 8000 zl do dsg to troche drogo, to moze juz lepiej jednak 1.4 i za 3000 lepsze wyposazenie?
Ale jak kotś chce dsg to pewnie bierze pod uwagę taką dopłatę, uważam że najlpeszym rozwiązaniem będzie 1.4 tsi z dsg i dopłata do silnika, myślę że na przyszłość również w sprzedaży takiego auto będzie łatwiej niż 1.2 dsg które raczej nie będą łakomym kąskiem.
mufel, Jak kolega rozważa zakup 1.2 z DSG albo 1.4 manual tzn. że jest to jego pułap cenowy. I dokładanie jeszcze 8 tys do 1.4 DSG prawdopodobnie przekroczy jego pułap. Chyba, że celuje w elegance z amazing + dodatki i poprostu zejdzie z wersją wyposażeniową do ambition + amazing i właśnie 1.4 DSG.
Chociaż zaraz można ciągnąć dalej, że po co 1.4 DSG, jak może być 1.8 manual
W sumie trudna decyzja
[ Dodano: Wto 08 Kwi, 14 12:24 ] greg505, Ale przecież ta 6 biegowe DSG jest podobno trwalsze od tego 7 biegowego.
Wiele osob drzenie przy ruszaniu z 2 biegu czuje, ale nie wie ze to problem. Sadzi ze to tak ma byc.
Tego nie ma.
Jeśli miałbym wypisać minusy to:
- przesadne utrzymywanie wysokiego biegu na D - potrafi na 6 biegu jechać przy 47 km/h, przy spokojnej jeździe. Ale to kwestia oprogramowania.
- najbardziej gubi się i "szarpie" w sytuacji: dojeżdżam do świateł jest czerwone hamuję, auto zwalnia tak powiedzmy do 20 km/h,
zapala się zielone no to noga na gaz i wtedy jest zamotka, wrzuca 2 bieg i zazwyczaj jest lekkie szarpnięcie.
W porównaniu do tego jak szybko ta skrzynia pracuje, to tu widać, że chwilę myśli.
Tak jest od nowości i nie jest to jakis problem wielki, tylko niedogodność bardziej.
Zazwyczaj większość problemów DSG wynikała z oprogramowania, a nie z mechaniki.
Pewnie możnaby to reklamować ale to trzeba mieć na to czas :wink:
Przy moim manualu w 1.4 TSI jeszcze nigdy nie widziałem strzałki w dół..auto raczej głaszczę, wydaje mi się że w O3 przynajmniej mojej strzałka z redukcją nie występuje. Mam ją natomiast w VW Upie oraz O2 Tour
Komentarz