Wstyd K.H. :twisted:
1.2 TSI z DSG?
Zwiń
X
-
1.2 TSI z DSG?
Rozważam zakup Octavki i waham się między silnikiem 1.2 a 1.4 - wiadomo, finanse... Przejrzałem forum i o ile jest sporo pozytywnych opinii nt. zestawu 1.4/DSG to o 1.2 z automatem cisza. Gdyby ktoś zechciał podzielić się opinią to będę wdzięczny.
Jeżdżę raczej spokojnie, z jazdy do odcięcia wyrosłem jakieś 15 lat temu, bardziej interesuje mnie zachowanie auta pod obciążeniem w górach czy podczas wyprzedzania kolumny TIRów.
-
-
Zamieszczone przez greg505Jak masz wybierac miedzy 1.2 z automatem, a 1.4 manual, to wybor jest oczywisty, mocniejszy silnik.
Prawda jest taka, ze ta skrzynia 7 biegowa nadrabia dosc znaczaco braki mocy zwlaszcza przy rozpedzaniu ze startu. Faktycznie na trasie powyzej 120 to mocniejszy ze slabszego robi wiatrak, ale tak to nie wyglada to tak zle.
Do miasta te 105KM styknie. Na trase jest to za malo.
Komentarz
-
-
Będzie jeździć dobrze, przejrzyj osiągi, porównaj do auta którym aktualnie jeździsz i mniej więcej będziesz wiedział czego się spodziewać.
TSI + DSG to bardzo dobre połączenie.
Z Twojego opisu wynika, że DSG to priorytet, a potem moc silnika.
Oczywiście im więcej mocy tym lepiej ale to już na ile budżet pozwoli.
Komentarz
-
-
gdbym stal sam przed takim wyborem - czyli 1.2 dsg vs 1.4 manual to wybralbym 1.2 z dsg, gdyby nie faktyczna roznica w cenie....
w wersji ambition bez dodatkow 1.2 tsi dsg = 78.250 a 1.4 manual = 75.250 zl czyli o 3 tysiace taniej... niby "tylko" trzy... albo "az" trzy...
poza tym 1.2 tsi manual kosztuje cennikowo = 70.250 zl wiec AŻ o 8.000 zł taniej od takiej samej wersji z dsg.... choc jestem zwolennikiem automatow i to zdecydowanym, to doplata prawie 12% wartosci samochodu do skrzynki dsg wydaje mi sie po prostu za duza.
Poza tym moze warto rozwarzyc zakup uzywanego Superba z dsg? Teraz czesc firm (w 1-osobowych, a nie molochow flotowych) wymieniala auta z uwagi na przepisy z odliczaniem VAT - na allegro w porownaniu z zeszlym rokiem znaczaco wzrosla liczba wlasnie S2 z dsg w porownaniu do 2013 r. Jest calkiem sporo polskich aut a nie po dachowaniu ze smietnika od Mustafy z autohandlu pod Berlinem...
Doplata 8000 zl do dsg to troche drogo, to moze juz lepiej jednak 1.4 i za 3000 lepsze wyposazenie?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108gdbym stal sam przed takim wyborem - czyli 1.2 dsg vs 1.4 manual to wybralbym 1.2 z dsg, gdyby nie faktyczna roznica w cenie....
w wersji ambition bez dodatkow 1.2 tsi dsg = 78.250 a 1.4 manual = 75.250 zl czyli o 3 tysiace taniej... niby "tylko" trzy... albo "az" trzy...
poza tym 1.2 tsi manual kosztuje cennikowo = 70.250 zl wiec AŻ o 8.000 zł taniej od takiej samej wersji z dsg.... choc jestem zwolennikiem automatow i to zdecydowanym, to doplata prawie 12% wartosci samochodu do skrzynki dsg wydaje mi sie po prostu za duza.
Poza tym moze warto rozwarzyc zakup uzywanego Superba z dsg? Teraz czesc firm (w 1-osobowych, a nie molochow flotowych) wymieniala auta z uwagi na przepisy z odliczaniem VAT - na allegro w porownaniu z zeszlym rokiem znaczaco wzrosla liczba wlasnie S2 z dsg w porownaniu do 2013 r. Jest calkiem sporo polskich aut a nie po dachowaniu ze smietnika od Mustafy z autohandlu pod Berlinem...
Doplata 8000 zl do dsg to troche drogo, to moze juz lepiej jednak 1.4 i za 3000 lepsze wyposazenie?
Komentarz
-
-
mufel, Jak kolega rozważa zakup 1.2 z DSG albo 1.4 manual tzn. że jest to jego pułap cenowy. I dokładanie jeszcze 8 tys do 1.4 DSG prawdopodobnie przekroczy jego pułap. Chyba, że celuje w elegance z amazing + dodatki i poprostu zejdzie z wersją wyposażeniową do ambition + amazing i właśnie 1.4 DSG.
Chociaż zaraz można ciągnąć dalej, że po co 1.4 DSG, jak może być 1.8 manual
W sumie trudna decyzja
[ Dodano: Wto 08 Kwi, 14 12:24 ]
greg505, Ale przecież ta 6 biegowe DSG jest podobno trwalsze od tego 7 biegowego.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftA moze Ty masz problem, ale o nim nie wiesz
Zamieszczone przez MaicroftWiele osob drzenie przy ruszaniu z 2 biegu czuje, ale nie wie ze to problem. Sadzi ze to tak ma byc.
Jeśli miałbym wypisać minusy to:
- przesadne utrzymywanie wysokiego biegu na D - potrafi na 6 biegu jechać przy 47 km/h, przy spokojnej jeździe. Ale to kwestia oprogramowania.
- najbardziej gubi się i "szarpie" w sytuacji: dojeżdżam do świateł jest czerwone hamuję, auto zwalnia tak powiedzmy do 20 km/h,
zapala się zielone no to noga na gaz i wtedy jest zamotka, wrzuca 2 bieg i zazwyczaj jest lekkie szarpnięcie.
W porównaniu do tego jak szybko ta skrzynia pracuje, to tu widać, że chwilę myśli.
Tak jest od nowości i nie jest to jakis problem wielki, tylko niedogodność bardziej.
Zazwyczaj większość problemów DSG wynikała z oprogramowania, a nie z mechaniki.
Pewnie możnaby to reklamować ale to trzeba mieć na to czas :wink:
Komentarz
-
-
Maicroft tak jest podpowiadanie, zmiany biegów zarówno na wyższy bieg jak i na niższy bieg
greg505 1300Zamówiona (12.12.2013)
Zakończona produkcja (24.02.2014)
Odebrana (14.03.2014)
OCTAVIA III Liftback 1.4 TSI
Moja długo wyczekiwana perła
Komentarz
-
Komentarz