Temat spalania pojawiał się już kila razy ale nikt nie podawał spalania przy stałych prędkościach autostradowych 130 i 160 km/h (takie same prędkości dla jakich podawane były dla RS, jak dla kogoś 160 to za szybko to proszę o test przy 150 km/h)
Test w miarę możliwości wykonujemy na jak najdłuższym odcinku (np 10 km) ustawiając żądaną prędkość na tempomacie. Z góry dziękuję za wpisy
Temat spalania pojawiał się już kila razy ale nikt nie podawał spalania przy stałych prędkościach autostradowych 130 i 160 km/h (takie same prędkości dla jakich podawane były dla RS, jak dla kogoś 160 to za szybko to proszę o test przy 150 km/h)
Test w miarę możliwości wykonujemy na jak najdłuższym odcinku (np 10 km) ustawiając żądaną prędkość na tempomacie. Z góry dziękuję za wpisy
Nie masz większych zmartwień?? Szczęśliwy człowiek...
Przy 120 na tempomacie na trasie Wieliczka - Łódź spalanie wg komputera 6,1, średnia 71 km/h
No i to sie ma nijak do tych 120. Kolega pyta ile wyjdzie jak na drodze o powiedzmy wiecej niz jednym pasie ruchu w dana strone ustawi sie tempomat na opisana predkosc przejedzie 10-20-30-100km z taka predkoscia i ile wyniesie spalanie.
O3 kombi 1.4TSI z DSG, przebieg ok.1000km, na pokładzie ok. 250kg (kierowca+pasażerowie+bagaż)
Odcinek 235km autostrady A1 (Rusocin->Kutno-Wschód)
Temperatura zewnętrzna 12-14st.C, pogodnie z przelotnymi opadami deszczu
Na tempomacie 140km/h, tryb Normal
Średnia prędkość z autostrady 125km/h
Spalanie z komputera 8,0L/100km
Może to Ci da jakiś pogląd.
Dodam tylko, że ostatnio (niedziela, 6 lipca 2014) na nieco krótszym odcinku autostrady, ok. 216km, ta sama autostrada tylko w drugą stronę (od węzła Kowal) i spalanie wyszło 7,1L/100km. Nie podam jednak dokładnej średniej prędkości, bo nie sprawdzałem na końcu odcinka, ale kilkanaście kilometrów wcześniej (może kilkadziesiąt) było 112km/h, więc wolniej, no i auto trochę bardziej dotarte - przebieg ok. 3500km. Prawie cały odcinek na tempomacie za wyjątkiem kilku wyprzedzeń ze zwiększeniem prędkości do 160-180km/h i paroma zwolnieniami na 2ch czy 3ch ograniczeniach do 100-110km/h i 2ch zjazdach na MOP.
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
Nie sprawdzisz spalania w ten sposób, jechałem jakiś czas temu autostradą ponad 200 km w jedną a następnie wracałem tym samym odcinkiem cały czas tempomat 140 km/h i w jedną spalanie wskazane przez kompa 5,9 a w drugą 6,7l/100 km (ten sam odcinek ta sama prędkość obciążenie, to samo paliwo itp.).
Jeśli chodzi o realne spalanie z ponad 450 km jazdy autostradowej na tempomacie ustawionym na 140 km/h (oczywiście gdzie się dało, średnia prędkość wyszła ponad 100 km/h) spalanie z komputera to 6,1 litra (samochód załadowany po brzegi bagażami 4 osoby na pokładzie tylko ciśnienie w oponach podniesione zgodnie z zaleceniami producenta do wartości podanych przy max obciążeniu - generalnie polecam podwyższanie ciśnienie zgodnie z tabelą w klapce wlewu paliwa - w zeszył roku pojechałem z pełnym obciążeniem na ciśnieniu 2,1 i myślałem, że boczny wiatr zepchnie mnie z autostrady samochód był mało stabilnym obecnie po dopompowaniu kół przed wyjazdem samochód bardzo stabilny)
Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)
Różnica w spalaniu na tej samej trasie ale w dwie strony jest bardzo prosta do wytłumaczenia. Może mieć na to wpływ wysokość nad poziomem morza. Możemy w jedną stronę jechać do celu, który jest wyżej położony. Najważniejsze jednak co u siebie zaobserwowałem to jak jadę z zachodu na wschód oczywiście plus minus to spalanie mam mniejsze około 0,5l niż jak jadę w przeciwnym kierunku. Tysiące razy sprawdzone. Panowie to WIATR. Albo nas pcha albo hamuje. W Polsce z grubsza wiatry wieją z zachodu i północnego zachodu. Po części tłumaczy to także fenomen zajebistego paliwa w Niemczech. Jak ktoś jedzie na zachód ( przeważnie pod wiatr ) to samochód jakiś taki muł i więcej pali niż jak się wraca do domu na niemieckim paliwie. Zgadzam się, że niemieckie jest dużo lepsze niż nasze ale na pewno nie w takim stopniu jak to np. niektórzy opisują. To tyle moich subiektywnych spostrzeżeń.
Ceed1, +1
dodałbym jeszcze następujące elementy:
- rozgrzanie auta --> ruszanie w jednym kierunku z zimnego po nocce a powrót rozgrzanym
- układ drogi np.: z jednej strony stromy zjazd gdzie trzeba użyć hamulca a z drugiej łagodny albo w jednym kierunku mamy STOP ale wracając jedziemy z głównej
- ciśnienie atmosferyczne?
- temperatura powietrza
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Dokładnie. I z "niemieckim" paliwem też słuszna uwaga.
Zamieszczone przez Zorr
- rozgrzanie auta --> ruszanie w jednym kierunku z zimnego po nocce a powrót rozgrzanym
- układ drogi np.: z jednej strony stromy zjazd gdzie trzeba użyć hamulca a z drugiej łagodny albo w jednym kierunku mamy STOP ale wracając jedziemy z głównej
Na dłuższych dystansach marginalne znaczenie. Na odcinkach kilkukilometrowych jak najbardziej.
Amix. Nie masz racji. Zastanawiamy się jak pokazać rzeczywiste średnie spalanie przy danej prędkości mając jednocześnie na uwadze warunki w jakich ono powstało. No bo jeden będzie mówił, że przy 140 pali mu 6 a drugi że 6,5 - 6,7. No i zaczyna się dyskusja. Albo jeden kłamie albo drugi jeździć nie umie. No i właśnie po to są takie dyskusje aby zobaczyć co i jak.
Oczywiście, że tak, ale dyskutować o wyższości świąt Bożego Narodzenia na świętami Wielkiej Nocy ?
no ale nikt to niczego nie porównuje, po prostu rozmawiamy o innych czynnikach mających wpływ na spalanie. Np.: ja na A4 jeżdżąc 140km/h na tempomacie, spalanie miałem max 8 a min 6,9 średnio około 7,4. Te +/- 0,5l od spalania 7,4 to są właśnie inne zwyczajowo nie brane pod uwagę czynniki o których tutaj dyskutujemy.
ryjeks
Na dłuższych dystansach marginalne znaczenie. Na odcinkach kilkukilometrowych jak najbardziej.
na trasie 90km start zimny silnik daje jakieś ~0,2 większe spalanie, na 4km odcinku jakieś ~2l więcej.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Ja po prostu leję i...jadę i na spalanie nie patrzę. Po co sobie bzdetami głowę zawracać ? Nie po to wydałem 90 kzł, żeby patrzeć na spalanie. Pali tyle ile pali i zależy od warunków. Patrzeć i uwzględniać prędkość wiatru i spadek drogi, a może ze wschodu na zachód i odwrotnie ?. Za Berlinem rozbujałem się do 215km/h i wcale się nie martwiłem, że maxidot jakieś kosmiczne cyfry wyświetlał. Frajda z jazdy i radość, a nie przeliczanie i oszczędzanie. W nosku mam takie bzdety, ale to tylko moje zdanie. Teraz zobaczyłem, że po przejechaniu ponad 3kkm komputer pokazuje średnio 6.7l/100km. Nie zrozumcie mnie źle, ale jestem zawodowcem z ponad 30 letnią praktyką za kółkiem i takie rzeczy czuje się pod nogą nie patrząc na komputer.
Była - Octavia 1 1.9 TDI 90KM Przebiegła 240KKM. Średnio 20KKM rocznie (12 lat)
Jest - Octavia 3 Elegance 1.4 TSI 103KW(140KM)(6)(szary metal)+ amazing+dynamic(kiera wielofunkc.)+chrom+drive setup+areo+maxi-dot kolor+gsm+life plus+alarm + masę duperelek
Moja szara myszka - Octavia 3 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...303773#1303773
Amix, w zasadzie powinienem zapytać, skoro Cię to nie interesuje to po co zaglądasz do tego wątku?
Mnie spalanie interesuje z obszaru fizyki/statystyki/matematyki ale także inżynierii (na ile silniki O3 mniej palą) itd. Jeżeli mogę to wykorzystać w codziennej jeździe to bardzo chętnie.
"Frajda z jazdy i radość" - tja. Octavią szczególnie z całą rodziną i pełnym bagażnikiem tudzież w zakorkowanym mieście.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Frajda z jazdy i radość, a nie przeliczanie i oszczędzanie.
Od tego są inne auta niż 140-konna Octavia ... z ESP.
Zamieszczone przez Amix
ale jestem zawodowcem z ponad 30 letnią praktyką za kółkiem i takie rzeczy
... się już powinno widzieć
Ogólnie nie rozumiesz o czym jest dyskusja i stąd problem z komunikacją.
Jednych interesuje kolor podświetlenia radia, a innych ciekawi spalanie itd.
I nie chodzi tu o oszczędzanie samo w sobie (choć nie ma w tym nic złego) ale o ciekawość,
ile, kiedy jak i dlaczego.
[ Dodano: Pią 11 Lip, 14 15:48 ]
Zamieszczone przez Zorr
na trasie 90km start zimny silnik daje jakieś ~0,2
Trudno mi w to uwierzyć ale nie mówię nie. Sprawdzę :szeroki_usmiech
Temat spalania pojawiał się już kila razy ale nikt nie podawał spalania przy stałych prędkościach autostradowych 130 i 160 km/h (takie same prędkości dla jakich podawane były dla RS, jak dla kogoś 160 to za szybko to proszę o test przy 150 km/h)
Test w miarę możliwości wykonujemy na jak najdłuższym odcinku (np 10 km) ustawiając żądaną prędkość na tempomacie. Z góry dziękuję za wpisy
Oczywiście, że podawał :P tylko w trochę innym wątku Tu moje spalanie
Mały update wczoraj zrobiłem trasę Łódź - Biskupin ~ 400 km z czego 300 km autostradami (tempomat ustawiony na 160 km/h) i z 3 osobami na pokładzie v śr z trasy 98 km/h spalanie 7.8 w/g komputera
...każdy doświadczony kerowca wie, że auto spaly, tyle yle sie mu wleje. To jest ogólna prawda fizyczno-matematyczno-statystyczna.
Różnica pół litra, czy litr to sprawa indywidualna kierowcy, samochodu, trasy. Jeśli chcesz znać prawdę, przejrzyj prospekty, tam producenci podają spalanie osiągane za każdym razem dokładnie w tych samych warunkach, których żaden z nas nie jest w stanie osiągnąć w trasie.
...każdy doświadczony kerowca wie, że auto spaly, tyle yle sie mu wleje. To jest ogólna prawda fizyczno-matematyczno-statystyczna.
Różnica pół litra, czy litr to sprawa indywidualna kierowcy, samochodu, trasy. Jeśli chcesz znać prawdę, przejrzyj prospekty, tam producenci podają spalanie osiągane za każdym razem dokładnie w tych samych warunkach, których żaden z nas nie jest w stanie osiągnąć w trasie.
Ja nie pytałem o mądrości ludowe ani o dane producentów tylko o spalanie autostradowe z określonymi prędkościami.
na trasie 90km start zimny silnik daje jakieś ~0,2
Trudno mi w to uwierzyć ale nie mówię nie. Sprawdzę :szeroki_usmiech
to można nawet i z proporcji wyliczyć ;-)
Dajmy na to że trasę mamy 100km i pierwsze 10km na zimnym mamy spalanie 8l/100 a na rozgrzanym 6l/100km, reszta czyli 90km to spalanie identyczne dla rozgrzanego i zimnego wynoszące 6l/100km.
Kapelusz na głowę, trochę dyscypliny i robisz katalog bez problemu w trasie
A propo spalania katologowego to wczoraj mialem odcinek za ciezarowka na waskiej drodze bez mozliwosci wyprzedzenia i tak sobie jechalismy miedzy 70 a 85 w porywach. Spalanie spadalo do magicznej granicy z katalogu - jescze z 10km i moze bym te mityczne 4,7 na trasie osiagnal ;-)
Komentarz