O3 RS TDI. DSG vs Manual.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lrosielewski
    Classic
    • 2018
    • 0

    O3 RS TDI. DSG vs Manual.

    oolsztyniak,

    podgrzać lekko opalarka jak nie ma to suszarką a potem resztki kleju najlepiej acetonem a jak nie ma to jakims rozpuszczalnikiem ale nie nitro
  • lrosielewski
    Classic
    • 2014
    • 23

    #2
    O3 RS TDI. DSG vs Manual.

    Witam,

    proszę o opinie jakie są Wasze wrażenia z jazdy Octavią RS 2,0 TDI 184KM w wersji ze skrzynią DSG a Manulną?

    Pozdrawiam,
    Łukasz

    Komentarz

    • metrotest
      Rider
      • 2006
      • 506
      • Volkswagen
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

      #3
      Temat już był przewijał się na forum. Generalnie pojawiają się opinie, że DSG lepiej współpracuje z TSI niż TDI. Chodzi tu także o charakterystykę momentu poszczególnych silników. W TDI w trybie S skrzynia niepotrzebnie przeciąga obroty, wolniej działa redukcja itp.

      Poniżej link do testu RS TDI z DSG
      Jeżdżę Octavią… kombi… z dieslem… - powiedziałem zapytany o obecne auto testowe. Nie wzbudziło to entuzjazmu, póki nie …

      Komentarz

      • krzyzakp
        L&K
        • 2013
        • 1016
        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        #4
        Dorzuce tylko od siebie inny punkt widzenia - nie dynamike/sportowa jazde..
        Jezeli bierzesz TDI, to zakladam ze podobnie do mnie duze przebiegi wchodza w gre, glownie trasy.. Wtedy bym sugerował manual - na autostradzie przy takim silniku praktycznie nie ma potrzeby redukcji - przy normalnej jezdzie, nawet jak 2 tiry sie wyprzedzaja, to do 90km/h zwolnisz na 6tym biegu, a potem sie z niego rozkulasz.. Jak sie baardzo spieszysz to zredukujesz najwyzej na 4/5 i wypalisz jak z rakiety..
        Jak glownie krajowki, to DSG moze ma sens - w koncu tych redukcji sporo - na pewno wtedy z manetkami przy kierownicy - zero odrywania rak do zmiany biegow, tylko pełna kontrola
        Jedyne co - zakladajac DSG i dlugie trasy pewnie 200tys bedziesz chcial dobic.. A wtedy skrzynia moze juz zrobic psikusa i pasc.. Naprawa niestety duzo drozsza niz manuala, nie wspominajac o osemce przy zakupie

        Moja O3 RS

        Komentarz

        • wojcian
          Ambiente
          • 2013
          • 149

          #5
          krzyzakp,troche mnie zmartwiłeś tym że dsg do 200tyś i kaput, przyznam że to był mój faworyt dsg plus tdi 184km. Właśnie sporo latam po trasach około 20tyś rocznie z 30tyś, i takie polączenie by mi odpowiadało. Myśalem jeszcze o 1,8tsi z dsg ,ale właśnie obawiam sie o awaryjność,i spalanie w trasie.Jest jeszcze opcja dokupic gwarancje na dwa lata ,pojeżdzic jeszcze z rok i sprzedać ,tylko może być trudno z przebiegiem 150tyś.Sam juz nie wiem co zrobic., może cos podpowiecie.

          Komentarz

          • Rok z Bagien
            L&K
            • 2010
            • 1172

            #6
            Zamieszczone przez wojcian
            Myśalem jeszcze o 1,8tsi z dsg ,ale właśnie obawiam sie o awaryjność,i spalanie w trasie
            Poczytaj moje wpisy o spalaniu i odejmij ok. 0,5-0,7l/100 km. Będziesz miał spalanie.
            W trasie 900 km. mój zestaw wypluł 7,9 l na komputerze. Realnie pewnie 8,2 l.

            Tyle tylko, że 1.8 Tsi bez haldexa to DSG7, a ta potrafi płatać figle.

            Pytasz co robić ?
            Dołóż 4x4 do 184 Km Tdi. Masz DSG6 i super trakcje w każdych warunkach.

            Komentarz

            • wojcian
              Ambiente
              • 2013
              • 149

              #7
              Rok z Bagien, to jak to jest z dsg 6lub 7, jest mokra i sucha czyli ta 7 biegowa nie za dobra , a z kolei dsg6 nie zabardzo dogaduje sie z dizlem,czy coś pomieszałem . Powiedz o jakie figle chodzi ołóż 4x4 do 184 Km Tdi. Masz DSG6 i super trakcje w każdych warunkach: jest to jakaś opcja ,której prawde mówiąc nie brałem pod uwage. Szybka konfiguracja i wyszło po upustach około 115tys, czyli tyle co Rs,tyle że 4x4 i pewnie szybszy odbiór. Cięzka sprawa.

              Komentarz

              • ketivv
                L&K
                • 2011
                • 1155

                #8
                DSG 6 dogaduje się z dieslem ale ...

                ... w trybie D wrzuca momentalnie wysokie biegi celem uzyskania bardzo niskich obrotów silnika rzędu 1100-1200 obr/min
                ... w trybie S utrzymuje bardzo długo dość wysokie obroty

                natomiast co do samej pracy DSG 6 z dieslem nie można się doczepić pracuje sprawnie nawet bardzo sprawnie

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  ketivv, właśnie to "ale" doprowadzał mnie do szału i nie chciałbym tak jeździć na co dzień, jak mozna jeździć wiecznie mając obroty ponizej 1500 :roll: Dramat...
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • jerol
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 188

                    #10
                    Jakbym mial brac diesla to tylko z manualem, z dsg mi jazda nie odpowiadala przy toczeniu bez gazu obroty spadaly na tyle nisko, ze przy dodaniu gazu czulem wibracje na budzie. W 1.8 tsi na 6 biegu przy spadku predkosci do 60km/h przy dodaniu lekko gazu tez czuc delikatne dragania ale skrzynia odrazu wbija 5 bieg i jest ok. Przy nizszych predkosciach ciezko zrobic w ten sposob jakies wibracje na budzie, a w dieslu niemalze na kazdym biegu to sie dzieje.

                    Komentarz

                    • Rok z Bagien
                      L&K
                      • 2010
                      • 1172

                      #11
                      Zamieszczone przez jerol
                      Jakbym mial brac diesla to tylko z manualem, z dsg mi jazda nie odpowiadala przy toczeniu bez gazu obroty spadaly na tyle nisko, ze przy dodaniu gazu czulem wibracje na budzie. W 1.8 tsi na 6 biegu przy spadku predkosci do 60km/h przy dodaniu lekko gazu tez czuc delikatne dragania ale skrzynia odrazu wbija 5 bieg i jest ok. Przy nizszych predkosciach ciezko zrobic w ten sposob jakies wibracje na budzie, a w dieslu niemalze na kazdym biegu to sie dzieje.
                      No właśnie w 1.8 Tsi i DSG6 jest tak jak opisujesz. Skrzynia pilnuje 1500 obrotów. Wystarczy lekki podjazd, chęć przyspieszenia etc i zrzuca biegi, tak by nigdy silnik nie jechał poniżej 1500 obrotów.
                      Nie wiem jak to jest w Tdi z haldexem. Chyba najlepiej wyczaić taką wersję i się przejechać.

                      Po mojemu w chwili obecnej branie RS w Tdi jest kompletnie bez sensu, bez względu na rodzaj skrzyni. W to miejsce, za tą samą kasę jest cywilna wersja 184 Km, 4x4 i DSG6. Dla paru świecidełek nie warto rezygnować z napędu.
                      Jak ktoś chce RS w Tsi to już jego wybór. Na pewno na dobrej nawierzchni jest szybszy od 1.8 Tsi, 4x4, DSG6.

                      Komentarz

                      • wojcian
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 149

                        #12
                        Rok z Bagien,ra to jaka jest ta skrzynia w 1,8 tsi, 6 czy 7. Od czego to zależy,od napędu.

                        Komentarz

                        • Rok z Bagien
                          L&K
                          • 2010
                          • 1172

                          #13
                          Zamieszczone przez wojcian
                          Rok z Bagien, to jak to jest z dsg 6lub 7, jest mokra i sucha czyli ta 7 biegowa nie za dobra , a z kolei dsg6 nie zabardzo dogaduje sie z dizlem,czy coś pomieszałem . Powiedz o jakie figle chodzi ołóż 4x4 do 184 Km Tdi. Masz DSG6 i super trakcje w każdych warunkach: jest to jakaś opcja ,której prawde mówiąc nie brałem pod uwage. Szybka konfiguracja i wyszło po upustach około 115tys, czyli tyle co Rs,tyle że 4x4 i pewnie szybszy odbiór. Cięzka sprawa.
                          DSG7 powszechnie (no zapracowała sobie na to) jest uważana za słabszą, bardziej awaryjną i z limitem niutona liczonym na ok. 250. To przy 1.8 Tsi próg bólu, a jak jest gift od fabryki to potrafi się wysrać.
                          Poczytaj wątek kolegi Hotrain.

                          Co do dizla nie wiem. Ale za kilka stów masz łopatki przy kierownicy, które pozwalają - przy odrobinie wprawy - dowolnie żonglować biegami. Jak się toczysz w korku to nic się silnikowi nie stanie jak przejedzie kawałek z obrotami poniżej 1500. Jak widzisz, że będzie Ci potrzebny start z wyższych obrotów zrzucasz biegi lewą łopatką i po sprawie.

                          [ Dodano: Nie 17 Sie, 14 09:11 ]
                          wojcian, W 1.8 Tsi rodzaj skrzyni zależy od napędu. DSG6 jest z haldexem.
                          DSG7 z ośką.
                          Przy większych przebiegach nie brałbym 1.8 Tsi, trochę pije. :diabelski_usmiech

                          Komentarz

                          • wojcian
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 149

                            #14
                            czyli 1,8 lepiej kupic w manualu, niż dsg7,natomiast dizle są z dsg6 tak.

                            Komentarz

                            • Rok z Bagien
                              L&K
                              • 2010
                              • 1172

                              #15
                              Zamieszczone przez wojcian
                              czyli 1,8 lepiej kupic w manualu, niż dsg7,natomiast dizle są z dsg6 tak.
                              Generalnie tak.
                              Tyle tylko, że 1.8 masz napęd na przód. I tu brałbym tylko manual.
                              Jak rozważasz RS to nie brałbym 1.8 tylko właśnie RS z 2.0 Tsi.
                              A co diesli to 2.0 są z DSG6, a 1.6 Tdi z DSG7 (jeśli mnie pamięć nie myli).

                              Komentarz

                              • wojcian
                                Ambiente
                                • 2013
                                • 149

                                #16
                                Rozważałem rs ale w dizlu ,natomiast przy moich przelotach 2,0ts za dużo pali , w dodatku dochodzą sprawy podatku (mieszkam w Belgii). Natomiast wracając do rs w dizlu to jechalem takim własnie z dsg i łopatkami i dla mnie to połączenie było super, tylko jak dla mnie to za twardo(chyba sie starzeje).Dlatego też poszłem w strone normalnej wersji 1,8 tsi, bo parametry zbliżone, ale w związku z tym że tam jest kupa z dsg ,to pozostaje tylko manual ,albo dizel z dsg6. Nie moge znależć tego wątku kolego hotrain ,jakis link jak bym mógł prosic

                                Komentarz

                                • Rok z Bagien
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1172

                                  #17
                                  Czytaj cały wątek albo od tego miejsca.

                                  Komentarz

                                  • jerol
                                    Ambiente
                                    • 2014
                                    • 188

                                    #18
                                    Przy twoim przebiegu bralbym 184km dsg 4x4, tylko czy naped jest Ci potrzebny? diesel 2.0 150km jechac zaczyna od 2k obrotow i jezeli nie jestes kierowca ktory caly czas wyprzedza to tez ciekawa opcja. W RS jest twarde zawieszenie nie jechalem takim ale w moim wg mnie juz i tak jest wystarczajaco twardo niechcialbym miec twardziej

                                    Komentarz

                                    • wojcian
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 149

                                      #19
                                      To co 4x4 ma twardszy zawias niż seria.Co do 4x4 to nie jest mi potrzebny ,natomiast rajdowcem tez nie jestem. Aktualnie mam audi a4b8 z silnikiem 143km, tak ze wolałbym zmienic na 184km niż 150km,a najgorsze to to ze nie potrzebnie przejechałem sie tym rs 184km z dsg ,a przyznam szczerze że do tej pory broniłem sie nogami i rekami przed dsg.

                                      Komentarz

                                      • jerol
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 188

                                        #20
                                        nie, w 4x4 jest wyzej okolo 2cm w stosunku do serii przez inne sprezyny a i tak jest dosyc twardo

                                        Komentarz

                                        • wojcian
                                          Ambiente
                                          • 2013
                                          • 149

                                          #21
                                          to ciekawe gdzie twardziej 4x4 czy rs. Troche odbiegamy od tematu , ale często tak bywa.

                                          Komentarz

                                          • lrosielewski
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 23

                                            #22
                                            Tutaj test Golfa GTD, z tym samych silnikiem i skrzynią co w O3 RS TDI, od połowy filmu jest o współpracy DSG z TDI.

                                            Komentarz

                                            • wojcian
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 149

                                              #23
                                              Nie wiem na ile to ma znaczenie ale jak ktoś chce poszalec , to można zmienić bieg manetką i wtedy silnik bedzie ciągnoł wyzej, prowadzący o tym nie wspomniał . Cyba ze tam nie ma manetek, albo ja się mylę.

                                              Komentarz

                                              • MaArek77
                                                Drive
                                                • 2014
                                                • 60

                                                #24
                                                Czyli jak zrozumiałem RS w dieslu 1854 koni ma ta mocniejszą/trwalszą DSG 6 biegów?
                                                Przy wyborze manuala zaoszczędzę 0,5-0,8 litra mniej na setkę

                                                A o co hodzi z tym haldexem? Jakie sprzegło ma RS TDI 184 konie ?
                                                Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                                                Komentarz

                                                • Basik_
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 667

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez MaArek77
                                                  Czyli jak zrozumiałem RS w dieslu 1854 koni ma ta mocniejszą/trwalszą DSG 6 biegów?
                                                  Przy wyborze manuala zaoszczędzę 0,5-0,8 litra mniej na setkę

                                                  A o co hodzi z tym haldexem? Jakie sprzegło ma RS TDI 184 konie ?
                                                  Haldex to napęd 4x4 nie ma nic wspólnego z RS'em dostępne jest tylko w zwykłych octaviach 4x4.
                                                  Co do dsg to tam masz dwa sprzęgła. W sieci jest dużo materiałów na ten temat
                                                  Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...