Ja na miejscu, i po butelce wczoraj także wątroba gotowa :-)
Dolewka płynu chłodniczego
Zwiń
X
-
Re: Dolewka płynu chłodniczego
Zamieszczone przez SweetdreamPo 26 000 km muszę już dolać płyn chłodniczy, poziom spadł poniżej min. Czy to normalne?
Jaki płyn polecacie?Przejechałem już 31 kkm od uzupełnienia (u mnie zauważyłem ok 3 kkm od odbioru) teraz jest 34 kkm i poziom między max a min się utrzymuje.
Komentarz
-
-
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
U mnie było podobnie,po przejechaniu jakichś 3kkm zauważyłem, że płynu chłodzącego jest poniżej minimum, pojechałem do ASO po płyn i przy odkręcaniu korka przy ciepłym jeszcze silniku usłyszałem pssss i stan wrócił do normy - czyli w połowie między min i max. Dolałem tak żeby było trochę powyżej max i znowu sytuacja, że jak się sinik rozgrzał to zassało płyn i było blisko min. Tym razem dolałem przy zimnym silniku i już nie było psss, dolałem o max i pojeździłem kilka dni i znowu zauważyłęm mały spadek. Jak odkręciłem korek przy ciepłym silniku to było psss i stan podniósł się powyżej max, ale zostawiłem tak. Pojeździłem trochę i stan spadł ciut poniżej max i teraz tak trzyma. Także nie ma się co spinać bardzo z tym poziomem bo jak widać w nowym aucie musi się układ dobrze odpowietrzyć. Poza tym wytwarza się jakieś podciśnienie i płyn jest zasysany przy gorącym silniku. Jak chwilę po jeździe odkręcimy korek to zassany płyn wróci do zbiorniczka. Na zimnym silniku nie zaobserwowałem tego zjawiska.
Komentarz
-
-
Gość
U mnie przy niecałych 15 kkm płyn był na minimum.
Dolałem płynu do max obecnie mam zrobione trochę ponad 16kkm i widzę że trochę płynu ubyło.
Po odkręceniu korka na zimnym silniku poziom płynu się nie zmienił.
Dolać płynu czy na razie pojeździć tak i na ciepłym odkręcić ?
Dolać czystego koncentratu czy rozcieńczonego z wodą?
pebe, co się działo u Ciebie że wymienili pompę? Płynu ubywało bardzo szybko?
Komentarz
-
Gość
-
Gość
-
Gość
Ja przy ok 15 kkm miałem poniżej minimum i wolałem 350ml było maximum
Dolewacie koncentrat, czy rozcienczacie go z wodą?
[ Dodano: Pon 27 Paź, 14 07:05 ]
Rano było 2,5st c. po przejechaniu niecałych 3km tem. silnika 90.
Przyjechałem do pracy (ok 30km) płynu było maximum, lekko odkryciem zbiorniczek sykło powietrze a płyn podniósł się troszkę powyżej maximum.
Komentarz
-
Pierwsze powiedzmy 300ml dolałem koncentrat, kolejne 200 rozcieńczyłem z wodą. Nadal nie wiem czy to nie za dużo ? Co o tym sądzicie?
Zamieszczone przez ojciec_Przyjechałem do pracy (ok 30km) płynu było maximum, lekko odkryciem zbiorniczek sykło powietrze a płyn podniósł się troszkę powyżej maximum.
Komentarz
-
-
Ale to żadne rozwiązane ani powód do radości, że po odkręceniu korka na gorącym silniku wzrasta poziom płynu. Ba, w zasadzie w ogóle nie powinno się odkręcać korka na ciepłym silniku. A poziom między min a max powinien być na silniku zimnym.
Płynu dolewa się na zimnym silniku i jego poziom powinien być w miarę stały na silniku zimnym - znaczy, może ubywać, ale baaaaardzo wolno. Więc jak za 3 miesiące na zimnym silniku podniesie się maskę, i jest poniżej min, a 3 m-ce wcześniej było max, to tyle właśnie ubyło. Na ciepłym jego poziom będzie różny w zależności od temperatury silnika.
I trochę ze zgrozą to czytam, bo w bravo poziom przez 4 lata zmniejszył się zauważalnie 2 razy, i zawsze przyczyną była jakaś nieszczelność - przy sprawnym układzie w zasadzie się nie zmieniał. A u żony w focusie nie zmienił się od 5 lat- nie wiem jaki tam jest płyn, nie wiem jak się go dolewa, nie interesuje mnie to - bo nie musi. Zaczynam się bać tej octavii, bo wychodzi na to, że w nowym aucie powinienem wozić ze sobą wszystkie płyny, jak w jakimś mobilnym warsztacie - może po to są te duże bagażniki?"k..., aleś pan tu bestię postawił"
Komentarz
-
-
Gość
A powiedzcie mi ta dodatkowa pompa która działa po wyłączeniu auta lub w trakcie działania systemu s/s chłodzi turbine?
Komentarz
-
Zamieszczone przez maro rsI trochę ze zgrozą to czytam, bo w bravo poziom przez 4 lata zmniejszył się zauważalnie 2 razy, i zawsze przyczyną była jakaś nieszczelność - przy sprawnym układzie w zasadzie się nie zmieniał. A u żony w focusie nie zmienił się od 5 lat- nie wiem jaki tam jest płyn, nie wiem jak się go dolewa, nie interesuje mnie to - bo nie musi. Zaczynam się bać tej octavii, bo wychodzi na to, że w nowym aucie powinienem wozić ze sobą wszystkie płyny, jak w jakimś mobilnym warsztacie - może po to są te duże bagażniki?
Komentarz
-
-
Ja dolałem przy przebiegu 4kkm 200ml teraz mam 8,5kkm i nic nie ubyło.
Przy poprzednim aucie dolewałem raz w roku po lecie ok 200ml mechanik nigdy nie stwierdził jakichkolwiek przecieków.Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA
Komentarz
-
-
Gość
Jak byłem w aso na przeglądzie właśnie przy 15kkm (kilka dni wcześniej dodałem płynu)kazałem to sprawdzić. Po serwisie powiedzieli ze przez cały czas trwania przeglądu sztucznie zostało wytworzone ciśnienie i nie zaobserwowano żadnego wycieku.
Skoro tak dużo osób ma problem z tym płynem to może ten model tak ma?
Czy tym płynem chłodzone tez jest turbo po zatrzymaniu silnika?
Komentarz
-
Panowie nie wiem z jakiego powodu macie ten ubytek ale w mojej O3 przez 19 tyś km nic nie dolałem i nie zauważyłem ubytku a przyjemniej poziom utrzymywał się w połowie między max a min. Jedyne co dolewałem to olej silnikowy w ilości ok 1.2l.
Może one tak mają że jak bierze olej to nie bierze płynu i odwrotniejest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
-
Gość
Po powrocie z roboty do domu ponownie powoli odkręciłem zbiorniczek, syk powietrza był kila razy słabszy niż rano, Później jeszcze zrobiłem z 30 km i ponownie odkręciłem powoli zbiorniczek i syczenie było jeszcze słabsze...
Czyżby układ był tak zapowietrzony ?
Teraz jutro przed wyjazdem do pracy sprawdzę stan płynu (zrobię zdjęcie i zapiszę przebieg) będę sprawdzał przez najbliższy czas codziennie i co dziennie robił zdjęcie, będzie przynajmniej dokładana dokumentacja jak szybko ucieka płyn.
Komentarz
Komentarz