Ja na miejscu, i po butelce wczoraj także wątroba gotowa :-)
Dolewka płynu chłodniczego
Zwiń
X
-
Re: Dolewka płynu chłodniczego
Zamieszczone przez SweetdreamPo 26 000 km muszę już dolać płyn chłodniczy, poziom spadł poniżej min. Czy to normalne?
Jaki płyn polecacie?
Komentarz
-
-
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
U mnie było podobnie,po przejechaniu jakichś 3kkm zauważyłem, że płynu chłodzącego jest poniżej minimum, pojechałem do ASO po płyn i przy odkręcaniu korka przy ciepłym jeszcze silniku usłyszałem pssss i stan wrócił do normy - czyli w połowie między min i max. Dolałem tak żeby było trochę powyżej max i znowu sytuacja, że jak się sinik rozgrzał to zassało płyn i było blisko min. Tym razem dolałem przy zimnym silniku i już nie było psss, dolałem o max i pojeździłem kilka dni i znowu zauważyłęm mały spadek. Jak odkręciłem korek przy ciepłym silniku to było psss i stan podniósł się powyżej max, ale zostawiłem tak. Pojeździłem trochę i stan spadł ciut poniżej max i teraz tak trzyma. Także nie ma się co spinać bardzo z tym poziomem bo jak widać w nowym aucie musi się układ dobrze odpowietrzyć. Poza tym wytwarza się jakieś podciśnienie i płyn jest zasysany przy gorącym silniku. Jak chwilę po jeździe odkręcimy korek to zassany płyn wróci do zbiorniczka. Na zimnym silniku nie zaobserwowałem tego zjawiska.
Komentarz
-
-
Gość
U mnie przy niecałych 15 kkm płyn był na minimum.
Dolałem płynu do max obecnie mam zrobione trochę ponad 16kkm i widzę że trochę płynu ubyło.
Po odkręceniu korka na zimnym silniku poziom płynu się nie zmienił.
Dolać płynu czy na razie pojeździć tak i na ciepłym odkręcić ?
Dolać czystego koncentratu czy rozcieńczonego z wodą?
pebe, co się działo u Ciebie że wymienili pompę? Płynu ubywało bardzo szybko?
Komentarz
-
Gość
-
Gość
-
Gość
Ja przy ok 15 kkm miałem poniżej minimum i wolałem 350ml było maximum
Dolewacie koncentrat, czy rozcienczacie go z wodą?
[ Dodano: Pon 27 Paź, 14 07:05 ]
Rano było 2,5st c. po przejechaniu niecałych 3km tem. silnika 90.
Przyjechałem do pracy (ok 30km) płynu było maximum, lekko odkryciem zbiorniczek sykło powietrze a płyn podniósł się troszkę powyżej maximum.
Komentarz
-
Pierwsze powiedzmy 300ml dolałem koncentrat, kolejne 200 rozcieńczyłem z wodą. Nadal nie wiem czy to nie za dużo ? Co o tym sądzicie?
Zamieszczone przez ojciec_Przyjechałem do pracy (ok 30km) płynu było maximum, lekko odkryciem zbiorniczek sykło powietrze a płyn podniósł się troszkę powyżej maximum.
Komentarz
-
-
Ale to żadne rozwiązane ani powód do radości, że po odkręceniu korka na gorącym silniku wzrasta poziom płynu. Ba, w zasadzie w ogóle nie powinno się odkręcać korka na ciepłym silniku. A poziom między min a max powinien być na silniku zimnym.
Płynu dolewa się na zimnym silniku i jego poziom powinien być w miarę stały na silniku zimnym - znaczy, może ubywać, ale baaaaardzo wolno. Więc jak za 3 miesiące na zimnym silniku podniesie się maskę, i jest poniżej min, a 3 m-ce wcześniej było max, to tyle właśnie ubyło. Na ciepłym jego poziom będzie różny w zależności od temperatury silnika.
I trochę ze zgrozą to czytam, bo w bravo poziom przez 4 lata zmniejszył się zauważalnie 2 razy, i zawsze przyczyną była jakaś nieszczelność - przy sprawnym układzie w zasadzie się nie zmieniał. A u żony w focusie nie zmienił się od 5 lat- nie wiem jaki tam jest płyn, nie wiem jak się go dolewa, nie interesuje mnie to - bo nie musi. Zaczynam się bać tej octavii, bo wychodzi na to, że w nowym aucie powinienem wozić ze sobą wszystkie płyny, jak w jakimś mobilnym warsztacie - może po to są te duże bagażniki?"k..., aleś pan tu bestię postawił"
Komentarz
-
-
Gość
A powiedzcie mi ta dodatkowa pompa która działa po wyłączeniu auta lub w trakcie działania systemu s/s chłodzi turbine?
Komentarz
-
Zamieszczone przez maro rsI trochę ze zgrozą to czytam, bo w bravo poziom przez 4 lata zmniejszył się zauważalnie 2 razy, i zawsze przyczyną była jakaś nieszczelność - przy sprawnym układzie w zasadzie się nie zmieniał. A u żony w focusie nie zmienił się od 5 lat- nie wiem jaki tam jest płyn, nie wiem jak się go dolewa, nie interesuje mnie to - bo nie musi. Zaczynam się bać tej octavii, bo wychodzi na to, że w nowym aucie powinienem wozić ze sobą wszystkie płyny, jak w jakimś mobilnym warsztacie - może po to są te duże bagażniki?
Komentarz
-
-
Ja dolałem przy przebiegu 4kkm 200ml teraz mam 8,5kkm i nic nie ubyło.
Przy poprzednim aucie dolewałem raz w roku po lecie ok 200ml mechanik nigdy nie stwierdził jakichkolwiek przecieków.Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA
Komentarz
-
-
Gość
Jak byłem w aso na przeglądzie właśnie przy 15kkm (kilka dni wcześniej dodałem płynu)kazałem to sprawdzić. Po serwisie powiedzieli ze przez cały czas trwania przeglądu sztucznie zostało wytworzone ciśnienie i nie zaobserwowano żadnego wycieku.
Skoro tak dużo osób ma problem z tym płynem to może ten model tak ma?
Czy tym płynem chłodzone tez jest turbo po zatrzymaniu silnika?
Komentarz
-
Panowie nie wiem z jakiego powodu macie ten ubytek ale w mojej O3 przez 19 tyś km nic nie dolałem i nie zauważyłem ubytku a przyjemniej poziom utrzymywał się w połowie między max a min. Jedyne co dolewałem to olej silnikowy w ilości ok 1.2l.
Może one tak mają że jak bierze olej to nie bierze płynu i odwrotniejest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
-
Gość
Po powrocie z roboty do domu ponownie powoli odkręciłem zbiorniczek, syk powietrza był kila razy słabszy niż rano, Później jeszcze zrobiłem z 30 km i ponownie odkręciłem powoli zbiorniczek i syczenie było jeszcze słabsze...
Czyżby układ był tak zapowietrzony ?
Teraz jutro przed wyjazdem do pracy sprawdzę stan płynu (zrobię zdjęcie i zapiszę przebieg) będę sprawdzał przez najbliższy czas codziennie i co dziennie robił zdjęcie, będzie przynajmniej dokładana dokumentacja jak szybko ucieka płyn.
Komentarz
Komentarz