Dolewka płynu chłodniczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • octavia208
    Classic
    • 2016
    • 18

    Dolewka płynu chłodniczego

    Ja na miejscu, i po butelce wczoraj także wątroba gotowa :-)
  • Sweetdream
    Ambiente
    • 2013
    • 108

    #2
    Dolewka płynu chłodniczego

    Po 26 000 km muszę już dolać płyn chłodniczy, poziom spadł poniżej min. Czy to normalne?
    Jaki płyn polecacie?

    Komentarz

    • Przem78
      Rider
      • 2013
      • 561

      #3
      Re: Dolewka płynu chłodniczego

      Zamieszczone przez Sweetdream
      Po 26 000 km muszę już dolać płyn chłodniczy, poziom spadł poniżej min. Czy to normalne?
      Jaki płyn polecacie?
      Normalne, dolejesz raz i już potem masz spokój (fabrycznie układ nie jest do końca odpowietrzony) Ja po zauważeniu ubytku podjechałem do ASO, wyszedł serwisant popatrzył czy nie ma wycieków, wziął butelkę oryginalną z G13 dolał ze 200-300 ml, zamknął maskę zabrał butelkę i życzył szerokości. Przejechałem już 31 kkm od uzupełnienia (u mnie zauważyłem ok 3 kkm od odbioru) teraz jest 34 kkm i poziom między max a min się utrzymuje.
      Pozdr. Przemek

      Komentarz

      • LUKI
        RS
        • 2005
        • 5776

        #4
        Zamieszczone przez Sweetdream
        Jaki płyn polecacie?
        G13




        Zamieszczone przez Sweetdream
        Po 26 000 km muszę już dolać płyn chłodniczy, poziom spadł poniżej min. Czy to normalne?
        bez stresu
        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

        Komentarz

        • Basik_
          Rider
          • 2013
          • 667

          #5
          U mnie było podobnie,po przejechaniu jakichś 3kkm zauważyłem, że płynu chłodzącego jest poniżej minimum, pojechałem do ASO po płyn i przy odkręcaniu korka przy ciepłym jeszcze silniku usłyszałem pssss i stan wrócił do normy - czyli w połowie między min i max. Dolałem tak żeby było trochę powyżej max i znowu sytuacja, że jak się sinik rozgrzał to zassało płyn i było blisko min. Tym razem dolałem przy zimnym silniku i już nie było psss, dolałem o max i pojeździłem kilka dni i znowu zauważyłęm mały spadek. Jak odkręciłem korek przy ciepłym silniku to było psss i stan podniósł się powyżej max, ale zostawiłem tak. Pojeździłem trochę i stan spadł ciut poniżej max i teraz tak trzyma. Także nie ma się co spinać bardzo z tym poziomem bo jak widać w nowym aucie musi się układ dobrze odpowietrzyć. Poza tym wytwarza się jakieś podciśnienie i płyn jest zasysany przy gorącym silniku. Jak chwilę po jeździe odkręcimy korek to zassany płyn wróci do zbiorniczka. Na zimnym silniku nie zaobserwowałem tego zjawiska.
          Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

          Komentarz

          • pebe
            Classic
            • 2014
            • 27

            #6
            Ja też miałem ubytki płynu, ale jak już pisałem wcześniej, skończyło się to na wymianie pompy wody:[

            Komentarz

            • bluebox
              Classic
              • 2013
              • 20

              #7
              I u mnie to samo. Przy 20K komputer poprosił o płyn G13, dolałem pół butelki G13. Teraz mam 47K i nie ubyło już płynu.

              Komentarz


              • #8
                U mnie przy niecałych 15 kkm płyn był na minimum.
                Dolałem płynu do max obecnie mam zrobione trochę ponad 16kkm i widzę że trochę płynu ubyło.
                Po odkręceniu korka na zimnym silniku poziom płynu się nie zmienił.
                Dolać płynu czy na razie pojeździć tak i na ciepłym odkręcić ?
                Dolać czystego koncentratu czy rozcieńczonego z wodą?

                pebe, co się działo u Ciebie że wymienili pompę? Płynu ubywało bardzo szybko?

                Komentarz

                • CHRIS3355
                  Drive
                  • 2013
                  • 74

                  #9
                  u mnie skonczyło sie wymianą pompy.
                  CZERWIEŃ CORRIDA, LATO 18" FELGI GOLUS, ZIMA 18" FELGI TURINI.

                  Komentarz


                  • #10
                    CHRIS3355, jakie miałeś objawy?

                    Komentarz

                    • CHRIS3355
                      Drive
                      • 2013
                      • 74

                      #11
                      ubywajacy płyn ale u mnie padła pomocnicza pompa ta ktora pracuje po wyłaczeniu silnika.
                      CZERWIEŃ CORRIDA, LATO 18" FELGI GOLUS, ZIMA 18" FELGI TURINI.

                      Komentarz


                      • #12
                        CHRIS3355, jak szybki i duży ubytek płynu był u ciebie?

                        Komentarz

                        • Basik_
                          Rider
                          • 2013
                          • 667

                          #13
                          Ja już pół litra dolałem a przejechałem 7k zastanawiam się czy to nie za dużo jak na tak mały przebieg?
                          Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

                          Komentarz

                          • jerol
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 188

                            #14
                            ja jakies 100ml po 7k km bo bylo na minimum, ale w sumie jak wyjechalem z salonu to tez duzo wiecej jak minimum nie bylo...takze ok mam nadzieje, ze wiecej w najblizszym czasie nie bede musial dolewac

                            Komentarz


                            • #15
                              Ja przy ok 15 kkm miałem poniżej minimum i wolałem 350ml było maximum
                              Dolewacie koncentrat, czy rozcienczacie go z wodą?

                              [ Dodano: Pon 27 Paź, 14 07:05 ]
                              Rano było 2,5st c. po przejechaniu niecałych 3km tem. silnika 90.
                              Przyjechałem do pracy (ok 30km) płynu było maximum, lekko odkryciem zbiorniczek sykło powietrze a płyn podniósł się troszkę powyżej maximum.

                              Komentarz

                              • Basik_
                                Rider
                                • 2013
                                • 667

                                #16
                                Pierwsze powiedzmy 300ml dolałem koncentrat, kolejne 200 rozcieńczyłem z wodą. Nadal nie wiem czy to nie za dużo ? Co o tym sądzicie?

                                Zamieszczone przez ojciec_
                                Przyjechałem do pracy (ok 30km) płynu było maximum, lekko odkryciem zbiorniczek sykło powietrze a płyn podniósł się troszkę powyżej maximum.
                                Pisałem już o tym też to zauważyłem, że na rozgrzanym silniku robi się podciśnienie i zasysa płyn. Po odkręceniu wraca z układu do zbiorniczka.
                                Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

                                Komentarz

                                • CHRIS3355
                                  Drive
                                  • 2013
                                  • 74

                                  #17
                                  W :shock: przeciągu 9 miesiecy ubyło dwa razy od max do min. poziom płynu zawsze sprawdzam po nocy przed odpaleniem silnika. Co ciekawe sprawdzilem dzisiaj i znowu ubywa. :shock: :shock: :shock:
                                  CZERWIEŃ CORRIDA, LATO 18" FELGI GOLUS, ZIMA 18" FELGI TURINI.

                                  Komentarz

                                  • maro rs
                                    Elegance
                                    • 2014
                                    • 948

                                    #18
                                    Ale to żadne rozwiązane ani powód do radości, że po odkręceniu korka na gorącym silniku wzrasta poziom płynu. Ba, w zasadzie w ogóle nie powinno się odkręcać korka na ciepłym silniku. A poziom między min a max powinien być na silniku zimnym.
                                    Płynu dolewa się na zimnym silniku i jego poziom powinien być w miarę stały na silniku zimnym - znaczy, może ubywać, ale baaaaardzo wolno. Więc jak za 3 miesiące na zimnym silniku podniesie się maskę, i jest poniżej min, a 3 m-ce wcześniej było max, to tyle właśnie ubyło. Na ciepłym jego poziom będzie różny w zależności od temperatury silnika.

                                    I trochę ze zgrozą to czytam, bo w bravo poziom przez 4 lata zmniejszył się zauważalnie 2 razy, i zawsze przyczyną była jakaś nieszczelność - przy sprawnym układzie w zasadzie się nie zmieniał. A u żony w focusie nie zmienił się od 5 lat- nie wiem jaki tam jest płyn, nie wiem jak się go dolewa, nie interesuje mnie to - bo nie musi. Zaczynam się bać tej octavii, bo wychodzi na to, że w nowym aucie powinienem wozić ze sobą wszystkie płyny, jak w jakimś mobilnym warsztacie - może po to są te duże bagażniki?
                                    "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      A powiedzcie mi ta dodatkowa pompa która działa po wyłączeniu auta lub w trakcie działania systemu s/s chłodzi turbine?

                                      Komentarz

                                      • Basik_
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 667

                                        #20
                                        Zamieszczone przez maro rs
                                        I trochę ze zgrozą to czytam, bo w bravo poziom przez 4 lata zmniejszył się zauważalnie 2 razy, i zawsze przyczyną była jakaś nieszczelność - przy sprawnym układzie w zasadzie się nie zmieniał. A u żony w focusie nie zmienił się od 5 lat- nie wiem jaki tam jest płyn, nie wiem jak się go dolewa, nie interesuje mnie to - bo nie musi. Zaczynam się bać tej octavii, bo wychodzi na to, że w nowym aucie powinienem wozić ze sobą wszystkie płyny, jak w jakimś mobilnym warsztacie - może po to są te duże bagażniki?
                                        Tak samo miałem w mitsubishi - nic nie dolałem przez 6 lat użytkowania, a tu już prawie pół litra :shock: Podjadę z tym do serwisu bo to robi się coraz bardziej niepokojące.
                                        Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

                                        Komentarz

                                        • Łabik
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 346
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          #21
                                          Ja dolałem przy przebiegu 4kkm 200ml teraz mam 8,5kkm i nic nie ubyło.
                                          Przy poprzednim aucie dolewałem raz w roku po lecie ok 200ml mechanik nigdy nie stwierdził jakichkolwiek przecieków.
                                          Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
                                          http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

                                          Komentarz

                                          • Himenek
                                            Rider
                                            • 2014
                                            • 412

                                            #22
                                            ja dolałem przy 8 k km, wydaje się być normalne z tego co piszecie

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Jak byłem w aso na przeglądzie właśnie przy 15kkm (kilka dni wcześniej dodałem płynu)kazałem to sprawdzić. Po serwisie powiedzieli ze przez cały czas trwania przeglądu sztucznie zostało wytworzone ciśnienie i nie zaobserwowano żadnego wycieku.
                                              Skoro tak dużo osób ma problem z tym płynem to może ten model tak ma?
                                              Czy tym płynem chłodzone tez jest turbo po zatrzymaniu silnika?

                                              Komentarz

                                              • polrob
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 535
                                                • Superb III (3V3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #24
                                                Panowie nie wiem z jakiego powodu macie ten ubytek ale w mojej O3 przez 19 tyś km nic nie dolałem i nie zauważyłem ubytku a przyjemniej poziom utrzymywał się w połowie między max a min. Jedyne co dolewałem to olej silnikowy w ilości ok 1.2l.

                                                Może one tak mają że jak bierze olej to nie bierze płynu i odwrotnie
                                                jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                                                była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                                                była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Po powrocie z roboty do domu ponownie powoli odkręciłem zbiorniczek, syk powietrza był kila razy słabszy niż rano, Później jeszcze zrobiłem z 30 km i ponownie odkręciłem powoli zbiorniczek i syczenie było jeszcze słabsze...
                                                  Czyżby układ był tak zapowietrzony ?
                                                  Teraz jutro przed wyjazdem do pracy sprawdzę stan płynu (zrobię zdjęcie i zapiszę przebieg) będę sprawdzał przez najbliższy czas codziennie i co dziennie robił zdjęcie, będzie przynajmniej dokładana dokumentacja jak szybko ucieka płyn.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...