O3 2.0 TDI 150 KM - wrażenia z eksploatacji?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kropi
    Ambiente
    • 2008
    • 153

    #51
    Większość ludzi kupuje auto "żeby jeździło" i dla nich spalanie to podstawowy parametr - każdy, dosłownie KAŻDY mnie pyta "a ile ci to pali?" :lol: .
    1.4 TSI przy spokojnej jeździe 80-90 km/h poza miastem też zejdzie (niewiele, ale jednak) poniżej 5, za to w mieście w korkach spokojnie przekroczy 10. Na autostradzie przy 140 6,5 to norma. Ale już przy 200 lekko dobije do 20.
    Tutaj też dyskusja o "wrażenia z jady 2.0 TDI" zdryfowała na spalanie.
    IMHO nie tłukąc przynajmniej 30-40.000 rocznie nie ma sensu myśleć o dieslu. Chyba, że ktoś po prostu lubi diesle, to insza inszość

    Komentarz

    • Sebastian75
      Elegance
      • 2013
      • 912

      #52
      kropi,

      dodajmy, że mają to być trasy - ja jestem w stanie robić pod 30 - ale raz na jakiś czas robię 1000. A tak to tłukę się np. przez cały tydzień "po wsi" robiąc dziennie 3-4 jazdy tak po 2,5 km, gdzie nawet beznynowy silnik nie zdąży się zagrzać... - aby dopiero potem uderzyć w trasę

      Komentarz

      • maol72
        Ambiente
        • 2014
        • 245
        • Octavia III (5E3)
        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        #53
        Przy spokojnej jeździe RSem TDI 184 KM można zejść bez problemu poniżej 5 ki. Ja we wrześniu tak trafiłem - kiepska nawierzchnia i remont drogi i nie ma jak się "rozwinąć".
        Pozostawało tylko - zaledwie - jechać ok. 70 km/h. Ale wtedy było 4,8 l/km.
        Niestety fotki nie zrobiłem.
        O3 RS 2,0 TDI DSG + Columbus+DAB+, Canton, ACC z FA, LA itd, itp.
        -----------------------------------------------------
        Moja eReSka

        Aktualne Personal POI: teraz taniej na POIfantastic.eu

        Komentarz

        • AdamB
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 8033
          • Octavia IV (NX3)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #54
          Panowie, co z tego, że piszecie ile auto pali w trasie a ile po mieście. Ja sobie kalkuluje tak, że biorę średnie spalanie całego użytkowania auta i gdzie przy moich trasach wychodzi spalanie pomiędzy jazdą miejską a mieszaną katalogową. Tak kalkulowałem każde następne auto i zawsze trafiałem w spalanie. Z moich wyliczeń wychodzi, że różnica pomiędzy zakupem 1.4TSI a 1.6TDI zwróci się po około 55 tyś., czyli po dwóch latach.
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz

          • Sebastian75
            Elegance
            • 2013
            • 912

            #55
            Średnia różnica między dieslem a benzyną to około 2,5 litra
            Diesel w RSie jest jednak słabszy od beznynowego RSa , więc nie można tak go porównywać bezpośrednio do benzyny.
            Nowy Passat Biturbo, co ma 250 koni, pali według danych TYLKO 1 litr mniej od RSa benzyniaka - średnio
            Śrfednio - 6,4 (RS) a 5,4 (Passat)
            Miasto - 8,1 (RS) - 6,4 (Passat)
            Trasa - 5,4 (RS) a 4,7 (Passat)
            RSa benzyniaka do takiego auta trzeba porównywać, a nie do RS diesla

            Komentarz

            • krzyzakp
              L&K
              • 2013
              • 1016
              • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

              #56
              Sebastian75, Nie mozesz porownywac, bo RS w benzynie jest duzo slabszy jak sam to ujales. Roznica miedzy RSami (katalogowo) to 34KM. A miedzy RS TSI a Passatem biturbo 30KM...
              Wiec tutaj Twoje zapedy by pokazac ze TSi nie jest takie koszmarne mocno padaja, bo przeciez nie mozemy porownywac aut, ktore maja takie duze roznice w mocy!!

              Wybacz, ale musiałem, bo jak widze ustawianie faktow pod siebie to nei moge.. Nawet zakladajac ze orznica miedzy RSami jest o 4KM wieksza od tego co jest miedzy TSI a Paskiem, to te 4KM stanowia jakies 15% (liczone w glowie) roznicy mocy, a przy całkowitem mocy obu silnikow jest to jakies 2%, wiec cos zupełnie pomijalnego robiac takie porownania..

              Po za tym litr mniej spalania i moc wieksza o 15% to juz spora roznica (mowie o RS TSI vs. Passek).

              Moja O3 RS

              Komentarz

              • Tomek000
                Ambiente
                • 2013
                • 143
                • Octavia II (1Z3)
                • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                #57
                Zamieszczone przez AdamB
                Panowie, co z tego, że piszecie ile auto pali w trasie a ile po mieście. Ja sobie kalkuluje tak, że biorę średnie spalanie całego użytkowania auta i gdzie przy moich trasach wychodzi spalanie pomiędzy jazdą miejską a mieszaną katalogową. Tak kalkulowałem każde następne auto i zawsze trafiałem w spalanie. Z moich wyliczeń wychodzi, że różnica pomiędzy zakupem 1.4TSI a 1.6TDI zwróci się po około 55 tyś., czyli po dwóch latach.
                AdamB trochę dziwnie liczysz, bo osiągi 1.6tdi są takie 1.2tsi więc Twoje wyliczenie jest trochę naciągane bo te dwa silniki są porównywalne a różnica w cenie to 11kpln, 1.4 jeździ znaczenie lepiej od 1.6tdi to i pali trochę więcej.

                btw ja mam 1.6tdi brat 1.2tsi w O2FL, różnica w spalaniu tych aut to max 1-1.5L
                Kodiaq 1.5 DSG Style

                Komentarz

                • lu5asz
                  RS
                  • 2011
                  • 2006
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  #58
                  Zamieszczone przez Tomek000
                  btw ja mam 1.6tdi brat 1.2tsi w O2FL, różnica w spalaniu tych aut to max 1-1.5L
                  Ide o flache że różnica jest wieksza!
                  Kondziu

                  OCP

                  Komentarz

                  • Sebastian75
                    Elegance
                    • 2013
                    • 912

                    #59
                    krzyzakp,

                    masa Passata to 1660

                    Masa RSa to 1445

                    Teraz robisz tak: dzielisz 1445/1660 = otrzymujesz 0,870

                    Mnożysz wynik przez 250 i otrzymujesz 217

                    Z fizyki powinieneś wiedzieć, że jak się da ten sam silnik do cięższego auta, to to auto będzie (abstrahując od oporów toczenia itp) wolniejsze.

                    Komentarz

                    • Tomek000
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 143
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                      • DADA 1.5 TSI 150 KM

                      #60
                      Zamieszczone przez lu5asz
                      Zamieszczone przez Tomek000
                      btw ja mam 1.6tdi brat 1.2tsi w O2FL, różnica w spalaniu tych aut to max 1-1.5L
                      Ide o flache że różnica jest wieksza!
                      a ja Cie zaskoczę, może być nawet mniejsza
                      z 3kkm przejechałem 1.2tsi brat sporo więcej, też podobnie jak Ty byłem gotów się zakładać
                      Kodiaq 1.5 DSG Style

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #61
                        Zamieszczone przez lu5asz
                        Zamieszczone przez Tomek000
                        btw ja mam 1.6tdi brat 1.2tsi w O2FL, różnica w spalaniu tych aut to max 1-1.5L
                        Ide o flache że różnica jest wieksza!
                        Nie bedzie wieksza, bo 1.2TSI w trasie bedzie palic okolice 4,5l. A 1.6TDI nie bedzie palil 3l. Takie totalne minimum to 3,5l.

                        Nie wiem jak po miescie, bo ja nie jestem miarodajny, bo moje miasto to gorzej niz jazda na taxi. Zrobilo sie zimniej to dzis mialem rano 11l po dojechaniu na miejsce. Po poludniu okolice 8,5l.

                        Ja przyjmuje ze TDI w manualu jezdzac plynnie spala 6,5l. Ten 1.2TSI 7-7,5l.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • krzyzakp
                          L&K
                          • 2013
                          • 1016
                          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                          #62
                          Sebastian75, czekaj, a mowimy o wolniejszym, szybszym czy spalaniu? Bo watek ma tyle odnog, ze sie pogubic mozna...

                          Po za tym 217KM a 220KM to juz naprawde minimalne roznice, bo to niecałe 1,5%..
                          Jak juz mowimy o tym ze masa ma wplyw to policz od razu wspolczynnik oporu powietrza, bo skoro ktory szybszy to to ma duze znaczenie, w koncu opor powietrza rosnie do kwadratu predkosci, co tez powinienes wiedziec z fizyki w szkole


                          Wiedziec wiem, tylok nie rozumiem tego udowadniania na sile ze TSI bedzie zajebistsze, bo pali prawie tyle co tdi, a ma wiekszego buta... Od dawna wiadomo ze silniki diesla maja wieksza sprawnosc niz benzyna i tyle - tego sie nie da przeskoczyc...

                          Moja O3 RS

                          Komentarz

                          • Sebastian75
                            Elegance
                            • 2013
                            • 912

                            #63
                            krzyzakp,

                            chwila - mi chodzi tylko o to, aby porównywać diesla do benzyny w tym samym aucie - a jak wiesz diesle są słabsze.

                            I wcale nie stoję murem za TSI, bo diesel też ma swoje zalety.

                            Po prostu wkurza mnie, jak się porównuje spalanie RSa diesla z TSI - to dwa różne silniki

                            Komentarz

                            • krzyzakp
                              L&K
                              • 2013
                              • 1016
                              • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                              #64
                              Sebastian75, chyba ze dorzucimy mu druga turbine, wtedy jednak nie do konca, jak sam silnik Passka pokazuje..
                              Zdaje sobie sprawe ze sa slabsze i fabrycznym tdi nie mam co sie scigac z tsi, ale nie kupuje auta by stawac na swiatlach czy na cwiartke.. Tylko po to by odwalało kawał roboty robiac odcinki rzedu 400-1000km na strzał, i mialo troche wiecej werẃy niz Elegance 150KM...

                              Moja O3 RS

                              Komentarz

                              • AdamB
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 8033
                                • Octavia IV (NX3)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #65
                                Zamieszczone przez Tomek000
                                AdamB trochę dziwnie liczysz, bo osiągi 1.6tdi są takie 1.2tsi więc Twoje wyliczenie jest trochę naciągane bo te dwa silniki są porównywalne a różnica w cenie to 11kpln, 1.4 jeździ znaczenie lepiej od 1.6tdi to i pali trochę więcej.
                                Napiszę tak. 1.2TSI nie brałem pod uwagę, ponieważ znam ten silnik, jeździ nim brat i wiem ile to pali i jak jeździ. Widać szczególnie to pod górkę z krótkimi biegami. W grę u mnie wchodził tylko 1.4TSI lub 1.6TDI. I te dwa silniki porównywałem. Ogólnie lubię jeździć dieslem i benzyny nie chcę. Jak mam kupić 1.2 lub 1.4 TSI i muskać gaz aby się w 6 zmieścić to sorry, nie tędy droga. Wolę jeździć bez muskania gazu i mieć spalanie na poziomie 5l. Jak dieslem poszaleje na "7" to mi spalanie skoczy o 0.5l ON a nie 1,5 benzyny.
                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                Komentarz

                                • ukuk
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 699

                                  #66
                                  prawde mowi - w porownywanki mozna sie bawic przy delikatnej jezdzie na plaskim. Niestety nawet nie tyle ostrzejsza, co mniej uwazna jazda pokazuje prawde na temat obu typow silnikow. Wychodzi to szczegolnie w miescie, w gorkowatym terenie, przy zaladowanym aucie itd. Tez bym wolal 1.6 TDI od 1.4 TSI ktore mam, ale niestety w przypadku VAG-a roznice cen benzyna VS diesel sa kuriozalne. Wczesniej mialem diesla i w ogole nie patrzylem, jak trzeba but w podloge i jedziemy - teraz takie cos nie wchodzi w gre bo auto jest czule nawet na za niski bieg(co na dieslu nie robilo wrazenia).

                                  Komentarz

                                  • marek106
                                    Ambiente
                                    • 2014
                                    • 221

                                    #67
                                    Przez chwile jeździłęm Rapidem 1.2 tsi. Z butem w podłodze to mi paliło 9,5 litra. Moja była Octa 2 tdi 110 koni w takim trybie paliła 7 litrów. A osiągi miała lepsze i większy samochód. Właściciele tsi jeżdżą jak ciotki i potem opowiadają,że im mało pali. Tak prawda.

                                    Komentarz

                                    • Sebastian75
                                      Elegance
                                      • 2013
                                      • 912

                                      #68
                                      marek106,

                                      haha - dobre

                                      Komentarz

                                      • AdamB
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 8033
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        #69
                                        Zamieszczone przez ukuk
                                        Tez bym wolal 1.6 TDI od 1.4 TSI ktore mam, ale niestety w przypadku VAG-a roznice cen benzyna VS diesel sa kuriozalne.
                                        Niby tak, ale w moim przypadku po dwóch latach wychodzę na 0 w przypadku tych dwóch silników. A, że moją OIII planuje jeździć tak długo jak poprzednią czyli ok.190kkm/ 7-8 lat więc wybór był oczywisty.
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz

                                        • ukuk
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 699

                                          #70
                                          Dla mnie juz nie byloby uzasadnienia aby doplacac do 1.6 TDI - wtedy bardziej racjonalne bylo by wskoczyc w c5/508 2.0 HDI.

                                          Komentarz

                                          • AdamB
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 8033
                                            • Octavia IV (NX3)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            #71
                                            Zamieszczone przez ukuk
                                            c5/508 2.0 HDI.
                                            W twojej wersji Highline z twoimi dodatkami to już ponad 100 tyś więc już jest w czym przebierać w wyższej klasie.
                                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                            Komentarz

                                            • ukuk
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 699

                                              #72
                                              Ja mam Comfortline - c5 / 508 2.0 HDI w porownywalnej wersji mozna bylo upolowac za jakies 82-85 tys. Czyli jakies 7 tys musialbym nadplacic. Niby nie tak duzo... ale limit juz podnosilem i podnosilem. Trzeba bylo kiedys powiedziec stop.

                                              Komentarz

                                              • Tomek000
                                                Ambiente
                                                • 2013
                                                • 143
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                                                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                                #73
                                                Zamieszczone przez AdamB
                                                Zamieszczone przez Tomek000
                                                AdamB trochę dziwnie liczysz, bo osiągi 1.6tdi są takie 1.2tsi więc Twoje wyliczenie jest trochę naciągane bo te dwa silniki są porównywalne a różnica w cenie to 11kpln, 1.4 jeździ znaczenie lepiej od 1.6tdi to i pali trochę więcej.
                                                Napiszę tak. 1.2TSI nie brałem pod uwagę, ponieważ znam ten silnik, jeździ nim brat i wiem ile to pali i jak jeździ. Widać szczególnie to pod górkę z krótkimi biegami. W grę u mnie wchodził tylko 1.4TSI lub 1.6TDI. I te dwa silniki porównywałem. Ogólnie lubię jeździć dieslem i benzyny nie chcę. Jak mam kupić 1.2 lub 1.4 TSI i muskać gaz aby się w 6 zmieścić to sorry, nie tędy droga. Wolę jeździć bez muskania gazu i mieć spalanie na poziomie 5l. Jak dieslem poszaleje na "7" to mi spalanie skoczy o 0.5l ON a nie 1,5 benzyny.
                                                trzeba było tak odrazu a nie naciąganą ekonomie wprowadzać co człowiek to opinia, jak wiem że moje tdi jest ostatnim dieslem jakiego mam

                                                1.4tsi 8.4 robi setke 1.6tdi 10.8, jak dla mnie to nie różnica, to przepaść w osiągach
                                                Kodiaq 1.5 DSG Style

                                                Komentarz

                                                • Wosho
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 328

                                                  #74
                                                  Muskać gaż żeby się zmieścić w 6??
                                                  Jakoś jeżdżę wymijając wszystko co nie jedzie na wariata i mam spalania 5.8/6.0/6.1 po trasie np 200 km.

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    #75
                                                    Za kilka lat te nowoczesne silniki beda generowac paliwo 8) Tego sie trzymajmy, ropa naftowa powoli sie konczy
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...