Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O3 2.0 TDI 150 KM - wrażenia z eksploatacji?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O3 2.0 TDI 150 KM - wrażenia z eksploatacji?

    Samsung S3 i S4 pokazuje zdjęcia. Tylko nie aktualizuje po zmianie w telefonie.

  • #2
    O3 2.0 TDI 150 KM - wrażenia z eksploatacji?

    Witam,
    Myślę nad zakupem O3 2.0 TDI 150 KM - i mam pytanie odnośnie użytkowników takiej wersji O3:
    1) rzeczywiste spalanie w mieście i na trasie
    2) zachowanie zawieszenia na "dziurach" - czy rzeczywiście są złe odczucia tej belki z tyłu?
    3) czy ten diesel ma jakieś pospolite wady/mocno się psują... poza DPF - jak starsze diesle 2.0 TDI w VW grupie na początku?
    Słabo się znam na autkach więc proszę o porady.

    Komentarz


    • #3
      Pogrzeb trochę w dziale O3 i showroomie a na pewno znajdziesz dużo interesujących Cię informacji

      Komentarz


      • #4
        1) Warszawa korki 8-9 l , trasa 5-6 l
        2) Jak każde auto z belką - nie prowadzi się to rewelacyjnie na dzirach - czuć ,że belka :-)
        3) Po 20 kkm bo tyle przejechałem nic się nie dzieje o dziwo tez oleju nie musiałem dolewać. Silnik bez problemu , elestyczność ok - jak masz brać diesla to bierz z tym silnikiem lub w mocniejszej wersji RS - silnik ten sam :-) kucy więcej no i brak belki :-)
        Pozdrawiam,

        Bomber
        __________________
        O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
        + "Lodówka" :-)

        Komentarz


        • #5
          Podobne osiągi i spalanie masz przy 1.4 TSI a spory grosz oszczędzasz przy zakupie i eksploatacji, że nie wspomnę o urokach zimy.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez kropi
            Podobne osiągi i spalanie masz przy 1.4 TSI a spory grosz oszczędzasz przy zakupie i eksploatacji, że nie wspomnę o urokach zimy.
            A co mają uroki zimy do nowego samochodu? Jak się używa głowy i dba, to czy diesel czy benzyna przy -30stC odpalają bez problemu.
            "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

            Komentarz


            • #7
              Tu chodzi o rozgrzewanie zima, ale na to przewidujacy zamowili webasto zamiast stosu elektronicznych bajerow i super felg.
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                Tu chodzi o rozgrzewanie zima,
                AAAAAAAAAAAAAAa, o tym nie pomyślałem
                "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez kropi
                  Podobne osiągi i spalanie masz przy 1.4 TSI a spory grosz oszczędzasz przy zakupie i eksploatacji, że nie wspomnę o urokach zimy.
                  Koledze chodzi o osiągi pojazdów poruszających się w korku??

                  [ Dodano: Pon 15 Wrz, 14 11:21 ]
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Tu chodzi o rozgrzewanie zima, ale na to przewidujacy zamowili webasto zamiast stosu elektronicznych bajerow i super felg.
                  Prawda jest taka, że jak sie bierze takie auto jak RS, to już na boczny tor zjeżdża znaczenie tego czy wydamy 135 czy 160kpln.

                  Komentarz


                  • #10
                    Ja dodam swoej 3 gorsze... uważam, że jak robisz <30kkm rocznie, to chyba darowałbym sobie TDI... Nie chcę pisać o różnicach, wyższości czy niższoście 1.4 TSI vs. 2.0 TDI bo zdania sa podzielone... są pewne fakty niepodważalne - jasne, że lepiej mieć 2.0 niż 1.4 ale biorąc pod uwagę cene zakupu/roczny przebieg np. w moim przypadku TDI się nie kalkulowało...

                    Gorąco polecam do 1.4 TSI skrzynię DSG.... (to mój typ) ja niestety oszczędziłem i zmieniam biegi ręcznie.. :?
                    Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                    VW Jetta 1.2 TSI

                    Komentarz


                    • #11
                      Wezcie tez pod uwage i zrozumnie, ze nie kazdy chce silnik benzynowy o pojemnosci silnika do kosiarki. Sa ludzie, ktorzy nadal chca kupic auto z silnikiem o maksymalnej pojemnosci jaka oferuje producent bo tak, nie wazne ze ma on mniej KM i Nm niz ten od kosiarki oraz ze pali 1 czy 3l wiecej :x
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #12
                        z tym rozgrzewaniem to nie przesadzajmy, przypilnować żeby była ta nagrzewnica elektryczna w TDI i szybciej to się w środku rozgrzewa niż wolnossący 1,6, nie wspomnę już o uturbionej benzynie gdzie jej sprawność jest większa niż wolnossaka a co za tym idzie wolniej się rozgrzewa, mało tego były na forum jęczenia że jeszcze wolniej to się rozgrzewa niż TDI.
                        Niskie spalanie w TSI można sobie w du.. wsadzić jak się przesiadłem z TDI do TSI i zacząłem korzystać w pełni z dobrodziejstwa turbiny , tak jak to czyniłem w TDI to spalanie miałem na poziomie 12-14l/100 gdzie przy traktowaniu tak samo TDI spalanie było na poziomie 7-8l/100 , oczywiście mowa o jeździe po mieście.
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Wezcie tez pod uwage i zrozumnie, ze nie kazdy chce silnik benzynowy o pojemnosci silnika do kosiarki. Sa ludzie, ktorzy nadal chca kupic auto z silnikiem o maksymalnej pojemnosci jaka oferuje producent bo tak, nie wazne ze ma on mniej KM i Nm niz ten od kosiarki oraz ze pali 1 czy 3l wiecej
                          Absolutnie się z Tobą zgadzam... gdzieś w moim wątku o tym pisałem. Dlatego nie chcę nikomu wmawiać, że tylko 1.4... Też wolałbym 2.0 TDI szczególnie z DSG... ale nie dla psa kiełbasa..
                          Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                          VW Jetta 1.2 TSI

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez loru
                            z tym rozgrzewaniem to nie przesadzajmy, przypilnować żeby była ta nagrzewnica elektryczna w TDI i szybciej to się w środku rozgrzewa niż wolnossący 1,6, nie wspomnę już o uturbionej benzynie gdzie jej sprawność jest większa niż wolnossaka a co za tym idzie wolniej się rozgrzewa, mało tego były na forum jęczenia że jeszcze wolniej to się rozgrzewa niż TDI.
                            Było na forum, że 1.8 TSI rozgrzewa się błyskawicznie. Przy temperaturach ok 0 dmucha ciepłem z nawiewów po 300 metrach.
                            Z benzyny jest więcej ciepła, dlatego zamiast nagrzewnic elektrycznych stosuje się tu lepsze termostaty.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez loru
                              z tym rozgrzewaniem to nie przesadzajmy, przypilnować żeby była ta nagrzewnica elektryczna w TDI i szybciej to się w środku rozgrzewa niż wolnossący 1,6, nie wspomnę już o uturbionej benzynie gdzie jej sprawność jest większa niż wolnossaka a co za tym idzie wolniej się rozgrzewa, mało tego były na forum jęczenia że jeszcze wolniej to się rozgrzewa niż TDI.
                              Niskie spalanie w TSI można sobie w du.. wsadzić jak się przesiadłem z TDI do TSI i zacząłem korzystać w pełni z dobrodziejstwa turbiny , tak jak to czyniłem w TDI to spalanie miałem na poziomie 12-14l/100 gdzie przy traktowaniu tak samo TDI spalanie było na poziomie 7-8l/100 , oczywiście mowa o jeździe po mieście.
                              To swiete słowa. Wszystkim to powtarzam. TSI katowane w miescie to złom palacy jak 3.0 benzyna
                              Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez MaArek77
                                Zamieszczone przez loru
                                z tym rozgrzewaniem to nie przesadzajmy, przypilnować żeby była ta nagrzewnica elektryczna w TDI i szybciej to się w środku rozgrzewa niż wolnossący 1,6, nie wspomnę już o uturbionej benzynie gdzie jej sprawność jest większa niż wolnossaka a co za tym idzie wolniej się rozgrzewa, mało tego były na forum jęczenia że jeszcze wolniej to się rozgrzewa niż TDI.
                                Niskie spalanie w TSI można sobie w du.. wsadzić jak się przesiadłem z TDI do TSI i zacząłem korzystać w pełni z dobrodziejstwa turbiny , tak jak to czyniłem w TDI to spalanie miałem na poziomie 12-14l/100 gdzie przy traktowaniu tak samo TDI spalanie było na poziomie 7-8l/100 , oczywiście mowa o jeździe po mieście.
                                To swiete słowa. Wszystkim to powtarzam. TSI katowane w miescie to złom palacy jak 3.0 benzyna
                                Przy czym zaznaczmy, że dla 3.0 takie spalanie to jest raczej w pobliżu dolnej granicy . Na tej samej zasadzie można powiedzieć, że nie-eko-używane 1.0 MPI będzie w mieście palić tyle, co doładowane TSI (ale używane eko).
                                Pozdrawiam
                                Northeusz

                                Komentarz


                                • #17
                                  Dokladnie TSI w miescie do diesla daleko. Na trasie (do 120-130) OK, spalanie jest podobne, ale w zakorkowanym miescie na krotkich dystansach strach gaz nacisnac, a i tak wychodzi 9-10. Czyli 1-2 l wiecej niz w dieslu gdzie ilosc dozowanego gazu to bylo ostatnie zmartwienie.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    I tych 1-2 litra wiecej tak sie boisz?

                                    Moja OII z 1.4TSI pali srednio niewiele ponad 6l/100.km. Pewnie kwestia tras jakimi jezdze.
                                    W Krakowie (fakt ze nie stoje calymi dniami w korkach - nie mam na to zdrowia )
                                    nie wyszlo mi nigdy wiecej jak 8l.

                                    TDI spali moze 1.5l mniej - chetnie zaplace te 8zl/100km wiecej dla komfortu
                                    jazdy w ciszy, bez zadnych wibracji, z kapitalna elastycznoscia silnika etc.

                                    Przed firma stoi piec Octavii - sasiedzi maja 4szt (wspolnicy) - kupowali sobie
                                    nowe auta w jednym momencie. Jeden z nich wzial TSI, reszta TDI. Pluja na to
                                    TDI jadem - nie ma zadnego porownania jesli chodzi o kulture pracy silnika
                                    i wlasciwosci jezdne, szczegolnie przy wiekszych autostradowych predkosciach -
                                    TSI wogole nie slychac i czuc, a TDI chce spod maski wyskoczyc.
                                    Jasno stwierdzaja - nigdy wiecej TDI.

                                    U mnie nastepna bedzie pewnie Superb 1.8-2.0 oczywiscie TSI

                                    Gdyby bylo tak jak kiedys ze koszt jazdy na ON byl 2x nizszy to moze, ale teraz?
                                    Doladowana benzyna rulez

                                    Jakub

                                    [ Dodano: Sob 04 Paź, 14 11:49 ]
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Wezcie tez pod uwage i zrozumnie, ze nie kazdy chce silnik benzynowy o pojemnosci silnika do kosiarki. Sa ludzie, ktorzy nadal chca kupic auto z silnikiem o maksymalnej pojemnosci jaka oferuje producent bo tak, nie wazne ze ma on mniej KM i Nm niz ten od kosiarki oraz ze pali 1 czy 3l wiecej :x
                                    I dlatego kupiles 1.6TDI, ktory sadzac po Twoich statystykach pali tyle co moje 1.4TSI?

                                    q

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      1-2 l... przy muskaniu gazu w TSI i cisnieciu do oporu w dieslu. Przy takim samym traktowaniu nie chce wiedziec jaka bylaby roznica.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        1200km w 10h - co oznacza szybka jazde - 7.8l/100
                                        Na pokladzie dwie osoby + fura bagazu i ze 100kg napojow w szkle

                                        Przerabialem ten temat na dziesiata strone - mozna przyjac roznice
                                        1.5-2l w zaleznosci od tras, stylu jazdy etc.

                                        10zl warto doplacic za bez porownania wyzsza kulture pracy silnika IMHO.

                                        PS. Jak komus zalezy na naprawde taniej jezdzie to silnik w stylu 1.6 PB
                                        i zalozyc LPG. Bedzie znacznie taniej zarowno od TDI jak i TSI.

                                        q

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          mnie 1.8 palił (tylko miasto) na poczatku 12-13l terz mam przebieg 7000km. zuzycie zeszlo mi do 8-9l. bardzo jestem happy z tego powodu. myslalem ze to jest nie mozliwe a jednak!
                                          CZERWIEŃ CORRIDA, LATO 18" FELGI GOLUS, ZIMA 18" FELGI TURINI.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Ale 6-cio biegowy diesel przy 120-140 to najmniejszy problem jezeli chodzi o halas. Szumy z kol i wiatru i tak sa duzo bardziej natarczywe, a diesel gdzies tam sobie spokojnie pracuje przy tych 2500 obrotach.

                                            IMO, jedyna zaleta benzyny jest cena... no i brak dpf (choc to juz chyba ogarneli)

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez ukuk
                                              1-2 l... przy muskaniu gazu w TSI i cisnieciu do oporu w dieslu. Przy takim samym traktowaniu nie chce wiedziec jaka bylaby roznica.
                                              No racja.
                                              Zakładam że:

                                              - kupuję O3 RS TDI za 120 tys zł
                                              - moja średnio przy dynamicznej jeździe pali 7 litrów, TSI 9,5 litra - Wychodzi co najmniej 2 litry więcej na setkę. No czyli koszt przejechania 100 km jest około 15 zł niższy

                                              W 10 lat robię zaledwie 150 tys. kilometrów i na paliwie oszczędzam 30 tys. złotych
                                              I zakładam że przez ten czas niewiele wydam na awarie, tylko na wymianę filtrów i koszty paliwa
                                              Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez ukuk
                                                dpf (choc to juz chyba ogarneli)
                                                Czy mógłbyś ten wątek rozwinąć? Którymi dieslami można śmigać po mieście "w koło komina" bezkarnie nie martwiąc się o DPF? Poważnie piszę
                                                Pozdrawiam
                                                Northeusz

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Nie rozumiem skad tak duze zainteresowanie TDI w dzisiejszych czasach. Rozumiem jako auta sluzbowe, ktorymi robi sie po 30-40k rocznie, czy uzywane, bo cena praktycznie taka sama, a zawsze to jakies tam mniejsze spalanie - tylko tutaj tez kwestia ile sie jezdzi. Ale nowe do prywatnego uzytku? Nowe TSI pala naprawde niewiele wiecej niz TDI, a sa duzo tansze, rowniez w eksploatacji. Cena paliwa praktycznie taka sama.

                                                  W tej chwili przesiadam sie z Passata B5 1.8T FL na O3 1.8 TSI DSG. Passat spala te 12/100 w miescie, na trasie niewiele mniej, bo wolniej jak te 140 nie jade, a ma tylko 5 biegow. To faktycznie daje po kieszeni, ale jak wiem ile bedzie spalac nowy TSI to nawet przez mysl mi nie przeszlo zeby inwestowac w TDI. RS z TDI to w ogole profanacja.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X