O3 2.0 TDI 150 KM - wrażenia z eksploatacji?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcin19r
    Classic
    • 2010
    • 18

    O3 2.0 TDI 150 KM - wrażenia z eksploatacji?

    Samsung S3 i S4 pokazuje zdjęcia. Tylko nie aktualizuje po zmianie w telefonie.
  • wpietruc
    Classic
    • 2009
    • 6

    #2
    O3 2.0 TDI 150 KM - wrażenia z eksploatacji?

    Witam,
    Myślę nad zakupem O3 2.0 TDI 150 KM - i mam pytanie odnośnie użytkowników takiej wersji O3:
    1) rzeczywiste spalanie w mieście i na trasie
    2) zachowanie zawieszenia na "dziurach" - czy rzeczywiście są złe odczucia tej belki z tyłu?
    3) czy ten diesel ma jakieś pospolite wady/mocno się psują... poza DPF - jak starsze diesle 2.0 TDI w VW grupie na początku?
    Słabo się znam na autkach więc proszę o porady.

    Komentarz

    • martini73
      Ambiente
      • 2013
      • 167

      #3
      Pogrzeb trochę w dziale O3 i showroomie a na pewno znajdziesz dużo interesujących Cię informacji

      Komentarz

      • Bomber
        Ambiente
        • 2013
        • 226

        #4
        1) Warszawa korki 8-9 l , trasa 5-6 l
        2) Jak każde auto z belką - nie prowadzi się to rewelacyjnie na dzirach - czuć ,że belka :-)
        3) Po 20 kkm bo tyle przejechałem nic się nie dzieje o dziwo tez oleju nie musiałem dolewać. Silnik bez problemu , elestyczność ok - jak masz brać diesla to bierz z tym silnikiem lub w mocniejszej wersji RS - silnik ten sam :-) kucy więcej no i brak belki :-)
        Pozdrawiam,

        Bomber
        __________________
        O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
        + "Lodówka" :-)

        Komentarz

        • kropi
          Ambiente
          • 2008
          • 153

          #5
          Podobne osiągi i spalanie masz przy 1.4 TSI a spory grosz oszczędzasz przy zakupie i eksploatacji, że nie wspomnę o urokach zimy.

          Komentarz

          • JacekRS
            Rider
            • 2014
            • 394
            • Superb III (3V3)
            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

            #6
            Zamieszczone przez kropi
            Podobne osiągi i spalanie masz przy 1.4 TSI a spory grosz oszczędzasz przy zakupie i eksploatacji, że nie wspomnę o urokach zimy.
            A co mają uroki zimy do nowego samochodu? Jak się używa głowy i dba, to czy diesel czy benzyna przy -30stC odpalają bez problemu.
            "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Tu chodzi o rozgrzewanie zima, ale na to przewidujacy zamowili webasto zamiast stosu elektronicznych bajerow i super felg.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • JacekRS
                Rider
                • 2014
                • 394
                • Superb III (3V3)
                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                Tu chodzi o rozgrzewanie zima,
                AAAAAAAAAAAAAAa, o tym nie pomyślałem
                "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                Komentarz

                • kazik4x4
                  RS
                  • 2008
                  • 2728

                  #9
                  Zamieszczone przez kropi
                  Podobne osiągi i spalanie masz przy 1.4 TSI a spory grosz oszczędzasz przy zakupie i eksploatacji, że nie wspomnę o urokach zimy.
                  Koledze chodzi o osiągi pojazdów poruszających się w korku??

                  [ Dodano: Pon 15 Wrz, 14 11:21 ]
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Tu chodzi o rozgrzewanie zima, ale na to przewidujacy zamowili webasto zamiast stosu elektronicznych bajerow i super felg.
                  Prawda jest taka, że jak sie bierze takie auto jak RS, to już na boczny tor zjeżdża znaczenie tego czy wydamy 135 czy 160kpln.

                  Komentarz

                  • Prim
                    L&K
                    • 2013
                    • 1040
                    • Audi

                    #10
                    Ja dodam swoej 3 gorsze... uważam, że jak robisz <30kkm rocznie, to chyba darowałbym sobie TDI... Nie chcę pisać o różnicach, wyższości czy niższoście 1.4 TSI vs. 2.0 TDI bo zdania sa podzielone... są pewne fakty niepodważalne - jasne, że lepiej mieć 2.0 niż 1.4 ale biorąc pod uwagę cene zakupu/roczny przebieg np. w moim przypadku TDI się nie kalkulowało...

                    Gorąco polecam do 1.4 TSI skrzynię DSG.... (to mój typ) ja niestety oszczędziłem i zmieniam biegi ręcznie.. :?
                    Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                    VW Jetta 1.2 TSI

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Wezcie tez pod uwage i zrozumnie, ze nie kazdy chce silnik benzynowy o pojemnosci silnika do kosiarki. Sa ludzie, ktorzy nadal chca kupic auto z silnikiem o maksymalnej pojemnosci jaka oferuje producent bo tak, nie wazne ze ma on mniej KM i Nm niz ten od kosiarki oraz ze pali 1 czy 3l wiecej :x
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        z tym rozgrzewaniem to nie przesadzajmy, przypilnować żeby była ta nagrzewnica elektryczna w TDI i szybciej to się w środku rozgrzewa niż wolnossący 1,6, nie wspomnę już o uturbionej benzynie gdzie jej sprawność jest większa niż wolnossaka a co za tym idzie wolniej się rozgrzewa, mało tego były na forum jęczenia że jeszcze wolniej to się rozgrzewa niż TDI.
                        Niskie spalanie w TSI można sobie w du.. wsadzić jak się przesiadłem z TDI do TSI i zacząłem korzystać w pełni z dobrodziejstwa turbiny , tak jak to czyniłem w TDI to spalanie miałem na poziomie 12-14l/100 gdzie przy traktowaniu tak samo TDI spalanie było na poziomie 7-8l/100 , oczywiście mowa o jeździe po mieście.
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • Prim
                          L&K
                          • 2013
                          • 1040
                          • Audi

                          #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Wezcie tez pod uwage i zrozumnie, ze nie kazdy chce silnik benzynowy o pojemnosci silnika do kosiarki. Sa ludzie, ktorzy nadal chca kupic auto z silnikiem o maksymalnej pojemnosci jaka oferuje producent bo tak, nie wazne ze ma on mniej KM i Nm niz ten od kosiarki oraz ze pali 1 czy 3l wiecej
                          Absolutnie się z Tobą zgadzam... gdzieś w moim wątku o tym pisałem. Dlatego nie chcę nikomu wmawiać, że tylko 1.4... Też wolałbym 2.0 TDI szczególnie z DSG... ale nie dla psa kiełbasa..
                          Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                          VW Jetta 1.2 TSI

                          Komentarz

                          • elektrykprosty
                            Rider
                            • 2013
                            • 311

                            #14
                            Zamieszczone przez loru
                            z tym rozgrzewaniem to nie przesadzajmy, przypilnować żeby była ta nagrzewnica elektryczna w TDI i szybciej to się w środku rozgrzewa niż wolnossący 1,6, nie wspomnę już o uturbionej benzynie gdzie jej sprawność jest większa niż wolnossaka a co za tym idzie wolniej się rozgrzewa, mało tego były na forum jęczenia że jeszcze wolniej to się rozgrzewa niż TDI.
                            Było na forum, że 1.8 TSI rozgrzewa się błyskawicznie. Przy temperaturach ok 0 dmucha ciepłem z nawiewów po 300 metrach.
                            Z benzyny jest więcej ciepła, dlatego zamiast nagrzewnic elektrycznych stosuje się tu lepsze termostaty.

                            Komentarz

                            • MaArek77
                              Drive
                              • 2014
                              • 60

                              #15
                              Zamieszczone przez loru
                              z tym rozgrzewaniem to nie przesadzajmy, przypilnować żeby była ta nagrzewnica elektryczna w TDI i szybciej to się w środku rozgrzewa niż wolnossący 1,6, nie wspomnę już o uturbionej benzynie gdzie jej sprawność jest większa niż wolnossaka a co za tym idzie wolniej się rozgrzewa, mało tego były na forum jęczenia że jeszcze wolniej to się rozgrzewa niż TDI.
                              Niskie spalanie w TSI można sobie w du.. wsadzić jak się przesiadłem z TDI do TSI i zacząłem korzystać w pełni z dobrodziejstwa turbiny , tak jak to czyniłem w TDI to spalanie miałem na poziomie 12-14l/100 gdzie przy traktowaniu tak samo TDI spalanie było na poziomie 7-8l/100 , oczywiście mowa o jeździe po mieście.
                              To swiete słowa. Wszystkim to powtarzam. TSI katowane w miescie to złom palacy jak 3.0 benzyna
                              Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                              Komentarz

                              • Northeusz
                                RS
                                • 2010
                                • 1677
                                • Octavia I (1U2)
                                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez MaArek77
                                Zamieszczone przez loru
                                z tym rozgrzewaniem to nie przesadzajmy, przypilnować żeby była ta nagrzewnica elektryczna w TDI i szybciej to się w środku rozgrzewa niż wolnossący 1,6, nie wspomnę już o uturbionej benzynie gdzie jej sprawność jest większa niż wolnossaka a co za tym idzie wolniej się rozgrzewa, mało tego były na forum jęczenia że jeszcze wolniej to się rozgrzewa niż TDI.
                                Niskie spalanie w TSI można sobie w du.. wsadzić jak się przesiadłem z TDI do TSI i zacząłem korzystać w pełni z dobrodziejstwa turbiny , tak jak to czyniłem w TDI to spalanie miałem na poziomie 12-14l/100 gdzie przy traktowaniu tak samo TDI spalanie było na poziomie 7-8l/100 , oczywiście mowa o jeździe po mieście.
                                To swiete słowa. Wszystkim to powtarzam. TSI katowane w miescie to złom palacy jak 3.0 benzyna
                                Przy czym zaznaczmy, że dla 3.0 takie spalanie to jest raczej w pobliżu dolnej granicy . Na tej samej zasadzie można powiedzieć, że nie-eko-używane 1.0 MPI będzie w mieście palić tyle, co doładowane TSI (ale używane eko).
                                Pozdrawiam
                                Northeusz

                                Komentarz

                                • ukuk
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 699

                                  #17
                                  Dokladnie TSI w miescie do diesla daleko. Na trasie (do 120-130) OK, spalanie jest podobne, ale w zakorkowanym miescie na krotkich dystansach strach gaz nacisnac, a i tak wychodzi 9-10. Czyli 1-2 l wiecej niz w dieslu gdzie ilosc dozowanego gazu to bylo ostatnie zmartwienie.

                                  Komentarz

                                  • kukubara
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 113

                                    #18
                                    I tych 1-2 litra wiecej tak sie boisz?

                                    Moja OII z 1.4TSI pali srednio niewiele ponad 6l/100.km. Pewnie kwestia tras jakimi jezdze.
                                    W Krakowie (fakt ze nie stoje calymi dniami w korkach - nie mam na to zdrowia )
                                    nie wyszlo mi nigdy wiecej jak 8l.

                                    TDI spali moze 1.5l mniej - chetnie zaplace te 8zl/100km wiecej dla komfortu
                                    jazdy w ciszy, bez zadnych wibracji, z kapitalna elastycznoscia silnika etc.

                                    Przed firma stoi piec Octavii - sasiedzi maja 4szt (wspolnicy) - kupowali sobie
                                    nowe auta w jednym momencie. Jeden z nich wzial TSI, reszta TDI. Pluja na to
                                    TDI jadem - nie ma zadnego porownania jesli chodzi o kulture pracy silnika
                                    i wlasciwosci jezdne, szczegolnie przy wiekszych autostradowych predkosciach -
                                    TSI wogole nie slychac i czuc, a TDI chce spod maski wyskoczyc.
                                    Jasno stwierdzaja - nigdy wiecej TDI.

                                    U mnie nastepna bedzie pewnie Superb 1.8-2.0 oczywiscie TSI

                                    Gdyby bylo tak jak kiedys ze koszt jazdy na ON byl 2x nizszy to moze, ale teraz?
                                    Doladowana benzyna rulez

                                    Jakub

                                    [ Dodano: Sob 04 Paź, 14 11:49 ]
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Wezcie tez pod uwage i zrozumnie, ze nie kazdy chce silnik benzynowy o pojemnosci silnika do kosiarki. Sa ludzie, ktorzy nadal chca kupic auto z silnikiem o maksymalnej pojemnosci jaka oferuje producent bo tak, nie wazne ze ma on mniej KM i Nm niz ten od kosiarki oraz ze pali 1 czy 3l wiecej :x
                                    I dlatego kupiles 1.6TDI, ktory sadzac po Twoich statystykach pali tyle co moje 1.4TSI?

                                    q

                                    Komentarz

                                    • ukuk
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 699

                                      #19
                                      1-2 l... przy muskaniu gazu w TSI i cisnieciu do oporu w dieslu. Przy takim samym traktowaniu nie chce wiedziec jaka bylaby roznica.

                                      Komentarz

                                      • kukubara
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 113

                                        #20
                                        1200km w 10h - co oznacza szybka jazde - 7.8l/100
                                        Na pokladzie dwie osoby + fura bagazu i ze 100kg napojow w szkle

                                        Przerabialem ten temat na dziesiata strone - mozna przyjac roznice
                                        1.5-2l w zaleznosci od tras, stylu jazdy etc.

                                        10zl warto doplacic za bez porownania wyzsza kulture pracy silnika IMHO.

                                        PS. Jak komus zalezy na naprawde taniej jezdzie to silnik w stylu 1.6 PB
                                        i zalozyc LPG. Bedzie znacznie taniej zarowno od TDI jak i TSI.

                                        q

                                        Komentarz

                                        • CHRIS3355
                                          Drive
                                          • 2013
                                          • 74

                                          #21
                                          mnie 1.8 palił (tylko miasto) na poczatku 12-13l terz mam przebieg 7000km. zuzycie zeszlo mi do 8-9l. bardzo jestem happy z tego powodu. myslalem ze to jest nie mozliwe a jednak!
                                          CZERWIEŃ CORRIDA, LATO 18" FELGI GOLUS, ZIMA 18" FELGI TURINI.

                                          Komentarz

                                          • ukuk
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 699

                                            #22
                                            Ale 6-cio biegowy diesel przy 120-140 to najmniejszy problem jezeli chodzi o halas. Szumy z kol i wiatru i tak sa duzo bardziej natarczywe, a diesel gdzies tam sobie spokojnie pracuje przy tych 2500 obrotach.

                                            IMO, jedyna zaleta benzyny jest cena... no i brak dpf (choc to juz chyba ogarneli)

                                            Komentarz

                                            • MaArek77
                                              Drive
                                              • 2014
                                              • 60

                                              #23
                                              Zamieszczone przez ukuk
                                              1-2 l... przy muskaniu gazu w TSI i cisnieciu do oporu w dieslu. Przy takim samym traktowaniu nie chce wiedziec jaka bylaby roznica.
                                              No racja.
                                              Zakładam że:

                                              - kupuję O3 RS TDI za 120 tys zł
                                              - moja średnio przy dynamicznej jeździe pali 7 litrów, TSI 9,5 litra - Wychodzi co najmniej 2 litry więcej na setkę. No czyli koszt przejechania 100 km jest około 15 zł niższy

                                              W 10 lat robię zaledwie 150 tys. kilometrów i na paliwie oszczędzam 30 tys. złotych
                                              I zakładam że przez ten czas niewiele wydam na awarie, tylko na wymianę filtrów i koszty paliwa
                                              Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                                              Komentarz

                                              • Northeusz
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1677
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez ukuk
                                                dpf (choc to juz chyba ogarneli)
                                                Czy mógłbyś ten wątek rozwinąć? Którymi dieslami można śmigać po mieście "w koło komina" bezkarnie nie martwiąc się o DPF? Poważnie piszę
                                                Pozdrawiam
                                                Northeusz

                                                Komentarz

                                                • Maliniak
                                                  Ambiente
                                                  • 2014
                                                  • 109
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                  #25
                                                  Nie rozumiem skad tak duze zainteresowanie TDI w dzisiejszych czasach. Rozumiem jako auta sluzbowe, ktorymi robi sie po 30-40k rocznie, czy uzywane, bo cena praktycznie taka sama, a zawsze to jakies tam mniejsze spalanie - tylko tutaj tez kwestia ile sie jezdzi. Ale nowe do prywatnego uzytku? Nowe TSI pala naprawde niewiele wiecej niz TDI, a sa duzo tansze, rowniez w eksploatacji. Cena paliwa praktycznie taka sama.

                                                  W tej chwili przesiadam sie z Passata B5 1.8T FL na O3 1.8 TSI DSG. Passat spala te 12/100 w miescie, na trasie niewiele mniej, bo wolniej jak te 140 nie jade, a ma tylko 5 biegow. To faktycznie daje po kieszeni, ale jak wiem ile bedzie spalac nowy TSI to nawet przez mysl mi nie przeszlo zeby inwestowac w TDI. RS z TDI to w ogole profanacja.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...