Samsung S3 i S4 pokazuje zdjęcia. Tylko nie aktualizuje po zmianie w telefonie.
O3 2.0 TDI 150 KM - wrażenia z eksploatacji?
Zwiń
X
-
O3 2.0 TDI 150 KM - wrażenia z eksploatacji?
Witam,
Myślę nad zakupem O3 2.0 TDI 150 KM - i mam pytanie odnośnie użytkowników takiej wersji O3:
1) rzeczywiste spalanie w mieście i na trasie
2) zachowanie zawieszenia na "dziurach" - czy rzeczywiście są złe odczucia tej belki z tyłu?
3) czy ten diesel ma jakieś pospolite wady/mocno się psują... poza DPF - jak starsze diesle 2.0 TDI w VW grupie na początku?
Słabo się znam na autkach więc proszę o porady.
-
-
1) Warszawa korki 8-9 l , trasa 5-6 l
2) Jak każde auto z belką - nie prowadzi się to rewelacyjnie na dzirach - czuć ,że belka :-)
3) Po 20 kkm bo tyle przejechałem nic się nie dzieje o dziwo tez oleju nie musiałem dolewać. Silnik bez problemu , elestyczność ok - jak masz brać diesla to bierz z tym silnikiem lub w mocniejszej wersji RS - silnik ten sam :-) kucy więcej no i brak belki :-)Pozdrawiam,
Bomber
__________________
O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
+ "Lodówka" :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kropiPodobne osiągi i spalanie masz przy 1.4 TSI a spory grosz oszczędzasz przy zakupie i eksploatacji, że nie wspomnę o urokach zimy."Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kropiPodobne osiągi i spalanie masz przy 1.4 TSI a spory grosz oszczędzasz przy zakupie i eksploatacji, że nie wspomnę o urokach zimy.
[ Dodano: Pon 15 Wrz, 14 11:21 ]
Zamieszczone przez MaicroftTu chodzi o rozgrzewanie zima, ale na to przewidujacy zamowili webasto zamiast stosu elektronicznych bajerow i super felg.
Komentarz
-
-
Ja dodam swoej 3 gorsze... uważam, że jak robisz <30kkm rocznie, to chyba darowałbym sobie TDI... Nie chcę pisać o różnicach, wyższości czy niższoście 1.4 TSI vs. 2.0 TDI bo zdania sa podzielone... są pewne fakty niepodważalne - jasne, że lepiej mieć 2.0 niż 1.4 ale biorąc pod uwagę cene zakupu/roczny przebieg np. w moim przypadku TDI się nie kalkulowało...
Gorąco polecam do 1.4 TSI skrzynię DSG.... (to mój typ) ja niestety oszczędziłem i zmieniam biegi ręcznie.. :?
Komentarz
-
-
z tym rozgrzewaniem to nie przesadzajmy, przypilnować żeby była ta nagrzewnica elektryczna w TDI i szybciej to się w środku rozgrzewa niż wolnossący 1,6, nie wspomnę już o uturbionej benzynie gdzie jej sprawność jest większa niż wolnossaka a co za tym idzie wolniej się rozgrzewa, mało tego były na forum jęczenia że jeszcze wolniej to się rozgrzewa niż TDI.
Niskie spalanie w TSI można sobie w du.. wsadzić jak się przesiadłem z TDI do TSI i zacząłem korzystać w pełni z dobrodziejstwa turbiny , tak jak to czyniłem w TDI to spalanie miałem na poziomie 12-14l/100 gdzie przy traktowaniu tak samo TDI spalanie było na poziomie 7-8l/100 , oczywiście mowa o jeździe po mieście.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftWezcie tez pod uwage i zrozumnie, ze nie kazdy chce silnik benzynowy o pojemnosci silnika do kosiarki. Sa ludzie, ktorzy nadal chca kupic auto z silnikiem o maksymalnej pojemnosci jaka oferuje producent bo tak, nie wazne ze ma on mniej KM i Nm niz ten od kosiarki oraz ze pali 1 czy 3l wiecej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruz tym rozgrzewaniem to nie przesadzajmy, przypilnować żeby była ta nagrzewnica elektryczna w TDI i szybciej to się w środku rozgrzewa niż wolnossący 1,6, nie wspomnę już o uturbionej benzynie gdzie jej sprawność jest większa niż wolnossaka a co za tym idzie wolniej się rozgrzewa, mało tego były na forum jęczenia że jeszcze wolniej to się rozgrzewa niż TDI.
Z benzyny jest więcej ciepła, dlatego zamiast nagrzewnic elektrycznych stosuje się tu lepsze termostaty.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruz tym rozgrzewaniem to nie przesadzajmy, przypilnować żeby była ta nagrzewnica elektryczna w TDI i szybciej to się w środku rozgrzewa niż wolnossący 1,6, nie wspomnę już o uturbionej benzynie gdzie jej sprawność jest większa niż wolnossaka a co za tym idzie wolniej się rozgrzewa, mało tego były na forum jęczenia że jeszcze wolniej to się rozgrzewa niż TDI.
Niskie spalanie w TSI można sobie w du.. wsadzić jak się przesiadłem z TDI do TSI i zacząłem korzystać w pełni z dobrodziejstwa turbiny , tak jak to czyniłem w TDI to spalanie miałem na poziomie 12-14l/100 gdzie przy traktowaniu tak samo TDI spalanie było na poziomie 7-8l/100 , oczywiście mowa o jeździe po mieście.Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaArek77Zamieszczone przez loruz tym rozgrzewaniem to nie przesadzajmy, przypilnować żeby była ta nagrzewnica elektryczna w TDI i szybciej to się w środku rozgrzewa niż wolnossący 1,6, nie wspomnę już o uturbionej benzynie gdzie jej sprawność jest większa niż wolnossaka a co za tym idzie wolniej się rozgrzewa, mało tego były na forum jęczenia że jeszcze wolniej to się rozgrzewa niż TDI.
Niskie spalanie w TSI można sobie w du.. wsadzić jak się przesiadłem z TDI do TSI i zacząłem korzystać w pełni z dobrodziejstwa turbiny , tak jak to czyniłem w TDI to spalanie miałem na poziomie 12-14l/100 gdzie przy traktowaniu tak samo TDI spalanie było na poziomie 7-8l/100 , oczywiście mowa o jeździe po mieście.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
I tych 1-2 litra wiecej tak sie boisz?
Moja OII z 1.4TSI pali srednio niewiele ponad 6l/100.km. Pewnie kwestia tras jakimi jezdze.
W Krakowie (fakt ze nie stoje calymi dniami w korkach - nie mam na to zdrowia )
nie wyszlo mi nigdy wiecej jak 8l.
TDI spali moze 1.5l mniej - chetnie zaplace te 8zl/100km wiecej dla komfortu
jazdy w ciszy, bez zadnych wibracji, z kapitalna elastycznoscia silnika etc.
Przed firma stoi piec Octavii - sasiedzi maja 4szt (wspolnicy) - kupowali sobie
nowe auta w jednym momencie. Jeden z nich wzial TSI, reszta TDI. Pluja na to
TDI jadem - nie ma zadnego porownania jesli chodzi o kulture pracy silnika
i wlasciwosci jezdne, szczegolnie przy wiekszych autostradowych predkosciach -
TSI wogole nie slychac i czuc, a TDI chce spod maski wyskoczyc.
Jasno stwierdzaja - nigdy wiecej TDI.
U mnie nastepna bedzie pewnie Superb 1.8-2.0 oczywiscie TSI
Gdyby bylo tak jak kiedys ze koszt jazdy na ON byl 2x nizszy to moze, ale teraz?
Doladowana benzyna rulez
Jakub
[ Dodano: Sob 04 Paź, 14 11:49 ]
Zamieszczone przez MaicroftWezcie tez pod uwage i zrozumnie, ze nie kazdy chce silnik benzynowy o pojemnosci silnika do kosiarki. Sa ludzie, ktorzy nadal chca kupic auto z silnikiem o maksymalnej pojemnosci jaka oferuje producent bo tak, nie wazne ze ma on mniej KM i Nm niz ten od kosiarki oraz ze pali 1 czy 3l wiecej :x
q
Komentarz
-
-
1200km w 10h - co oznacza szybka jazde - 7.8l/100
Na pokladzie dwie osoby + fura bagazu i ze 100kg napojow w szkle
Przerabialem ten temat na dziesiata strone - mozna przyjac roznice
1.5-2l w zaleznosci od tras, stylu jazdy etc.
10zl warto doplacic za bez porownania wyzsza kulture pracy silnika IMHO.
PS. Jak komus zalezy na naprawde taniej jezdzie to silnik w stylu 1.6 PB
i zalozyc LPG. Bedzie znacznie taniej zarowno od TDI jak i TSI.
q
Komentarz
-
-
Ale 6-cio biegowy diesel przy 120-140 to najmniejszy problem jezeli chodzi o halas. Szumy z kol i wiatru i tak sa duzo bardziej natarczywe, a diesel gdzies tam sobie spokojnie pracuje przy tych 2500 obrotach.
IMO, jedyna zaleta benzyny jest cena... no i brak dpf (choc to juz chyba ogarneli)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ukuk1-2 l... przy muskaniu gazu w TSI i cisnieciu do oporu w dieslu. Przy takim samym traktowaniu nie chce wiedziec jaka bylaby roznica.
Zakładam że:
- kupuję O3 RS TDI za 120 tys zł
- moja średnio przy dynamicznej jeździe pali 7 litrów, TSI 9,5 litra - Wychodzi co najmniej 2 litry więcej na setkę. No czyli koszt przejechania 100 km jest około 15 zł niższy
W 10 lat robię zaledwie 150 tys. kilometrów i na paliwie oszczędzam 30 tys. złotych
I zakładam że przez ten czas niewiele wydam na awarie, tylko na wymianę filtrów i koszty paliwaZbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.
Komentarz
-
-
Nie rozumiem skad tak duze zainteresowanie TDI w dzisiejszych czasach. Rozumiem jako auta sluzbowe, ktorymi robi sie po 30-40k rocznie, czy uzywane, bo cena praktycznie taka sama, a zawsze to jakies tam mniejsze spalanie - tylko tutaj tez kwestia ile sie jezdzi. Ale nowe do prywatnego uzytku? Nowe TSI pala naprawde niewiele wiecej niz TDI, a sa duzo tansze, rowniez w eksploatacji. Cena paliwa praktycznie taka sama.
W tej chwili przesiadam sie z Passata B5 1.8T FL na O3 1.8 TSI DSG. Passat spala te 12/100 w miescie, na trasie niewiele mniej, bo wolniej jak te 140 nie jade, a ma tylko 5 biegow. To faktycznie daje po kieszeni, ale jak wiem ile bedzie spalac nowy TSI to nawet przez mysl mi nie przeszlo zeby inwestowac w TDI. RS z TDI to w ogole profanacja.
Komentarz
-
Komentarz