Ważne fakty na temat DPF-u, Start&Stop i filtra paliwa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzyzakp
    L&K
    • 2013
    • 1016
    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    Maicroft, tym sie nie przejmuje Przewaznie leje do pełna i rzadko kiedy schodze ponizej 1/4 baku (zdarzy sie w długiej trasie, gdy startowałem z ponad polowa baku, ale jakos nie ma kiedy stanac na tankowanie)..
    Fakt, instrukcja mowi o 1800-2500, ale sdze ze przy wiekszych nie ma problemu z odpowiednia temp do wypalania.. Szczegolnie ze olej byl ponad 110stopni cały czas, a przy 1800obrotow do takiego wyniku nie dobije...

    To wypalanie co ~ 500km by moglo pasowac... choc troche dziwi, bo przy 80-90% przelotow po autostradach, to nie bardzo kiedy DPF ma sie jak zapchac..

    Moja O3 RS

    Komentarz

    • Himenek
      Rider
      • 2014
      • 412

      tez tak czasami mam, wracam z trasy czy autostrady - 2 czy 3 dni po mieście i dopalanie się włącza, nie ma się co przejmować

      Komentarz

      • krzyzakp
        L&K
        • 2013
        • 1016
        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        Bardziej mnie zastanawia, ze nawet po takiej porzadnej trasie wlaczylo sie od razu dopalanie.. Fakt, zrobilem z 4-5km tylko na zimnym silniku, ale i tak zastanawia.. Trudno, TTTM widac i nie bede sie przejmował, a na przegladzie w ASO pogadam (i pewnie nic sie nei dowiem).

        Moja O3 RS

        Komentarz

        • dj1978
          Ambiente
          • 2014
          • 181
          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

          Nie wiem czy zauważyliście, ale w temp zew poniżej 4 st. czy to trasa, czy rano odpalane auto - obroty utrzymują się ok 1000. Może to mylić, że wypala się DPF, ale oprócz obrotów innych zjawisk typu zapach, pracujący wentylator, nie zaobserwowałem.

          Komentarz

          • krzyzakp
            L&K
            • 2013
            • 1016
            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

            Tak, tylko te obroty kolo 1k byly juz po tym, jak sie auto nagrzało (a przynajmniej plyn chlodniczy dobil do 90st). Poza tym wlasnie zapach.. Ciezko okreslic, ale troche przypomina palonej gumy...

            Moja O3 RS

            Komentarz

            • Himenek
              Rider
              • 2014
              • 412

              wiem, a w garażu to jeszcze bardziej czuć obroty zauważyłem, ale to łatwo sprawdzić - włączyć start stopa i od razu wiadomo

              Komentarz

              • beton99
                Ambiente
                • 2014
                • 145
                • Octavia III combi (5E5)
                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                Dokladnie tak jak mowi Himenek. Tez rano zauwazylem, ze niedogrzane auto utrzymuje 1000obr/min przez pewnien czas a szczegolnie przy wlaczonym ogrzewaniu. Zawsze rano sie dziwilem, ze codziennie DPF sie wypala az stwierdzilem, ze to niemozliwe i raz zauwazylem, ze wylaczajac ogrzewanie i po przejechaniu obroty 2-3km juz sa w normie. Natomiast kiedys przejechalem 40km, staje na swiatlach, obroty na 1000 i SS nie wylaczyl silnika czyli ewidentnie wypalanie bo smierdzialo guma. W tej pierwszej sytuacji, ktora opisalem SS wylacza silnik.

                Komentarz

                • krzyzakp
                  L&K
                  • 2013
                  • 1016
                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                  Dzieki za upewnienie mnie ze to DPF... Pod tym wzgledem O2 z BKD była lepsza - nie ma DPF - nie ma problemu
                  SS przewaznie i tak mam off, chyba ze krece sie spokojnie po miescie, to wtedy pozwalam mu sie bawic..

                  Moja O3 RS

                  Komentarz

                  • flash608
                    Classic
                    • 2014
                    • 8

                    No to już wiem co tak śmierdzi po trasach rzędu 200km autostradą przy 180-200km/h. Myślałem, że to albo opony, bo śmierdzi gumą, albo jakiś pasek gumowy, ale na autach to poza prowadzeniem kompletnie się nie znam

                    Komentarz

                    • dj1978
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 181
                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                      Niby DPF na bieżąco sam sie wypala ale dzisiaj mi wyskoczyła kontrolka filtra cząstek stałych z komunikatem, żeby wypalić zgodnie z instrukcją. Czyli 4 lub 5 bieg i jazda na obrotach 1800-2500. Tak zrobiłem i kontrolka znikła. przebieg 113k km. Myślałem, że będzie tylko bez obsługowo.

                      Komentarz

                      • dawcio
                        RS
                        • 2015
                        • 3430
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                        Zamieszczone przez dj1978
                        Czyli 4 lub 5 bieg i jazda na obrotach 1800-2500. Tak zrobiłem i kontrolka znikła. przebieg 113k km. Myślałem, że będzie tylko bez obsługowo
                        to jest bez obsługowo
                        Dawid
                        czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                        Komentarz

                        • dj1978
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 181
                          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                          Zamieszczone przez dawcio
                          Zamieszczone przez dj1978
                          Czyli 4 lub 5 bieg i jazda na obrotach 1800-2500. Tak zrobiłem i kontrolka znikła. przebieg 113k km. Myślałem, że będzie tylko bez obsługowo
                          to jest bez obsługowo
                          Może myle pojęcia ale liczyłem na to, że nic nie będę musiał robić

                          Komentarz

                          • dawcio
                            RS
                            • 2015
                            • 3430
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                            dj1978, no i nic nie musisz robić tylko 4,albo 5 i 1800-2500obr i wio
                            obsługowo będzie jak się nie wypali i będziesz musiał jechać na wypalanie do ASO :roll:
                            Ale tak na serio spoko bez nerwów masz nówkę auto ciesz się z :drive:
                            Dawid
                            czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              dj1978, Ja znam sposob bardzo prosty. Wystarczy kilkanascie dni pojezdzic ze stanem zbiornika nizszym niz 1/4 po miescie, na kilkadziesiat wycieczek po 1-3km i kontrolka nam sie zapali, zwlaszcza zima :twisted:

                              Ale musi byc zachowany ten pierwszy warunek, bo jednym z warunkow jest odpowiedni poziom paliwa.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • Eryk Konieczny
                                Ambiente
                                • 2015
                                • 216
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez Maicroft
                                dj1978, Ja znam sposob bardzo prosty. Wystarczy kilkanascie dni pojezdzic ze stanem zbiornika nizszym niz 1/4 po miescie, na kilkadziesiat wycieczek po 1-3km i kontrolka nam sie zapali, zwlaszcza zima :twisted:

                                Ale musi byc zachowany ten pierwszy warunek, bo jednym z warunkow jest odpowiedni poziom paliwa.
                                Dobrze, że ja tezę: Jak paliwo schodzi do połowy, tankowanie do pełna. I tak w kółko :szeroki_usmiech

                                Komentarz

                                • keraj998
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 359
                                  • Volkswagen

                                  Zamieszczone przez dj1978
                                  Niby DPF na bieżąco sam sie wypala ale dzisiaj mi wyskoczyła kontrolka filtra cząstek stałych z komunikatem, żeby wypalić zgodnie z instrukcją. Czyli 4 lub 5 bieg i jazda na obrotach 1800-2500. Tak zrobiłem i kontrolka znikła. przebieg 113k km. Myślałem, że będzie tylko bez obsługowo.
                                  procedura wypalenia DPF jest uruchamiana przy nagromadzeniu w filtrze odpowiedniej ilości sadzy, dopiero ta wartość oraz odpowiednia temperatura silnika uruchamia procedurę wypalenia, chyba że masz webasto silnika to wtedy nawet po kilku kilometrach silnik osiągnie właściwą temperaturę do uruchomienia procedury. Jeżeli zapaliła się kontrolka to znaczy, że trzy razy filtr próbował się wypalić jednakże z uwagi na niezapewnienie wymaganych kryteriów do tego niedoszło.
                                  "Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    Przeciez wypalanie moze zaczac sie po 1-2km przy -20'C na zewnatrz. Sterownik jak chce to zacznie lac tak paliwem ze EGT rosnie blyskawicznie, a silnik chodzi jakby to byl diesel boxer.

                                    Raz, ze probowal, a dwa ze zostala przerwana gdy juz zaczal
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • dj1978
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 181
                                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                      Zamieszczone przez keraj998
                                      procedura wypalenia DPF jest uruchamiana przy nagromadzeniu w filtrze odpowiedniej ilości sadzy, dopiero ta wartość oraz odpowiednia temperatura silnika uruchamia procedurę wypalenia, chyba że masz webasto silnika to wtedy nawet po kilku kilometrach silnik osiągnie właściwą temperaturę do uruchomienia procedury. Jeżeli zapaliła się kontrolka to znaczy, że trzy razy filtr próbował się wypalić jednakże z uwagi na niezapewnienie wymaganych kryteriów do tego niedoszło.
                                      Sęk w tym, że jeżdżę cały czas podobnie, auto mocno ganiane w trasie. Być może właśnie dlatego teraz, po raz pierwszy, kontrolka DPF zaświeciła się przy przebiegu ponad 100 tys. km.
                                      Było kilka prób wypalania, podczas których zgasiłem silnik. Proces niby trwa dalej, ale być może nie do końca wypala.

                                      Komentarz

                                      • dawcio
                                        RS
                                        • 2015
                                        • 3430
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Wystarczy kilkanascie dni pojezdzic ze stanem zbiornika nizszym niz 1/4
                                        Maicroft, a dlaczego tak jest :?:
                                        Dawid
                                        czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          Bo tak ma napisana procedura sterownik. W obawie chyba przed osuszeniem zbiornika. W sumie to tak samo jak z Webasto. Nie ruszy, jak w zbiorniku jest susza.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • ketivv
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1155

                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            Sterownik jak chce to zacznie lac tak paliwem ze EGT rosnie blyskawicznie, a silnik chodzi jakby to byl diesel boxer.
                                            z ciekawości zapytam jak chodzi boxer diesel ?

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              Inaczej :twisted: To taka przenosnia, kazdy boxer mi znany chodzi tak jakby twardziej, wiec przy wypalaniu wiesz dokladnie o co chodzi, silnik chodzi twardo, czesto smierdzi w kolo auta i obroty ~1000obr/min
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • ketivv
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1155

                                                Boxer Diesel z DPF i bez to dwa różne silniki

                                                zresztą pokuszę się o stwierdzenie, że każdy diesel z i bez DPF to dwa różne silniki ;-)

                                                a już aktywne wypalanie wymuszone przez ECU to dramat, "gumowy gaz" opóźnione reakcje

                                                natomiast co do samego Boxer Diesla to nie do końca rozumiem stwierdzenie "chodzi jakby twardziej" kultura jego pracy jest całkiem inna od TDI (pomijając kwestię DPF-ów) Boxer Diesel pracuje łagodniej, bardziej subtelnie oddając "moc" która można wykorzystać do znacznie wyższych obrotów jak w TDI

                                                stąd moje zaskoczenie w porównaniu TDI aktywnie wypalającego DPF do pracy Boxer Diesla

                                                rozumiem celowość stosowania DPF-ów, dwa auta z nimi miałem okazje użytkować i dla mnie to definitywnie koniec romansu z dieslami

                                                Komentarz

                                                • dawcio
                                                  RS
                                                  • 2015
                                                  • 3430
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                                                  tu masz o boxerze
                                                  Dawid
                                                  czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                                  Komentarz

                                                  • ketivv
                                                    L&K
                                                    • 2011
                                                    • 1155

                                                    Zamieszczone przez dawcio
                                                    dziękuje

                                                    jednakże pozostanę przy swoich doświadczeniach, akurat Boxer-a Diesel używam od niecałych 2 lat przesiadłem się z TDI, którym też trochę km przejechałem a i z innymi silnikami Diesla o pojemności 2.0 dm3 miałem styczność

                                                    z tezami w podesłanym linku zgodzić się nie mogę

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...