OIII L&K Combi 2.0 TDI 184 KM DSG 4x4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jerol
    Ambiente
    • 2014
    • 188

    #26
    Mysle, ze kazdy kto kupuje octavie 4x4 wie jak dziala haldex i zdaje sobie sprawe, ze to nie jest staly naped na 4 kola. Mam wrazenie, ze nigdy haldexem przynajmniej 5 generacji nie jezdziles. Start na mokrej nawierzchni z pedalem w podlodze nie powoduje uslizgu kol, na sniegu kontrola trakcji tez nie ma za wiele do roboty, na lodzie tez ma sie ten naped niezle. Zapisywac moment kiedy inni stoja, a ja jade? Bezesneu lepiej zapisywac kiedy ja jade a RS czeka na piaskarke :diabelski_usmiech
    A na serio haldex w octavii robi swoja robote, w trudnych warunkach jedzie sie tym lepiej, a auto samo w sobie jest bardzo stabilne nawet poprzez dodatkowy ciezar z tylu i lepszy rozklad masy. Ja polecam jezeli komus jest potrzebny albo uzytkownik ma takie widzimisie, ze chce miec 4x4. Poprzednio mialem fwd, duzo slabsze auto od RSa i buksowanie kol na mokrej nawierzchni to byla norma, a jazda po sniegu/lodzie to jest przepasc. Dlatego zaryzykowalem i kupilem to pseudo quattro no i banan na twarzy jest i haldex spelnia moje oczekiwania

    Komentarz


    • #27
      jerol, wiesz, BWM też rozwiązało uślizg kół podczas wciskania gazu w podłogę w swoim X-Drive przyhamowując to koło które traci przyczepność. Haldex to Haldex a elektroniczna szpera w RS-ce to nie szpera.

      Komentarz

      • jerol
        Ambiente
        • 2014
        • 188

        #28
        Wiadomo ze haldex to nie quattro i troche mu ustepuje ale do mojego uzytkowania robi swoja robote i mnie to wystarcza. Innym zapewne tez i nie zauwazyliby wiekszej roznicy wzgledem quattro w szczeglonsci, ze za takie auta z stalym napedem trzeba dac minimum 200k.

        Wracajac do tematu to kolega wybral fajne auto chociaz L&K bym odpuscil i wzial Elegance, Cena auta jest juz dosyc duza jak na skode i moze sie troche denerwowac kiedy szyby beda mu skrzypialy kiedy sie oblodza, stukaly podczas pokonywania nierownosci, materialy w srodku beda nie najwyzszej jakosci, zdarzaja sie jakies brzeczenia w slupkach, potrafi zdenerwowac tylne zawieszenie. Pare osob narzekalo na jakies tam luzne elementy np szyba zegarow, wloty powietrza, przyciski od szyb, moze cos tam jeszcze bylo nie pamietam.DSG z dieslem wspolpracuje srednio. Zawieszenie jest dosyc twarde i o ile sie podrozuje krajowkami i rownym drogami to ok, ale na slabszych drogach komfort jest slaby.

        Komentarz


        • #29
          Polak jakby pojechał na najgorsze wczasy swojego życia albo kupił coś zupełnie niepotrzebnego i tak będzie chwalił przed znajomymi. Ja na beznadziejnych wczasach byłem w 2013 roku a z tą RS-ką przesadziłem, jest za szybka dla mnie. Wiadomo, faje Audi w prawdziwym Quattro to 250 000.

          Co do L&K warto też zobaczyć czy kupującemu pasuje ta brązowa tapicerka. Dla mnie osobiście jest ohydna, tak samo może pomyśleć kupujący przy odsprzedaży za 5 lat.

          Komentarz

          • metrotest
            Rider
            • 2006
            • 506
            • Volkswagen
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

            #30
            Zamieszczone przez namo
            Polak jakby pojechał na najgorsze wczasy swojego życia albo kupił coś zupełnie niepotrzebnego i tak będzie chwalił przed znajomymi. Ja na beznadziejnych wczasach byłem w 2013 roku a z tą RS-ką przesadziłem, jest za szybka dla mnie. Wiadomo, faje Audi w prawdziwym Quattro to 250 000.

            Co do L&K warto też zobaczyć czy kupującemu pasuje ta brązowa tapicerka. Dla mnie osobiście jest ohydna, tak samo może pomyśleć kupujący przy odsprzedaży za 5 lat.

            Obrazek
            Za szybką? Na forum ludzie piszą, że ich autu brakuje mocy. O3 to nie Veyron. Możesz rozszerzyć?

            Komentarz


            • #31
              metrotest, problem polega na tym, że mam zdjęcie z fotoradaru które jeszcze nie przyszło, czekam na fakturę od VW Leasing. Ostatnio tajniaki w Bielsku na mnie mrugają a przecież jechałem jak zwykle. Okazało się, że jechałem 90 km/h, wziąłem kwitek i zacząłem zwracać na to uwagę. Ja tym autem jeżdżę stówę po zabudowanym i tego nie czuje, teraz się kontroluję ... muszę bo zabiorą prawko.

              A mocy to ma dość, kucy nigdy za wiele dlatego spoglądają w stronę ComSport. Brakuje mechanicznej szpery, auto za mocne na samą przednią oś.

              Komentarz

              • maro rs
                Elegance
                • 2014
                • 948

                #32
                Zamieszczone przez namo
                Brakuje mechanicznej szpery, auto za mocne na samą przednią oś.
                To co jest w leonie cuprze czy golfie GTI performance, czyli:
                "Mechaniczna, elektronicznie sterowana blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi VAQ" (i pewnie każda inna),
                jakiejś rewolucji przynajmniej przy ruszaniu nie wprowadza - jak oba koła nie mają przyczepności, to ich spięcie razem niewiele poprawi. Bardziej przyda się w zakrętach - tu chętnie bym potestował dłużej, jaka jest różnica w stosunku do naszego zwykłego xds+.
                "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                Komentarz

                • Dig Dug
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1306
                  • Seat

                  #33
                  namo, Dobra dobra, tylko w firmie był na chwilę głupawy Suzuki SX4 i miał właśnie "pseudo 4x4" i w tych samych miejscach, gdzie na deszczu but, a nawet dynamiczne ruszanie w F2 1.6TDi powodowało buksowanie i stanie w miejscu, SX4 ruszał. Niestety nie zdążyłem sprawdzić tego na śniegu, ale na deszczu jak chciałeś szybciej się zebrać przy ruszaniu to SX4 wygrywał. Suche to co innego, ale tam teź F2 częściej upalał bezsensownie gumę.

                  A gdzie dopiero moce jak w powyższych O3. Tu dopiero widać różnicę.

                  Stąd nie rozpędzaj się tak z tym negowaniem haldexa. :evil: Przy ciągle padającym deszczu, gdzie jest 1 cm wody, RS wymiękka przy takim 4x4 podczas ruszania, nagłego dobutowania na 2-3 biegu. O śniegu i błocie pośniegowym nie wspomnę. 8)
                  Była O1 jest F2.

                  Komentarz

                  • wojcian
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 149

                    #34
                    Jak niekiedy namo ponosi ,to teraz muszę mu przyznać racje .Napęd 4x4 w octavi (cały heldex) to raczej może sie przydać , przy wyjazdach na narty jak sniegu po pół koła.W dodatku jak ten układ 4x4 jest taki wspaniały , to jeszcze trzeba umiec to wykorzystac (umiejętności), a tu raczej mowa o amatorskiej jeżdzie.Przypuszczam że 90% forumowiczów nie wie co to znaczy wpasć w poślizg,na czele ze mną . Jeden minus jak dla mnie to ,to że jak chcesz miec 184km w cywilnej wersji to musisz brać 4x4.

                    Komentarz


                    • #35
                      wojcian, ja wiem co to znaczy wpaść w poślizg

                      Komentarz

                      • Infoludek
                        Drive
                        • 2014
                        • 75

                        #36
                        Możesz przytoczyć okoliczności tego zdarzenia bardziej mi chodzi o to czy spowodowanie przeliczeniem sie z przyczepnoscia na zakręcie? Czy inne przyczyny?

                        Komentarz


                        • #37
                          Infoludek, nalot na jezdni w okolicy budowy. 4x4 nie uratowało by sytuacji

                          Komentarz

                          • Dig Dug
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1306
                            • Seat

                            #38
                            namo, Ale zdrowy rozsądek już tak. 8)
                            Była O1 jest F2.

                            Komentarz

                            • LUKI
                              RS
                              • 2005
                              • 5776

                              #39
                              namo, wklej foty strony po wyciągnięciu z tego 'rowu' (oczywiście jak możesz)
                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                              Komentarz


                              • #40
                                Dig Dug, więc 4x4 nie ratuje przed rowem, 220 KM nie zapewnia, że zdążysz wyprzedzić tego tira, o wciskaniu gazu w podłogę piszemy tylko na forum a w samochodzie ważna jest tylko klima, szyby w prądzie, radyjko i łeb wypełniony rozsądkiem.

                                LUKI, proszę, mam te obrazki za każdym razem przed oczami gdy zachce mi się pocisnąć









                                Komentarz

                                • wojcian
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 149

                                  #41
                                  I to chciałem powiedzieć , jestesmy amatorami i nie mamy doświadczenia w takich sytuacjach i nie ma co gloryfikowac 4x4 lub quatro , zeby być w tym dobry to należy trenować. Osoby które co nabyły(i nie tylko) auto z napędem 4x4 lub Quatro wlącza sie jakiś bezpiecznik w głowie że są ponad prawa fizyki, a tego nie oszukamy ,dodałbym jeszcze najważniejsze zdrowy rozsądek i umiejetnosc przewidywania.Oczywiscie że są sytuacje których ni jak nie przewidzimy ale to inny rozdział.

                                  Komentarz

                                  • Infoludek
                                    Drive
                                    • 2014
                                    • 75

                                    #42
                                    LUKI, proszę, mam te obrazki za każdym razem przed oczami gdy zachce mi się pocisnąć
                                    Zgodzę się z tobą . Brutalne ale nauka przychodzi wraz z doświadczenie. Jak 7 lat temu przy 160km leciałem expresową i dosłownie 20m przede mną auto co pewnie jechało ze 100 zaczęło wyprzedzać tira i skończyło sie ze przylutowałem po skosie w jego bok a później wyrwałem 50m barierek energochłonnych na środku drogi ( całe szczęście że były one... ), nauczyłem się nawyku ograniczonego zaufania do kierowców jadących nawet nie moim pasem...

                                    Komentarz

                                    • LUKI
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5776

                                      #43
                                      namo, oberwała zdrowo...(Ty mam nadzieję nie :!: )

                                      a jeździsz nią jeszcze :?: czy poszła w sprzedaż :?:
                                      chociaż widzę, że to było before RS bumper rear
                                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Tak mi się przypomniało http://www.nasygnale.bielsko.biala.p...ta-glowna-foto

                                        LUKI, co ty, lekko było, rurka w progu nienaruszona, drzwi i błotnik nowe dali z AC. Sam wyszedłem i wyciągnąłem auto holownikiem i do domu pojechałem. Sprzedałem, kupujący widział te zdjęcia i znał sprawę z tego forum.

                                        Komentarz

                                        • goncjusz
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 45

                                          #45
                                          Zamieszczone przez namo
                                          Polak jakby pojechał na najgorsze wczasy swojego życia albo kupił coś zupełnie niepotrzebnego i tak będzie chwalił przed znajomymi. Ja na beznadziejnych wczasach byłem w 2013 roku a z tą RS-ką przesadziłem, jest za szybka dla mnie. Wiadomo, faje Audi w prawdziwym Quattro to 250 000.

                                          Co do L&K warto też zobaczyć czy kupującemu pasuje ta brązowa tapicerka. Dla mnie osobiście jest ohydna, tak samo może pomyśleć kupujący przy odsprzedaży za 5 lat.

                                          Obrazek
                                          Ja z kolei bardzo chciałem mieć RS-a, ale nie pozwoliła na to polityka firmy (narzut korporacyjny, że nie może być auto sportowe którym właśnie jest RS:-), jak również względy o których pisałem na samym początku. Jeździłem i tym fajnym niebieskim RS-em, którego szczęśliwym posiadaczem jesteś i L&K - tylko w wersji 2.0 TDI 150 KM i z napędem tylko na przód. Wolałbym 10 razy kubełki z RS-a zamiast tych foteli i tej brązowej tapicerki, ale nie było niestety takiej opcji :-( Elegance też liczyłem i jak się dodało wszystkie dodatki na których mi zależało to wychodził prawie 10 tys PLN drożej niż to samo w L&K, stąd taki wybór. Ponadto spodobały mi się felgi TURBINE a to już dostępne tylko w L&K, w Elegance nie dają Skoda Octavia jest fajnym samochodem i mam nadzieję, że będę zadowolony z wyboru Prawda jest taka jak pisałem: w tej cenie, z tym wyposażeniem (prawie wszystko oprócz aktywnego tempomatu i lane assist i park assistant), osiągami, trakcją i tak nic lepszego na rynku się nie znajdzie, a jeśli tak, to proszę wymieniać

                                          Komentarz

                                          • maro rs
                                            Elegance
                                            • 2014
                                            • 948

                                            #46
                                            Dziwne ze nie chcesz acc. Ja sie ciesze ze to mam i brakuje mi tego w innych autach. Za to np. ogrzewanej szyby majac webasto nie uzywam. Z lepszymi osiagami i w nizszej cenie jest leon cupra, ale sportowy, wiec odpada.
                                            "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                            Komentarz

                                            • olga
                                              Drive
                                              • 2014
                                              • 41

                                              #47
                                              Myślę, że wybór między Octavią a Superbem jest raczej prosty: wybrać Octavię . Więc w moim odczuciu w tym zakresie dobrze wybrałeś.
                                              Pomijając wygląd auta (mi superb raczej średnio się podoba) kierowanie się w stronę Suberba, który miałby osiągi to cenowo wychodzi prawie tak, że rzeczywiście można by zastanawiać się już o Audii :w wielu wersjach superb jest chyba nieco "bublowata" - przynajmniej odniosłem takie wrażenie ale to zależy co się chce mieć. Poza tym superb z osiągami też pali odpowiednio.
                                              Choć pewnie superb (w niższych cenach), co do zasady, to zapewne fajna "limuzynka" do spokojnego toczenia się.

                                              Ja osobiście przekonałem się do marki skody (początkowo sceptyk)- mimo spotykanych wielu
                                              krytycznych uwag, to jednak we względnie dobrej cenie (w porównaniu do innych marek) skoda oferuje trochę "komfortu"
                                              i korzyści z użycia zaawansowanych technologii.

                                              Wybór to bardzo indywidualna decyzja, czasami w wyniku przemyśleń, co się chce mieć i jakie ma zaspokoić potrzeby i w jakim zakresie i ile i jak używa się auta.

                                              mimo, że duże zainteresowanie wywołuje u mnie RS 2.0TSI, to pewnie nie wybrałbym go
                                              z braku motywacji (no chyba że dla szpanerstwa :wink: )

                                              Komentarz

                                              • goncjusz
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 45

                                                #48
                                                Zamieszczone przez maro rs
                                                Dziwne ze nie chcesz acc. Ja sie ciesze ze to mam i brakuje mi tego w innych autach. Za to np. ogrzewanej szyby majac webasto nie uzywam. Z lepszymi osiagami i w nizszej cenie jest leon cupra, ale sportowy, wiec odpada.
                                                Nie chcę ACC, bo miałem przyjemność przez 4 tyg to testować w autach demo z parku Skody (Najpierw w RS 2.0 TSI, w 1.8 TSI 4x4, potem w L&K 2.0 TDI) - jako że lubię często jeździć szybciej niż 160 km/h, w moim przypadku odpada, bo powyżej tej prędkości ACC ani nawet samego tempomatu włączyć się nie da niestety a szkoda, bo gdzie indziej (Audi, BMW - wiem wiem nie ta liga...) jest to możliwe. I dla mnie to jest bez sensu, że Skoda ogranicza w autach z ACC możliwość używania tempomatu w ogóle powyżej 160 km/h - jak chcę jechać 170 km/h na niemieckiej autostradzie, muszę trzymać nogę na gazie... Szybę podgrzewaną wziąłem, Webasto - olałem, coraz słabsze te zimy u nas poza tym podobno w OIII nie ma sterowania z pilota tym (tak jak w Superbie) tylko jedynie przez wcześniejsze zaprogramowanie w MAXI-DOT, prawda to?

                                                Komentarz

                                                • olga
                                                  Drive
                                                  • 2014
                                                  • 41

                                                  #49
                                                  Trochę może nie na temat, bo odnośnie wątku i zdjęć zamieszczonych przez nano.

                                                  Kiedyś leciałem ok 60km/h (poza terenem zabudowanym, zima, warunki chciałoby się rzec ok) i zwolniłem do ok poniżej 20 km/h bo zbliżałem się do hopki (jechałem słabo oświetloną drogą ale mi znaną więc wcześniej zredukowałem prędkośći)
                                                  niespodziewanie była "szklanka" w pasie przed i za hopką poniosło mnie na przeciwny pas. Zero sterowności - autko sobie leci jak chce - wrażenie wyjątkowe!!! Hopka trochę wyhamowała.
                                                  Nic się nie stało (mała prędkość, pas przeciwny pusty).
                                                  Ostrożności nigdy nie za wiele!!!

                                                  Komentarz

                                                  • maro rs
                                                    Elegance
                                                    • 2014
                                                    • 948

                                                    #50
                                                    Jest pilot. Dobry zasieg o ile nie ma budynkow po drodze. Acc uzywam w miastach i wsiach, i tu jest swietny, na autostradzie dopoki silnik sie nie nagrzeje. Niby glupio zrobili ze powyzej 160 nie ma niczego, ale z drugiej strony przy wiekszych predkosciach wole sam kierowac. No i za wolno przyspiesza. A ja jezdze zero jedynkowo. Albo 120 albo do grubo powyzej 200. Wiec mi pasuje w zasadzie.
                                                    "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...