SS, w piątek mnie nie będzie 8)
Skoda Octavia 3 2.0 TDi 150KM pomoc w wyborze
Zwiń
X
-
Skoda Octavia 3 2.0 TDi 150KM pomoc w wyborze
Witajcie
Chciałbym kupić nową Skodę Octavię 3 kombi. Obecnie jeżdżę Peugotem 307 SW 2.0 HDi magiczne 90KM 2004 rok. Wymagania dobrze wyposażona wersja i napęd 4x4 bez automatu. Mocno zastanawiam się nad silnikiem 2.0 TDi 150KM wersja L&K kombi. Dwa razy w roku pokonuję po 5000 km na wakacje z pełnym bagażnikiem. Reszta to w większości miasto w tygodniu a na weekend wyjazdy za miasto 2-3 w miesiącu jakieś średnio 75 km. Kolejne założenie – samochód ma zostać z nami minimum 10 lat. Pytanie do Was czy ten silnik sprawdzi się w tych warunkach. Jak wygląda bezawaryjność tego silnika – AŚ ocenia ten silnik z CR na piątkę.
-
-
Zrobiłem już tym silnikiem 77.000 km od czerwca 2014 bez żadnych problemów. W poprzedniej Octavii zrobiłem 200.000 km silnikiem 140 KM CR i przy 120.000 km padł wtryskiwacz na 1 cylindrze. Skoda wymieniła na gwarancji i poza tym nic się nie działo. Podkreśle że robię głównie trasy.Skoda Octavia Combi 2007 2.0 TDI PD MAN 140 KM - była
Skoda Octavia Combi 2010 2.0 TDI PD DSG 140 KM - była
Skoda Octavia Combi 2012 2.0 TDI CR MAN 140 KM - była.
Skoda Octavia Combi 2014 2.0 TDI CR MAN 150 KM - była.
Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI CR MAN 190 KM - jest
Komentarz
-
-
Re: Skoda Octavia 3 2.0 TDi 150KM pomoc w wyborze
Zamieszczone przez astankoWitajcie
Chciałbym kupić nową Skodę Octavię 3 kombi. Obecnie jeżdżę Peugotem 307 SW 2.0 HDi magiczne 90KM 2004 rok. Wymagania dobrze wyposażona wersja i napęd 4x4 bez automatu. Mocno zastanawiam się nad silnikiem 2.0 TDi 150KM wersja L&K kombi. Dwa razy w roku pokonuję po 5000 km na wakacje z pełnym bagażnikiem. Reszta to w większości miasto w tygodniu a na weekend wyjazdy za miasto 2-3 w miesiącu jakieś średnio 75 km. Kolejne założenie – samochód ma zostać z nami minimum 10 lat. Pytanie do Was czy ten silnik sprawdzi się w tych warunkach. Jak wygląda bezawaryjność tego silnika – AŚ ocenia ten silnik z CR na piątkę.Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
2,0 TDI mięknie przy 1,4 TSI - jeździłem obydwoma i TSI zdecydowanie lepiej jeździ, więc ja bym myślał o 1,4 TSI albo 1,8 TSI.Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190
Komentarz
-
-
Mam podobny dylemat w innym wątku. Tak naprawdę do tej pory nikt na forum nie opisywał osobistych przypadków związanych z usterką 2.0 TDI CR. Powszechne opinie są takie, że TDI (również inny nowoczesny Diesel) staje się potencjalnie bardziej awaryjny w mieście. Tutaj najczęściej są wymieniane możliwe awarie koła dwumasowego i problemy z DPF - szczególnie przy miejskiej eksploatacji. Jeżdżę od nowości tj. od 2010 r. Dci z DPF w Wa-wie (60 % przebiegu w mieście łącznie przebieg 94 tys. km) i dotychczas nie miałem tego rodzaju tzw. typowych usterek. Myślę - po moich doświadczeniach, że z DPF można nauczyć się jeździć.
Komentarz
-
-
Re: Skoda Octavia 3 2.0 TDi 150KM pomoc w wyborze
Zamieszczone przez bob_bestZamieszczone przez astankoWitajcie
Chciałbym kupić nową Skodę Octavię 3 kombi. Obecnie jeżdżę Peugotem 307 SW 2.0 HDi magiczne 90KM 2004 rok. Wymagania dobrze wyposażona wersja i napęd 4x4 bez automatu. Mocno zastanawiam się nad silnikiem 2.0 TDi 150KM wersja L&K kombi. Dwa razy w roku pokonuję po 5000 km na wakacje z pełnym bagażnikiem. Reszta to w większości miasto w tygodniu a na weekend wyjazdy za miasto 2-3 w miesiącu jakieś średnio 75 km. Kolejne założenie – samochód ma zostać z nami minimum 10 lat. Pytanie do Was czy ten silnik sprawdzi się w tych warunkach. Jak wygląda bezawaryjność tego silnika – AŚ ocenia ten silnik z CR na piątkę.
Komentarz
-
-
A z ciekawości zapytam dlaczego kolega nie bierze pod uwagę 2.0 TDI z DSG ? Jakieś złe doświadczenia ?
Zamieszczone przez Wojti2Zrobiłem już tym silnikiem 77.000 km od czerwca 2014 bez żadnych problemów. W poprzedniej Octavii zrobiłem 200.000 km silnikiem 140 KM CR i przy 120.000 km padł wtryskiwacz na 1 cylindrze. Skoda wymieniła na gwarancji i poza tym nic się nie działo. Podkreśle że robię głównie trasy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PaddingtonA z ciekawości zapytam dlaczego kolega nie bierze pod uwagę 2.0 TDI z DSG ? Jakieś złe doświadczenia ?
Zamieszczone przez Wojti2Zrobiłem już tym silnikiem 77.000 km od czerwca 2014 bez żadnych problemów. W poprzedniej Octavii zrobiłem 200.000 km silnikiem 140 KM CR i przy 120.000 km padł wtryskiwacz na 1 cylindrze. Skoda wymieniła na gwarancji i poza tym nic się nie działo. Podkreśle że robię głównie trasy.
Śmigałem trochę w Caddy 4x4 z DSG wszystko było okey, ale to było nowe auto służbowe. Czytałem że 6 biegowe skrzynie DSG mają bardzo dobre opinie ale mimo wszytko jakoś nie mogę się przekonać do automatycznej skrzyni - przez pryzmat kosztów serwisowania.
Komentarz
-
-
astanko, Robisz do 20kkm roczne. Wiec wychodzi ze maksymalnie zrobisz 200kkm.
To sa 3 serwisy skrzyni (wymiana oleju) oraz i tak jedna wymiana rozrzadu po okolo 5 latach.
Tak wiec 6 biegowej skrzyni bym sie nie obawial.
Z drugiej strony mozliwe, ze opcja 4x4 w manualu bedzie w Twoim przypadku lepsza niz taka polaczona z DSG, bo nie masz potrzeby posiadania DSG, bedzie to jedynie jako mily dodatek do auta.
Koledzy namawiaja na TSI, zwlaszcza 1.4, ale zapomnieli wlasnie o tym wymogu 4x4, ktorego na cale szczescie nie ma z tym silnikiem i dziwi mnie bardzo, ze jest z 1.6TDI. Tak wiec pozostaje 1.8TSI 4x4 DSG i tu nie ma opcji na rezygnacje z DSG.
Zamieszczone przez krzyzakpa koszty serwisowania DSG moga byc kosmiczne,
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PaddingtonA z ciekawości zapytam dlaczego kolega nie bierze pod uwagę 2.0 TDI z DSG ? Jakieś złe doświadczenia ?
Zamieszczone przez Wojti2Zrobiłem już tym silnikiem 77.000 km od czerwca 2014 bez żadnych problemów. W poprzedniej Octavii zrobiłem 200.000 km silnikiem 140 KM CR i przy 120.000 km padł wtryskiwacz na 1 cylindrze. Skoda wymieniła na gwarancji i poza tym nic się nie działo. Podkreśle że robię głównie trasy.Skoda Octavia Combi 2007 2.0 TDI PD MAN 140 KM - była
Skoda Octavia Combi 2010 2.0 TDI PD DSG 140 KM - była
Skoda Octavia Combi 2012 2.0 TDI CR MAN 140 KM - była.
Skoda Octavia Combi 2014 2.0 TDI CR MAN 150 KM - była.
Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI CR MAN 190 KM - jest
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzyzakpW koncu ktos, kto rozumie..
Przecież kolega "astanko" po prostu się obawia i to jest jego cecha osobnicza z którą się raczej nie dyskutuje.
Zamieszczone przez astankoCzytałem że 6 biegowe skrzynie DSG mają bardzo dobre opinie ale mimo wszytko jakoś nie mogę się przekonać do automatycznej skrzyni - przez pryzmat kosztów serwisowania.
Do ustalenia pozostaje wciąż bliżej nie określona (na forum) awaryjność silników 2.0 TDI. CR.
[ Dodano: Sro 04 Mar, 15 09:04 ]
Zamieszczone przez Wojti2Zamieszczone przez PaddingtonA z ciekawości zapytam dlaczego kolega nie bierze pod uwagę 2.0 TDI z DSG ? Jakieś złe doświadczenia ?
Zamieszczone przez Wojti2Zrobiłem już tym silnikiem 77.000 km od czerwca 2014 bez żadnych problemów. W poprzedniej Octavii zrobiłem 200.000 km silnikiem 140 KM CR i przy 120.000 km padł wtryskiwacz na 1 cylindrze. Skoda wymieniła na gwarancji i poza tym nic się nie działo. Podkreśle że robię głównie trasy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PaddingtonDo ustalenia pozostaje wciąż bliżej nie określona (na forum) awaryjność silników 2.0 TDI. CR.
Kilka tygodni temu gdzies mignelo mi ogloszenia Superba CR z przebiegiem ~300kkm ??
http://otomoto.pl/show/preview/C35559366 -> Aktualny przebieg: 405.800 km , chociaz ta informacja sprytnie jest pominieta w ogloszeniu, bo i tak Polak jak slyszy 200 to ma skurcze, przy 300 dreszcze, a po 400 szybko naciska X :lol:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftAktualny przebieg: 405.800 km
Zamieszczone przez Festexx2,0 TDI mięknie przy 1,4 TSI - jeździłem obydwoma i TSI zdecydowanie lepiej jeździO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Koledzy, zgadzam się DSG fajna sprawa (przetrawię jeszcze ten pomysł) natomiast dlaczego piszę o kosztach. Mieszkam w północnej Norwegii a tutaj ceny serwisu są ogromne. Serwis takiej skrzyni o której wspomniał kolega Maicroft u mnie jest kilka razy większy. Dla przykładu wymiana kompresora w Land Roverze Discovery 4 na nowy wraz z robocizną kosztowało 9000zł. Jeszcze źle zamontowali bo po trzech dniach przestał działać... Kolejny przykład Volvo V40 czy V60, nie pamiętam... ktoś zapomniał po wymianie oleju... zalać nowy. Klient po krótkim czasie nieświadomie zajechał nowy silnik... Mógłbym tak mnożyć przykładów co nie zmienia faktu. Umiesz liczyć, licz na siebie. Więc co będę umiał to sam naprawię, ale jeśli chodzi o automatyczne skrzynie to dla mnie to czarna magia.
Co nie zmienia faktu rozważę jeszcze tę opcję.
Te 10 lat które wspomniałem wcześniej to minimum
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftCeny sa wysokie, zarobki tez trochę wyzsze niz u nas, wiec wychodzi na jedno
Co do zgrywania to 2/3 serwisów poprzedniego auta udało się zgrać
Komentarz
-
-
Jestem w trakcie ustaleń z serwisu między innymi na temat trwałości QIII z TDI i pierwsze informacje dość ogólne wskazują, że TDI i TSI są dopracowanymi silnikami w QIII. W obu wersjach nie występują szczególnie dominujące usterki. Z podobną częstotliwością przyjeżdżają do serwisu TDI i TSI. Nie są to poważne usterki. Najbardziej znane wady obu silników zostały usunięte. Informacje wiarygodne ponieważ pochodzą od serwisanta, którego miałem okazję zapytać poprzez pewne znajomości. Pochodzą co prawda z jednego serwisu ale za to z dużym obrotem usług.
To ja z ciekawości zapytam w jakiej cenie QIII 2.0 TDI DSG w Norwegii (najlepiej w przeliczeniu na PLN) i jaki klimat w Twoim rejonie - czy również nie powinieneś tego uwzględnić przy wyborze QIII (np. zimno, krótkie trasy).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Paddingtonw jakiej cenie QIII 2.0 TDI DSG w Norwegii (najlepiej w przeliczeniu na PLN)
Elegance - 171650zł
ceny podane bez żadnych ekstra dodatków
Zamieszczone przez Paddingtonjaki klimat w Twoim rejonie
Wiele źródeł podaje właśnie że 2.0 TDI ale właśnie z CR jest udanym silnikiem. Wiele niedociągnięć zostało poprawionych.
Komentarz
-
-
Paddington, Maicroft - mowie o potencjalnej usterce, bo jakos w taka sama/wieksza bezawaryjnosc automatow jak manuala nie wierze...
Nawet jezeli nie bedzie to wieksza awaryjnosc, to jednak 10tys na DSG skads trzeba wysuplac.. Wole juz wziasc pare dodatkow niz DSG, z ktorego pozytku na autostradach i tak nie bedzie, bo zapinam 6ty bieg i nie przejmuje sie niczym -. spokojnie starcza do tego by sie kulac przez pareset km, az pecherz przycisnie, a wtedy pare ruchow drazkiem tez nie jest problemem...
Komentarz
-
-
krzyzakp, Jak chyba doczytales, to auto niekoniecznie bedzie jezdzic po takich autobahnach jak Ty
Inny krajobraz, inne predkosci i sadze ze roznica ceny to tez nie jest 10k, tylko cos innego. A co chcesz takiego ciekawego dorzucic do L&K, nie tam pakietu amazing jak u nas.
Patrzac na roznice ceny miedzy manualem a DGS w Norwegii to faktycznie koszt DSG to jakis kosmos, biorac pod uwage ogolny koszt auta.
2.0TDI 4x4 - 380 600 NOK - 183 943 PLN
2.0TDI 4x4 DGS - 428 400 NOK - 207 045 PLN
1.8TSI 4x4 DSG - 396 300 NOK - 191 492 PLN
Wiec przy takiej roznicy w cenie (~24 tys zlotych) , jest to bardzo drogi gadzet i koszt serwisu raczej nie jest glownym kryterium.
Zamieszczone przez astankoPrzykład zarabiasz 2000zł, zatkała Ci się rura w domu, dzwonisz wieczorem do hydraulika - cena 400zł za 30 minut...
Komentarz
-
Komentarz