Czy przerabiał ktoś może temat przekładki większych hamulców z O III RS do wersji "cywilnej"? Czy wystarczy przekładka samych tarcz i zacisków czy również inne dodatkowe bajery? Obecnie posiadam felgi 17" TERON, które teoretycznie powinny to pomieścić. Próbowałem szukać na zagranicznych forach lecz z mizernym skutkiem. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki
Przekładka hamulców z O III RS do O III
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Clip Zobacz wpisprzy standardowych 312mm i 17 jest mnostwo mniejsca wiec te 345 powinny wejsc.
Rafał
Komentarz
-
-
Z tego co wyszukałem i zmierzyłem (na szybko przez felgę) to w standardzie jest 288mm. Przyłożyłem też miarkę dla 340mm i zacząłem się mocno zastanawiać czy z zaciskiem się pomieści... Enriquez może w wolnej chwili miałbyś możliwość zmierzenia tarczy z zaciskiem? Tak mniej więcej bez demontażu felgi oczywiście RS w wersji bieda wychodzi chyba na 18" ale mogę się mylić. Natomiast Superb'a 280 który ma w standardzie 340mm można zamówić z felgami 17", więc już zgłupiałem Pytanie dodatkowe czy montowałeś też u siebie większą blaszaną osłonę z tyłu tarczy czy usunąłeś ten element?
Komentarz
-
-
victor dzięki za informację. To rozwiązuje moją wątpliwość co do rozmiaru felg. Pozostała kwestia wyboru producenta osprzętu Zastanawiam się nad: klocki + tarcze ATE, zaciski, jarzma TRW czy może lepiej wszystko od TRW? A może jeszcze inny producent?
Tak z ciekawości orientujecie się może OEM jakiego producenta montowany jest w serii? Ja na swoim zestawie (tarcze + klocki) przejechałem 150k km co jest jakimś kosmicznym wynikiem...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adas121 Zobacz wpisvictor dzięki za informację. To rozwiązuje moją wątpliwość co do rozmiaru felg. Pozostała kwestia wyboru producenta osprzętu Zastanawiam się nad: klocki + tarcze ATE, zaciski, jarzma TRW czy może lepiej wszystko od TRW? A może jeszcze inny producent?
Tak z ciekawości orientujecie się może OEM jakiego producenta montowany jest w serii? Ja na swoim zestawie (tarcze + klocki) przejechałem 150k km co jest jakimś kosmicznym wynikiem...
Komentarz
-
-
Te blaszki z tyłu też trzeba zmienić. Ogólnie dałem coś koło 2700 na przód z montażem w Aso. Kupowałem na allegro nówki sztuki od gościa z Bielska. Miał kilka kompletów. Same zaciski z jarzmami 1700 a komplet z tarczami i klockami oem sprzedał mi za 2400. Blaszki chyba 100 w aso. No i montaż chyba ze 200 z wymianą płynu.
Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Komuś na przyszłość może się przydać więc podzielę się swoją listą części z numerkami dla zestawu na 340mm:
Zacisk lewy (OEM:5G0615123B):
TRW - BHS1359E
Zacisk prawy (OEM: 5G0615124B):
TRW - BHS1360E
Jarzmo lewe (OEM: 5G0615125A):
TRW - BDA1184
Jarzmo prawe (OEM: 5G0615126A):
TRW - BDA1185
Tarcza 340mm (OEM: 1K0615301AD):
TRW - DF6133S
ATE - 24.0130-0225.1
Klocki (OEM: 8V0698151C):
TRW - GDB2114
ATE - 13.0460-2764.2
Osłona lewa (OEM: 5Q0615311F)
Osłona prawa (OEM: 5Q0615312F)
Koszt samych nowych części ze sklepów to ~2700-3000 zł.
Komentarz
-
-
Panowie doradźcie proszę.
TEORETYCZNIE kupiłem zaciski z O3 RS 2018 rok diesel.
TEORETYCZNIE powinno być P&P.
PRAKTYCZNIE jak zwykle wiatr w oczy.
Nie dość że osłony tarcz o których pisałem (ale to dla tego że to 4x4, i ciężko było znaleźć, ale chyba sobie poradziliśmy w ASO Bronowice dzięki pomocy załogi za co dziękuję bo wiem że czytają)
duży problem to przewody hamulcowe. Oczywiście zamówiłem w oplocie stalowym HEL, oczywiście nie pasują. ani przód ani tył. Przy czym przód przy zaciskach był cały, podszedł, działa i hamuje.
Tył - niestety był ucięty. I zaczynają się schody.
Wszystkie przewody hamulcowe do octavii i superba z tych lat są na śrubę od strony zacisku M10. Czy to 5Q0611775G czy zastępujący go 5WA611775. Wszystkie jednak (tak samo jak w zacisku mają mocowanie od strony zacisku prostokątne, "blokujące" się w zacisku. Dokładnie chodzi mi o element zaznaczony poniżej:
Zrzut ekranu 2019-10-14 o 18.59.24.png
I teraz: przewody w oplocie jakie zamówiłem mają końcówkę banjo okrągłą (dostałem też M10 więc są do wymiany):
Zrzut ekranu 2019-10-14 o 19.01.02.png
ALE: mechanicy się na nie krzywią przy zmianie, mówią że to może być niebezpieczne że nie jest prostokątna i nie wejdzie w to "gniazdo" dobrze. Co sądzicie?
Komentarz
-
-
strona DRIVE2.RU tam jest napisane co robić oczywiscie gogle tłumacz po rusku Установка OEM тормозов 340/310mm
Skoda Octavia Mk3
169 65 3 годаOstatnio edytowany przez mechanik; 51015.
Komentarz
-
Komentarz