Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Zaślepiony kanał dolotu powietrza
Zwiń
X
-
Trochę poczytałem i tak zrobiony dolot jak w serii jest to najlepsze rozwiązanie dla producenta pod względem zapewnienia optymalnego dolotu dla różnych szerokości geograficznych. W ciepłych krajach można blokować zaślepką, bo silnik pobiera od startu ciepłe powietrze. Ciepłe powietrze jest lepsze dla turbo gdy silnik jeszcze nie jest rozgrzany. W ziemnych krajach lepiej jest nie mieć zaślepki, bo silnik bierze powietrze z komory silnika, a tam jest ciepło.
Wiadomo, że po rozgrzaniu silnika oraz osprzętu do temperatury roboczej lepiej jest dostarczać chłodne powietrze, ale to by musiało być sterowane klapą.
Podobno otwarty dolot na silnik nie ma wpływu na chłodzenie pędem powietrza silnika lub osprzętu. Potwierdzają to filmy na YT z pomiarami temperatury.
Czyli w naszych realiach w lato zaślepiać, w zimę nie.
- Polubień 1
Komentarz
Komentarz