Zaślepiony kanał dolotu powietrza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gruto
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1262
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Zaślepiony kanał dolotu powietrza

    Zobaczcie ten film
    Dotyczy zaslepionego dolotu powietrza ... Na amerykańskim forum twierdzą że zdaje egzamin gdy jest "odetkany" , silnik więcej ciągnie wtedy zimnego powietrza ..... u siebie w 1.4 sprawdziłem , i też jest zaślepiony - ciekawa rzecz - warto pokombinować ?


    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
    Ostatnio edytowany przez gruto; 1235.
  • dagetto
    Rider
    • 2020
    • 279
    • Octavia III combi (5E5)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    Lepiej daj sobie zaślepkę 5Q0129849, ale dziur nie wycinaj.
    Może w słonecznej Californi to jest bezpieczne, ale nie u nas gdzie jadąc za ciężarówką na jesieni czy w zimę gdy pada, dostanie się tam tyle wody, że zamoczy cały filtr i przeleci dalej.

    Komentarz

    • gruto
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1262
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      no ale zaślepka blokuje nadmuch na silnik - zas temperatura oleju bedzie wyższa

      Komentarz

      • dagetto
        Rider
        • 2020
        • 279
        • Octavia III combi (5E5)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        Mam od 2 lat i nie widzę problemu, temperatury nie są jakieś ekstremalne.

        Komentarz

        • dagetto
          Rider
          • 2020
          • 279
          • Octavia III combi (5E5)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Trochę poczytałem i tak zrobiony dolot jak w serii jest to najlepsze rozwiązanie dla producenta pod względem zapewnienia optymalnego dolotu dla różnych szerokości geograficznych. W ciepłych krajach można blokować zaślepką, bo silnik pobiera od startu ciepłe powietrze. Ciepłe powietrze jest lepsze dla turbo gdy silnik jeszcze nie jest rozgrzany. W ziemnych krajach lepiej jest nie mieć zaślepki, bo silnik bierze powietrze z komory silnika, a tam jest ciepło.
          Wiadomo, że po rozgrzaniu silnika oraz osprzętu do temperatury roboczej lepiej jest dostarczać chłodne powietrze, ale to by musiało być sterowane klapą.
          Podobno otwarty dolot na silnik nie ma wpływu na chłodzenie pędem powietrza silnika lub osprzętu. Potwierdzają to filmy na YT z pomiarami temperatury.
          Czyli w naszych realiach w lato zaślepiać, w zimę nie.
          ​​​​

          Komentarz

          Pracuję...