OIII 1.8 TSI DSG - Chip?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pab567
    Drive
    • 2015
    • 58

    OIII 1.8 TSI DSG - Chip?

    maksiu, powinien zajechać ze mną, ale nawet jak nie będzie mógł to kompa zabiorę :wink:
    Żeby mi się chciało tak jak mi się nie chce...
  • Wojtek86
    Classic
    • 2013
    • 7

    #2
    OIII 1.8 TSI DSG - Chip?

    Witam wszystkich serdecznie. Jestem tu nowy, a trafiłem na forum, gdyż mam zamiar stać się szczęśliwym posiadaczem OIII. To będzie mój pierwszy nowy samochód i w tym poście chwiałbym rozwiać jedną ze swoich wątpliwości.

    Interesuje mnie silnik 1.8TSI + ewentualnie DSG. Jak wiemy silnik ma 250Nm, czyli tyle ile maksymalnie (wg. producenta) wytrzymuje skrzynia DSG7. Z tego co ustaliłem, to ten silnik w Audi występuje z momentem nawet 320Nm.

    Do sedna. Po zakończeniu gwarancji chciałbym zawirusować silniczek do powiedzmy 300Nm i tu pojawia się wątpliwość, czy aby skrzynia to wytrzyma. Dodam, że kupuję auto z myślą o długim okresie eksploatacji (nawet 10 lat).

    Czy Waszym zdaniem lepiej-bezpieczniej wziąć wersję ze skrzynią manualną, aby bezstresowo w przyszłości modyfikować parametry silnika, czy może zostać przy DSG7 i zapomnieć o zabawie w chipowanie.

    Dodam jeszcze, że nie jestem typem kierowcy, który lubi startować od świateł do świateł. Po prostu lubię mieć możliwość dynamicznego poruszania się, bez konieczności kręcenia silnika. Oczywiście nie bez znaczenia jest również męskie ego i świadomość posiadania tych 200KM

    Komentarz

    • Puchacz
      Moderator
      S_OCP Member
      • 2004
      • 1192
      • Superb III (3V3)

      #3
      Wojtek86, spokojnie zapas zawsze jest. 1.6 TDI w serii na pewno często ma ponad te 250 Nm więc nie ma paniki. DSG6 też miała niby tylko 350 wytrzymywać, a lekko 420 Nm przyjmuje. A w TSI jakiegoś wielkiego przyrostu momentu nie ma. Jeżdzą już O2FL z 1.8 TSI po chipsach na ~190 KM z DSG.

      Inna kwestia, że od większej mocy i momentu się nie rozpadnie i śrubki z niej nie wypadną, co najwyżej będzie problem pod tytułem dodatkowo poprawa programu w DSG lub zmiana sprzęgieł. A przy tych suchych to też one wieczne nie są.

      Ja bym z tego powodu z DSG nie rezygnował. Z resztą, nie ma problemów z chiptuningiem nowych TSI? Bo teraz wszyscy producenci walczą z tunerami i tuningiem.

      Kolejne kwestie, warte przemyślenia. Czy kupując auto na tak długi okres warto dobierać tak kosztowne w ewentualnej naprawie lub wymianie elementy jak DSG? No i czy tuningować - pamiętaj, że to nie pozostaje bez wpływu na żywotność silnika. Trzeba się liczyć z przyśpieszonym żużyciem elementów silnika
      Ja tu tylko sprzątam...

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Generalnie trzeba zaczac od tego jaki symbol bedzie miala DSG 7 w O3 oraz co zostalo zmienione.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • paweł2
          L&K
          • 2010
          • 1405

          #5
          Skoro stare 1.8TSI 160ps mialy czesto ok 180ps to ten bedzie mial albo te 180 albo bedza gifty jak u poprzednika i bedzie 200 :roll:
          Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

          Komentarz

          • sew1981
            RS
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2009
            • 10917
            • Fiat

            #6
            Wojtek86, moim zdaniem jak bierzesz auto na długi okres i chcesz podkręcać moc w nim do góry, to weź manuala, tu zawsze będziesz miał większe pole manewru i większe bezpieczeństwo. w OII 1.8 tsi chłopaki samym (bezpiecznym) chipem podjechali bez problemu do 210-220 nawet.
            jak chcesz wygodę, bierz dsg i najwyżej lekko ją zachipujesz - ale wielkiego przyrostu nie osiągniesz

            Komentarz

            • piotrek_gdy
              RS
              • 2008
              • 7723
              • Volkswagen
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              sew1981, na forum jest auto z 1,8 tsi i dsg zrobione na 220-230KM :wink:
              i jeździ bezproblemowo juz jakiś czas
              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

              Komentarz

              • sew1981
                RS
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2009
                • 10917
                • Fiat

                #8
                piotrek_gdy, aha :wink: . no pewnie też zależy jak ma program napisany, czy nastawiony na smoc czy na Nmki

                Komentarz

                • piotrek_gdy
                  RS
                  • 2008
                  • 7723
                  • Volkswagen
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez sew1981
                  czy nastawiony na smoc czy na Nmk
                  sew1981, pamiętaj, że to jeździ z DSG7 czyli słabą konstrukcją
                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                  Komentarz

                  • sew1981
                    RS
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2009
                    • 10917
                    • Fiat

                    #10
                    piotrek_gdy, no tak, to tymbardziej na moc program pewnie zrobiony, a nie na moment, więc chyba nie na to na czym zależy autorowi. Z tego co zrozumiałem chodzi mu jednak aby ten moment minimum te 50 niutów poszedł w górę, a więc polecam mu bardziej manuala

                    Komentarz

                    • Przem78
                      Rider
                      • 2013
                      • 561

                      #11
                      Zamieszczone przez Wojtek86
                      Do sedna. Po zakończeniu gwarancji chciałbym zawirusować silniczek do powiedzmy 300Nm i tu pojawia się wątpliwość, czy aby skrzynia to wytrzyma.
                      hej, kolego zadaj to pytanie po 23 m-cach użytkowania ( i jakimś sensownym przebiegu), jeżeli do tego czasu skrzynia i silnik będą OK można myśleć o chipsach :P

                      IMO Jeżeli 1.4 TSI w O3 przy różnych sytuacjach drogowych czy to miasto czy S-ka, Autobana daje radę to myślę, że 1.8 nawet bez chipsa też da frajdę z jazdy.
                      Pozdr. Przemek

                      Komentarz

                      • elektrykprosty
                        Rider
                        • 2013
                        • 311

                        #12
                        DSG7 jest co prawda słabsza od DGS6 (mokrego, instalowanego w 4x4) ale 300Nm powinna wytrzymać.
                        Co najwyżej pakiet sprzęgieł będzie szybciej do wymiany lub częściej będzie się przegrzewać.

                        Póki co brak chipów do nowych TSI. I tak trezba poczekac do końca gwarancji.

                        Z starych 1,8 TSI wyciągają 400KM. W UK gość robi Citigo 4x4 400KM.

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          elektrykprosty, ciekawe to 400PS z 1.8tsi :wink:
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • S3 CHRIS
                            Elegance
                            • 2006
                            • 979
                            • Octavia I (1U2)
                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez piramida
                            elektrykprosty, ciekawe to 400PS z 1.8tsi :wink:
                            z 1.8 T to i 600 da sie zrobic

                            to z nowego i 800
                            ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                            ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                            Komentarz

                            • Panoramix
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 125

                              #15
                              Heh - pewnie można i tysiąc tylko ja zawsze zastanawiam się nad tym po co w przednionapędówce tyle robić?

                              300KM focus st ma tak kombinowane zawieszenie żeby ta moc przenieść, że mało.

                              Teoretycznie mówi się, że normalną granicą jest ok 250KM potem przydało by się albo RWD albo 4x4.

                              Michał
                              "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

                              Komentarz

                              • piotrek_gdy
                                RS
                                • 2008
                                • 7723
                                • Volkswagen
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Panoramix
                                normalną granicą jest ok 250KM
                                już przy 200KM masz problemy z opanowaniem przednionapędówki, zwłaszcza na mokrym
                                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                Komentarz

                                • Prekompilator
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 420

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Panoramix
                                  Heh - pewnie można i tysiąc tylko ja zawsze zastanawiam się nad tym po co w przednionapędówce tyle robić?
                                  Przydaje się przy wyższych prędkościach.

                                  Komentarz

                                  • Zorr
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2110

                                    #18
                                    w sumie to Veyron ma 250KM na 1 koło i jakoś jakoś to jedzie. ;-)
                                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                    Komentarz

                                    • Panoramix
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 125

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Zorr
                                      w sumie to Veyron ma 250KM na 1 koło i jakoś jakoś to jedzie. ;-)
                                      ... kurcze w sumie racja - poza tym jednym szczegółem nie widzę różnicy między Veyronem a Skodą

                                      Michał
                                      "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

                                      Komentarz

                                      • lempart
                                        Drive
                                        • 2013
                                        • 97

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Panoramix
                                        Zamieszczone przez Zorr
                                        w sumie to Veyron ma 250KM na 1 koło i jakoś jakoś to jedzie. ;-)
                                        ... kurcze w sumie racja - poza tym jednym szczegółem nie widzę różnicy między Veyronem a Skodą

                                        Michał
                                        Panowie, jak by nie patrzec, Veyron i OIII to dzielo tego samego czlowieka

                                        Komentarz

                                        • Mihau
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 7460
                                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                          Zamieszczone przez Panoramix
                                          normalną granicą jest ok 250KM
                                          już przy 200KM masz problemy z opanowaniem przednionapędówki, zwłaszcza na mokrym
                                          E tam. Jak się gazu używa nie tylko 0 - 1 to da rade.
                                          O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Zwlaszcza jak rusza sie ze skrzyzowania z DSG. Masz taki wybor na uslizg kol ze szkoda gadac. Ty chcesz szybko, a on mieli kolami i swieci sie choinka na desce :diabelski_usmiech
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • lempart
                                              Drive
                                              • 2013
                                              • 97

                                              #23
                                              Tak z nieco innego klimatu. Sorry za lamerski poziom pytania, ale to tematyka mi zupelnie obca, a pytam z czystej ciekawosci

                                              Otoz jak sadzicie jaki potencjal chip tuningu moze miec nowy RS w benzynie z DSG wzgledem fabrycznych 220 KM? Wyobrazam sobie, ze moze i "sky is the limit", ale mysle tutaj o "bezpiecznym" zakresie.

                                              Nie wiem na ile rozni sie silnik w Audi S3, ale tam z 2 litrow w benzynie fabryka daje 300 KM. Czy ten silnik z Audi jest podobny do tego w RS?

                                              Komentarz

                                              • piramida
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 12222
                                                • Superb III (3V3)

                                                #24
                                                lempart, samym programem zapewne dojdzie około 40-50koni, silnik podobny z tym że w S3 bedzie większy cooler, turbo i zapewne wtryski
                                                Znając życie seryjny Rs po shamowaniu będzie miał około 230-235 koni bo zazwyczaj w grupie vag silniki maja większą moc niż deklaruje producent
                                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                Komentarz

                                                • lempart
                                                  Drive
                                                  • 2013
                                                  • 97

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez piramida
                                                  lempart, samym programem zapewne dojdzie około 40-50koni, silnik podobny z tym że w S3 bedzie większy cooler, turbo i zapewne wtryski
                                                  Znając życie seryjny Rs po shamowaniu będzie miał około 230-235 koni bo zazwyczaj w grupie vag silniki maja większą moc niż deklaruje producent
                                                  dzieki za odpowiedz. jak mam rozumiec zwrot "po shamowaniu"? tzn. ze gdyby go z salonu wziasc na hamownie to wyjdzie mu 230 koni?

                                                  to podciagniecie o 40-50 koni wplynelo by wymiernie na awaryjnosc tudziez inne efekty uboczne?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...