maksiu, powinien zajechać ze mną, ale nawet jak nie będzie mógł to kompa zabiorę :wink:
OIII 1.8 TSI DSG - Chip?
Zwiń
X
-
OIII 1.8 TSI DSG - Chip?
Witam wszystkich serdecznie. Jestem tu nowy, a trafiłem na forum, gdyż mam zamiar stać się szczęśliwym posiadaczem OIII. To będzie mój pierwszy nowy samochód i w tym poście chwiałbym rozwiać jedną ze swoich wątpliwości.
Interesuje mnie silnik 1.8TSI + ewentualnie DSG. Jak wiemy silnik ma 250Nm, czyli tyle ile maksymalnie (wg. producenta) wytrzymuje skrzynia DSG7. Z tego co ustaliłem, to ten silnik w Audi występuje z momentem nawet 320Nm.
Do sedna. Po zakończeniu gwarancji chciałbym zawirusować silniczek do powiedzmy 300Nm i tu pojawia się wątpliwość, czy aby skrzynia to wytrzyma. Dodam, że kupuję auto z myślą o długim okresie eksploatacji (nawet 10 lat).
Czy Waszym zdaniem lepiej-bezpieczniej wziąć wersję ze skrzynią manualną, aby bezstresowo w przyszłości modyfikować parametry silnika, czy może zostać przy DSG7 i zapomnieć o zabawie w chipowanie.
Dodam jeszcze, że nie jestem typem kierowcy, który lubi startować od świateł do świateł. Po prostu lubię mieć możliwość dynamicznego poruszania się, bez konieczności kręcenia silnika. Oczywiście nie bez znaczenia jest również męskie ego i świadomość posiadania tych 200KM
-
-
Wojtek86, spokojnie zapas zawsze jest. 1.6 TDI w serii na pewno często ma ponad te 250 Nm więc nie ma paniki. DSG6 też miała niby tylko 350 wytrzymywać, a lekko 420 Nm przyjmuje. A w TSI jakiegoś wielkiego przyrostu momentu nie ma. Jeżdzą już O2FL z 1.8 TSI po chipsach na ~190 KM z DSG.
Inna kwestia, że od większej mocy i momentu się nie rozpadnie i śrubki z niej nie wypadną, co najwyżej będzie problem pod tytułem dodatkowo poprawa programu w DSG lub zmiana sprzęgieł. A przy tych suchych to też one wieczne nie są.
Ja bym z tego powodu z DSG nie rezygnował. Z resztą, nie ma problemów z chiptuningiem nowych TSI? Bo teraz wszyscy producenci walczą z tunerami i tuningiem.
Kolejne kwestie, warte przemyślenia. Czy kupując auto na tak długi okres warto dobierać tak kosztowne w ewentualnej naprawie lub wymianie elementy jak DSG? No i czy tuningować - pamiętaj, że to nie pozostaje bez wpływu na żywotność silnika. Trzeba się liczyć z przyśpieszonym żużyciem elementów silnikaJa tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
Wojtek86, moim zdaniem jak bierzesz auto na długi okres i chcesz podkręcać moc w nim do góry, to weź manuala, tu zawsze będziesz miał większe pole manewru i większe bezpieczeństwo. w OII 1.8 tsi chłopaki samym (bezpiecznym) chipem podjechali bez problemu do 210-220 nawet.
jak chcesz wygodę, bierz dsg i najwyżej lekko ją zachipujesz - ale wielkiego przyrostu nie osiągniesz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981czy nastawiony na smoc czy na Nmkprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wojtek86Do sedna. Po zakończeniu gwarancji chciałbym zawirusować silniczek do powiedzmy 300Nm i tu pojawia się wątpliwość, czy aby skrzynia to wytrzyma.
IMO Jeżeli 1.4 TSI w O3 przy różnych sytuacjach drogowych czy to miasto czy S-ka, Autobana daje radę to myślę, że 1.8 nawet bez chipsa też da frajdę z jazdy.
Komentarz
-
-
DSG7 jest co prawda słabsza od DGS6 (mokrego, instalowanego w 4x4) ale 300Nm powinna wytrzymać.
Co najwyżej pakiet sprzęgieł będzie szybciej do wymiany lub częściej będzie się przegrzewać.
Póki co brak chipów do nowych TSI. I tak trezba poczekac do końca gwarancji.
Z starych 1,8 TSI wyciągają 400KM. W UK gość robi Citigo 4x4 400KM.
Komentarz
-
-
elektrykprosty, ciekawe to 400PS z 1.8tsi :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Heh - pewnie można i tysiąc tylko ja zawsze zastanawiam się nad tym po co w przednionapędówce tyle robić?
300KM focus st ma tak kombinowane zawieszenie żeby ta moc przenieść, że mało.
Teoretycznie mówi się, że normalną granicą jest ok 250KM potem przydało by się albo RWD albo 4x4.
Michał"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Panoramixnormalną granicą jest ok 250KMprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Zorrw sumie to Veyron ma 250KM na 1 koło i jakoś jakoś to jedzie. ;-)
Michał"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PanoramixZamieszczone przez Zorrw sumie to Veyron ma 250KM na 1 koło i jakoś jakoś to jedzie. ;-)
Michał
Komentarz
-
-
Tak z nieco innego klimatu. Sorry za lamerski poziom pytania, ale to tematyka mi zupelnie obca, a pytam z czystej ciekawosci
Otoz jak sadzicie jaki potencjal chip tuningu moze miec nowy RS w benzynie z DSG wzgledem fabrycznych 220 KM? Wyobrazam sobie, ze moze i "sky is the limit", ale mysle tutaj o "bezpiecznym" zakresie.
Nie wiem na ile rozni sie silnik w Audi S3, ale tam z 2 litrow w benzynie fabryka daje 300 KM. Czy ten silnik z Audi jest podobny do tego w RS?
Komentarz
-
-
lempart, samym programem zapewne dojdzie około 40-50koni, silnik podobny z tym że w S3 bedzie większy cooler, turbo i zapewne wtryski
Znając życie seryjny Rs po shamowaniu będzie miał około 230-235 koni bo zazwyczaj w grupie vag silniki maja większą moc niż deklaruje producentsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidalempart, samym programem zapewne dojdzie około 40-50koni, silnik podobny z tym że w S3 bedzie większy cooler, turbo i zapewne wtryski
Znając życie seryjny Rs po shamowaniu będzie miał około 230-235 koni bo zazwyczaj w grupie vag silniki maja większą moc niż deklaruje producent
to podciagniecie o 40-50 koni wplynelo by wymiernie na awaryjnosc tudziez inne efekty uboczne?
Komentarz
-
Komentarz