SWAP Zawieszenie tył Belka -> Wielowahacz - materiały ??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Trancer
    Ambiente
    • 2014
    • 201

    Nie napalałbym się tak bardzo na wielowahacz, bo niby taki mega the best ale w gruncie rzeczy u mnie po wymianie sprężyn na Eibach i fuj belce skrętnej jest fajniej. Śmigam teraz po polskich jak i czeskich karkonoszach, wcześniej autoban z centrum pl i zero problemów i dziwnych dźwięków a chyba o tych drogach głównie górskich nie muszę się rozpisywać.

    Poza tym wielowahacz jest o wiele bardziej kosztowny w eksploatacji no chyba, że silentbloki są wieczne :lol:

    Komentarz

    • mcandy
      Ambiente
      • 2010
      • 115

      Zamieszczone przez Trancer
      po wymianie sprężyn na Eibach i fuj belce skrętnej jest fajniej.
      Możesz opisać parametry tych sprężyn?
      Dlaczego wymieniłeś tylko sprężyny?
      ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

      Komentarz

      • bob_best
        Rider
        • 2013
        • 744
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        Zamieszczone przez yunior81
        Zamieszczone przez bob_best
        nie wynika to z odwagi tylko z sytuacji, które potrafią się zdarzyć na drodze... niestety
        Niestety taka sytuacja zdarza się często z winy kierowcy i braku odpowiedniej techniki jazdy.
        Nawet jeśli to będzie łuk drogi o nie typowym zakręcie nie mowię, bo tam jest to oczywiste, to przy zbyt mocnym naciśnięciu/gwałtownym pedału hamulca ( następuje dociążeniu przodu auta a odciążenie tyłu ) są duże szanse że tył auta zarzuci. W typowym zakręcie jet to bardzo łatwo zrobić.
        "Sportowe" ( czyt. odpowiednio ustawione, wielowahacz itd. itp. ) zawieszenie i odpowiednia technika jazdy mogą taką sytuację trochę zniwelować jednak całkowicie się tego nie wyeliminuje. Niestety praw fizyki się nie oszuka dlatego w zakręcie trzeba się racjonalnie obchodzić z pedałem hamulca i nie ma tu różnicy czy jedziemy przednionapędowym czy tylnonapędowym samochodem.
        Wszystko się zgadza co napisałeś poza jednym. ... nie uwzględniasz sytuacji drogowej - mnie te dwie sytuacje zdarzyły się jak ktoś nie spojrzał w lusterko i zaczął zmieniać/zmienił pas i musiałem mocno wytracać prędkość. W takiej sytuacji trzeba szybko decydować i nie stracić głowy
        Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

        Komentarz

        • feels3
          Rider
          • 2013
          • 348

          Mam pytanie ktore troche zwiazane jest z tym tematem.

          U mnie problem tluczenia jako taki przestal wystepowac, okazalo sie w rezonans wpadaly niektore elementy wnetrza (min oparcie tylnej kanapy) , niemniej cale zawieszenie, rowniez przod, jest dosc twarde i glosne, ogolnie, slabo tlumi i kazde nierownosci twardo przenosi na caly samochod.

          Czy wymieniajac poszczegolne elementy na inne mozna poprawic jakosc tlumienia?

          Przykladowo jesli z przodu jest kolumna McPhersona, to czy wymiana na inny model i o innej charakterystyce ma szanse cos zmienic (i czy jest to mozliwe?)

          Wymiana sprezyn, samych amortyzatorow, dokladanie elementow tlumiacych ect?
          Takie rzeczy sa w ogole mozliwe na zasadzie wybrania sie do sklepu/tunera i dobranie odpowiednich modeli tylko lepszych niz fabryczne? Przy czym u mnie priorytet to poprawa komfortu.

          Komentarz

          • Tony065
            RS
            • 2009
            • 2487
            • Octavia I (1U2)
            • ARX 1.8 20VT 150 KM

            namo, jak tam temat :?: coś kombinujesz :?: pytam, bo niektórzy na wieść o wejściu wersji 4x4 w liftbacku już kminią jak z tego zrobić RS :diabelski_usmiech

            [ Dodano: Sob 15 Lis, 14 22:09 ]
            feels3, chłopie, ale w Twoim przypadku w grę wchodzi tylko wymiana na inny model... ale całego auta. Najlepiej z 1.8 TSI. Sorry bro
            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
            @ by Tune-up Gdańsk
            TDI VP++ i jeszcze rośnie
            Antek

            Komentarz

            • Tippo
              L&K
              • 2009
              • 1349
              • Octavia III (5E3)
              • CJSB 1.8 TSI 180 KM

              Zamieszczone przez Tony065
              namo, jak tam temat coś kombinujesz
              Namo juz dawno kupil rske tsi , ale w ogniu krytyki obrazil sie, zabral zabawki i poszedl na inne forum

              Zamieszczone przez Tony065
              bo niektórzy na wieść o wejściu wersji 4x4 w liftbacku już kminią jak z tego zrobić RS
              Kolego czytasz mi w myslach :diabelski_usmiech

              Komentarz

              • Tony065
                RS
                • 2009
                • 2487
                • Octavia I (1U2)
                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                Zamieszczone przez Tippo
                Zamieszczone przez Tony065
                namo, jak tam temat coś kombinujesz
                Namo juz dawno kupil rske tsi , ale w ogniu krytyki obrazil sie, zabral zabawki i poszedl na inne forum

                Zamieszczone przez Tony065
                bo niektórzy na wieść o wejściu wersji 4x4 w liftbacku już kminią jak z tego zrobić RS
                Kolego czytasz mi w myslach :diabelski_usmiech
                Ad. 1 tego nie wiedziałem, ale sprawdziłem i był tu ostatnio, 14-tego.
                Ad. 2 w OI się dało, tylko dumni/durni Niemcy musieli coś wykombinować/zepsuć z O2. Teraz widać, że chyba kasa się nie zgadza, bo wprowadzają taką jedwabistą opcję dla tuningu/modów.
                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                @ by Tune-up Gdańsk
                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                Antek

                Komentarz

                • Pumek
                  Classic
                  • 2015
                  • 3

                  Da sie wymienic bo platforma MQB. W serwisie powiedzieli ze nie ma problemu. Kwestia tylko kosztow. 1,8 i rs ma wielowachacz a reszta przeciez ta sama. Musixz tylko kupic wielowachacz od 1.8 tsi i po sprawie
                  Pumek

                  Komentarz

                  Pracuję...