Wiem, że to w miarę nowy silnik - chciałbym ustalić konkrety, choć raczej o nie łatwo nie będzie. Jak uciułamy chociaż 1/10 konkretów jakie są o RSkach to będzie sukces.
- ile da się zrobić programem na serii (niut, koni, przebieg kresek (stage 1) - żadnych boxów czy innych oporników
- co na pierwszy ogień do zrobienia i ile to da (stage 2)
- kto ma program, na ile/kreski, ile przelatane i co mówi na to auto od strony technicznej
- może ktoś rozgryzał o ile słabsze graty są w 1.8 w stosunku do RSki (od półosiek, przegubów przez sprzęgło, skrzynię, chłodzenie woda/olej itd)
- wiemy, że DSG ma granicę na 250 niuta - ale może już ktoś porządnie wyjeździł skrzynię na programie i może powiedzieć coś więcej,
- czy zawieszenie/heble/układ kierowniczy nadążają za programem (w moim przypadku będzie to "sportowe zawieszenie" - czyli zwykłe sprężyny -15mm a nie zawieszenie sportowe)
- jak się sprawa ma co do ECU i producenta (wykrywalność w trakcie przeglądów/serwisu), powrót do serii zostawia ślady?
- opcja zrobienia ECU na dwa programy (seria/program) - w zależności od humoru odpalać wielkim przyciskiem "łogień" z kabiny
Wpisałem w szukajkę, ponownie, CJSA - nie znalazłem nic ciekawego oprócz tematów, w którym przez pół roku jedni naśmiewali się z drugich, nikt nie wiedział czy jest pasek czy łańcuch. A to akurat mnie mało obchodzi.
poszukaj na rosyjskich forach, tam juz jezdza 240konne wersje, to tylko sam program.
Standardowe zawieszenie jak i heble ledwo na serie starczaja (mimo calkiem sporych tarcz)
greg505, spore sa w RSach I te na seryjnego RS w TDi, jak dla mnei starczaja, choc nie jezdze ostro by palowac od kreski do kreski, a w długie trasy, gdzie zdarza sie ze ktos CI wyjedzie na lewy nagle i trzeba szybko zbic z 200+ na 120...
312 to całkiem przyjemna średnica. Jeżdżę często Leonem 1 150tka TDI (wagowo więcej niż Octa 1.8 - ok 1420 Leon i 1350 Octa jeśli się nie mylę) i heble starczają przy moich ostrzejszych przelotach. Wiadomo, że nie planuję odcinków specjalnych Octą robić.
Jak zrobisz program, wyjdzie to na pierwszym podłączeniu auta do kompa w ASO. Czyli podczas pierwszej wizyty.
Szczerze powiem, że nie ogarniam podejścia - zamawiasz 1.8 i planujesz zrobić z niej RS (program, zawias).
Kupując od razu RS miałbyś:
- jakieś 240 KM / 380 Nm bez obaw o gwarancję,
- obniżone zawieszenie,
- bardziej wytrzymałą (też na tuning) skrzynię, większe hamulce, lepszy układ kierowniczy (czyli to, o co się martwisz w 1.8),
- trochę wyposażenia w cenie,
- fajniejszy wydech, spojler, ładniejszy zderzak - słowem lepszy wygląd.
I tu pytanie - czy różnica w cenie uzasadnia takie podejście (chyba, że zamówiłeś 4x4).
A co do programu - najlepiej zadzwonić do tunera i dopytać.
Jak zrobisz program, wyjdzie to na pierwszym podłączeniu auta do kompa w ASO. Czyli podczas pierwszej wizyty.
Szczerze powiem, że nie ogarniam podejścia - zamawiasz 1.8 i planujesz zrobić z niej RS (program, zawias).
Kupując od razu RS miałbyś:
- jakieś 240 KM / 380 Nm bez obaw o gwarancję,
- obniżone zawieszenie,
- bardziej wytrzymałą (też na tuning) skrzynię, większe hamulce, lepszy układ kierowniczy (czyli to, o co się martwisz w 1.8),
- trochę wyposażenia w cenie,
- fajniejszy wydech, spojler, ładniejszy zderzak - słowem lepszy wygląd.
I tu pytanie - czy różnica w cenie uzasadnia takie podejście (chyba, że zamówiłeś 4x4).
A co do programu - najlepiej zadzwonić do tunera i dopytać.
To prawda co piszesz, ale jak mówi stara prawda "jak niewiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze". RS była poza zasięgiem - brakowało mi dokładnie 20 tysięcy i na nic zdały się moje "smutne oczy" w stronę małżonki.
Zawieszenie sportowe - mam na myśli to co możesz zamówić seryjnie przy konfiguracji auta. To jest to samo co w RSach czy jednak nie, bo czytałem trochę i do końca nikt nie był pewny.
Kapitan Snuja, taki trochę offtop....masz 18 lat w podpisie...(?)
małżonkę, która miałaby dać Ci z budżetu domowego na RS?...
handlujesz ziołem, czy bogato się ożeniłeś za młodziana? :P
Zawieszenie - wydaje mi się, że to samo bo jakoś nie wierzę, żeby robili coś specjalnie do rs i coś innego jako "sportowe" do innych wersji. Tym bardziej, że to z rs nie jest złe, ale na pewno nie da się o nim powiedzieć SPORTOWE bez cudzysłowu.
Kapitan Snuja, taki trochę offtop....masz 18 lat w podpisie...(?)
małżonkę, która miałaby dać Ci z budżetu domowego na RS?...
handlujesz ziołem, czy bogato się ożeniłeś za młodziana? :P
Szczęśliwi czasu nie liczą.
Małżonka za domówienie Cantona, który nie był przewidziany, poddusiła mnie wzrokiem (prawie jak Vader podduszał swoich wrogów mocą "dżedaj").
Nie mogę Ci powiedzieć czym zajmuję się na co dzień, bo musiałbym Cie zabić
[ Dodano: Pon 27 Kwi, 15 22:30 ]
Zamieszczone przez maro rs
Zawieszenie - wydaje mi się, że to samo bo jakoś nie wierzę, żeby robili coś specjalnie do rs i coś innego jako "sportowe" do innych wersji. Tym bardziej, że to z rs nie jest złe, ale na pewno nie da się o nim powiedzieć SPORTOWE bez cudzysłowu.
Też mi się wydaje, że nie wymyśliliby nic nowego. Chociaż ciekaw mnie czy w RSie nie ma np innych elementów przy stabilizatorze czy innych tulei w wahaczach.
Auto już zamówione, początek czerwca odbiór. Chciałem się szarpnąć na 4buta, ale też nie starczyło siana, szczególnie, że musiał byc Elegance + Amazing, przedłużona gwarancja, 18stki, chociaż minimalnie niżej i sztywniej od serii.
Jakaś ściema. 18 lat i kupuje samochód za 100 koła. W tym wieku to się chodzi do szkoły. Tym bardziej, że mamy początek roku i 18 lat musiałoby nadejść niedawno a tu już po ślubie i takie tam. Jakiś małolat sobie marzy i wszystkich wkręca.
Jakaś ściema. 18 lat i kupuje samochód za 100 koła. W tym wieku to się chodzi do szkoły. Tym bardziej, że mamy początek roku i 18 lat musiałoby nadejść niedawno a tu już po ślubie i takie tam. Jakiś małolat sobie marzy i wszystkich wkręca.
Dzięki za wypowiedź w temacie - na prawdę bardzo dużo wnosi do tematu. Jak już taki cwany jesteś to chyba do szkoły się nie chodziło, skoro w kwietniu uważasz, że jest początek roku - teraz to już matury zaraz.
A co za różnica ile mam lat wpisane w profilu? Ma to jakieś znaczenie dla tego co mamw głowie lub co robię ze swoim życiem? Przecież z kilometra wali, że mam więcej - ale moja sprawa co mam w dowodzie.
Uwierz mi, że znam takich co mają mniej niż 20 lat i kupują auta za znacznie więcej niż 100 tysięcy. Chwała im za to - albo obrotny albo dobrze się urodził.
Czy możemy wrócić do tematu?
[ Dodano: Wto 28 Kwi, 15 14:48 ]
Zamieszczone przez Maicroft
W 4x4 dostajesz "gratis" pancerna 6 biegowa skrzynie DSG, biorac silnik 1.8TSI i juz w serii kilka Nm wiecej, bo silnik ma kod CJSB.
Wiem, ale co zrobić jak zbrakło kasiorki - pewnych rzeczy nie przeskoczysz.
Generalnie tak jak Ci pisałem:
- chcesz zachować gwarancję, wstawiasz boxa, ale jak napisałeś "żadnych boxów czy innych oporników", wiec...
- chcesz program i mówisz "papa" gwarancji.
Co do gwarancji to tak jak maro rs pisze - jak dłubniesz sterownik silnika, to gdy beda chcieli, to znajda slady tego. A jak silnik Ci padnie to na pewno beda chcieli to sprawdzic...
Co do doswiadczen, to popatrz sobie na profile na FB, tam przewaznie najszybciej sie chwala. Jezeli chcesz wiedziec czego sie spodziewac, to przykładowo rzuc okiem na strone CompSport: http://www.compsport.pl/pojazdy/inde.../all/2000/8/32 - tutaj masz info co robia z 1.8TSI i na ktorym stage ile wyciagaja.
No to jedziemy- ja mam boxa (w tej chwili zdjętego- szybciej i łatwiej było mi to zrobić, niż jeździć zylion kilometrów w poszukuwaniu 98oct, która nią jest)- na inercji, czy jakkolwiek się to zwało- wypluło 211/312- bez nie mierzyłem- mam inne wydatki).
Koledzy na LCP zaczęli już dłubać programami i wypluwa ~240/380 na samym programie [polecam FB kreatora mocy- jest wykres]. Grzebią przy tym oni, CompSport i jeszcze kilka firm (bodaj ECUprojekt)- nadmienię, że obydwa na LCP mają DSG.
Co można dalej... STG1- to sam program, STG2- jeszcze nikt nie zrobił- albo o tym nie wiem, ale w 2.0TSI wymienia się downpipe z katem. STG3- nie ma jeszcze.
Wąskim gardłem będą sprzęgła w DSG i w manualu...
Nie wiem co jeszcze napisać- w tym momencie wstrzymuję się z jakimikolwiek modami, bo z rodzicami szarpnąłem się na konkretną inwestycję i wypadało by się odbić od dna, zanim zacznie z powrotem myśleć o modzeniu. :wink:
Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.
Komentarz