Wymiana oleju po dotarciu auta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marek358
    Drive
    • 2013
    • 83

    #26
    Faktycznie lekkie zamieszanie z normami.
    W instrukcji do Oct4 znalazłem info, że używać VW 504 czyli w praktyce 0W30 lub 5W30

    Natomiast dziś w serwisie skodowskim powiedzieli mi, że:
    "do Oct2 i Oct3 lejemy VW 504.00 - 5W30"
    "do Oct4 lejemy VW 508.00 - 0W20"

    Komentarz

    • MAndrzej
      Ambiente
      • 2018
      • 134
      • Octavia IV (NX3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #27
      zgadza się to co piszesz ale 0w20 jest słaby termicznie na nasze warunki lepszy jest 0w30 i o taki olej proszę w serwisie. Oczywiście nie wiem jaki w rzeczywistości leją ale co drugą wymianę ja leję co 15 tyś km 0w30

      Komentarz

      • Litera
        Classic
        • 2024
        • 3
        • Octavia IV (NX3)

        #28
        Hej, ktoś może jeszcze przyglądał się olejowi i filtrowi po pierwszej wymianie w O4 2.0 TSI?

        Pytam bo przeciągnąłem pierwszą wymianę oleju do 16k, kolejną zrobiłem już po wskazaniu komputera przy 19 i kolejną już po 10k i zastanawiam się czy ten jeden przedłużony interwał wpłynie jakoś negatywnie na silnik czy już trzymanie się interwałów 10k od tamtego momentu wystarczy i silnik będzie w dobrej kondycji.

        Auto ma 2,5 roku, 30k przebiegu, trzy wymiany oleju, o4rs 2.0 tsi

        Oglądałem różne filmy i według mnie zdecydowana większość syfu łapana jest przez filtr i magnes w misce olejowej więc chyba bez tragedii.

        Octavia 4 RS 2.0 TSI 2021

        Komentarz

        • AdamB
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 8030
          • Octavia IV (NX3)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #29
          Zamieszczone przez Litera Zobacz wpis
          Pytam bo przeciągnąłem pierwszą wymianę oleju do 16k, kolejną zrobiłem już po wskazaniu komputera przy 19
          Auto złom . a tak na poważnie to wszystko OK jeśli nie "pałujesz" auta. Jak autem szalejesz to nie pomoże Ci wymiana oleju nawet co 5 tyś km.
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #30
            Zamieszczone przez Litera Zobacz wpis
            Oglądałem różne filmy i według mnie zdecydowana większość syfu łapana jest przez filtr i magnes w misce olejowej więc chyba bez tragedii.
            Dokładnie, po to jest filtr oleju , żeby takie frakcje wyłapywał. Na filmikach pokazują, że spełnia swoją rolę.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • Litera
              Classic
              • 2024
              • 3
              • Octavia IV (NX3)

              #31
              Zamieszczone przez AdamB Zobacz wpis

              Auto złom . a tak na poważnie to wszystko OK jeśli nie "pałujesz" auta. Jak autem szalejesz to nie pomoże Ci wymiana oleju nawet co 5 tyś km.
              95% czasu jeżdżę przepisowo, na pełną moc to depnąłem może z kilkanaście razy przez prawie trzy lata. Silnik też docierałem o ile pamiętam chyba około 2-3k nie wchodząc powyżej jakichś tam zalecanych przez salon obrotów.

              No i dzięki za odpowiedź, takiej się spodziewałem ale czytając te wszystkie wypowiedzi w tym temacie można totalnie zgłupieć.
              Octavia 4 RS 2.0 TSI 2021

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8030
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #32
                Zamieszczone przez Litera Zobacz wpis
                No i dzięki za odpowiedź, takiej się spodziewałem ale czytając te wszystkie wypowiedzi w tym temacie można totalnie zgłupieć
                Miałem 3 auta służbowe, 2x Golf 1.6TDI, 1x T-rock 1.5TSI 150KM , wszystkie auta z wymianami co 30tyś (Leasing + pakiety gwarancyjne i serwisowe) . Pierwszy Golf brał olej 1,5l / 30kkm, przy 90 rozleciał się rozrząd i po remoncie wymagał dolewki około 0,5l po 18kkm i na tym dojeżdżał do serwisu olejowego przy 30kkm, pozostałe auta też wymagały dolewki może 0,3l po 18-20kkm aby dojechać do serwisu 30kkm, olej 0w30 czy 0w20 nieważne. Auta w tej chwili mają po 150kkm i nic się z nimi nie dzieje. W prywatnej poprzedniej OIII 1.6TDI wymieniam co rok / max 15kkm . (głównie 7-8 tyś) i olej nawet nie zdążył zmienić koloru. Stan oleju taki sam , ile wlałem tyle zlałem ale przez 7-8 tyś to nawet w LL poziom jest bez zmian. Teraz OIV 2.0TSI ale dopiero 900km zrobione, więc zobaczymy, na pewno nie będę zmieniał po 2-3 kkm, tylko przy 15kkm.
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                Pracuję...