Laickie pytanie-jak to jest z licencjami na oprogramowanie ?
Witajcie,mam do Was pytanie z innej beczki :wink: Mianowicie jakies 2,5 roku temu zakupilem do firmy oryginalnego Office'a 2003 za jakies 350zł,finalnie jednak nie byl on w ogole uzytkowany,tzn w ogole nie zostal ani zarejestrowany,ani w ogole wyciagany z pudelka.
Pytanie brzmi czy mogę normalnie go teraz sprzedac ? Czy licencja dalej na nim jest i moge go sprzedawac jako nowy ? Wydaje mi sie ,ze tak i wiem,ze moje pytania moga byc smieszne ,ale jestem totalnym laikiem a nie chcialbym wprowadzac kogos z allegro w bład.
mozesz sprzedac jesli jest to wersja box, nawet jak ja uzywales.
w momencie sprzedazy licencja przechodzi na nowego wlasciciela.
nie mozna sprzedac w ten sposob oprogramowania w wersji OEM - licencja jest przypisana do konkretnego sprzetu i tylko z nim mozesz sprzedac oprogramowanie.
O ile mi wiadomo wersja OEM może teraz być sprzedawana bez sprzętu. Przypisanie do konkretnego komputera następuje przy aktywacji i wtedy mogą być problemy po kupieniu takiego programu, natomiast jeśli nie był w ogóle używany to wszystko powinno być OK.
natomiast jeśli nie był w ogóle używany to wszystko powinno być OK.
Nawet jeśli był uzywany to można wysłać maila z prośbą o przypisanie nowego numeru płyty głównej (najczęściej to on jest pobierany), bo stara się zepsuła.
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
jeśli się nie mylę, to office nie ma konieczności rejestrować.
przypisanie numeru płyty głównej to do windy, a nie do office'a
goń, nie zastanawiaj się.
Zwróćcie koledzy uwagę na podstawowe pojęcie którym się posługujecie - LICENCJA.
Otóż licencji udziela się konkretnemu uzytkownikowi na określonych warunkach.