Największą zaletą tego auta (generalnie każdego Mondeo mk3) jest ilość miejsca w środku i bardzo dobre, sztywne zawieszenie - kilka Mondeo sprawdziłem zanim jednak zdecydowałem się na kolejną Octavię. Ale największa wadą (która nota bene spowodowała, że odpuściłem sobie ten model) to podatność na korozję. Nie widziałem żadnego mk3 (a widziałem ich z 10), który nie miałby śladów rdzy na krawędziach drzwi. Może nie wszystkie miały purchle, ale każdy miał albo robione zaprawki, albo "odklejające" się uszczelnienie spowodowane przez rdzawy nalot pod nim. Auto fajne, ale cieżko znaleźć egzemplarz w pełni wolny od jakichkolwiek śladów korozji...
I wersja o której mówisz ma już o wiele ładniejsze sterowanie klimatyzacją (po liftingu '03 tylko klimatronik).
Generalnie mi Mondeo mk3 strasznie się podoba, sam kupiłbym z pewnością taki wóz (ale 1.8 lub 2.0), gdyby nie strach przed rdzą...
zaprawki na drzwiach zrobisz i masz spokoj na kilka lat, mozna trafic tez egzemplarz z 10 letnia gwarancja na blachy a auto prowadzi sie o niebo lepiej niz O1. Unikac silnikow TDCI.
avocado, no to że nie brać TDCI to wiem
kolega pracuje w ASO Forda i mówił że ten 3.0 V6 jest idioto odporny. Rozrząd jest na łańcuchu więc bezobsługowy generalnie. Zawieszenie też jest w miarę trwałe jak na naszych drogach. No i jest tez sporo ewentualnie zamienników.
Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
lukasz3112,
A nie obawiasz się spalania? Takie 3.0 V6 w benzynce to chyba ładnie paliwko łyka.
Ale jeżeli Ci to nie przeszkadza, to auto niczego sobie. Ceny też raczej atrakcyjne.
Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
lukasz3112,
A nie obawiasz się spalania? Takie 3.0 V6 w benzynce to chyba ładnie paliwko łyka.
Ale jeżeli Ci to nie przeszkadza, to auto niczego sobie. Ceny też raczej atrakcyjne.
Osobiście wolał bym coś na turbinie. Jakiś SAAB lub Volvo. Zawsze jak mocy mało można grzebać. Wolnossak to wolnossak.
Co do silnika, to ten sam chyba siedzi w Mazdzie 6 (ver. amerykańska). Nie pamiętam o jaki element chodziło, ale chyba a panewki, które jak padły to silnik do wymiany, bo koszty naprawy nieopłacalne.
W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Udesky, a ja bym wolał osobiście Mercedesa 6.3 AMG
wszystko fajnie pięknie ale trzeba gdzieś znaleźć tą górną granicę żeby nie wywalać już zupełnie całej kasy w paliwo
tym bardziej że codziennie ok 80-100KM robię...głównie po mieście. a dźwięk tej V6 jest zajebiaszczy 8)
Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Największą zaletą tego auta (generalnie każdego Mondeo mk3) jest ilość miejsca w środku i bardzo dobre, sztywne zawieszenie - kilka Mondeo sprawdziłem zanim jednak zdecydowałem się na kolejną Octavię. Ale największa wadą (która nota bene spowodowała, że odpuściłem sobie ten model) to podatność na korozję. Nie widziałem żadnego mk3 (a widziałem ich z 10), który nie miałby śladów rdzy na krawędziach drzwi. Może nie wszystkie miały purchle, ale każdy miał albo robione zaprawki, albo "odklejające" się uszczelnienie spowodowane przez rdzawy nalot pod nim. Auto fajne, ale cieżko znaleźć egzemplarz w pełni wolny od jakichkolwiek śladów korozji...
I wersja o której mówisz ma już o wiele ładniejsze sterowanie klimatyzacją (po liftingu '03 tylko klimatronik).
Generalnie mi Mondeo mk3 strasznie się podoba, sam kupiłbym z pewnością taki wóz (ale 1.8 lub 2.0), gdyby nie strach przed rdzą...
no nie, ja mam 1,8metra a prawe kolano mnie bolalo jak cholera od pocierania o lewa strone panelu. jak dla mnie tam nie ma miejsca - jezdzilem sluzbowaym przez rok
ja mam mk3 1.8 z 2004 (pierwszy lifting, światła z tyłu jeszcze całe czerwone, ale nowy przód i nowa klima).
mam 1.92 wzrostu i elegancko mi się siedzi za kółkiem a jeszcze za mną ktoś do 1.80 może swobodnie podróżować.
właściwości jezdne - wychwalane przez wszyskich, więc się nie rozpisuję.
zawieszenie sztywne i padają łączniki
silników benzynowych raczej nie da się łatwo zajechać.
rdza u mnie nie występuję, ale faktycznie zdarza się.
spalanie w benzynie raczej spore (1.8 i 2.0 to wg. mnie nieproporcjonalnie za duże spalanie w stosunku do osiągów)
koszty części ok - większość użytkowników kupuje oryginały motocrafta, bo dobra jakość i cena.
mk3 ma swoje głupie bolączki typu: 2masa, woda w kabinie, swist przy tylnich drzwiach, szarpanie v6, ale ogólnie godny polecenia.
a st220 rewelacyjny wygląd :!:
avocado, no to że nie brać TDCI to wiem
kolega pracuje w ASO Forda i mówił że ten 3.0 V6 jest idioto odporny. Rozrząd jest na łańcuchu więc bezobsługowy generalnie. Zawieszenie też jest w miarę trwałe jak na naszych drogach. No i jest tez sporo ewentualnie zamienników.
Hmmm QBA bardzo duuuuzo kasy wpakowal w stka z tego co pamietam :roll:
Wszystko sie tam psuło :wink:
Ale to jak zajrzy już napewno opowie
QBA, no bo jeśli się naprawia auto tylko w ASO Forda na ich stawkach no to takie koszty są. Generalnie z tego co wymieniłeś to nie było tego dużo.
Poza tym o części się nie będę martwił za bardzo :diabelski_usmiech
Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
To bylo tylko w zeszlym roku A jak juz Ci pisalem, przy tych najdrozszych czesciach, zamiennikow brak A jak ktos chce uzywane czesci ladowac do takiego samochodu, to juz nie moja sprawa Ale tych tez duzo nie ma, bo to jednak dosc rzadki model u nas
P.S. To nie Polonez, zeby druciarstwo uskuteczniac, tylko samochod, ktory bez problemu osiaga 250km/h...
QBA, nie mówię o używanych częściach. Kolega pracuje w Fordzie i z częściami nigdy nie było problemów żeby nowe mieć nawet za 1/3 ceny.
Poza tym np OII Passaty B5FL też mają wielo wahaczowe zawieszenie i też trzeba wymieniać...
o każde auto trzeba dbać jeśli chce sie mieć sprawne.
Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Komentarz