Jako, że dzisiaj miałem przegląd samochodu przekonałem się na własnej skórze o tym co niektórzy pisali na forum. Zamontowałem sobie ori zenonki z przerobionymi silniczkami < bez układu samo poziomowania >. Osobnik diagnozujący mój samochód miał chyba problem co z tym fantem zrobić bo zebrał chyba resztę kolegów po fachu z hali żeby pomogli mu podjąć decyzję. Niestety ława przysięgłych zadecydowała, że muszę kupić nowe lampy i podjechać na ponowne oględziny. Tak na marginesie sytuacja miała miejsce w Szwecji < Stockholm >. Ciekawy jestem jak w Pl do tego podejdą.
oolsztyniak, Szwecja to nie polska. Ci tutaj chyba nie znają terminu " przekupstwo "
W sumie to nie mam zbyt wielkiego problemu bo robię przekładkę na stare lamy i po kłopocie.
A tak na marginesie małego przekupstwa w Szwecji to jak kuzynka dostała mandat 2 tys koron za jakiś przewinienie i chciała jak to w Polsce przystało po ludzku się dogadać to dla przykładu podwyższyli jej mandat o kolejne 2 tyś.
W sumie to nie mam zbyt wielkiego problemu bo robię przekładkę na stare lamy i po kłopocie.
Również podczas kontroli drogowej może Ci policja zabrać dowód rejestracyjny za niezgodność z przepisami więc problem jak by istnieje i nie ogranicza się do przeglądu nie mówiąc już o tym jak bardzo W%^&*!@# jest bycie oślepianym przez inne samochody :/ z takimi protezami ksenonów i innych wynalazków.
a tak dla małego offtopa, kiedyś w Piracie na TVN koleś powiedział, że jemu licznik pokazywał 110 km/h (a policjanci zarejestrowali coś ~150 km/h), więc jeden policjant mówi - uuu widzę że chyba ma pan niesprawny prędkościomierz i trzeba będzie dowód rejestracyjny zatrzymać i wysłać samochód na przegląd techniczny :lol: ... ale koleś się błyskawicznie wykręcił że może źle patrzył czy coś :szeroki_usmiech
keraj998, oczywiscie mowie o ludziach ktorym zalezy na xenonie..kazdy wie jak swieci .. czy warto .. ten kto ma moze sie wypowiedziec ..czy przezyc chwile strachu na stacji diagnostycznej badz tez kontroli drogowej... ja powiem warto :szeroki_usmiech
kolega ma paska i tez dokladal xenony i tez sie odbil ... rada prosta zmieniasz na xenon zostaw stare lampy na czas przegladu i poklopocie...
a ja bym wprowadzil przepis, zeby misiek mial prawo takie lampki niefabryczne w trakcie kontroli zbic... a pozniej na auto lawete bo przeciez lampek nie ma. i nie bylo by kombinowania...
a ja bym wprowadzil przepis, zeby misiek mial prawo takie lampki niefabryczne w trakcie kontroli zbic... a pozniej na auto lawete bo przeciez lampek nie ma. i nie bylo by kombinowania...
Tutaj temat jest o lampach fabrycznych, nie Hidach montowanych w lampach refleksyjnych.
A żeby misiek sobie mógł je zbić to najpierw sobie niech je kupi.
A co do oślepiania. W mojej okolicy pojeździłem trochę autem z autopoziomowaniem. Powiem szczerze szumu nie było, korygujue wysokość świecenia chociaż reakcja na nierówność trwała dłużej niż bez autopoziomowania.
Ja kiedyś zajechałem na diagnostykę świateł i koleś do mnie mówi "niech Pan da światełka maksymalnie do dołu". No to ja ciach potencjometr do końca i zadowolony. Po chwili facet zaskoczony techniką, że mogę ręcznie xenony sterować i nic się nie skarżył
Niestety zaczeli u nas tepic dokladane Xenony. Od jakichs 6 miesiecy diagnosci maja wytyczne aby sprawdzac dokladnie swiatla. Zazwyczaj zaczynaja od sprawdzenia kodu lampy, czy jest ona na pewno przystosowana do Xenona. Jak jest, to sprawdzaja samopoziomowanie.
Niestety zrobil sie z tym problem teraz i jesli ktos chce przejsc przeglad bezstresowo, to na czas przegladu najlepiej zamontowac zwykle lampy.
piotrek_os, sam się kapnął < sprytna bestia :diabelski_usmiech > obserwowałem go z poczekalni bo nie mogłem być obok niego. Jak tylko zatrzymał oczy na xenonach to byłem pewny, że będzie kłopot. Długo się bawił pokrętłem od ustawienia lamp, wszystko działało poprawnie.
źle trafiłeś, xp mam legalnego, zamiast ms office mam open office ;P
oczywiście za chwilę zaczniesz drążyć zawartość mojego komputera pod względem mp3, filmów, ale co tam.
jest różnica przy używaniu nielegalnego oprogramowania, finansowo krzywdzisz twórcę a używając niedozwolonych świateł stwarzasz realne zagrożenie utraty zdrowia innych uczestników ruchu, jest różnica?!
Jeszcze dodatkowo kombinujesz byle ci dowód podbili
i właśnie za to kara powinna być dotkliwa
oczywiście za chwilę zaczniesz drążyć zawartość mojego komputera pod względem mp3, filmów, ale co tam.
Nie zamierzałem drążyć tego tematu, po prostu podałem go dla przykładu.
Zamieszczone przez filipT
jest różnica przy używaniu nielegalnego oprogramowania, finansowo krzywdzisz twórcę a używając niedozwolonych świateł stwarzasz realne zagrożenie utraty zdrowia innych uczestników ruchu, jest różnica?!
I tu jest właśnie problem, bo jadąc na stację diagnostyczną nie podbiją Ci przeglądu bo masz xenony bez autopoziomowania. Więc przekładasz lampy i wracasz. I co z tego wychodzi? Nie możesz sobie sprawdzić i ustawić świateł więc jeździsz dalej na źle ustawionych.
oczywiście poza wszech obecnym przekonaniem że po złości i byle upodlić biednych Polaków
Nie przeginaj i trzymaj poziom bo też jesteś Polakiem.
Zamieszczone przez filipT
jest jakiś powód, ......, tego że te światła są niedozwolone.
Jest kilka, np:
- poważny to taki, że olewa się regulację wysokości świecenia po obciążeniu auta. I tu My, którzy mają te xenony zamontowane ( w tym Ja) pilnują tego aby światła obniżać po obciążeniu auta.
- w pewnych warunkach xenony oślepiają mocniej niż zwykłe lampy, autopoziomowanie trochę pomaga, ale niewiele. Są to przejazdy przez położone wyżej niż droga przejazdy kolejowe itp. Te warunki sprawdziłem osobiście jak strumień się zachowuje przy w/w sposobach regulacji. Na nierównościach poprzecznych xenony z autopoziomowaniem tak samo oślepiają jak z regulacją ręczną. Jest to spowodowane zwłoką działania układu autopoziomowania.
Ale przy pilnowaniu ustawienia świateł elekt nie jest upierdliwy i na pewno nie doprowadza do tak poważnego zagrożenia w ruchu drogowym jak potocznie się to wydaje. Ale w dość popularną myśl, że ch...emu tancerzowi to muzyka będzie w tańcu przeszkadzać to dziwię się, że nie zabroniono wyjeżdżania po zmroku autem.
Aby mieć wyrobione zdanie na powyższy temat trzeba spróbować jazdy autem z xenonami i autopoziomowanie i z regulacją ręczną.
Nie możesz sobie sprawdzić i ustawić świateł więc jeździsz dalej na źle ustawionych.
A jak ci się kończy benzyna to też nie możesz dalej jechać? czy jednak znasz sposób jak ją uzupełnić?. Jako kierujący samochodem jesteś odpowiedzialny za jego stan techniczny, więc jeśli czegoś sam nie umiesz w nim zrobić to zlecasz w warsztacie do zrobienia tak żeby było zgodne z przepisami.
Zamieszczone przez MrSpike
a ja bym wprowadzil przepis, zeby misiek mial prawo takie lampki niefabryczne w trakcie kontroli zbic...
nie ma takiej potrzeby, w chwili obecnej misiek może zatrzymać dowód rejestracyjny i nie dopuścić samochodu do dalszej jazdy. Lawete może zamówić policja lub sam kierujący - tu jest dowolność :twisted:
Komentarz