Obsługa w salonie Mercedesa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Big
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 6389

    #26
    Zamieszczone przez dudek_t
    Chodzi tylko o Twoje podejście, o reakcje, zachowanie że nie to nie, niech spier... i tak dalej. Odrobinę zrozumienia, to wszystko.
    Wiesz co po niedawno zakończonym remoncie mojego mieszkania i użeraniu sie z handlowacami jakoś nie znajduję u siebie zrozumienia i powodów dla wytłumaczenia działań polegajacych na olewaniu klienta.
    Nistety w Polsce takie traktowanie klienta to norma a nie wyjatek (przetestowałem to na różnych branzach). Wyjątkiem są takie salony jak kolegi Andrev3, gdzie klient jest traktowany tak jak powinien.
    Czarny Elegance

    Komentarz

    • Andrev3
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 6116

      #27
      Big, ja nie chcę żeby mój salon był jakoś wychwalany, ale staramy się żeby było wszystko ok. I chyba nam to wychodzi bo 3 razy z rzędu dostawaliśmy nagrodę za pierwsze miejsce w jakości obsługi klienta.
      Nie ukrywam, że i nam się zdarza że klienta się oleje... zazwyczaj jak się ma zły dzień albo coś niedobrego się stało w pracy. My też jesteśmy ludźmi choć jak zauważyłeś w umowie dealerskiej jest zapis o jakości obsługi klienta i ciągłym podwyższaniu standardów. Dla tego w pracy zawsze musimy mieć uśmiech na ustach i obsłużyć klienta jak najlepiej... Takie czasu że to klient jest dla nas a nie my dla niego. Te czasy kiedy to my byliśmy dla klienta już minęły bezpowrotnie
      RENT COMPLEX

      DACAR.team

      Komentarz

      • tomil
        L&K
        S_OCP Member
        • 2008
        • 1179

        #28
        Zamieszczone przez Andrev3
        Te czasy kiedy to my byliśmy dla klienta już minęły bezpowrotnie
        I chyba dobrze- niezależnie czy przychodzisz do salonu samochodowego czy do sklepu bo bułki, masz być obsłużony tak jak sytuacja tego wymaga a jest zależna od miejsca.

        Zamieszczone przez dudek_t
        Zachowują się tak jak gdyby od nich zależało czy łaskawie na śniadanie będę mógł zjeść chleb z wodą czy może z wędliną.
        Niestety tak jest- pracujesz w usługach- klient nasz Pan. Nie kupi u Ciebie, pójdzie do konkurencji.

        Zamieszczone przez dudek_t
        Bigu, ale to był tylko człowiek. Może ktoś miał zły dzień albo przez przypadek został zatrudniony jakiś "burak" który tylko na początku zrobił dobre wrażenie?
        Czy jako klient wrócisz do sklepu w którym Cię olali :idea: :?: Ja osobiście pójdę do innego- BO JEST KONKURENCJA.

        Ideałem byłoby, gdyby sprzedawca poprosił o numer telefonu i umówił wizytę na konkretną godzinę. Tyle i aż tyle.
        It doesn't matter what we're losing
        It only matters what we're going to find!

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #29
          Zamieszczone przez Big
          Piernik, no i to własnie jest c.d.n. tego oczym rozmawialismy na spocie. Lublin to po prostu zadupie i tyle.
          no ale, że co, przecież tak bywa wszędzie

          na zadupiu nie ma salonów mercedesa ani żadnych innych
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • daneczek76
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3642
            • Toyota

            #30
            Olsztyn też zadupie także się nie-przejmujcie.
            Co do obsługi klienta uważam że klient powinien być dopieszczony jak by nie wyglądał, wkońcu nie małe pieniądze zostawia się w takim salonie a to do czegoś zobowiązuje już nie mówiąc o renomie marki jak by to nie była.
            Choć pod każdy względem osobiście zamiast Mercedesa jak już miał bym kupić udał bym się do Lexusa.
            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

            Komentarz

            • MartinezTychy
              Drive
              • 2010
              • 80

              #31
              Big,
              POlecam jęsli masz ochotę jeszcze tam wrócić zabawić się w tak zwanego tajemniczego klienta.
              Poproś o wyszystkie materiały na temat danego auta,zapytaj o jazdę próbną wizytóka sprzedawcy notatnik lub laptop potrzebny i założe się,że sympatyczny niewątpliwie kolega sprzedawca się zaniepokoji a po co a dlaczego.
              Pozdrawiam.
              Skoda Fabia Combi jeżdzi i trąbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #32
                Zamieszczone przez MartinezTychy
                Big,
                POlecam jęsli masz ochotę jeszcze tam wrócić zabawić się w tak zwanego tajemniczego klienta.
                Poproś o wyszystkie materiały na temat danego auta,zapytaj o jazdę próbną wizytóka sprzedawcy notatnik lub laptop potrzebny i założe się,że sympatyczny niewątpliwie kolega sprzedawca się zaniepokoji a po co a dlaczego.
                Pozdrawiam.
                no ale właśnie się zabawił i to nie w mystery a zwykłego, więc raczej mają to w dupie, albo wiedzą kiedy takowy może przyjść, albo go po prostu znają :szeroki_usmiech
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • dede_adam
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 1449

                  #33
                  Zamieszczone przez szkoda
                  wiedzą kiedy takowy może przyjść, albo go po prostu znają :szeroki_usmiech
                  Hehe, u mnie nie znasz dnia i godziny i kto to będzie :szeroki_usmiech
                  Wiem,bo sam sie w mystery zabawiam, jaja są przednie- dziś laska w punkcie
                  przeżuwając kanapeczke sobie ze mną rozmawiała i tyle ściem to dawno nie słyszałem A jej mina jak sie przedstawiłem ... bezcenna :diabelski_usmiech

                  Co do obslugi w mercedesie, trafiłeś chyba na zły dzien bo wszyscy mają parcie na sprzedaż i taka sytuacja jest niedopuszczalna :!:

                  Komentarz

                  • genesis
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 232

                    #34
                    Zamieszczone przez MartinezTychy
                    POlecam jęsli masz ochotę jeszcze tam wrócić zabawić się w tak zwanego tajemniczego klienta.
                    Poproś o wyszystkie materiały na temat danego auta,zapytaj o jazdę próbną wizytóka sprzedawcy notatnik lub laptop potrzebny i założe się,że sympatyczny niewątpliwie kolega sprzedawca się zaniepokoji a po co a dlaczego.
                    Pozdrawiam.
                    Tajemniczy klient chodzi z laptopem albo z notatnikiem i co chwila coś notuje? To może ma jeszcze legitymację odpowiednią? Przecież taka osoba ma się nie wyróżniać, a nie przy sprzedawcach wypełniać ankiety.
                    DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

                    Komentarz

                    • MartinezTychy
                      Drive
                      • 2010
                      • 80

                      #35
                      genesis,
                      Czasem laptop lub notatnik pomaga wiem z własnego doświadczenia.
                      Skoda Fabia Combi jeżdzi i trąbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                      Komentarz

                      • shado
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 5315
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez Andrev3
                        Lub ewentualnie biorę od klienta numer telefonu i mówię mu że handlowiec skontaktuje się z nim na drugi dzień.
                        Ja tak zostawiałem numer w Fiacie i w Hiundayu. Jakoś do dziś nikt nie zadzwonił. Ich strata, Skody zysk :szeroki_usmiech
                        BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                        SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                        Komentarz

                        • pleban
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 580

                          #37
                          a ja lata temu miałem podobną sytuację w Skodzie
                          Skończyło się na kupnie Fiata (to był czas jak "pojawiła" się na rynku Fabia) - w Skodzie nikt nie pozwolił mi zasiąść za kierownicą Fabii podczas jazdy próbnej :roll:
                          była O1 1,6 102 KM
                          była O1 1,9 TDI 90 KM
                          była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                          był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                          jest Ford Tourneo Courier

                          Komentarz

                          • Big
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 6389

                            #38
                            MartinezTychy, pomysł fajny, ale ja nie zamierzam juz tam iść. Bo niby po co??! Nie chcą mnie tam, to nie.
                            Czarny Elegance

                            Komentarz

                            • MartinezTychy
                              Drive
                              • 2010
                              • 80

                              #39
                              Big,
                              Oczywista strata ale powiem szczerze,że nie każdemu odpowiada Mercedes jako produkt zdecydowanej większości z Nas kojarzy się z dziadkowozami.
                              Powiem tak jako marka jest super ale ostatnie podejścia do rozwiązań coś im nie idą i okazuje się,że takie szare myszki potrafią znanej marce zagrać na nosie.
                              Reasumując wydać na Mercedesa W 204 czyli C Klasse najtanszą z katalogu około 140 tyś zł a na Octavie 90 tyś nie widzę różnicy więc po co przepłacać.
                              Pozdrawiam.
                              Skoda Fabia Combi jeżdzi i trąbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                              Komentarz

                              • genesis
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 232

                                #40
                                Zamieszczone przez MartinezTychy
                                Reasumując wydać na Mercedesa W 204 czyli C Klasse najtanszą z katalogu około 140 tyś zł a na Octavie 90 tyś nie widzę różnicy więc po co przepłacać.
                                :shock:
                                Nie przesadzajmy, bo zaraz napiszemy, że za bentleya też nie ma co przepłacać, bo poszczególne elementy wnętrza (np zegary, przyciski) są rodem przeniesione z volkswagenów i to nie z phaetona bynajmniej.
                                Casio i Tissot robią świetne zegarki, ale coś mi rozum podpowiada, że skierowane do zupełnie innej grupy klientów. Tak jest w każdej dziedzinie życia. Marka jest bardzo ważna.
                                DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

                                Komentarz

                                • winni77
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2183
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #41
                                  Zamieszczone przez genesis
                                  Marka jest bardzo ważna.
                                  Jest, ale koniec końców pokazuje tą samą godzinę :szeroki_usmiech
                                  Mój "Batmobil"

                                  Komentarz

                                  • MartinezTychy
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 80

                                    #42
                                    Zamieszczone przez winni77
                                    Zamieszczone przez genesis
                                    Marka jest bardzo ważna.
                                    Jest, ale koniec końców pokazuje tą samą godzinę :szeroki_usmiech
                                    Amen.
                                    Skoda Fabia Combi jeżdzi i trąbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                                    Komentarz

                                    • cartel1
                                      Ambiente
                                      • 2007
                                      • 249

                                      #43
                                      Myslę że już wszystko zostało powiedziane w tym temacie. Big, gadasz jakby zachowanie pracowników mesia Cię tak dotknęło, że uniosłeś się honorem i kupiłeś beemke :wink:
                                      [center:a5df0a9dad]

                                      [/center:a5df0a9dad]

                                      Komentarz

                                      • Ayu
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 4154

                                        #44
                                        Powiem Wam, że coś w tym jest, że oni, Ci pracujący w salonach Mercedesa są "inni".
                                        Pojechałem jakiś czas temu (bujam się szefa mesiem dla bajeru jak go nie ma w zamian za małe przysługi po godzinach) do największego serwisu w Warszawie tejże marki, tam gdzie kupowane było auto zgłosić reklamację. 45 minut czekałem aż Pan Doradca serwisowy się będzie mógł ze mną rozmawiać, zajęty był po czym przyjął zgłoszenie reklamacyjne i obiecał kontakt za 3 tygodnie. Właśnie minęło 5 tygodni i myślicie, że ktoś zadzwonił? :twisted:
                                        Dziś próbowałem umówić auto na przegląd. Serwis się unowocześnia więc jest jeden numer telefonu do wszystkich i odbiera zmanierowana lalka, bynajmniej ja na taką trafiłem, która nie może połączyć z doradcą bo wszyscy są zajęci i ona nie wie kiedy będą wolni, że można zostawić numer telefonu ale nie wie kiedy ktoś oddzwoni bo oni mają bardzo dużo pracy i bardzo dużo klientów, przy czym ton jakim ta lalka mówi nawet tak spokojnego człowieka jak na prowokuje by powiedzieć jej że jest "cunt" no fak :!: :roll:
                                        Zadzwonili. Udało się umówić na wtorek, jak będzie ciekawie, dam znać. Przy okazji Pan od reklamacji usłyszy coś miłego!

                                        Komentarz

                                        • Skfarek
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 4795
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Big
                                          W umowach dealerskich są zapisy mwóiące o ... obsłudzie klienta i systematycznemu podnoszeniu jej jakosci i jak to sie ma do opisanego stanu rzeczy??
                                          Aha, czytałem parę umów dealerskich róznych marek i takie zapisy były w każdej z nich
                                          Zamieszczone przez hotrain
                                          która nie może połączyć z doradcą bo wszyscy są zajęci i ona nie wie kiedy będą wolni
                                          No to teraz trochę z drugiej strony barykady opiszę. Jak się to ma do rzeczywistości? Ano tak że umowa umową, standardy standardami a efekt jest taki, że od właściciela salonu/szefa takiego doradcy idzie nacisk z góry by jak najwięcej klientów obsłużył. No i potem ma umówionych 14 klientów na teoretycznie 8h pracy co daje po policzeniu 34 minuty na klienta. Uważacie że to dużo. Niech ci wypadnie jazda testowa, dłuższe oględziny auta z klientem (np. tzw. recepcja przeglądowa), dobór części itd. itp. A to nie jest cała praca -masz na głowie wydawanie aut, wystawianie faktur, dokumenty gwarancyjne itd. Efekt jest taki, że często po prostu nie ma czasu na to by oddzwonić albo po prostu zapominasz o oddzwonieniu.
                                          W większości ASO jedna zmiana opędzana jest jednym doradcą. Dla przykładu w stanach w serwisach jest murzyn, który ma za zadanie tylko i wyłącznie nakładanie pokrowców na fotele.
                                          Temat opisuje z autopsji bo siedziałem w ASO parę ładnych lat (przeszedłem drogę od asystenta przez doradcę do kierownika serwisu).

                                          Absolutnie nie bronię moją wypowiedzią chamskich/nieprofesjonalnych albo świadomie olewających zachowań doradców/sprzedawców :!:

                                          Chodzi mi tylko o to, że dopóki właściciele salonów nie otworzą oczu i nie będą próbować godzić ze sobą rzeczy niemożliwych (jakość z jak największa ilością) i opędzać jedną osobą kilku stanowisk to w naszych salonach będzie panowała dalej taka PYTA pod względem obsługi jak jest.
                                          Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                                          6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                                          Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                                          Komentarz

                                          • marlej108
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 4976
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                            #46
                                            Big - widzisz to nie przypadek, ze w salonie Mercedesa potraktowano Cie olewajaco.... tak to jest jak sie mysli o zdradzie.... SKODY!!! :P
                                            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                            Spalanie - Motostat.pl

                                            Komentarz

                                            • t271828
                                              Elegance
                                              • 2008
                                              • 928

                                              #47
                                              Zamieszczone przez andriu21tg
                                              no tak ale wie Pan ze do konca roku juz wszystkie A5 sa sprzedane ? moze Pan zadatkowac auto na 2011 :shock: no i chyba tak dokonca niejest zle z tym rynkiem sprzedazy...
                                              Jest zle, a to ze polski odzial audi w polowie roku wie ze nie dostanie wiecej samochodow
                                              chociaz moglby je sprzedac jest jedna z oznak tego jaka mamy pozycje w Europie

                                              Komentarz

                                              • Ayu
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 4154

                                                #48
                                                Skfarek, Ale tam jest chyba z 8 stanowisk przy samym serwisie mechanicznym. Na dodatek to największy salon Merca w Polsce chyba. A człowieków tam pracujących jest jak mrówków. :twisted:
                                                Wiem bo byłem już dwa razy i jutro zapowiada się trzecia wizyta. Zobaczymy. Nie nakręcam się negatywnie.

                                                Komentarz

                                                • Skfarek
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 4795
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez hotrain
                                                  Skfarek, Ale tam jest chyba z 8 stanowisk przy samym serwisie mechanicznym. Na dodatek to największy salon Merca w Polsce chyba. A człowieków tam pracujących jest jak mrówków.
                                                  No to ładny moloch, ja doświadczenia mam z mniejszymi serwisami (max 4 stanowiska) :wink:
                                                  Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                                                  6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                                                  Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                                                  Komentarz

                                                  • Ayu
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 4154

                                                    #50
                                                    Ale jazda :lol:
                                                    Jeśli kontakt z serwisem w celu umówienia się na wizytę był marny to przyjecie auta do serwisu rewelacja. Trafił mi się doradca, który cierpliwie wyjaśnił wszelakie czynności, opowiedział co się z autem będzie działo kiedy zostanie w serwisie i dlaczego. Poza tym przyjecie auta wygląda tak: jest specjalne stanowisko z podnośnikiem na które wjeżdża się z doradcą. przedtem oczywiście oględziny z zewnątrz, potem przy kliencie sprawdza zapisy dostępne z komputera za pomocą multifunkcji, archiwum błędów, etc.
                                                    Następnie wszystkie światła, stan szyb, stan ogumienia i auto leci do góry na podnośniku. Sprawdzane jest czy są wycieki jakieś widoczne (IMO - dziwne, że widać było sączący się olej po 20kkm), stan osłon i reszta tego co widać z zewnątrz. Auto w dół, maska w górę, sprawdzenie stanów płynów i pytania o ewentualne dolewki oleju etc.
                                                    Potem wypisanie zlecenia, kopia do ręki i zaproszenie po odbiór na umówioną godzinę.
                                                    Oczywiście procedura zatwierdzenia ewentualnych dodatkowych czynności na telefon.
                                                    Minusy: I przegląd z ich materiałami kosztuje prawie 2 tysiące złotych 8) :shock:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...