Z racji tego, że od ponad 1.5 roku jeżdżę ciężarówką w transporcie międzynarodowym mam porównanie na temat trwałości niektórych podzespołów samochodu.
Scanie R420 z 2008r. Euro 5 którą dostałem jako pierwszą z przebiegiem ponad 1 mln km przejechałem 200tys.km.
Nie które elementy które mi wymieniali przez te 200tys.km były jeszcze fabryczne (m.in tuleje drążka stablizatora).
3973731523.jpg
Przez te 200tys.km tylko raz musiałem zjechać z autostrady na najbliższy parking związku z tym, że pękł pasek od alternatora i nie było ładowania, jak i pompa wody nie pracowała. Akurat było to nie daleko Pietrzykowic gdzie jest serwis Scanii więc dojechałem o własnych siłach
Kolega w pracy ma Volvo z przebiegiem ponad 900tys.km i z oryginalnym sprzęgłem (automat). W dwóch innych Scaniach w firmie sprzęgła padły dopiero tym okrągłym milionie.
Porównajcie sobie teraz to ile taki sprzęgło musi wytrzymać gdy ma na plecach 25t, a cały zestaw waży te 40t.
Scanie R420 z 2008r. Euro 5 którą dostałem jako pierwszą z przebiegiem ponad 1 mln km przejechałem 200tys.km.
Nie które elementy które mi wymieniali przez te 200tys.km były jeszcze fabryczne (m.in tuleje drążka stablizatora).
3973731523.jpg
Przez te 200tys.km tylko raz musiałem zjechać z autostrady na najbliższy parking związku z tym, że pękł pasek od alternatora i nie było ładowania, jak i pompa wody nie pracowała. Akurat było to nie daleko Pietrzykowic gdzie jest serwis Scanii więc dojechałem o własnych siłach
Kolega w pracy ma Volvo z przebiegiem ponad 900tys.km i z oryginalnym sprzęgłem (automat). W dwóch innych Scaniach w firmie sprzęgła padły dopiero tym okrągłym milionie.
Porównajcie sobie teraz to ile taki sprzęgło musi wytrzymać gdy ma na plecach 25t, a cały zestaw waży te 40t.
Komentarz