Z racji tego, że od ponad 1.5 roku jeżdżę ciężarówką w transporcie międzynarodowym mam porównanie na temat trwałości niektórych podzespołów samochodu.
Scanie R420 z 2008r. Euro 5 którą dostałem jako pierwszą z przebiegiem ponad 1 mln km przejechałem 200tys.km.
Nie które elementy które mi wymieniali przez te 200tys.km były jeszcze fabryczne (m.in tuleje drążka stablizatora).
3973731523.jpg
Przez te 200tys.km tylko raz musiałem zjechać z autostrady na najbliższy parking związku z tym, że pękł pasek od alternatora i nie było ładowania, jak i pompa wody nie pracowała. Akurat było to nie daleko Pietrzykowic gdzie jest serwis Scanii więc dojechałem o własnych siłach
Kolega w pracy ma Volvo z przebiegiem ponad 900tys.km i z oryginalnym sprzęgłem (automat). W dwóch innych Scaniach w firmie sprzęgła padły dopiero tym okrągłym milionie.
Porównajcie sobie teraz to ile taki sprzęgło musi wytrzymać gdy ma na plecach 25t, a cały zestaw waży te 40t.
Scanie R420 z 2008r. Euro 5 którą dostałem jako pierwszą z przebiegiem ponad 1 mln km przejechałem 200tys.km.
Nie które elementy które mi wymieniali przez te 200tys.km były jeszcze fabryczne (m.in tuleje drążka stablizatora).
3973731523.jpg
Przez te 200tys.km tylko raz musiałem zjechać z autostrady na najbliższy parking związku z tym, że pękł pasek od alternatora i nie było ładowania, jak i pompa wody nie pracowała. Akurat było to nie daleko Pietrzykowic gdzie jest serwis Scanii więc dojechałem o własnych siłach

Kolega w pracy ma Volvo z przebiegiem ponad 900tys.km i z oryginalnym sprzęgłem (automat). W dwóch innych Scaniach w firmie sprzęgła padły dopiero tym okrągłym milionie.
Porównajcie sobie teraz to ile taki sprzęgło musi wytrzymać gdy ma na plecach 25t, a cały zestaw waży te 40t.
Ostatnio przejechałem nią 50km i wrażenia całkiem pozytywne
Żadnych wcześniejszych przeglądów itp. Na pewno będzie to szybciej niż rok, bo na rok średnio wychodzi ok 140tys.km.
Kiedyś po internetach krążył film w którym było fachowe porównanie oleju z osobówki i z trucka. Na pierwszym nalatane 15k, a na drugim 90k. W ogólnym podsumowaniu wartości różniły się w granicach 1/3. O
niejednokrotnie grubo 41 ton masy całkowitej (jeżeli załadunek i rozładunek miałem w Niemczech). Pozdrawiam.
Komentarz