Ford Focus II

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nhfs
    Classic
    • 2011
    • 15

    Ford Focus II

    Deo, nie ma cudu olej to olej fakt na niektórych pracuje ciszej ale nie na tyle aby go nie było słychać, a zimą zawsze w początkowej fazie jest głośniejszy co do skrzyni to nie ma nic wspólnego z wymianą czy zmianą oleju, po prostu olej w skrzyni jest w niższych temperaturach bardziej gęsty niektórzy wymieniają olej w skrzyni choć ASO twierdzi, iż tego oleju nie trzeba wymieniać .
  • arturo_o
    Ambiente
    • 2010
    • 170

    #2
    Ford Focus II

    Ford Focus II warto kupic?? Czy lepiej dac sobie spokoj z tym autkim? Moze mial ktos doczynienia albo wsrod znajomych ktos ma i slyszla jak sie zachowuja te autka?

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8162
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      arturo_o, zagadaj do Andriev3 on takowe sprzedaje :diabelski_usmiech
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz


      • #4
        u znajomego w 1.6 tdci poszla turbina 2 razy, w przeciagu 4 miesiecy. zregenerowal a podobno ich sie nie powinno regenerowac, ile w tym prawdy(?!)Ogolnie silniki tdci chyba do 2004 mialy wadliwe wtryskiwacze firmy delphi, dopiero po tym roku poprawiono je, ale i tak silniki forda sa czule na jakosc paliwa. Wedlug Auto Swiatu takze turbina po ok 120 tys odmawia posluszenstwa i dwumas duzo szybciej niz w Skodach i VW (choc dwumas napewno w mondeo, nie wiem jak w focusach). Pozatym chyba specjalnie nie ma sie do czego przyczepic, no moze tylko wkurwiaja mnie przedstawiciele w focusach, Ci to juz wogole sa najszybsi na drodze. Inni w skodach moga sie schowac (ale to niezbyt rzeczowa opinia :P )

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          #5
          Można ew. dodać słabe zabezpieczenie antykorozyjne nękające nieustannie Fordy.
          Na + napewno dopracowane właściwości jezdne zarówno Mondeo jak i Focusa.
          Zależy jaki silnik bierzesz pod uwagę i jaką wersję...miałem akurat Mondeo i nie mogę o nim złego słowa powiedzieć.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • Skfarek
            RS
            • 2010
            • 4795
            • Octavia I (1U2)
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            Silniki:

            Warto brać pod uwagę ale szerokim łukiem omijać należy silniki 1.8 TDCI 115 km (sypiące się koła dwumasowe, wtryski, EGR, ciężko wyczuć sprzęgło bo ostro bierze), 1.6 TDCI (problemy ze smarowaniem turbin, w efekcie zacierają się), przy okazji oba wydają masakryczne dźwięki (kiedyś klient po jeździe próbnej 1.8 TDCi zapytał kolegę sprzedawcę czy ten silnik jest zepsuty bo straszne dźwięki wydaje :P )
            2.0 TDCI 136 km spokojnie można polecić ale z dostępnością słabo.
            Z benzyn dla spokojnie jeżdżących można brać 1.6 16v 100 km Duratec (konstrukcyjnie tak naprawdę starszy ZETEC), bardzo dobra i bezawaryjna konstrukcja. 1.4 16v omijać szerokim łukiem, nie jeździ wogóle a jak pociśniesz to żre tyle co 1.6.
            1.6 16V 115 ze zmiennymi fazami rozrządu, dynamika i awaryjność ok ale w mieście potrafi i 11l spokojnie zeżreć.
            Wynalazku pt. 1.8 ecoflex bym nawet nie ruszał - znam kilka egzemplarzy przy których do tej pory ASO się doktoryzuje w kwestii utrudnionego zapalania przy niskich temperaturach.
            2.0 16v 145 kucy - super jeżeli ktoś zaakceptuje spalanie.

            Zawieszenie:

            Jedno z najlepszych aut w klasie pod względem prowadzenia, zawieszenie trwałe ale należy pamiętać o kosztach wielowahacza z tyłu.

            Blachy:

            Poprawione w stosunku do Foki I, nie ma już problemów z korodującymi drzwiami (na dole i koło lusterka), klapą (pod listwą ozdobną tablicy rejestracyjnej).

            Jeżeli myślisz o używanym to byłbym ostrożny bo dużo tych aut używanych jest przez floty i na rynek trafiają auta mocno wyeksploatowane. Lepiej też brać pod uwagę wersję poliftową bo zdecydowanie ładniejsza i przyjemniejsza w środku, z tym że nie brałbym poliftowej która weszła zaraz po wejściu na rynek bo było trochę jazd z ECU w nich :wink:
            Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
            6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
            Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

            Komentarz

            • Andrev3
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 6116

              #7
              Potwierdzam słowa Skfarek,
              jeżeli interesuje Cię Focus to zdecydowanie brałbym 1.6 100 KM benzynkę. Auto bardzo dobre i godne uwagi. Diesel kosztowny w Fordzie. I wszystko też zalezy ile chcesz kasy przeznaczyć na zakup samochodu.
              RENT COMPLEX

              DACAR.team

              Komentarz

              • Lelon
                Ambiente
                • 2008
                • 130

                #8
                z diesli polecam 2.0TDCI 136KM(de facto HDI) - najmniej awaryjny i najtrwalszy, mało pali i bardzo przyzwoicie jeździ, razem z bardzo dobrym zawieszeniem daje dużo frajdy z jazdy

                Focus II jako auto generalnie wypada bardzo ok.

                Komentarz

                • Misiekoctavia
                  Elegance
                  • 2005
                  • 891

                  #9
                  Hmm, a znajomy mojego ojca miał S-MAXA z 1.8TDCI i był bardzo zadowolony i żadnych problemów z nim niemiał. A zadowolony był na tyle, że niedawno zmienił to auto na nowego S-MAXA też 1.8TDCI Tylko się trochę ździwił, że ten nowy mu pali ~1 litr ropy więcej.

                  Komentarz

                  • RafalekM
                    Rider
                    • 2009
                    • 362

                    #10
                    Nowy S-max nie ma już chyba 1.8 TDCi :roll:

                    Komentarz

                    • Andrev3
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 6116

                      #11
                      RafalekM, do niedawna były jeszcze 1.8 TDCI ale teraz już faktycznie są tylko 2.0 TDCI
                      RENT COMPLEX

                      DACAR.team

                      Komentarz

                      • Coke
                        Elegance
                        • 2010
                        • 771
                        • Octavia II (1Z3)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM
                        • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                        #12
                        czyli reasumując jak chcesz bezawaryjne auto to kup Octavie II 1,9 TDI lub 1,6 MPI
                        Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                        Komentarz

                        Pracuję...