Deo, nie ma cudu olej to olej fakt na niektórych pracuje ciszej ale nie na tyle aby go nie było słychać, a zimą zawsze w początkowej fazie jest głośniejszy co do skrzyni to nie ma nic wspólnego z wymianą czy zmianą oleju, po prostu olej w skrzyni jest w niższych temperaturach bardziej gęsty niektórzy wymieniają olej w skrzyni choć ASO twierdzi, iż tego oleju nie trzeba wymieniać .
Ford Focus II
Zwiń
X
-
Gość
u znajomego w 1.6 tdci poszla turbina 2 razy, w przeciagu 4 miesiecy. zregenerowal a podobno ich sie nie powinno regenerowac, ile w tym prawdy(?!)Ogolnie silniki tdci chyba do 2004 mialy wadliwe wtryskiwacze firmy delphi, dopiero po tym roku poprawiono je, ale i tak silniki forda sa czule na jakosc paliwa. Wedlug Auto Swiatu takze turbina po ok 120 tys odmawia posluszenstwa i dwumas duzo szybciej niz w Skodach i VW (choc dwumas napewno w mondeo, nie wiem jak w focusach). Pozatym chyba specjalnie nie ma sie do czego przyczepic, no moze tylko wkurwiaja mnie przedstawiciele w focusach, Ci to juz wogole sa najszybsi na drodze. Inni w skodach moga sie schowac (ale to niezbyt rzeczowa opinia :P )
Komentarz
-
Można ew. dodać słabe zabezpieczenie antykorozyjne nękające nieustannie Fordy.
Na + napewno dopracowane właściwości jezdne zarówno Mondeo jak i Focusa.
Zależy jaki silnik bierzesz pod uwagę i jaką wersję...miałem akurat Mondeo i nie mogę o nim złego słowa powiedzieć.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Silniki:
Warto brać pod uwagę ale szerokim łukiem omijać należy silniki 1.8 TDCI 115 km (sypiące się koła dwumasowe, wtryski, EGR, ciężko wyczuć sprzęgło bo ostro bierze), 1.6 TDCI (problemy ze smarowaniem turbin, w efekcie zacierają się), przy okazji oba wydają masakryczne dźwięki (kiedyś klient po jeździe próbnej 1.8 TDCi zapytał kolegę sprzedawcę czy ten silnik jest zepsuty bo straszne dźwięki wydaje :P )
2.0 TDCI 136 km spokojnie można polecić ale z dostępnością słabo.
Z benzyn dla spokojnie jeżdżących można brać 1.6 16v 100 km Duratec (konstrukcyjnie tak naprawdę starszy ZETEC), bardzo dobra i bezawaryjna konstrukcja. 1.4 16v omijać szerokim łukiem, nie jeździ wogóle a jak pociśniesz to żre tyle co 1.6.
1.6 16V 115 ze zmiennymi fazami rozrządu, dynamika i awaryjność ok ale w mieście potrafi i 11l spokojnie zeżreć.
Wynalazku pt. 1.8 ecoflex bym nawet nie ruszał - znam kilka egzemplarzy przy których do tej pory ASO się doktoryzuje w kwestii utrudnionego zapalania przy niskich temperaturach.
2.0 16v 145 kucy - super jeżeli ktoś zaakceptuje spalanie.
Zawieszenie:
Jedno z najlepszych aut w klasie pod względem prowadzenia, zawieszenie trwałe ale należy pamiętać o kosztach wielowahacza z tyłu.
Blachy:
Poprawione w stosunku do Foki I, nie ma już problemów z korodującymi drzwiami (na dole i koło lusterka), klapą (pod listwą ozdobną tablicy rejestracyjnej).
Jeżeli myślisz o używanym to byłbym ostrożny bo dużo tych aut używanych jest przez floty i na rynek trafiają auta mocno wyeksploatowane. Lepiej też brać pod uwagę wersję poliftową bo zdecydowanie ładniejsza i przyjemniejsza w środku, z tym że nie brałbym poliftowej która weszła zaraz po wejściu na rynek bo było trochę jazd z ECU w nich :wink:Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
Komentarz