Zamieszczone przez abstinent
Problem dosc ciezki do rozwiazania, jak bys był z Warszawy cos bysmy pokombinowali, u siebie na Slasku masz goscia P. Czesław Duda (look: google) jeden z dwoch osob w Polsce u ktorych z zamknietymi oczami moge oddac kazde auto na pełna geometrie, od 37 lat robi tylko geometrie w samochodach, i czasem zaluje że nie mieszkam w Katowicach bo znam tam paru mechanikow co naprawde znaja sie na robocie.
A co do twojego problemu , tu wcale nie musi chodzic o sama zbieznosc , wyobraz sobie np: kąt WSZ (wyprzedzenia swożnia zwrotnicy) np: lewe 7.30' a prawe 7.05' obie wartosci w normie producenta, jednak koło prawe przesunete do tylu. (w używanych samochodach dzieje sie tak głownie po wpadaniu w dziury, podjezdzaniu czestym pod krawezniki itd , gdzie zazwyczaj robimy to prawym kołem najpierw i tu idzie wieksza siła)natomiast w nowych jesli jest takie problem , to czesto wychodza juz takie z tasmy, druga sprawa kąt PK (pochylenia koła) to samo co wyzej tylko inne wartosci, niby kierownice masz idealnie prosto fabrycznie, natomiast np: prawe bardziej pochylone i wsiadajac do auta jako kierowca jeszcze bardziej je pochylasz a lewe prostujesz na ("+") z czegos takiego " /-\ " robi sie cos takiego " |-\ " co rowniez powoduje krzywa kierownice a wzasadzie sciaganie , a kierowca chcac jechac prosto bedzie "kontrowal" , a juz od siły ustawienia wspomagania, bedzie zależalo jak dlugo i prosto auto pojedzie (zakladajac ze zbieznosc jest cacy).
Generalnie glowny wpływ na ustawienie koła kierownicy ma ustawienie tyłu , wiec problem niekoniecznie musi lezec w przednim zawieszeniu, naszczescie tył masz ustawiany mimośrodami (zbieznosc i PK) , z przodu przy odrobinie szczescia belka jestes wstanie zniwelowac okolo +/- 0.10' na kacie PK i około +/- 0.15' przy WSZ to dosc sporo.
I nigdy nie baw sie w przestawianie na wieloklinie kierownicy, jak słysze od kogos taką podpowiedz, wole sobie darowac komentarz, i nie wazne czy ci to zrobi ASO czy "Pan Zdzisiek".
Masz jakies konkretne pytanie , pytaj co bede mogl do podopowiem, w geometrie i w krzywia kierownice zawsze sie bawilem w kazdym aucie , takie moje małe "zboczenie".
POCZYTAJ: Ciekawy link do strony z czesciami do regulacji.
Dwa razy od nich brałem czesci(do Hondy i Fiata), cholernie drogie i troche sie czeka z USA ida, ale jedyne i sprawdzone, orginalne i nie żadna Made in China.
Komentarz