test ogrzewania i klimatyzacji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bzymek
    Drive
    • 2009
    • 51

    test ogrzewania i klimatyzacji

    akurat CI co pisza to chyba akurat na powaznie, ale w sumie sie nie chce klocic bez 100% pewnosci :-)
  • gebek
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1214

    #2
    test ogrzewania i klimatyzacji

    Niemiaszki zrobili porownanie i podali wyniki w stopniach celsjusza,a nie jak uzytkownikom sie wydaje
    ...u mnie grzeje swietnie :diabelski_usmiech
    W tescie nie ma Octavii,ale jest Golf VI w dwoch wersjach...oslawionym 1.4 tsi 122 KM,oraz 2.0 tdi.
    Ponadto biora udzial BMW 116i,Citroen C4 VTi 120,Opel Astra 1.4 turbo,Kia Ceed 1.6 CVVT.
    A wiec same benzyny plus jeden diesel.
    Nie bede sie rozpisywal,poniewaz ten test bedzie pewnie przedrukowany w Auto Swiat za 2-3 tygodnie.
    Auta zmrozono do -20 stopni i mierzono wzrost temp co 5 minut...auta ''jechaly''na hamowni
    w takim samym cyklu...
    Dodatkowo oceniano mozliwosc rozmrazania przedniej szyby...bez wczesniejszego jej skrobania.
    Zobaczymy jak w tym pomaga oslawiona nagrzewnica elektryczna w TDI :diabelski_usmiech
    podam zakresy temperatur osiagnietych po 5,10,15,20 minutach,oraz procentowe rozmrozenie
    przedniej szyby po 10 minutach

    1. Citroen (+5do+15) (+15do+25) (+20do+30) (+25do+35) 67%
    2. BMW (-5do+5 ) (+10do+25) (+15do+30) (+20do+35) 54%
    3. KIA (-10do+5) (+5do+20) (+10do+25) (+15do+25) 35%
    4.OPEL (-18do-2) ( +5do+15) ( +5do+25) (+15do+30) 27%
    5.GOLF TDI (-18do-2) (+1do+8 ) ( +7do+15) (+12do+18) 27%
    6.GOLF TSI (-18do-4 ) (-3do+10 ) ( +10do+20) (+15do+25) 9%

    Mysle,ze mozna pozostawic bez komentarza osiagniecia obu Vokswagenow...biorac pod uwage,
    ze maja taki sam system ogrzewania jak O2...ewentualnie moze byc troche poprawiony w stosunku
    do Golfa V,ktory jest w 100% zgodny z O2.
    Ale z pewnoscia zaraz beda komentarze...w mojej TSI/TDI,juz po minucie jest sahara i jezdze
    w krotkim rekawku przy -20.
    No przeciez ma elektryczna nagrzewnice TDI,lub mam wsciekle szybko grzejacy TSI
    :diabelski_usmiech

    pozdrawiam
    Tato,tato...czy to auto jest chore?
    Nie synku...to diesel PD.

    Honda...the power of dreams.
    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez gebek
      No przeciez ma elektryczna nagrzewnice TDI,lub mam wsciekle szybko grzejacy TSI
      Krzysiek, przypominam Ci tylko, że dokąd miałeś O2 to mogłeś sobie pozwalać na takie komentarze, ale teraz już niestety - NIE :lol:

      Zamieszczone przez gebek
      a nie jak uzytkownikom sie wydaje
      a to jest akurat ważniejsze

      Ola jak się przesiadła do Civica z BKD to była w szoku, że ogrzewanie - działa :lol:

      [ Dodano: Nie 19 Gru, 10 18:55 ]
      Zamieszczone przez gebek
      Zobaczymy jak w tym pomaga oslawiona nagrzewnica elektryczna w TDI :diabelski_usmiech
      osławiona nagrzewnica pomaga w tym, żebym nie szczękał zębami przez pierwsze 10 kilometrów jak to miałem w zeszłym roku i błogosławię ją, że jest i działa

      z drugiej strony silnik, który produkuje jakieś wielkie ilości ciepła wcale taki dobry nie jest
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • gebek
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1214

        #4
        szkoda, ale tu chodzi o obiektywne pomiary,a nie odczucia.
        I nie ma w tym zadnej zlosliwosci
        Tato,tato...czy to auto jest chore?
        Nie synku...to diesel PD.

        Honda...the power of dreams.
        Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez gebek
          szkoda, ale tu chodzi o obiektywne pomiary,a nie odczucia.
          dla mnie są ważniejsze moje odczucia a nie pomiary, ale fakt, że mieliśmy tu już mierzenie termometrem itd, więc jak widać kto co lubi

          a odczucia w BXE mam jakie mam
          dobrze, że jestem zimnolubny
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • Jac_ek
            RS
            • 2009
            • 1733

            #6
            w 1.4 TSI ogrzewanie jest tak podłe, co najmniej 6km trzeba przejechać żeby zaczęło grzać, a w np Corolli E11, po niecałych 2km już bucha ogień z nadmuchów :twisted:

            dlatego montuje się webasto i jest po kłopocie :lol:, w dodatku silnik cicho i równo pracuje już od startu - bajka
            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

            Komentarz

            • westwi78
              RS
              • 2008
              • 2940

              #7
              Zamieszczone przez gebek
              szkoda, ale tu chodzi o obiektywne pomiary,a nie odczucia.
              To jest tak, jak jest -5 i wieje , a -20 i nie wieje.

              Więc obiektywny pomiar mówi, że zimniej jest jak jest -20, a prawda jest taka że gorszy dla człowieka jest ten pierwszy wariant

              Ja się wspomagam ogrzewaniem foteli i jest git

              Komentarz

              • PieTrzaK
                L&K
                • 2009
                • 1323
                • Octavia I (1U2)
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                Ja zawsze jak się przesiadam z Lanosa do Octavii i odpalę grzanie to nie mogę się nadziwić jak w samochodzie może być tak szybko aż tak ciepło.

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez Jac_ek
                  w 1.4 TSI ogrzewanie jest tak podłe, co najmniej 6km trzeba przejechać żeby zaczęło grzać, a w np Corolli E11, po niecałych 2km już bucha ogień z nadmuchów :twisted:
                  to mnie niezmiennie dziwi, w BSE też po 2km jest ogień, czyżby TSI były takie sprawne, czy o co cho?!
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • winni77
                    RS
                    • 2009
                    • 2183
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    PieTrzaK, u mnie akurat odwrotnie. Jak się przesiadam z Octavii do... Tico to nie mogę się nadziwić jak takie małe gówienko tak się szybko grzeje, no ale to pewnie dlatego, że jest małe. Z drugiej jednak strony wystarczy, że na chwilę wyjdę do sklepu i jak wrócę to już wskazówka leci w dól.

                    [ Dodano: Nie 19 Gru, 10 18:25 ]
                    szkoda, jeszcze zależy o jakich warunkach mówimy. Dla przykładu dziś po przejechaniu 2 km w temp -1°C wskazówka była na ok 60°C. Ale nawiew był kompletnie wyłączony. Jakbym miał włączony, nawet na minimum (niebieska beleczka), to pewnie dopiero po 3 km wskazówka by się ruszyła, no a przy każdym oczku wyżej czas się znacznie wydłuża... więc przy tych -20°C wcale mnie nie dziwi taki kiepski wynik.
                    Mój "Batmobil"

                    Komentarz

                    • westwi78
                      RS
                      • 2008
                      • 2940

                      #11
                      Ja pamiętam raz malczka, w którym, przy -15 na polu, było tak gorąco, że się nie dało wysiedzieć. Dopiero wyczailismy jakąś wajche pod siedzeniem z tyłu, którą się dopływ ciepła odcinało.
                      To jeszcze była wersja z okrągłym licznikiem. Nie wiem co to tak grzało, ale grzało jak cholera

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez westwi78
                        Dopiero wyczailismy jakąś wajche pod siedzeniem z tyłu, którą się dopływ ciepła odcinało.
                        nie jakąś tylko przecież tak się właśnie ogrzewanie załączało w maluszku
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • gebek
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1214

                          #13
                          Zamieszczone przez szkoda
                          Zamieszczone przez Jac_ek
                          w 1.4 TSI ogrzewanie jest tak podłe, co najmniej 6km trzeba przejechać żeby zaczęło grzać, a w np Corolli E11, po niecałych 2km już bucha ogień z nadmuchów :twisted:
                          to mnie niezmiennie dziwi, w BSE też po 2km jest ogień, czyżby TSI były takie sprawne, czy o co cho?!
                          TSI pracuja na ubogiej mieszance w zakresie niskich i srednich obrotow i dlatego jak
                          diesel nie ''produkuja''ubocznego ciepla.
                          To juz jest ktorys z kolei test,gdzie TSI sa na szarym koncu.
                          MPI to zupelnie inna bajka...wtrysk posredni i stosunek mieszanki 14:1,a nie jak w TSI
                          21:1...powietrze/paliwo.
                          Tu ogrzewanie jest dobre.
                          Jac_ek ma racje...do TSI/TDI tylko Webasto lub Eberspacher...przy krotkich odcinkach.
                          Tato,tato...czy to auto jest chore?
                          Nie synku...to diesel PD.

                          Honda...the power of dreams.
                          Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                          Komentarz

                          • Jac_ek
                            RS
                            • 2009
                            • 1733

                            #14
                            Silniki są od jeżdżenia a nie od produkowania ciepła, ciepło to efekt uboczny, zawsze natomiast mnie zastanawiało dlaczego nie ma jakiegoś wymiennika ciepła z kolektorem wylotowym - przecież tam jest pewnie ~1000st prawie od początku ;-), natomiast W TSI powinni montować dogrzewanie w standardzie bo jest naprawdę słabo jeśli chodzi o grzanie
                            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez Jac_ek
                              Silniki są od jeżdżenia a nie od produkowania ciepła
                              jak na razie to chyba tak pół na pół mniej więcej w tych lepszych przypadkach, chyba, że coś mnie ominęło w międzyczasie
                              nie pamiętam jak jest w turbolotach...

                              Zamieszczone przez Jac_ek
                              tam jest pewnie ~1000st prawie od początku ;-)
                              aż tak to nie jest
                              nie wiem czy to ciepło nie jest potrzebne dla ekologów -> do właściwego działania katalizatora...
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • Jac_ek
                                RS
                                • 2009
                                • 1733

                                #16
                                no może nie 1000 a 800, a nawet jak będzie 500 na początku to i tak jest to wystarczające żeby podgrzać błyskawicznie wnętrze samochodu - w każdym razie ciepło gdzieś jest - tylko nie tam gdzie potrzeba ;-), w sumie na turbo powinna być chyba największa temperatura? może ktoś ma odczyty z VCDS ? z TSI?

                                Ale i tak taka dyskusja o szybkości nagrzewania jest zbliżona do tej o pojemności bagażnika :szeroki_usmiech, nic z niej nie wynika bo każdy ma inne preferencje - mój wujek dla przykładu jak mu parowały szyby po wejściu do samochodu to nie włączał nawiewów ciepłego na max - tylko wyłączał ogrzewanie i otwierał okna... i jechał przy -10 z otwartą szybą, dopóki silnik się nie nagrzał
                                - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                Komentarz

                                • loru
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4286
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Jac_ek
                                  mój wujek dla przykładu jak mu parowały szyby po wejściu do samochodu to nie włączał nawiewów ciepłego na max - tylko wyłączał ogrzewanie i otwierał okna... i jechał przy -10 z otwartą szybą, dopóki silnik się nie nagrzał
                                  ale ja w poprzednim aucie robiłem dokładnie tak samo , jak miałem zaparowane szyby to lekko uchylałem okno i szybciej odparowywały.
                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Jac_ek
                                    no może nie 1000 a 800, a nawet jak będzie 500
                                    gwoli informacji to w mocno dłubanym dieslu ( :idea: ) te 900 przyjmuje się chyba za moment, w którym powinno się już przestać
                                    chodzi oczywiście o EGT.
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • Jac_ek
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1733

                                      #19
                                      wskaźnik EGT mówi to samo 900 jest krańcowe ;-), jeśli chodzi o białe pole... na czerwonym też można jeszcze chwilę pojechać :szeroki_usmiech
                                      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                      Komentarz

                                      • misiekwaw
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 7715
                                        • Ford

                                        #20
                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        gwoli informacji to w mocno dłubanym dieslu ( :idea: ) te 900 przyjmuje się chyba za moment, w którym powinno się już przestać
                                        chodzi oczywiście o EGT.
                                        raczej EGT
                                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                        http://www.disi-tune.pl
                                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                        Był WRX
                                        Była Octa

                                        Komentarz

                                        • tomikt
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 391

                                          #21
                                          panowie - moc was grzeje a nie temperatura.
                                          weźcie sobie żaróweczkę z halogena 30W - ona ma tak z 600 stopni - a auta wam nie nagrzeje (no paluchy poparzy )
                                          ech...
                                          TomikT

                                          Komentarz

                                          • Ayu
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 4154

                                            #22
                                            Jeszcze nie było mi dane jeździć TSI przy -20 ale dotychczasowe temperatury nie zabijają mojego dobrego zdaniu o szybkim tempie nagrzewania wnętrza bo: odśnieżanie + ewentualne skrobanie i uruchomiony silnik na jakieś 5 minut przed wyruszeniem w drogę, klima na max + nawiew na przednią szybę na max i już po 10 minutach ciepło (przemilczę fakt przyjemnego grzania w dupkę od fotela). Nie jest źle. Acha i nie prowadzę w kurtce czy płaszczu :wink:

                                            Komentarz

                                            • Mihau
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 7460
                                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                              #23
                                              Ja od momentu założenia owiewki HEKO i wygłuszenia do maski zauważyłem (w sumie to nie chodziło o doznania akustyczne ale o temperaturke), że TSI się dużo szybciej grzeje niż na początku i dużo dłużej trzyma temperaturę. Nie chce mówić, że jest po "minucie sahara" jak to Krzysiek napisał ale w porównaniu do TDI z zeszłej zimy jest lepiej
                                              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                              Komentarz

                                              • Ayu
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 4154

                                                #24
                                                Muszę jechać na myjnię i założyć tą osłonę w końcu... czyli coś dają oba patenty które mamy Mihau,

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                                                  Zamieszczone przez szkoda
                                                  gwoli informacji to w mocno dłubanym dieslu ( :idea: ) te 900 przyjmuje się chyba za moment, w którym powinno się już przestać
                                                  chodzi oczywiście o EGT.
                                                  raczej EGT
                                                  no jasne, że EGT a ktoś mówił, że AFR?! :lol:
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...