akurat CI co pisza to chyba akurat na powaznie, ale w sumie sie nie chce klocic bez 100% pewnosci :-)
test ogrzewania i klimatyzacji
Zwiń
X
-
test ogrzewania i klimatyzacji
Niemiaszki zrobili porownanie i podali wyniki w stopniach celsjusza,a nie jak uzytkownikom sie wydaje
...u mnie grzeje swietnie :diabelski_usmiech
W tescie nie ma Octavii,ale jest Golf VI w dwoch wersjach...oslawionym 1.4 tsi 122 KM,oraz 2.0 tdi.
Ponadto biora udzial BMW 116i,Citroen C4 VTi 120,Opel Astra 1.4 turbo,Kia Ceed 1.6 CVVT.
A wiec same benzyny plus jeden diesel.
Nie bede sie rozpisywal,poniewaz ten test bedzie pewnie przedrukowany w Auto Swiat za 2-3 tygodnie.
Auta zmrozono do -20 stopni i mierzono wzrost temp co 5 minut...auta ''jechaly''na hamowni
w takim samym cyklu...
Dodatkowo oceniano mozliwosc rozmrazania przedniej szyby...bez wczesniejszego jej skrobania.
Zobaczymy jak w tym pomaga oslawiona nagrzewnica elektryczna w TDI :diabelski_usmiech
podam zakresy temperatur osiagnietych po 5,10,15,20 minutach,oraz procentowe rozmrozenie
przedniej szyby po 10 minutach
1. Citroen (+5do+15) (+15do+25) (+20do+30) (+25do+35) 67%
2. BMW (-5do+5 ) (+10do+25) (+15do+30) (+20do+35) 54%
3. KIA (-10do+5) (+5do+20) (+10do+25) (+15do+25) 35%
4.OPEL (-18do-2) ( +5do+15) ( +5do+25) (+15do+30) 27%
5.GOLF TDI (-18do-2) (+1do+8 ) ( +7do+15) (+12do+18) 27%
6.GOLF TSI (-18do-4 ) (-3do+10 ) ( +10do+20) (+15do+25) 9%
Mysle,ze mozna pozostawic bez komentarza osiagniecia obu Vokswagenow...biorac pod uwage,
ze maja taki sam system ogrzewania jak O2...ewentualnie moze byc troche poprawiony w stosunku
do Golfa V,ktory jest w 100% zgodny z O2.
Ale z pewnoscia zaraz beda komentarze...w mojej TSI/TDI,juz po minucie jest sahara i jezdze
w krotkim rekawku przy -20.
No przeciez ma elektryczna nagrzewnice TDI,lub mam wsciekle szybko grzejacy TSI
:diabelski_usmiech
pozdrawiamTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
-
-
Zamieszczone przez gebekNo przeciez ma elektryczna nagrzewnice TDI,lub mam wsciekle szybko grzejacy TSI
Zamieszczone przez gebeka nie jak uzytkownikom sie wydaje
Ola jak się przesiadła do Civica z BKD to była w szoku, że ogrzewanie - działa :lol:
[ Dodano: Nie 19 Gru, 10 18:55 ]
Zamieszczone przez gebekZobaczymy jak w tym pomaga oslawiona nagrzewnica elektryczna w TDI :diabelski_usmiech
z drugiej strony silnik, który produkuje jakieś wielkie ilości ciepła wcale taki dobry nie jestsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gebekszkoda, ale tu chodzi o obiektywne pomiary,a nie odczucia.
a odczucia w BXE mam jakie mam
dobrze, że jestem zimnolubnysaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
w 1.4 TSI ogrzewanie jest tak podłe, co najmniej 6km trzeba przejechać żeby zaczęło grzać, a w np Corolli E11, po niecałych 2km już bucha ogień z nadmuchów :twisted:
dlatego montuje się webasto i jest po kłopocie :lol:, w dodatku silnik cicho i równo pracuje już od startu - bajka- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gebekszkoda, ale tu chodzi o obiektywne pomiary,a nie odczucia.
Więc obiektywny pomiar mówi, że zimniej jest jak jest -20, a prawda jest taka że gorszy dla człowieka jest ten pierwszy wariant
Ja się wspomagam ogrzewaniem foteli i jest git
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekw 1.4 TSI ogrzewanie jest tak podłe, co najmniej 6km trzeba przejechać żeby zaczęło grzać, a w np Corolli E11, po niecałych 2km już bucha ogień z nadmuchów :twisted:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
PieTrzaK, u mnie akurat odwrotnie. Jak się przesiadam z Octavii do... Tico to nie mogę się nadziwić jak takie małe gówienko tak się szybko grzeje, no ale to pewnie dlatego, że jest małe. Z drugiej jednak strony wystarczy, że na chwilę wyjdę do sklepu i jak wrócę to już wskazówka leci w dól.
[ Dodano: Nie 19 Gru, 10 18:25 ]
szkoda, jeszcze zależy o jakich warunkach mówimy. Dla przykładu dziś po przejechaniu 2 km w temp -1°C wskazówka była na ok 60°C. Ale nawiew był kompletnie wyłączony. Jakbym miał włączony, nawet na minimum (niebieska beleczka), to pewnie dopiero po 3 km wskazówka by się ruszyła, no a przy każdym oczku wyżej czas się znacznie wydłuża... więc przy tych -20°C wcale mnie nie dziwi taki kiepski wynik.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez Jac_ekw 1.4 TSI ogrzewanie jest tak podłe, co najmniej 6km trzeba przejechać żeby zaczęło grzać, a w np Corolli E11, po niecałych 2km już bucha ogień z nadmuchów :twisted:
diesel nie ''produkuja''ubocznego ciepla.
To juz jest ktorys z kolei test,gdzie TSI sa na szarym koncu.
MPI to zupelnie inna bajka...wtrysk posredni i stosunek mieszanki 14:1,a nie jak w TSI
21:1...powietrze/paliwo.
Tu ogrzewanie jest dobre.
Jac_ek ma racje...do TSI/TDI tylko Webasto lub Eberspacher...przy krotkich odcinkach.Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Silniki są od jeżdżenia a nie od produkowania ciepła, ciepło to efekt uboczny, zawsze natomiast mnie zastanawiało dlaczego nie ma jakiegoś wymiennika ciepła z kolektorem wylotowym - przecież tam jest pewnie ~1000st prawie od początku ;-), natomiast W TSI powinni montować dogrzewanie w standardzie bo jest naprawdę słabo jeśli chodzi o grzanie- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekSilniki są od jeżdżenia a nie od produkowania ciepła
nie pamiętam jak jest w turbolotach...
Zamieszczone przez Jac_ektam jest pewnie ~1000st prawie od początku ;-)
nie wiem czy to ciepło nie jest potrzebne dla ekologów -> do właściwego działania katalizatora...saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
no może nie 1000 a 800, a nawet jak będzie 500 na początku to i tak jest to wystarczające żeby podgrzać błyskawicznie wnętrze samochodu - w każdym razie ciepło gdzieś jest - tylko nie tam gdzie potrzeba ;-), w sumie na turbo powinna być chyba największa temperatura? może ktoś ma odczyty z VCDS ? z TSI?
Ale i tak taka dyskusja o szybkości nagrzewania jest zbliżona do tej o pojemności bagażnika :szeroki_usmiech, nic z niej nie wynika bo każdy ma inne preferencje - mój wujek dla przykładu jak mu parowały szyby po wejściu do samochodu to nie włączał nawiewów ciepłego na max - tylko wyłączał ogrzewanie i otwierał okna... i jechał przy -10 z otwartą szybą, dopóki silnik się nie nagrzał- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekmój wujek dla przykładu jak mu parowały szyby po wejściu do samochodu to nie włączał nawiewów ciepłego na max - tylko wyłączał ogrzewanie i otwierał okna... i jechał przy -10 z otwartą szybą, dopóki silnik się nie nagrzałO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekno może nie 1000 a 800, a nawet jak będzie 500
chodzi oczywiście o EGT.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
wskaźnik EGT mówi to samo 900 jest krańcowe ;-), jeśli chodzi o białe pole... na czerwonym też można jeszcze chwilę pojechać :szeroki_usmiech
- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodagwoli informacji to w mocno dłubanym dieslu ( :idea: ) te 900 przyjmuje się chyba za moment, w którym powinno się już przestać
chodzi oczywiście o EGT.Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Jeszcze nie było mi dane jeździć TSI przy -20 ale dotychczasowe temperatury nie zabijają mojego dobrego zdaniu o szybkim tempie nagrzewania wnętrza bo: odśnieżanie + ewentualne skrobanie i uruchomiony silnik na jakieś 5 minut przed wyruszeniem w drogę, klima na max + nawiew na przednią szybę na max i już po 10 minutach ciepło (przemilczę fakt przyjemnego grzania w dupkę od fotela). Nie jest źle. Acha i nie prowadzę w kurtce czy płaszczu :wink:
Komentarz
-
-
Ja od momentu założenia owiewki HEKO i wygłuszenia do maski zauważyłem (w sumie to nie chodziło o doznania akustyczne ale o temperaturke), że TSI się dużo szybciej grzeje niż na początku i dużo dłużej trzyma temperaturę. Nie chce mówić, że jest po "minucie sahara" jak to Krzysiek napisał ale w porównaniu do TDI z zeszłej zimy jest lepiej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MisiekWAWZamieszczone przez szkodagwoli informacji to w mocno dłubanym dieslu ( :idea: ) te 900 przyjmuje się chyba za moment, w którym powinno się już przestać
chodzi oczywiście o EGT.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz