opinia na temat silnika 1.6I 115KM w Honda Civic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mtmg
    Ambiente
    • 2007
    • 104

    opinia na temat silnika 1.6I 115KM w Honda Civic

    MODEL: 2005, Elegance, Liftback, beż sahara
    SILNIK: 2.0 BKD + program
    UKŁAD DOLOTOWY: seria
    UKŁAD WYDECHOWY: seria
    ELEKTRONIKA: seria, E-MFA Kufatec
    UKŁAD NAPĘDOWY: DSG6 DQ250, seria
    ZAWIESZENIE: pakiet na bezdroża +1" i twarde sprężyny
    UKŁAD HAMULCOWY: był: tarcze MIKODA, klocki TRW, jest seryjny hebel od RS: 312 mm ATE PD przód + klocki ATE, 286 mm tył ATE + klocki ATE
    BODY-KIT: seria
    ŚRODEK: wymienione podświetlenie wszystkiego na białe
    CAR-AUDIO: AUDIENCE
    INNE:
    - CB Uniden 520XL + Triflex
    - osłona pod silnikiem
    MOC: 140KM/320Nm @ 178KM/374Nm by CompSport

    TODO:
    - grzane stołki
    - elektrycznie składane lusterka
    - webasto
    - listwy w kolorze nadwozia
    - przyciemnienie szyb z tyłu
    - trochę śmocy, a jeśli będzie śmoc to hamulce z RS
    Wszystko zależy od tego jak się bedzie użytkowała i czy będzie stwarzała problemy.

    Przyszedł czas i na mnie aby się pochwalić, drogą kupna zanabyłem od Maicroft'a OII BKD DSG - czyli dokładnie tak jak szukałem. Jedynie nie kombi, ale też jest ok.
    Wszystkie dotychczasowe mody auto zawdzięcza poprzedniemu właścicielowi, tak więc puki co nie miałem nic do roboty.
    Program jest, auto całkiem fajnie się odpycha, dalsze podnoszenie mocy będzie możliwe tylko jeśli znajdzie się patent i fundusze na sprzęgła i program do DSG.

    Od razu uprzedzam pytania, zarówno silnik jak i skrzynie wybrałem całkiem świadomie. Jestem leniwy i lubie automaty.
    Zdjęcia tuż po glinkowaniu i woskowaniu w zaprzyjaźnionej firmie: http://www.autoperfekt.waw.pl, lakier został lekko odświeżony za rozsądne pieniądze.
    Perfektserwis zapewnia oczywiście PerfektserwisMAN

    ZDJĘCIA:
  • daneczek76
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 3642
    • Toyota

    #2
    opinia na temat silnika 1.6I 115KM w Honda Civic

    Jak wyżej w temacie . Jakie macie opinie na temat Silnika 1.6i 115KM w Civic.
    coś takiego: http://moto.allegro.pl/rewelacyjna-h...628790832.html
    Ewentualnie na co zwrócić uwage oprócz rdzewiejących natkoli.
    [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

    Komentarz

    • barteq
      Rider
      • 2011
      • 309
      • Opel

      #3
      Miałem taką tylko 1.490km w 3 drzwiowej budzie. Zbiera się to jako tako, chociaż na trasie już trochę słabawy np przy wyprzedzaniu. Do miasta był w sam raz. Tu masz 115km trochę większa buda więc będzie podobnie. Przy silniku sprawdź koniecznie czy nie bierze oleju. Tzn, jak będziesz go butował i jeździł na vtecu to zawsze coś tam łyknie, ale nie może to więcej jak te 0,5l na 10kkm. Generalnie nie powinien brać!! Np mi w 1.4 po 15kkm nie ubyło nawet deczka oleju. Na stacji diagnostycznej zbadaj spaliny, w hondach nawet tych leciwych i z dużym przebiegiem powinien wyjść wynik idealny!! Jeżeli nie bierze oleju (przy tym przebiegu powinien jeździć na syntetyku) to jest to jednostka bezobsługowa, w tych latach silniki hondy były chyba najbardziej udane. Na wolnych obrotach w kabinie powinien być praktycznie nie słyszalny, tylko ciche cykanie. Jak się rozgrzeje to go trochę przeciągnij po obrotach, powyżej tych 3500 tys powinien chodzić jak wiertarka (taka ich piękna uroda ) i powinieneś poczuć lekkiego kopa, to znaczy ze vtec się załączył.
      Aha posłuchaj na wolnych obrotach czy dzwonią zawory, na pewno w 1.4 się je reguluje chyba co 40 tys w serwisie, na 90% w tym będzie tak samo.
      A no i obejrzyj silnik czy suchy jest.
      Sprawdź jeszcze płyn chłodniczy, czy nie ma w nim oleju i czy pod korkiem wlewu oleju lub w jakiejś odmie nie ma białawo żółtej mazi.
      Wsteczny może więżko wchodzić ale jak skrzynia pracuje ok to wymiana oleju bardzo pomaga, lecz tylko i wyłącznie Hondowski MTF! Wg książki wymienia się go co 120 000 km.
      Przy rozgrzanym silniku odkręć korek wlewu oleju, zobaczy czy nie idzie czasem dymek.
      Przy takim przebiegu nie powinno być widać po wnętrzu zużycia. Tu materiały i plastiki są bardzo dobre i wytrzymałe. Egzemplarze co mają te ok 200 000 nie mają nic a nic wytartej kiery i fotela kierowcy.
      A, jeszcze nie zdziw się jak się rozgrzeje silnik po 2km

      Jak auto ogólnie zadbane i silnik w dobrej kondycji to długooooo pojeździsz bez jakich kolwiek napraw. Ja w swojej przez prawie 5 lat nie robiłem kompletnie nic! tylko olej filtry paliwo i ogień, nie było że nie jedzie, musi jechać :diabelski_usmiech
      Soty za trochę chaotyczną wypowiedz :wink:

      Jak byś coś chciał więcej wiedzieć to mase info jest na civic klub :wink:


      OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

      Komentarz

      • daneczek76
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 3642
        • Toyota

        #4
        Kolego THX - to w ogóle jest 115 koni Wtrysk nie Vtech ogłoszenie jest źle napisane.
        VTECH miał 125KM.
        A auto dla kolegi koniecznie chce Japończyka, a i dziecko mu się urodziło tak że jest potrzeba auta.
        Jeszcze się wacha między Mazdą 323F coś takieg : http://otomoto.pl/mazda-323f-bezwypa...C18124006.html
        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

        Komentarz

        • barteq
          Rider
          • 2011
          • 309
          • Opel

          #5
          Fakt, nie zauważyłem, faktycznie to jest bez vteca.
          Są jeszcze 1.5 115 KM VTEC-E czyli econ, mają one wydłużone przełożenia skrzyni




          Ciężko jest znaleźć hondę z tego rocznika w dobrym stanie, większość to zajechane szroty. Wiem jak swoją sprzedawałem i oglądałem inne podobne, to normalnie ręce opadają. Ale obserwując allegro dość często trafia się jakaś sztuka fajna i taką zadbaną naprawdę warto kupić. Jest to wtedy całkowicie bezproblemowe auto i pali niewiele.


          OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

          Komentarz

          • bzyq_74
            RS
            • 2008
            • 3467
            • Volkswagen
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
            • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

            #6
            Jeżdziłem czesto służbowym, ale 1.5 115 KM VTEC-E. i rocznik 2000 - nowsza buda
            Świeci zielona dioda jak jeżdzi sie ekonomicznie do 110 (pali ok. 6), 140 i wiecej to już wir w baku.
            Silnik nie do zajechania, wysoka kultura pracy, dobra ergonomia.
            Jedynie co mnie wpieniało to wsiadanie/wysiadanie - nisko osadzony jak w sportowym wozie.
            MARCIN
            Mój szkodnik

            Komentarz

            • daneczek76
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 3642
              • Toyota

              #7
              barteq, wielkie dzięki za tabelki silników.
              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

              Komentarz

              Pracuję...