nie mam sprzętu do pomiarów ale do 100 wiele sie nie urywa z racji że w okolicach 90 musisz III bieg zapodać, lepiej jest w przedziale 100-200, do setki będzie w okolicach 6.5 moze trochę mniej :wink:
przypomnij sie zeby przy nastepnym spotkaniu zmierzyc ci 0-100 akcelerometrem
- coś puka w silniku - mówię, że pewnie koło kompresora klimy.
Serwisanci stwierdzają że albo zawory albo panewki (tu już uznałem ich za debili), wymieniają olej... To samo... Jazda próbna, stwierdzają że w silniku to nie wiedzą co puka, ale w tylnym zawieszeniu (30kkm przebieg) chyba coś puka, więc mogą wymienić amory... Opierd...łem na ostro i przestali rzucać głupie pomysły.
Po zwołaniu konsylium doszli do tego co pukało - koło pasowe klimy. Zamiast dokręcić chcą wymieniać... Otarłem się kolejny raz o zawał.
Na koniec chcą mnie kasować za olej i filtry... Uznałem, że to wymienili niepotrzebnie i to nie było przyczyną usterki więc nie płacę. Jak im się nie podoba, to plombujemy auto i wołamy rzeczoznawcę.
Odpuścili.
Przypadek No.2.
Na wyświetlaczu pojawia się napis "anti-theft system faulty" - czyli immo nie działa. Wóz kręci a nie odpala.
Diagnoza - pompa wtryskowa do wymiany.... Pytanie dlaczego?? No bo kręci a nie pali...
Ręce opadają.
Pytanie - a dlaczego nie pali? No bo pompa pewnie nie podaje paliwa?
- dlaczego nie podaje?
- nie wiem, ja tu elektronikiem jestem....
Pałę wziąć i lać po łbie...
Jak się złapie gumę, to podejrzewam że w serwisie wymieniają całe koło z felgą, bo u nich to się sprzedaje jako całość a opona to część nienaprawialna.
Z ostatniej chwili: wie Pan, to może być czujnik ciśnienia paliwa...
- ile taki czujnik kosztuje??
- nie wiem, 200-300zł, ale to i tak nie ważne bo u nas to część niewymienna, wymienia się z całą pompą - 1800-2000zł za regenerowaną.
Dodam że czujnik delphi w Focie kosztuje 87zł i można go sobie wkręcić/wykręcić samemu.
Qulek, A skad to się wzięło. Samochodów i ich podzespołów juz sie nie naprawia tylko je wymienia. Czesto bo producent daje na nowy element gwarancje, jest pewniejszy (nie padnie tak szybko) itd. Druga sprawa to dostep i cena czesci jest bardziej przystepna, to nie czasy gdzie okladziny sprzegla trzeba bylo wymienic i zanitowac nowe, tarcze i bebny przetaczalo sie zeby starczyly na dluzej, nawet amortyzatory sie regenerowało - a teraz nowy chinczyk to koszt juz nawet ponizej 150zl za pare
Serwis to największa bolączka aut francuskich. Francuzy w zasadzie psuja się od błędów serwisantów.
Mamy 407SW po zakupie była tylko na przeglądzie gwarancyjnym na wymianę oleju i filtrów. I koniec serwisowania... Ma już 5 latek i zero problemów. Zresztą wie o tym sam Peugeot Polska i zaczyna dość ostro monitorować serwisy które po prostu partolą robotę.
Ja mogę polecić ASO Bielaka w Łomiankach.
pzdr
ja bym takich nie polecił ;P
ceny serwisu kosmos....
a jak wymieniali szybe przednią (pękła po wymianie łożysk amortyzatorów), to od razu wymeinili wycieraczki...z nowych na używane...
Komentarz