Heh, taka gra jest i sie nazywa "Idę do salonu ponegocjowac cenę nowej o2". Zawsze dają pojeździć. Co prawda pipowatą 1.4 ale zawsze. :diabelski_usmiech
BADYL, nie, nie mam kierownicy i podstawki, z reszta nie bardzo tez miejsca zeby to wszystko skladowac. GT5 rozwija skrzydla dopiero z dobra kierownica. Troche pogralem, ale potem bez kiery to juz nie to samo.
Symulator samochodów wyścigowych czy rajdowych nie ma sensy bez kierownicy... Chcecie zobaczyć co to prawdziwy symulator to sprawdźcie grę Richard Burns Rally i tysiące dodatków do tej kultowej gry, genialna fizyka i możliwość dokonywania zmian w ustawieniach: zawieszenia (długość i twardość sprężyn głównych i pomocniczych) amortyzatorów (ściskanie, rozprężanie, szybkie ściskanie, graniczna prędkość ściskania) geometria (wszystkie parametry można regulować) sztywność stabilizatorów przedniego i tylnego. dyferencjały ( można mapować w zależności od prędkości, otwarcia przepustnicy i hamowania, można ustalać dopuszczalne momenty na poszczególnych dyferencjałach i zblokowanie. Można ustalać uwolnienie centralnego dyferencjału podczas użycia hamulca ręcznego, można ustawiać siłę hamowania na poszczególne osie, można regulować ciśnienie we wszystkich kołach, można wybierać przełożenia w skrzyni biegów. W trybie mistrzostw mamy do dyspozycji 3-4 rodzaje opon szutrowych, 3 asfaltowych i wąską oponę kolcowaną na śnieg. Właściwe ustawienia na dany odcinek zmieniają szybki ale nerwowy, podskakujący samochód rajdowy w jeszcze szybszy dobrze wybierający nierówności i super wchodzący w zakręty rewelacyjny wóz, którym można przyciąć zakręt i pojechać po sporych nierównościach z V 160-170 km/h a na prostej w zależności od długości skrzyni do 220 km/h ale trzeba uważać ponieważ w grze można ustawić 4 poziomy realizmu uszkodzeń, można uszkodzić skrzynię biegów, sprzęgło, miskę olejową, układ chłodzenia, zawieszenie, karoserię (części pogięte i urywane) a nawet rozładować akumulator. W dodatkach można ściągnąć wszystkie samochody rajdowe, tak jest wszystkie, ( w tym kilkanaście modeli Skody włącznie z Falicją kit car, Octavią WRC i Fabią WRC - wszystkie specyfikacje rocznikowe) ostatnio ściągnąłem nawet Golfa IV TDI :diabelski_usmiech
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HOAmlobgckk[/youtube] Powtórka przejazdu 3 OS rajdu Wielkiej Brytanii Octavią WRC EVO II
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VTr_ucXzwtc[/youtube]
Powiem tylko, ze Octavii WRC nie było w oryginalnym wydaniu RBR, ale jej model został zrobiony przez czeskich fanów tej gry, grafików i programistów... na podstawie udostępnionych przez FIA specyfikacji.... podobnie zresztą jak i wszystkie inne samochody.
Tak, na komputery jest rFactor. Jest to symulacja, w której można ustawiać masę rzeczy i jest Skoda Octavia a nawet jest Puchar Skoda Octavia :P Oczywiście aby w to zagrać trzeba ściągać mody, których jest bardzo dużo.
Niestety gra jest niedostępna w Polsce, więc pozostaje kupić za granicą, na allegro, lub ściągnąć...
Ech jeździło się kiedyś 2h wyścigi online w FIA GT pod GTR'em i rF, to były czasy 2006-2008r. Potem zostałem szczęśliwym tatusiem i skończyła się kariera online
A SOC (skoda octavia cup) na rF było regularnie upalane przez Mateusza Lisowskiego vel. portiglo na simracing.pl jako treningi przed GP. Z jakim efektem? Wiadomo
Jeśli już teraz wykupi się pełną wersję rFactora 2 (Na jeden rok 44 $, dożywotnio 85 $), to można ściągnąć betę (waży około 500 MB i jest tylko głównym kodem, do którego dogrywa się to na co ma się ochotę) i już się nim cieszyć. Najprawdopodobniej już powstały/powstają mody od czeskich zapaleńców. :P Co najlepsze rFactor 2 jest dostępny (lub będzie) także na Xbox'a 360 i Playstation 3 (Tak przynajmniej twierdzi CD-Action). Co mi akurat pasuję, bo zestaw Xbox 360 + kierownica + duży ekran + wygodny fotel = wygoda i czysta radość z gry :diabelski_usmiech
Oczywiście jak ktoś z Was zna się trochę na tworzeniu modów to w grze jest tryb "Developer" (podobno prosty w obsłudze), w którym można je tworzyć
Komentarz