1,4TSI miażdży

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mario34
    Ambiente
    • 2007
    • 151

    1,4TSI miażdży

    Coke, sprzedajesz lanosa , i czym się będzie teraz ścigał?
    Musisz kupić coś o podobnej masie i mocy bo będziesz baty dostawał uchar
    Bo w sumie objechałeś takie fury , że większość niedałaby rady
    mario
  • loyd
    RS
    • 2010
    • 2342

    #2
    Zamieszczone przez piociel
    k naprawdę to możemy się tylko domyślać co jest dobre dla silnika a co nie i pogadać o tym przy piwie
    Zdecydowanie nieprawda. Najlepsza jest dla silnika praca na 2/3 prędkości obrotowej a najgorszy jest PSJ .....

    Komentarz

    • krzysiek83wpr
      Rider
      • 2010
      • 362

      #3
      Zamieszczone przez winni77
      Zamieszczone przez piociel
      Elastyczność: Poza miastem tylko 6. Nie rozumiem, jazdy na 5 poza miastem, skoro normalnie jeździ na 6 już od 70 km/h. W sumie jest na tyle elastyczny że ja 5 prawie w ogóle nie używam.
      No ale przy wyprzedzaniu za wiele nie powojujesz na tej szóstce, więcej powiem, nawet często 5tka nie wystarcza.

      Jak wyprzedzasz z głową, mając rozsądne miejsce do tego to: OII 1.4 TSI zbiera się lepiej na 6tce przy prędkoświach na trasie niż 70% samochodów na drodze redukujących przy tym samym manewrze na 4. Czyli bardzo dobrze.

      [ Dodano: Sro 22 Gru, 10 14:28 ]
      Zamieszczone przez piociel
      łyn chłodniczy: Po 5kkm dolewka 0,5L (niby normalne). Od tamtego momentu bez zmian.
      Dolałem w zeszłym roku w zimie (może ze 100-200ml), ale tylko dlatego, że producent przyżydził (było na minimum). Od tego czas nie ubyło nawet mililitra (na oko ).
      Każdemu bierze płyn chłodniczy, tylko jednemu więcej innym mniej.

      [ Dodano: Sro 22 Gru, 10 16:07 ]
      Zamieszczone przez loyd
      Zamieszczone przez piociel
      k naprawdę to możemy się tylko domyślać co jest dobre dla silnika a co nie i pogadać o tym przy piwie
      Zdecydowanie nieprawda. Najlepsza jest dla silnika praca na 2/3 prędkości obrotowej a najgorszy jest PSJ .....
      Jesteś konstruktorem tego silnika ? : ]

      Z głową, moi drodzy z głową. I będzie dobrze ; p

      Komentarz

      • loyd
        RS
        • 2010
        • 2342

        #4
        Zamieszczone przez krzysiek83wpr
        Jesteś konstruktorem tego silnika ? : ]
        Pisałem już, że rozmawiałem z osobą która jest konstruktorem silników i tak mi powiedziała.

        Najlepiej podobno silnik rozkręcić do 2/3 prędkości obrotowej i co jakiś czas zmieniać olej. Taka praca jest optymalna i zapewnia najdłuższą żywotność.

        To, że PSJ jest najgorszy wie już chyba każdy ....

        [ Dodano: Sro 22 Gru, 10 16:37 ]
        Oczywiście takie warunki są nieosiągalne w typowej eksploatacji auta.

        Komentarz

        • t271828
          Elegance
          • 2008
          • 928

          #5
          Zamieszczone przez loyd
          Zamieszczone przez piociel
          k naprawdę to możemy się tylko domyślać co jest dobre dla silnika a co nie i pogadać o tym przy piwie
          Zdecydowanie nieprawda. Najlepsza jest dla silnika praca na 2/3 prędkości obrotowej a najgorszy jest PSJ .....
          Najgorsza jest jazda bez przerwy na 100% - silnik mozna wykonczyc o wiele szybciej niz zamulic go kapeluszowa jazda

          Komentarz

          • loyd
            RS
            • 2010
            • 2342

            #6
            Zamieszczone przez t271828
            Najgorsza jest jazda bez przerwy na 100%
            No ok. - nie mówimy o ekstremach ....

            Wiadomo, że mogę zapiąć 1 i jechać na 8 krpm przez 2 h - ciekawe co zostanie z silnika.

            Komentarz

            • piociel
              Rider
              • 2010
              • 526
              • Volkswagen

              #7
              No ale przy wyprzedzaniu za wiele nie powojujesz na tej szóstce, więcej powiem, nawet często 5tka nie wystarcza.
              Jasne że nie. Chodziło mi o bieg przejazdowy. Normalnie do wyprzedzania to 4.

              Pisałem już, że rozmawiałem z osobą która jest konstruktorem silników i tak mi powiedziała.

              Najlepiej podobno silnik rozkręcić do 2/3 prędkości obrotowej i co jakiś czas zmieniać olej. Taka praca jest optymalna i zapewnia najdłuższą żywotność.

              To, że PSJ jest najgorszy wie już chyba każdy ....
              O ile dłuższą? Każdy z nas zmienia olej. Czyli według twoich obliczeń powinienem jechać na "trójce" przy prędkości 90 km/h, bo wtedy osiągnę 2/3 prędkości obrotowej czyli około 4000 obr/min? To znaczy, że większość ludzi nie miała do tej pory pojęcia o jeździe samochodem, a mimo to osiągamy po 300kkm na silniku.

              Co to jest PSJ?

              [ Dodano: Sro 22 Gru, 10 17:12 ]
              Zamieszczone przez loyd
              Zamieszczone przez t271828
              Najgorsza jest jazda bez przerwy na 100%
              No ok. - nie mówimy o ekstremach ....

              Wiadomo, że mogę zapiąć 1 i jechać na 8 krpm przez 2 h - ciekawe co zostanie z silnika.
              2 h nie pojeździsz. Kiedyś w "Top Gear" próbowali zdaje się, że wykończyć Hondę Civic jadąc cały czas na maksa na jedynce. Po około 2 minutach silnik się skończył
              Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
              Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

              Komentarz

              • winni77
                RS
                • 2009
                • 2183
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                Co to jest PSJ?
                http://www.miejski.pl/slowo-PSJ.
                Mój "Batmobil"

                Komentarz

                • loyd
                  RS
                  • 2010
                  • 2342

                  #9
                  Zamieszczone przez piociel
                  No ale przy wyprzedzaniu za wiele nie powojujesz na tej szóstce, więcej powiem, nawet często 5tka nie wystarcza.
                  Jasne że nie. Chodziło mi o bieg przejazdowy. Normalnie do wyprzedzania to 4.

                  Pisałem już, że rozmawiałem z osobą która jest konstruktorem silników i tak mi powiedziała.

                  Najlepiej podobno silnik rozkręcić do 2/3 prędkości obrotowej i co jakiś czas zmieniać olej. Taka praca jest optymalna i zapewnia najdłuższą żywotność.

                  To, że PSJ jest najgorszy wie już chyba każdy ....
                  O ile dłuższą? Każdy z nas zmienia olej. Czyli według twoich obliczeń powinienem jechać na "trójce" przy prędkości 90 km/h, bo wtedy osiągnę 2/3 prędkości obrotowej czyli około 4000 obr/min? To znaczy, że większość ludzi nie miała do tej pory pojęcia o jeździe samochodem, a mimo to osiągamy po 300kkm na silniku.

                  Co to jest PSJ?

                  [ Dodano: Sro 22 Gru, 10 17:12 ]
                  Zamieszczone przez loyd
                  Zamieszczone przez t271828
                  Najgorsza jest jazda bez przerwy na 100%
                  No ok. - nie mówimy o ekstremach ....

                  Wiadomo, że mogę zapiąć 1 i jechać na 8 krpm przez 2 h - ciekawe co zostanie z silnika.
                  2 h nie pojeździsz. Kiedyś w "Top Gear" próbowali zdaje się, że wykończyć Hondę Civic jadąc cały czas na maksa na jedynce. Po około 2 minutach silnik się skończył
                  Ja pierdzielę - gość mówił o warunkach idealnych - niemożliwych do osiągnięcia w jeździe miejskiej. Po prostu - silnik spalinowy jest tak skonstruowany, że najlepiej pracuje jak się go rozpędzi do 2/3 prędkości obrotowej i prędkość tą utrzymuje.

                  Sądzisz, że dlaczego silniki spalinowe w lokomotywach, statkach, itp. pracują tak długo a czas ich pracy liczy się w godzinach ?

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez piociel
                    Co to jest PSJ?
                    Pizdowaty Styl Jazdy
                    i to co przez to rozumiemy na OCP jest dokładną odwrotnością "definicji" którą podał winni77,
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • Mach700
                      Classic
                      • 2010
                      • 21

                      #11
                      Jeżdzę 1,4 Tsi od roku. We wrześniu zamówiłem już 1,8 w połączeniu z dsg w wersji L&K. 1,4 tsi to niestety muł. Dużo przyjemniej jeździło się fabią 1,9 Tdi. Może właśnie przez to po przesiadce na 1,4 stwierdziłem, że to auto nie chce jechać. kolega siędzący z boku na pierwszej jeździe zasugerował, bym trochę wcisnął gaz - a ja już miałem wciśnięty do podłogi To nie tylko moje odczucie. 1,4 Tsi to za mały silniczek to takiego auta. Taka szlifierka, trzeba go kręcić od 3 do 5 k obr/min a i tak nic to nie daje.

                      Komentarz

                      • Psycho Dad
                        Rider
                        • 2009
                        • 629

                        #12
                        Zamieszczone przez piociel
                        Jasne że nie. Chodziło mi o bieg przejazdowy. Normalnie do wyprzedzania to 4.
                        E tam "trojka" jest niezastąpiona ... z 80-90 km
                        Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                        Komentarz

                        • Jac_ek
                          RS
                          • 2009
                          • 1733

                          #13
                          Mach700,
                          :lol:
                          no niestety 1.4TSI to muł, no bo czego można oczekiwać o prawie 140KM i 230 Nm - nie zawiele, co z tego, że od wspomnianej fabii o 2 sek szybsza do setki - niestety to nie jedzie
                          :szeroki_usmiech



                          ps. zmień silnik na CDAA ;-)
                          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            #14
                            co ma 140/230 ? 1.4 ? podnieśli w nich moc ? nie wiedziałem.. :?
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            • Mihau
                              RS
                              • 2009
                              • 7460
                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez leszekmw
                              co ma 140/230 ? 1.4 ? podnieśli w nich moc ? nie wiedziałem.. :?
                              mówimy o wynikach z hamowni, a nie te brednie z katalogów
                              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                #16
                                czyli jak ,w każdym jak leci jest wyższa moc itd ?
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz

                                • Mihau
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 7460
                                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                  #17
                                  no patrząc czy to na 1.2 czy 1.4 czy 1.8 czy 2.0 TSI to wszystkie wychodziły dużo lepiej niż fabryka dała
                                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #18
                                    hmmm..to ja jakąś zepsutą 1.4 jeździłem ostatnio chyba.. :?
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • sdss
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 353
                                      • Seat

                                      #19
                                      Jac_ek, Jak miał dobrego chipsa

                                      Było YETI Jest LEON

                                      Komentarz

                                      • skaypik
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 51

                                        #20
                                        Zamieszczone przez leszekmw
                                        hmmm..to ja jakąś zepsutą 1.4 jeździłem ostatnio chyba.. :?

                                        Chyba musiała być zepsuta , bo większość ludzi pzy 3000 obr. już zmienia bieg :roll:

                                        Komentarz

                                        • krzysiek83wpr
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 362

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Mach700
                                          Jeżdzę 1,4 Tsi od roku. We wrześniu zamówiłem już 1,8 w połączeniu z dsg w wersji L&K. 1,4 tsi to niestety muł. Dużo przyjemniej jeździło się fabią 1,9 Tdi. Może właśnie przez to po przesiadce na 1,4 stwierdziłem, że to auto nie chce jechać. kolega siędzący z boku na pierwszej jeździe zasugerował, bym trochę wcisnął gaz - a ja już miałem wciśnięty do podłogi To nie tylko moje odczucie. 1,4 Tsi to za mały silniczek to takiego auta. Taka szlifierka, trzeba go kręcić od 3 do 5 k obr/min a i tak nic to nie daje.
                                          Jak dla CIebie 1.4tsi to muł a Fabia 1.9tdi to szybki wóz, to niestety do setki Fabia jest sporo wolniejsza, coś chyba nie tak z wyczuciem ; p. Chyba pierwsza opinnia jaką czytam o tym silniku jako o mule ale oki :]

                                          Ktoś tam napisał, ze przy 2tys/obrotów/min to delikatnie z gazem, żeby silnikowi nie zaszkodziło... ee tam, od 2tys to ja Cisne jak trzeba i idzie jak burza :szeroki_usmiech

                                          Komentarz

                                          • loru
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 4286
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                                            Jak dla CIebie 1.4tsi to muł a Fabia 1.9tdi to szybki wóz, to niestety do setki Fabia jest sporo wolniejsza
                                            nie zapominaj ze nie tylko TSI mają gift od fabryki :szeroki_usmiech , dodatkowo z Pawłem (Szkoda) robiliśmy testy na przyspieszenie od 0-100 dla O2 z seryjnym 1,9 TDI i wyszło 10 z hakiem a nie prawie 12 jak podaje producent tym bardziej lżejsza fabka może ten wynik jeszcze polepszyć, charakterystyka TDI też jest inna niż TSI i daje zupełnie inne odczucia z jazdy, subiektywne ale na + dla TDI za jego 'wybuch" niutków w granicach 1800rpm ,dodatkowo Jac_ek, porobił testy przyspieszenia swojego TSI i jakoś to nie powalało na kolana a wręcz bym powiedział, że było bliżej do 1,9 TDI niż do 2,0 TDI, więc jak najbardziej rozumiem tą opinię szczególnie w zestawieniu fabka TDI vs O2 1,4 TSI.
                                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                            Komentarz

                                            • Mach700
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 21

                                              #23
                                              krzysiek83wpr i Jac_ek - liczby niestety nie kłamią Fabia II 1,9 TDi ma w katalogu 240Nm a 1,4 Tsi tylko 200. Obydwa silniki mają gifty, jak zaznaczył Loru, a przy tym fabia jest lżejszym wozem, więc sprawa jest oczywista. Ja jeździłem rok taką fabią II 1,9 Tdi (auto nowe - wyjechałem nią z salonu) i przesiadłem się bezpośrednio na octavię 1,4 Tsi (także nowe i także wyjechałem nią z salonu, mam więc bezpośrednie porównanie i przełożenie z obydwu aut. pozdrawiam

                                              ps. Jac_ek dzięki - już poprawiłem

                                              Komentarz

                                              • rlapinski
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 138

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Mach700
                                                Jeżdzę 1,4 Tsi od roku. We wrześniu zamówiłem już 1,8 w połączeniu z dsg w wersji L&K. 1,4 tsi to niestety muł. Dużo przyjemniej jeździło się fabią 1,9 Tdi. Może właśnie przez to po przesiadce na 1,4 stwierdziłem, że to auto nie chce jechać. kolega siędzący z boku na pierwszej jeździe zasugerował, bym trochę wcisnął gaz - a ja już miałem wciśnięty do podłogi To nie tylko moje odczucie. 1,4 Tsi to za mały silniczek to takiego auta. Taka szlifierka, trzeba go kręcić od 3 do 5 k obr/min a i tak nic to nie daje.
                                                Kolega Ciebie podpuszczał a Ty łyknąłeś jak młody pelikan
                                                A tak serio to wszystko zależy od punktu odniesienia - oczywiste jest, że 1.8TSI i 2.0TDI są mocniejsze. 1.9TDI szczególnie w lżejszej fabce też daje radę - czy jest szybsze to nie wiem i szczerze to jakoś się tym nie jaram - na pewno ma inną charakterystykę i odczucia z jazdy są inne. Co do tej szlifierki to zdecydowanie przesadziłeś - zakres 3 do 5 tys obrotów podczas dynamicznych manewrów jest zupełnie normalny dla silnika benzynowego, a 1.4TSI jest wystarczająco elastyczny aby można było sprawnie i równo przyspieszać np. na 4 biegu od 70 do 150km/h bez dotykania lewarka.
                                                Moim zdaniem ten silnik jest jakimś tam kompromisem pomiędzy zadowalającymi osiągami a akceptowalnym spalaniem, a jak już raz pisałem - jeśli ktoś spodziewa się rakiety, to może się zawieść.

                                                Komentarz

                                                • xtremesystems
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2254
                                                  • Hyundai

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Mach700
                                                  krzysiek83wpr i Jac_ek - liczby niestety nie kłamią Fabia II 1,9 TDi ma w katalogu 240Nm a 1,4 Tsi tylko 200. Obydwa silniki mają gifty, jak zaznaczył Loru, a przy tym fabia jest lżejszym wozem, więc sprawa jest oczywista. Ja jeździłem rok taką fabią II 1,9 Tdi (auto nowe - wyjechałem nią z salonu) i przesiadłem się bezpośrednio na octavię 1,4 Tsi (także nowe i także wyjechałem nią z salonu, mam więc bezpośrednie porównanie i przełożenie z obydwu aut. pozdrawiam

                                                  ps. Jac_ek dzięki - już poprawiłem
                                                  i ktore auto ma lepszego kopa. fabka z 1.9 tdi czy octa z 1.4 tsi?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...