[2.0 TDCi]Nie pali

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PiotrekP
    Classic
    • 2010
    • 9

    [2.0 TDCi]Nie pali

    Zamieszczone przez Prezes52
    ja tylko zacytowałem słowa kolegi który para się krótkofalarstwem od wielu lat i chyba troszke zna się na rzeczy ma swoja firme i montuje CB radia od lat
    Co innego znać się, a co innego mieć potrzebę dużego zasięgu w aucie. Osobiście używam triflexa od chyba czterech lat i jest to sprzęt wystarczający do tego aby wiedzieć co się na drodze dzieje przed tobą, chyba że uw bat jest przedłużeniem czyjejś męskości i musi być nad autem co najmniej 2m. :wink:
    Dziękuje za pomoc
  • RafalekM
    Rider
    • 2009
    • 362

    #2
    [2.0 TDCi]Nie pali

    W aucie ojca pojawił się pewien problem... Dotychczas S-max jeździł bezawaryjnie, aż tu nagle postanowił nie odpalać. Przy przekręceniu kluczyka słychać tylko mechaniczny "klik". Awarię akumulatora raczej powinienem wykluczyć, niedawno był wymieniany. Może któryś z Was wie co mogło się stać? Silnik to 2.0 TDCi 140 KM.

    Komentarz

    • Eidos71
      RS
      • 2011
      • 2050
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Sprawdź rozrusznik. Ten mechaniczny "klik" to może być odgłos rozrusznika. Walnij w jego obudowę młotkiem (nie za mocno, najlepiej gumowym - wtedy możesz mocniej) i sprawdź, czy odpali - czasami to chwilowo pomaga. A tak, czy tak - generalnie czeka Was wizyta w zakładzie elektryki samochodowej.
      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
      MOJA FURKA

      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

      Komentarz


      • #4
        kreci silnikiem? u znajomego w mondeo calkiem nie stare chyba 07 rocznik, pierw wtopil we wtryski, a ktoregos dnia auto nie odpalilo wlasnie i dolozyl znowu kawalek pieniadza bo sie pompa wysrala. chociaz oczywiscie przyczyn moze byc sto.

        Komentarz

        • RafalekM
          Rider
          • 2009
          • 362

          #5
          Golas27, właśnie o to chodzi, że nie kręci silnikiem. Słychać wyłącznie metaliczny "klik" i nic więcej. Prąd dochodzi do radia, świateł etc.
          Eidos71, myślę, że tak czy inaczej musielibyśmy z tym pojechać do elektryka, teraz szukam tylko sposobu jak go odpalić i doprowadzić na warsztat. Spróbuję dostać się do rozrusznika, zobaczymy co to da.

          Komentarz

          • Puchacz
            Moderator
            S_OCP Member
            • 2004
            • 1192
            • Superb III (3V3)

            #6
            RafalekM, IMO coś z układem rozrusznika/rozrusznikiem. Jakiś moduł albo przekaźnik może być. Lub sam rozrusznik. Pierwsze co, bezpieczniki główne w komorze silnika sprawdzone? Można czysto teoretycznie spróbować na krótko odpalić. Jeśli zakręci mając "więcej" prądu to może być przywieszający się rozrusznik, który niebawem się skończy.
            Ja tu tylko sprzątam...

            Komentarz

            • hubert78
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1576

              #7
              RafalekM,
              podlacz inny aku i definitywnie bedziesz wiedzial ze to nie aku, ostatnio moj znajomy korzystal z mojego kanalu zeby naprawic rozrusznik w rocznej astrze a okazalo sie ze to aku

              Komentarz

              • Le-Ce
                L&K
                • 2010
                • 1313
                • Octavia I (1U2)
                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                #8
                1. Zobacz miernikiem czy po tym "klik" zwiera styk prądowy. Możesz to zrobić omomierzem lub piszczykiem w mierniku lub mierząc napięcie na śrubie mocującej kabel prądowy z akumulatora do masy i na drugiej do której przymocowany jest kabel od uzwojenia stojana. Powinno się pojawić napięcie 12V (w czasie tego "klik"). Omomierzem jak i piszczykiem, oczywiście w trakcie tego "klik" powinno się pojawić 0, lub zapiszczeć o ile korzystasz z piszczyka ( w tym przypadku oczywiście między tymi śrubami). Jeśli nie pojawia się napięcie lub nie ma sygnału dźwiękowego znaczy, że masz wypaloną zworę, która zwiera te dwie miedziane śruby, podając napięcie na uzwojenie.
                2. Jeśli efekt jest taki jak wyżej, spróbuj zewrzeć te śruby kluczem lub śrubokrętem. Powinien rozrusznik zakręcić.
                Pamietaj, że cewka ktra uruchamia zworę, przesuwa jednocześnie bendiks, łączący rozrusznik z kołem zamachowym :!:
                Oczywiście zakładając, że Twój akumulator jest na tyle sprawny, by rozrusznik zakręcił
                Jeśli po mimo zwierania tych śrub rozrusznik nie zakręci to moą być:
                - zdarte szczotki
                - wyrobione łożyska wirnika ( zablokowany wirnik i przez to spalone uzwojenie)
                - lub nie prawidłowa praca cewki bendiksa.
                Moja ADELA

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                Komentarz

                • marekzu
                  L&K
                  • 2007
                  • 1412
                  • Superb II combi (3V5)

                  #9
                  ostatnio przerabialem podobny temat w dostawczaku - winny byl brak styku na klemie - prad niby byl wszedzia ale przy obciazeniu rozrusznikiem - tylko klik

                  Komentarz

                  • piotrek_os
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8160
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Ja bym zaczął od akumulatora - moze cos było zostawione w aucie i go rozładowało.
                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                    Komentarz

                    • Rudd
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 151

                      #11
                      Oprócz tego co wymienili koledzy to sprawdziłbym też masę.
                      B,C 1.8T

                      Komentarz

                      • sosna1
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 463
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BGU 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Mądry samochód wie,że palenie szkodzi zdrowiu :diabelski_usmiech
                        a tak na serio też bym zaczynał bezpieczniki,klemy,przewody(może coś po zimie zaśniedziało i kiepsko przewodzi),akumulator(sprawdź napięcie w stanie spoczynku i w momencie rozruchu,też miałem nówkę sztukę aku i w momencie rozruchu spadał do 8-9 v i mogłem sobie pomarzyć o uruchomieniu,ale gwarancja zrobiła swoje) a na końcu rozrusznik
                        Marcin



                        My ©koda is fantastic

                        Komentarz

                        Pracuję...