No i nie ma już Octavii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AdamB
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 8030
    • Octavia IV (NX3)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    #51
    Big, pamiętam
    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

    Komentarz

    • gebek
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1214

      #52
      Tańszym serwisem Skody. Honda Accord ma 2 przeglądy które mogą wystapić nawet jeden po drugim i kosztuje to duuuuuzo drożej.
      _________________
      To mozna zmienic.Przechodzisz na stale interwaly,dostajesz nowa ksiazke gwarancyjna
      i robisz przeglady co rok lub 20kkm.
      Ale co tam....niech Ci S2 dobrze'' sluzy''.
      Tato,tato...czy to auto jest chore?
      Nie synku...to diesel PD.

      Honda...the power of dreams.
      Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

      Komentarz

      • pstryczek
        RS
        • 2009
        • 10778
        • Superb III (3V3)

        #53
        Ja też jestem z Wenus, planuje zakup SII, a jakże tylko w wersji sedan/liftback. I wcale mi nie przeszkadza ten tył.
        Marek

        Komentarz

        • Big Wojtek
          Rider
          • 2010
          • 440
          • Hyundai

          #54
          Zamieszczone przez Big
          A czym się kierował przy wyborze ? No to tak:
          1. Osiągami i elestycznoscią silnika - 1.8 TSI vs 2.0 16V czyli 250 Nm od 1500-4200 obr.min vs 192 Nm przy 4100 obr/min
          2. Pojemnością bagażnika 585 l Skody vs 467 l Hondy.
          3. Dostepnościa do bagaznika - twindoor Skody vs malutki otwór załadunkowy Hondy.
          4. Duuuuuużo większą ilością miejsca które ofertuje Skoda.
          Jak dla mnie wystarczy. Accord dużo ładniejszy, ale superb sedan/liftback tez mi się podoba. Tył zeczywiście dupy nie urywa, ale nie wiem czemu aż tak się czepiacie. ( to nie forum alfa romeo :P) Natomiast silnik, miejsce w środku,bagażnik - accord wymięka.
          Może gdybym nie miał dziecka to bym się zastanowił...
          aaa właśnie- Big ile masz lat i czy masz pasażerów na tylną kanapę ? :wink:

          Komentarz

          • Big
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 6389

            #55
            Zamieszczone przez Big Wojtek
            aaa właśnie- Big ile masz lat i czy masz pasażerów na tylną kanapę ?
            36. Pasazerów jescze na stałe nie mam (ale planuję , a auto ma być na kolejne 5-6 lat). Natomiast od czasu do czasu wozę rodziców, którzy już młodzi nie są i też biorę pod uwagę ich wygodę. Dodatkowo mamy działkę i od czasu do czasu trzeba coś większego gabarytowo przewieźć np. rower, TV czy kosiarkę, a bagażnik Accorda nie poradziłby sobie z tym problemem (niewielka pojemnośc, mały otwór załadunkowy).
            Czarny Elegance

            Komentarz

            • lu5asz
              RS
              • 2011
              • 2006
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              #56
              Big , świetny wybor,nie sluchaj Ich :diabelski_usmiech
              Osobiscie bardzo podoba mi sie sedan i rozumiem Twoj wybor.Przod przepiekny,a tyl...rowniez ladny
              Marzy mi sie taki, ale poki co na Octe stykło
              Pochwal sie jak odbierzesz.Pozdro
              Kondziu

              OCP

              Komentarz

              • sew1981
                RS
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2009
                • 10917
                • Fiat

                #57
                kolega już kupuje SII , a ciągle niektórzy trują jeszcze z tym accordem...już po klockach koledzy, nie ma co wlec tego tematu

                Komentarz

                • Big
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 6389

                  #58
                  Zamieszczone przez sew1981
                  kolega już kupuje SII , a ciągle niektórzy trują jeszcze z tym accordem...
                  co fakt, to fakt. Decyzja zapadała i następcą sprzedanej O II będzie Superb II Family 1.8 TSI. Co więcej do owego Superba mam już w domu, zakupione parę dni temu, radio Bolero
                  Skoda naprawę mnie do siebie przekonała. Tak dobrego auta jak moja O II jak do tej pory nigdy nie miałem, ani ja ani moi rodzice. Pozatym jak pisałem mam zaprzyjaźnione i naprawde DOBRE ASO Skody, a to tez ma wieeeelkie znaczenie przy wyborze marki kolejnego auta.
                  Czarny Elegance

                  Komentarz

                  • sew1981
                    RS
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2009
                    • 10917
                    • Fiat

                    #59
                    Big, i o to chodzi.
                    A tym czy to ma 152 czy 160 na papierze w serii nie ma co się przejmować (mechanika ta sama), różnica jest znikoma i w realu myślę, że jest w zasadzie nieodczuwalna. Tymbardziej, że później robiąc program spokojnie celujesz na 200 ps i wychodzi tak samo wykres w obu wersjach jak wyżej zauważono. Nie rozumiem idei tych "skagańcowanych" przez producenta wersji silnikowych - 1.8 tsi 152ps i 2.0 tdi 110 ps. Co to daje? Chyba tylko tym co się nie znają i kupili przykładowo tsi i te 8 koni więcej, poczucie, że mają "mocniejsze" auto.... :roll:

                    Komentarz

                    • kapi
                      L&K
                      • 2009
                      • 1174
                      • Fabia combi

                      #60
                      Zamieszczone przez sew1981
                      Nie rozumiem idei tych "skagańcowanych" przez producenta wersji silnikowych - 1.8 tsi 152ps i 2.0 tdi 110 ps. Co to daje?
                      ano to, że na zachodzie, w krajach bardziej cywilizowanych płacą ubezpieczenie od mocy a nie od pojemności.
                      OII sprzedana


                      Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                      Komentarz

                      • gebek
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1214

                        #61
                        Zamieszczone przez Big
                        Decyzja zapadała i następcą sprzedanej O II będzie Superb II
                        Decyzja zapadla,ale zaliczki jeszcze nie wplaciles.
                        Tak wiec mozna jeszcze podyskutowac :szeroki_usmiech .
                        Moze Laguna coupe....jest sliczna,a ze nie praktyczna :szeroki_usmiech no coz.
                        Ma 2.0 turbo benzyne 205 KM.
                        Tato,tato...czy to auto jest chore?
                        Nie synku...to diesel PD.

                        Honda...the power of dreams.
                        Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                        Komentarz

                        • rowerek
                          Rider
                          • 2010
                          • 449

                          #62
                          Zamieszczone przez kapi
                          ano to, że na zachodzie, w krajach bardziej cywilizowanych płacą ubezpieczenie od mocy a nie od pojemności.
                          Dokładnie, dlatego też np. większość aut z Belgii to dobre wersje ale ze słabymi silnikami. Jako ciekawostka to np. BMW na Belgię i Francję ma nawet dodatkową usługę/pozycję wpisywaną w VIN jako "S843A MOTORAUSLEGUNG" czyli redukcja mocy jeżeli ktoś chce płacić mniejszy podatek. I wtedy taka nowa 520/320d zamiast 184KM ma 163KM. Albo 318d 136KM zamiast 143KM.

                          Komentarz

                          • Big
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 6389

                            #63
                            Zamieszczone przez gebek
                            Moze Laguna coupe....jest sliczna,a ze nie praktyczna no coz.
                            Ma 2.0 turbo benzyne 205 KM.
                            ad: :lol: Padłem i nie mogę powstać. Powiedz, że żartujesz. Prosze powiedz.
                            Nieeeeeee żadnego francuza więcej !! Miałem przed O II 3 renówki pod rząd i zdecydowanie, na 1000%, na pewno żadnej renówki więcej !!

                            Co do 1.8 TSI 152 KM, to mi to wogóle nie przeszkadza, bo jak pisałem w zamierzeniu i tak jest wirus i docelowe 190-195 KM.
                            A podejrzewam, że skoro 1.8 TSI 160 KM mają realnie po 170-172 KM, to ten 152-konny 1.8 TSI ma tak naprawdę 160-162 KM.
                            Macie może info, czy ktoś hamował tego 152 konnego 1.8 TSI ?
                            Czarny Elegance

                            Komentarz

                            • piramida
                              RS
                              • 2009
                              • 12222
                              • Superb III (3V3)

                              #64
                              Big, po programie to będziesz mieć nie 190 ale 220-230koni :wink:
                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                              Komentarz

                              • ary
                                Rider
                                • 2011
                                • 634

                                #65
                                Zamieszczone przez Big
                                Macie może info, czy ktoś hamował tego 152 konnego 1.8 TSI ?
                                O2 Scout 1.8 TSI

                                Komentarz

                                • Big
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 6389

                                  #66
                                  piramida, nie chce szalec, bo zależy mi na tym aby silnik pozostał trawaly i bezawaryjny. Dlatego nie bedę chciał szaleć. Kiedyś słyszałem z ebezpieczne podniesienie mocy za pomocą chipa to ok. + 20- 30% mocy podstawowej
                                  Czarny Elegance

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    #67
                                    Big, nie masz się co martwić, te silniki wytrzymują ponad 300 koni i jeźdżą a znając twoją jazdę i tak auto zmienisz za około 50kkm :diabelski_usmiech
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • Big
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 6389

                                      #68
                                      ary, czyli tak jak myślałem - gratis od fabryki jest i to spory, tu 167 KM !!

                                      [ Dodano: Sob 08 Wrz, 12 21:16 ]
                                      Zamieszczone przez piramida
                                      Big, nie masz się co martwić, te silniki wytrzymują ponad 300 koni i jeźdżą a znając twoją jazdę i tak auto zmienisz za około 50kkm
                                      Wiem ze niektórzy wyciaskają z tych silników takie moce, ale mi wystarczy te powiedzmy 200 KM i świadomość, że tłoki mi bokiem bloku nie wydją.
                                      Czarny Elegance

                                      Komentarz

                                      • ary
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 634

                                        #69
                                        Big, wprowadzenie CDAB to marketingowa zagrywka. Różni się od CDAA tylko programem sterownika. Mechanicznie to identyczne jednostki. Głównym rynkiem sprzedaży dla tego silnika jest Rosja, gdzie dostępna jest również mniej oktanowa etylina.
                                        O2 Scout 1.8 TSI

                                        Komentarz

                                        • RafalekM
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 362

                                          #70
                                          Big, IMO te 220 koni można wykrzesać bez najmniejszego zagrożenia dla silnika (patrz na przykład na temat kolegi _tm_). Żaden szanujący się tuner nie zaryzykuje robienia programu bez wcześniejszego sprawdzenia potencjału jednostki. Więc nie masz się o co martwić (:

                                          Komentarz

                                          • Big
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 6389

                                            #71
                                            RafalekM, zobaczymy co powie tuner jak do niego podjadę (a do tego jeszcze trochę czasu pozostało ). Na pewno priorytetem dla mnie będzie zachowanie wytrzymałości i bezawaryjności silnika.
                                            Czarny Elegance

                                            Komentarz

                                            • sew1981
                                              RS
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2009
                                              • 10917
                                              • Fiat

                                              #72
                                              Big, oczywiście, słuchaj kolegów, mądrze gadają , nalać im
                                              z palcem w d....i bez żadnego ryzyka te 200-220 ps każdy szanujący się tuner Ci z 1.8 tsi zrobi. To najbardziej "podatny" na chipowanie silnik z tych dostępnych w vagu na moje oko.

                                              Komentarz

                                              • Big
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 6389

                                                #73
                                                Zamieszczone przez sew1981
                                                Big, oczywiście, słuchaj kolegów, mądrze gadają , nalać im
                                                No to mnie to tylko cieszy W takim razie widzę, że te moje wymarzone 200 KM staje się z 1.8 TSI bardzo realne.
                                                Czarny Elegance

                                                Komentarz

                                                • marlej108
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 4976
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                                  #74
                                                  co do podnoszenia mocy... to na forum yeti jakis gostek sobie "podrasowal" 1.8 tsi.. moze to jakis wariat... ale na zdrowie mu to nie wyszlo...

                                                  tu jest link, ale niestety to chyba jest wrogie forum (???) bo jak go tu wklejam to zamiast niego pojawia sie jakis inny wiec napisze go ze spacjami, i jak ktos chce poczytac to niech te spacje sobie skasuje...

                                                  http://forum. skoda club.pl/ skoda-yeti /silnik-z awital-u- stworcy- t10707. html
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                                  Spalanie - Motostat.pl

                                                  Komentarz

                                                  • RafalekM
                                                    Rider
                                                    • 2009
                                                    • 362

                                                    #75
                                                    marlej108, to, że rozrząd w 1.8 TSi miał problemy wiedzą chyba wszyscy, wymiana napinacza w porównaniu z remontem kapitalnym jest drobnym wydatkiem, na miejscu właściciela tego Yeti walczyłbym z ASO, bo nie poinformowali go o możliwości wymiany tej części. Chłopaki też tam pokazują się ze średnio dobrej strony, skoro auto modyfikowane to już musi być skazane na awarie... Takie przypadki zdarzają się wszędzie i IMO nie ma co bać się modyfikacji. Plus właściciel też chyba coś ściemnia, nie obiło mi się o uszy, że w Skodzie można zamówić inną turbinę i wirusa w fabryce...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...