r2r, młodziutka i kolor włosów inny
Przewozy osób na terenie kraju - biznes
Zwiń
X
-
Przewozy osób na terenie kraju - biznes
Dostałem wczoraj dość ciekawą propozycję współpracy. Musiałbym zainwestować w 9-osobowego Traffica albo coś podobnego i na zlecenie wykonywać nieregularne przewozy osób. Z wyliczeń powinienem wyjść na plus - zajęcie traktuję jako dorywcze. Zastanawiam się tylko jakie muszę spełnić wymogi, aby nie podpaść służbom drogowym typu ITD i Policja.
Kolega, który jeździ dostawczakiem jako pracownik i ma świadectwo kwalifikacji do przewozu rzeczy od razu mi odradził wchodzenie w transport drogowy, bo tu dużą kosztują licencje. Sam kilka razy chciał uwolnić się od szefa i założyć swoją firmę, ale nie ma kasy na jakieś zabezpieczenia i licencje.
Z tego co mi przekazał to muszę zacząć od certyfikatu kompetencji zawodowych, bo bez tego nie mogę prowadzić nawet okazjonalnego transportu osób. Czy jest ktoś na forum z ITD lub z firmy transportowej i może opisać procedurę krok po kroku wraz z kasą jaka za tym idzie. Z góry dzięki za porady. Na razie przeczesuje neta w poszukiwaniu jakichkolwiek informacji.O1-->O3--> ?
-
-
Samochodem do 9os z kierowcą, możesz śmigać bez oglądania się na policję i ITD. Nie obejmuje Cię ani koncesja związana z przewozem towarów pojazdem od DMC>3,5t ani z prowadzeniem przewozu osób autobusem.
Rejestrujesz działalność gospodarczą tak samo jak to robi każdy taksówkarz. Jesteś zwykłą taksówką, tyle że większą.
Jeśli byś chciał wprowadzić jakieś kursy regularne na jakiejś linii, z przystankami na terenie gmin to musisz wystąpić do lokalnego UG i zarządu komunikacji o zatwierdzenie rozkładu jazdy, oraz ustalenie stawek za korzystanie z przystanków ale tu już może Cię ITD jakoś namierzać, bo w regularny sposób świadczysz usługi przewozowe. Zasadniczo zrobić Ci nic nie mogą, ale uprzykrzać życie to oni potrafią.
Komentarz
-
-
kazik4x4, dzięki za odpowiedź.
Mam jednak wątpliwości, bo jak czytam wiadomości w necie to faktycznie procedura założenia DG w celu prowadzenia przewozów osób wygląda dość skomplikowanie. Na regularnej linii nie będę jeździł, wyjazdy 2 razy w tygodniu: sobota i niedziela. Opłaty za przejazd będę pobierał od pasażerów. Może teraz trochę lepiej to opisałem. Nie zamierzam nikogo zatrudniać, czy tacho mnie wtedy obowiązuje?O1-->O3--> ?
Komentarz
-
-
Policja i ITD może Cię w każdej chwili skontrolować. Sprawdzić Ci mogą papiery uprawnienia i stan auta Więc nie licz że będą Cię omijać z daleka. Co do uprawnień to chyba z byt wiele nie musisz mieć Prawo Jazdy kat.B (nie pamiętam jak jest ze świadectwem kwalifikacji na przewóz osób), ale chyba też nie musisz mieć. Jeśli chodzi o sprawy od strony założenia firmy i dokumentacji to nie wiem.
Pytasz o tacho to ono obowiązuje <3.5 DMC
@kazik4x4
Nie pisz głupot że itd nic do nie go nie ma.Teraz może zatrzymać samochód DMC>3,5 jeśli wykonuje usługi zarobkowe."Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
----------------------------------------------------
!!! MOJE RECENZJE PRODUKTÓW !!!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4Rejestrujesz działalność gospodarczą tak samo jak to robi każdy taksówkarz. Jesteś zwykłą
Art.3.1.Przepisów ustawy nie stosuje się do przewozu drogowego wykonywanego pojazdami samochodowymi lub zespołami pojazdów:
1)przeznaczonymi konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą - w niezarobkowym przewozie drogowym osób;
1)krajowy transport drogowy - podejmowanie i wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie przewozu osób lub rzeczy pojazdami samochodowymi zarejestrowanymi w kraju, za które uważa się również zespoły pojazdów składające się z pojazdu samochodowego i przyczepy lub naczepy, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przy czym jazda pojazdu, miejsce rozpoczęcia lub zakończenia podróży i przejazdu oraz droga znajdują się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
Art.5.1.Podjęcie i wykonywanie transportu drogowego wymaga uzyskania odpowiedniej licencji na wykonywanie transportu drogowego, zwanej dalej "licencją".
2.Licencji udziela się na czas oznaczony, nie krótszy niż 2 lata i nie dłuższy niż 50 lat, uwzględniając wniosek przedsiębiorcy.
4.Licencja, o której mowa w ust. 1, udzielana jest na określony pojazd i obszar obejmujący:
1)gminę;
2)gminy sąsiadujące - po uprzednim zawarciu przez nie porozumienia;
3)miasto stołeczne Warszawę.
4a.Przewóz okazjonalny wykonuje się pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 osób łącznie z kierowcą.
5.Przy wykonywaniu przewozów okazjonalnych w krajowym transporcie drogowym pojazdem przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą zabrania się:
1)umieszczania i używania w pojeździe taksometru;
2)umieszczania w sposób widoczny i czytelny z zewnątrz pojazdu oznaczeń z nazwą, adresem, telefonem, adresem strony internetowej przedsiębiorcy lub innych oznaczeń mających na celu identyfikację przedsiębiorcy, a także reklam usług taksówkowych i przedsiębiorców świadczących takie usługi;
3)umieszczania na dachu pojazdu lamp lub innych urządzeń technicznych.
3.Nie wymaga zezwolenia wykonywanie przewozu okazjonalnego, jeżeli:
1)tym samym pojazdem samochodowym na całej trasie przejazdu przewozi się tę samą grupę osób i dowozi się ją do miejsca początkowego albo
2)polega on na przewozie osób do miejsca docelowego, natomiast jazda powrotna jest jazdą bez osób (podróżnych), albo
3)polega on na jeździe bez osób do miejsca docelowego i odebraniu oraz przewiezieniu do miejsca początkowego grupy osób, która przez tego samego przewoźnika drogowego została przewieziona na zasadzie określonej w pkt 2.
Ogólnie to polecam:
Pozdrawiam,
Student Zarządzania w Transporcie.
Komentarz
-
-
Dzięki za kolejne wpisy.
"Przewóz okazjonalny wykonuje się pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 osób łącznie z kierowcą."
O to mi chodzi - mam na myśli auto 8+kierowca.
Mickul, może wiesz jaki symbol PKD precyzuje taką działalność?
Auto nie będę oznakowywał, ani nie zaczepiał nic na dachu oprócz anteny od CB.
ITD boję się bo słyszałem o przypadku, że laweciarz zaniedbał przepisy i krokodylki dali mu taki mandat, że laweta akurat starczyła na jego zapłatę.O1-->O3--> ?
Komentarz
-
-
krissos, co do kompetencji ITD chyba jasno się wyraziłem, że kolega nie podpada pod wymienione przeze mnie dwa warianty, ale podpada pod ich kontrolę
mickul, rozumiem, że jak chce jeździć na postoju a co za tym idzie świadczyć zarobkowy przewóz osób, renaultem traffic lub dodge caravanem to już potrzebuję grubych papierów jak na autobus?
Studencie zarządzania w transporcie, nie sugeruj swoją wypowiedzią, że na taryfę trzeba taką samą licencję jak na autobus czy transport ciężarowy. Licencja na jazdę taksówką czyli nawet trafikiem 9os.to najłatwiejsza do zdobycia licencja transportowa jak jest.
Komentarz
-
-
Jeśli to był laweciarz z przyczepą to może nie miał viatola założonego i skończyło się karą chyba 3tyś zł Ty mając auto do 3,5T bez przyczepy nie musisz mieć tego urządzenia. A tak na marginesie to ITD dało na trochę spokoju po początkowej nagonce teraz przeważnie zatrzymują amerykańców albo innych obcokrajowców, co nie znaczy że całkiem nam odpuścili :P"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
----------------------------------------------------
!!! MOJE RECENZJE PRODUKTÓW !!!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kabi_007ITD boję się bo słyszałem o przypadku, że laweciarz zaniedbał przepisy i krokodylki dali mu taki mandat, że laweta akurat starczyła na jego zapłatę.
A przypadków ukarania mogło być wiele - brak papierologii, brak viatolla lub nie naładowany viatoll, przekroczone masy pojazdów, itp.
Komentarz
-
-
Po przewertowaniu parunastu stron w necie, wg mnie wygląda to tak:
1) założenie DG,
2) uzyskanie certyfikatu kompetencji zawodowych lub zatrudnienie osoby z tym kwitem,
3) udokumentowanie majątku na kwotę 9.000 Euro,
4) przedstawienie dokumentów pojazdu.
Do tego niekaralność, oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców (nie wiem po co jak chcę działać jednoosobowo?) oraz opłata.
Po tym starosta wydaje mi licencję, z tym że nie mogę jeździć na regularnych liniach i oznakowywać auta.O1-->O3--> ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4mickul, rozumiem, że jak chce jeździć na postoju a co za tym idzie świadczyć zarobkowy przewóz osób, renaultem traffic lub dodge caravanem to już potrzebuję grubych papierów jak na autobus?
[ Dodano: Czw 04 Kwi, 13 22:30 ]
Zamieszczone przez kazik4x4Studencie zarządzania w transporcie, nie sugeruj swoją wypowiedzią, że na taryfę trzeba taką samą licencję jak na autobus czy transport ciężarowy. Licencja na jazdę taksówką czyli nawet trafikiem 9os.to najłatwiejsza do zdobycia licencja transportowa jak jest.
- zabieramy grupę osób z danego miejsca i dowozimy ją do określonego celu. Po drodze nie wysadzamy ani nie zabieramy nikogo więcej - tj. nie korzystamy z przystanków. Możemy również jechać pustym bustem po tą grupkę osób lub wracać pustym busem już po dostarczeniu grupki osób.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kabi_007Po przewertowaniu parunastu stron w necie, wg mnie wygląda to tak:
1) założenie DG,
2) uzyskanie certyfikatu kompetencji zawodowych lub zatrudnienie osoby z tym kwitem,
3) udokumentowanie majątku na kwotę 9.000 Euro,
4) przedstawienie dokumentów pojazdu.
Do tego niekaralność, oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców (nie wiem po co jak chcę działać jednoosobowo?) oraz opłata.
Po tym starosta wydaje mi licencję, z tym że nie mogę jeździć na regularnych liniach i oznakowywać auta.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4Zamieszczone przez westwi78piramida, taki przepis
1 auto 9000 euro , następne 5000 - ale to chałupa się liczy etc.
Dziwny ten kraj...superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez kazik4x4Zamieszczone przez westwi78piramida, taki przepis
1 auto 9000 euro , następne 5000 - ale to chałupa się liczy etc.
Dziwny ten kraj...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez kazik4x4Zamieszczone przez westwi78piramida, taki przepis
1 auto 9000 euro , następne 5000 - ale to chałupa się liczy etc.
Dziwny ten kraj...superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
[quote="piramidaRzecz jasna, a co z polisami które obejmują wartość towaru? Powiedzmy wartość towaru na aucie wynosi 3mln, w jaki sposób ubezpiecza sie taki transport?[/quote]
Jak już mówiłem, AC kryje szkody w sprzęcie, OC pojazdu szkody wyrządzone osobom trzecim (ale nie właścicielowi ładunku), a OCP - czyli OC przewoźnika kryje straty w przewożonym towarze. W CMR ( to taki ogólnoświatowy list przewozowy) wpisuje się szczególne cechy ładunku, oraz jego wartość.
Rodzajów polis jest sporo, tak samo jak i zakresów odpowiedzialności. Czasami żeby mieć niską składkę, bierze się jakiś procent szkody na siebie, no ale wtedy trzeba mieć to pokrycie w majątku, czasami jest kwota np. do 2000E gdzie przewoźnik wszystko kryje z własnej kieszeni.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4W CMR ( to taki ogólnoświatowy list przewozowy) wpisuje się szczególne cechy ładunku, oraz jego wartość.
Jest Pieczątka przy załadunku w sumie dwie u góry i na dole z podpisem wydającego
Miejsce przeznaczenia
Miejsce załadunku data
Numery dokumentów
Jaki towar ilość palet/kartonów i waga/objętość
Jakieś uwagi .......
Z prawej strony pieczątka przewoźnika numer auta i na dole pieczątka przewoźnika oraz podpis odbierającego towar
A wartość towaru jest na fakturze którą nie zawsze jako kierowca dostajesz."Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
----------------------------------------------------
!!! MOJE RECENZJE PRODUKTÓW !!!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krissosZamieszczone przez kazik4x4W CMR ( to taki ogólnoświatowy list przewozowy) wpisuje się szczególne cechy ładunku, oraz jego wartość.
Jest Pieczątka przy załadunku w sumie dwie u góry i na dole z podpisem wydającego
Miejsce przeznaczenia
Miejsce załadunku data
Numery dokumentów
Jaki towar ilość palet/kartonów i waga/objętość
Jakieś uwagi .......
Z prawej strony pieczątka przewoźnika numer auta i na dole pieczątka przewoźnika oraz podpis odbierającego towar
A wartość towaru jest na fakturze którą nie zawsze jako kierowca dostajesz.
Kierowca spedycyjny bardzo rzadko dostaje fakturę. Zazwyczaj WZ i to też bez cen.
No ale nie odbiegajmy od okazjonalnego przewozu osób jaki chce świadczyć kolega.
Komentarz
-
Komentarz