Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Przewozy osób na terenie kraju - biznes

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Przewozy osób na terenie kraju - biznes

    r2r, młodziutka i kolor włosów inny

  • #2
    Przewozy osób na terenie kraju - biznes

    Dostałem wczoraj dość ciekawą propozycję współpracy. Musiałbym zainwestować w 9-osobowego Traffica albo coś podobnego i na zlecenie wykonywać nieregularne przewozy osób. Z wyliczeń powinienem wyjść na plus - zajęcie traktuję jako dorywcze. Zastanawiam się tylko jakie muszę spełnić wymogi, aby nie podpaść służbom drogowym typu ITD i Policja.
    Kolega, który jeździ dostawczakiem jako pracownik i ma świadectwo kwalifikacji do przewozu rzeczy od razu mi odradził wchodzenie w transport drogowy, bo tu dużą kosztują licencje. Sam kilka razy chciał uwolnić się od szefa i założyć swoją firmę, ale nie ma kasy na jakieś zabezpieczenia i licencje.
    Z tego co mi przekazał to muszę zacząć od certyfikatu kompetencji zawodowych, bo bez tego nie mogę prowadzić nawet okazjonalnego transportu osób. Czy jest ktoś na forum z ITD lub z firmy transportowej i może opisać procedurę krok po kroku wraz z kasą jaka za tym idzie. Z góry dzięki za porady. Na razie przeczesuje neta w poszukiwaniu jakichkolwiek informacji.
    O1-->O3--> ?

    Komentarz


    • #3
      Samochodem do 9os z kierowcą, możesz śmigać bez oglądania się na policję i ITD. Nie obejmuje Cię ani koncesja związana z przewozem towarów pojazdem od DMC>3,5t ani z prowadzeniem przewozu osób autobusem.
      Rejestrujesz działalność gospodarczą tak samo jak to robi każdy taksówkarz. Jesteś zwykłą taksówką, tyle że większą.
      Jeśli byś chciał wprowadzić jakieś kursy regularne na jakiejś linii, z przystankami na terenie gmin to musisz wystąpić do lokalnego UG i zarządu komunikacji o zatwierdzenie rozkładu jazdy, oraz ustalenie stawek za korzystanie z przystanków ale tu już może Cię ITD jakoś namierzać, bo w regularny sposób świadczysz usługi przewozowe. Zasadniczo zrobić Ci nic nie mogą, ale uprzykrzać życie to oni potrafią.

      Komentarz


      • #4
        kazik4x4, dzięki za odpowiedź.
        Mam jednak wątpliwości, bo jak czytam wiadomości w necie to faktycznie procedura założenia DG w celu prowadzenia przewozów osób wygląda dość skomplikowanie. Na regularnej linii nie będę jeździł, wyjazdy 2 razy w tygodniu: sobota i niedziela. Opłaty za przejazd będę pobierał od pasażerów. Może teraz trochę lepiej to opisałem. Nie zamierzam nikogo zatrudniać, czy tacho mnie wtedy obowiązuje?
        O1-->O3--> ?

        Komentarz


        • #5
          Policja i ITD może Cię w każdej chwili skontrolować. Sprawdzić Ci mogą papiery uprawnienia i stan auta Więc nie licz że będą Cię omijać z daleka. Co do uprawnień to chyba z byt wiele nie musisz mieć Prawo Jazdy kat.B (nie pamiętam jak jest ze świadectwem kwalifikacji na przewóz osób), ale chyba też nie musisz mieć. Jeśli chodzi o sprawy od strony założenia firmy i dokumentacji to nie wiem.
          Pytasz o tacho to ono obowiązuje <3.5 DMC

          @kazik4x4
          Nie pisz głupot że itd nic do nie go nie ma.Teraz może zatrzymać samochód DMC>3,5 jeśli wykonuje usługi zarobkowe.
          "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
          ----------------------------------------------------

          !!! MOJE RECENZJE PRODUKTÓW !!!

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez kazik4x4
            Rejestrujesz działalność gospodarczą tak samo jak to robi każdy taksówkarz. Jesteś zwykłą
            Bullshit.

            Art.3.1.Przepisów ustawy nie stosuje się do przewozu drogowego wykonywanego pojazdami samochodowymi lub zespołami pojazdów:
            1)przeznaczonymi konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą - w niezarobkowym przewozie drogowym osób;
            A więc, zakres Twojej działalności to:
            1)krajowy transport drogowy - podejmowanie i wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie przewozu osób lub rzeczy pojazdami samochodowymi zarejestrowanymi w kraju, za które uważa się również zespoły pojazdów składające się z pojazdu samochodowego i przyczepy lub naczepy, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przy czym jazda pojazdu, miejsce rozpoczęcia lub zakończenia podróży i przejazdu oraz droga znajdują się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
            A co za tym idzie:
            Art.5.1.Podjęcie i wykonywanie transportu drogowego wymaga uzyskania odpowiedniej licencji na wykonywanie transportu drogowego, zwanej dalej "licencją".
            2.Licencji udziela się na czas oznaczony, nie krótszy niż 2 lata i nie dłuższy niż 50 lat, uwzględniając wniosek przedsiębiorcy.
            Jeżeli robisz jako taksówka to:
            4.Licencja, o której mowa w ust. 1, udzielana jest na określony pojazd i obszar obejmujący:
            1)gminę;
            2)gminy sąsiadujące - po uprzednim zawarciu przez nie porozumienia;
            3)miasto stołeczne Warszawę.
            Przewóz wyłączony z zezwoleniai to:
            4a.Przewóz okazjonalny wykonuje się pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 osób łącznie z kierowcą.
            Ewentualnie:
            5.Przy wykonywaniu przewozów okazjonalnych w krajowym transporcie drogowym pojazdem przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą zabrania się:
            1)umieszczania i używania w pojeździe taksometru;
            2)umieszczania w sposób widoczny i czytelny z zewnątrz pojazdu oznaczeń z nazwą, adresem, telefonem, adresem strony internetowej przedsiębiorcy lub innych oznaczeń mających na celu identyfikację przedsiębiorcy, a także reklam usług taksówkowych i przedsiębiorców świadczących takie usługi;
            3)umieszczania na dachu pojazdu lamp lub innych urządzeń technicznych.
            i:
            3.Nie wymaga zezwolenia wykonywanie przewozu okazjonalnego, jeżeli:
            1)tym samym pojazdem samochodowym na całej trasie przejazdu przewozi się tę samą grupę osób i dowozi się ją do miejsca początkowego albo
            2)polega on na przewozie osób do miejsca docelowego, natomiast jazda powrotna jest jazdą bez osób (podróżnych), albo
            3)polega on na jeździe bez osób do miejsca docelowego i odebraniu oraz przewiezieniu do miejsca początkowego grupy osób, która przez tego samego przewoźnika drogowego została przewieziona na zasadzie określonej w pkt 2.
            Także jak zdobędziesz licencję i nie będą to przewozy regularne, tj. obarczone rozkładem jazdy to nie potrzebujesz żadnego zezwolenia.

            Ogólnie to polecam:
            Transport drogowy. - Prawo.pl

            Pozdrawiam,
            Student Zarządzania w Transporcie.

            Komentarz


            • #7
              Dzięki za kolejne wpisy.
              "Przewóz okazjonalny wykonuje się pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 osób łącznie z kierowcą."
              O to mi chodzi - mam na myśli auto 8+kierowca.
              Mickul, może wiesz jaki symbol PKD precyzuje taką działalność?
              Auto nie będę oznakowywał, ani nie zaczepiał nic na dachu oprócz anteny od CB.
              ITD boję się bo słyszałem o przypadku, że laweciarz zaniedbał przepisy i krokodylki dali mu taki mandat, że laweta akurat starczyła na jego zapłatę.
              O1-->O3--> ?

              Komentarz


              • #8
                No jak jedziesz bez licencji to czeka Cię nawet pięciocyfrowa kwota. PKD przewertuję jutro.

                Komentarz


                • #9
                  krissos, co do kompetencji ITD chyba jasno się wyraziłem, że kolega nie podpada pod wymienione przeze mnie dwa warianty, ale podpada pod ich kontrolę
                  mickul, rozumiem, że jak chce jeździć na postoju a co za tym idzie świadczyć zarobkowy przewóz osób, renaultem traffic lub dodge caravanem to już potrzebuję grubych papierów jak na autobus?

                  Studencie zarządzania w transporcie, nie sugeruj swoją wypowiedzią, że na taryfę trzeba taką samą licencję jak na autobus czy transport ciężarowy. Licencja na jazdę taksówką czyli nawet trafikiem 9os.to najłatwiejsza do zdobycia licencja transportowa jak jest.

                  Komentarz


                  • #10
                    Jeśli to był laweciarz z przyczepą to może nie miał viatola założonego i skończyło się karą chyba 3tyś zł Ty mając auto do 3,5T bez przyczepy nie musisz mieć tego urządzenia. A tak na marginesie to ITD dało na trochę spokoju po początkowej nagonce teraz przeważnie zatrzymują amerykańców albo innych obcokrajowców, co nie znaczy że całkiem nam odpuścili :P
                    "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
                    ----------------------------------------------------

                    !!! MOJE RECENZJE PRODUKTÓW !!!

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez kabi_007
                      ITD boję się bo słyszałem o przypadku, że laweciarz zaniedbał przepisy i krokodylki dali mu taki mandat, że laweta akurat starczyła na jego zapłatę.
                      Swego czasu ITD kontrolowało firmy holujące - pomoce drogowe. W wielu przypadkach przepisy zinterpretowano tak, że pomoce drogowe świadczyły usługi transportu towarów (czyli rozbitych pojazdów) bez koncesji, bo nie była to pomoc polegająca na wyciąganiu auta z rowu czy zabraniu z miejsca zdarzenia na parking, ale zwykły przewóz auta.

                      A przypadków ukarania mogło być wiele - brak papierologii, brak viatolla lub nie naładowany viatoll, przekroczone masy pojazdów, itp.

                      Komentarz


                      • #12
                        Po przewertowaniu parunastu stron w necie, wg mnie wygląda to tak:
                        1) założenie DG,
                        2) uzyskanie cer­ty­fi­katu kom­pe­tencji zawo­do­wych lub zatrudnienie osoby z tym kwitem,
                        3) udokumentowanie majątku na kwotę 9.000 Euro,
                        4) przedstawienie dokumentów pojazdu.
                        Do tego niekaralność, oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców (nie wiem po co jak chcę działać jednoosobowo?) oraz opłata.
                        Po tym starosta wydaje mi licencję, z tym że nie mogę jeździć na regularnych liniach i oznakowywać auta.
                        O1-->O3--> ?

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez kazik4x4
                          mickul, rozumiem, że jak chce jeździć na postoju a co za tym idzie świadczyć zarobkowy przewóz osób, renaultem traffic lub dodge caravanem to już potrzebuję grubych papierów jak na autobus?
                          Prawo jest prawem, przykro mi. Ale czy jedna jedyna licencja to grube papiery?

                          [ Dodano: Czw 04 Kwi, 13 22:30 ]
                          Zamieszczone przez kazik4x4
                          Studencie zarządzania w transporcie, nie sugeruj swoją wypowiedzią, że na taryfę trzeba taką samą licencję jak na autobus czy transport ciężarowy. Licencja na jazdę taksówką czyli nawet trafikiem 9os.to najłatwiejsza do zdobycia licencja transportowa jak jest.
                          Tak, ale licencja na jazdę taksówką obejmuje tylko zlecenia z jednego miasta, wymaga odpowiedniego oznakowania pojadzu, znajomość kartografii miasta i taksometru. To co kolega kabi chce robić to po prostu okazjonalny przewóz osób, czyli:
                          - zabieramy grupę osób z danego miejsca i dowozimy ją do określonego celu. Po drodze nie wysadzamy ani nie zabieramy nikogo więcej - tj. nie korzystamy z przystanków. Możemy również jechać pustym bustem po tą grupkę osób lub wracać pustym busem już po dostarczeniu grupki osób.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez kabi_007
                            Po przewertowaniu parunastu stron w necie, wg mnie wygląda to tak:
                            1) założenie DG,
                            2) uzyskanie cer­ty­fi­katu kom­pe­tencji zawo­do­wych lub zatrudnienie osoby z tym kwitem,
                            3) udokumentowanie majątku na kwotę 9.000 Euro,
                            4) przedstawienie dokumentów pojazdu.
                            Do tego niekaralność, oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców (nie wiem po co jak chcę działać jednoosobowo?) oraz opłata.
                            Po tym starosta wydaje mi licencję, z tym że nie mogę jeździć na regularnych liniach i oznakowywać auta.
                            Po co komu udokumentowanie majątku na kwotę 9000 euro?
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz


                            • #15
                              piramida, taki przepis
                              1 auto 9000 euro , następne 5000 - ale to chałupa się liczy etc.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez westwi78
                                piramida, taki przepis
                                1 auto 9000 euro , następne 5000 - ale to chałupa się liczy etc.
                                Jak się nie mylę, to jest to zabezpieczenia udziału własnego przy OC przewoźnika.

                                Komentarz


                                • #17
                                  kazik4x4, tak to prawda.

                                  durne mamy czasy...

                                  Każdy powinien móc wozić kogo czy co chce, gdzie i czym chce i za ile chce.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez kazik4x4
                                    Zamieszczone przez westwi78
                                    piramida, taki przepis
                                    1 auto 9000 euro , następne 5000 - ale to chałupa się liczy etc.
                                    Jak się nie mylę, to jest to zabezpieczenia udziału własnego przy OC przewoźnika.
                                    To juz zwykla polisa oc czy powiedzmy obowiązkowa polisa oc firmy nie wystarcza?
                                    Dziwny ten kraj...
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez piramida
                                      Zamieszczone przez kazik4x4
                                      Zamieszczone przez westwi78
                                      piramida, taki przepis
                                      1 auto 9000 euro , następne 5000 - ale to chałupa się liczy etc.
                                      Jak się nie mylę, to jest to zabezpieczenia udziału własnego przy OC przewoźnika.
                                      To juz zwykla polisa oc czy powiedzmy obowiązkowa polisa oc firmy nie wystarcza?
                                      Dziwny ten kraj...
                                      Masz powiedzmy wóz warty prawie pół miliona, czyli ciągnik z naczepą. Wieziesz ładunek warty 3-4 miliony, np. papierosy lub szynki parmeńskie, albo np. zastawy stołowe po 4kpln/komplet. Kładziesz się do rowu, towar idzie w diabły. I robi się problem. Za wóz sobie cofniesz 80% z AC, a za ładunek z własnej kieszeni nie za bardzo możesz zapłacić.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez kazik4x4
                                        Zamieszczone przez piramida
                                        Zamieszczone przez kazik4x4
                                        Zamieszczone przez westwi78
                                        piramida, taki przepis
                                        1 auto 9000 euro , następne 5000 - ale to chałupa się liczy etc.
                                        Jak się nie mylę, to jest to zabezpieczenia udziału własnego przy OC przewoźnika.
                                        To juz zwykla polisa oc czy powiedzmy obowiązkowa polisa oc firmy nie wystarcza?
                                        Dziwny ten kraj...
                                        Masz powiedzmy wóz warty prawie pół miliona, czyli ciągnik z naczepą. Wieziesz ładunek warty 3-4 miliony, np. papierosy lub szynki parmeńskie, albo np. zastawy stołowe po 4kpln/komplet. Kładziesz się do rowu, towar idzie w diabły. I robi się problem. Za wóz sobie cofniesz 80% z AC, a za ładunek z własnej kieszeni nie za bardzo możesz zapłacić.
                                        Rzecz jasna, a co z polisami które obejmują wartość towaru? Powiedzmy wartość towaru na aucie wynosi 3mln, w jaki sposób ubezpiecza sie taki transport?
                                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          [quote="piramidaRzecz jasna, a co z polisami które obejmują wartość towaru? Powiedzmy wartość towaru na aucie wynosi 3mln, w jaki sposób ubezpiecza sie taki transport?[/quote]

                                          Jak już mówiłem, AC kryje szkody w sprzęcie, OC pojazdu szkody wyrządzone osobom trzecim (ale nie właścicielowi ładunku), a OCP - czyli OC przewoźnika kryje straty w przewożonym towarze. W CMR ( to taki ogólnoświatowy list przewozowy) wpisuje się szczególne cechy ładunku, oraz jego wartość.
                                          Rodzajów polis jest sporo, tak samo jak i zakresów odpowiedzialności. Czasami żeby mieć niską składkę, bierze się jakiś procent szkody na siebie, no ale wtedy trzeba mieć to pokrycie w majątku, czasami jest kwota np. do 2000E gdzie przewoźnik wszystko kryje z własnej kieszeni.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez westwi78
                                            Każdy powinien móc wozić kogo czy co chce, gdzie i czym chce i za ile chce.
                                            Cieszy mnie, że zdrowe myślenie nadal funkcjonuje w narodzie.
                                            System trzeba upraszczać, a nie wymyślać licencje, koncesje i pozwolenia.
                                            Moja Octavia

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez kazik4x4
                                              W CMR ( to taki ogólnoświatowy list przewozowy) wpisuje się szczególne cechy ładunku, oraz jego wartość.
                                              Powiem Ci że tyle razy wypisuje CMR ale rubryki na wpisanie wartości towaru nie widziałem tam
                                              Jest Pieczątka przy załadunku w sumie dwie u góry i na dole z podpisem wydającego
                                              Miejsce przeznaczenia
                                              Miejsce załadunku data
                                              Numery dokumentów
                                              Jaki towar ilość palet/kartonów i waga/objętość
                                              Jakieś uwagi .......
                                              Z prawej strony pieczątka przewoźnika numer auta i na dole pieczątka przewoźnika oraz podpis odbierającego towar
                                              A wartość towaru jest na fakturze którą nie zawsze jako kierowca dostajesz.
                                              "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
                                              ----------------------------------------------------

                                              !!! MOJE RECENZJE PRODUKTÓW !!!

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez krissos
                                                Zamieszczone przez kazik4x4
                                                W CMR ( to taki ogólnoświatowy list przewozowy) wpisuje się szczególne cechy ładunku, oraz jego wartość.
                                                Powiem Ci że tyle razy wypisuje CMR ale rubryki na wpisanie wartości towaru nie widziałem tam
                                                Jest Pieczątka przy załadunku w sumie dwie u góry i na dole z podpisem wydającego
                                                Miejsce przeznaczenia
                                                Miejsce załadunku data
                                                Numery dokumentów
                                                Jaki towar ilość palet/kartonów i waga/objętość
                                                Jakieś uwagi .......
                                                Z prawej strony pieczątka przewoźnika numer auta i na dole pieczątka przewoźnika oraz podpis odbierającego towar
                                                A wartość towaru jest na fakturze którą nie zawsze jako kierowca dostajesz.
                                                Wartość towaru wpisuje się w rubryce "uwagi" lub "inne szczególne warunki" - wpisywana jest jeśli tak sobie zażyczy ubezpieczający towar - jak np. przy transporcie papierosów, życzy sobie ubezpieczyciel firmy spedycyjnej - czyli spedytora zlecającego ładunek, niezależnie od ubezpieczyciela wystawiającego OCP. I nie dokładne kwoty a widełki wartości.
                                                Kierowca spedycyjny bardzo rzadko dostaje fakturę. Zazwyczaj WZ i to też bez cen.

                                                No ale nie odbiegajmy od okazjonalnego przewozu osób jaki chce świadczyć kolega.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Jako ciekawostka:
                                                  Nowe przepisy dla zawodowych kierowców

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X