greg44,
jeżeli by się komuś chciało załatwić kpl. blach na całą budę i zespawać wszystko do kupy na stelażu ale spawem ciągłym, to cała buda była by znacznie sztywniejsza niz taka prosto z fabryki
pierwsze co się robiło przy przygotowywaniu auta do jakiegokolwiek (nawet amatorskiego, jak właściciel miał czas i środki) rajdowania, to, przed wstawianiem klatki, wypatroszenie auta i obspawanie miejsc zgrzewanych spawami ciągłymi. I nie potrzeba do tego było żadnego wypadku. Buda znakomicie zyskuje na sztywności po takiej operacji.
[ Dodano: Sro 19 Lut, 14 00:24 ]
Zamieszczone przez greg44
Inna sprawa to odpowiednie zabezpieczenie antykorozyjne. Aby to nam nie rdzewiało na potęgę po robocie. No i spasowanie blach, w fabryce jest to zespawane na stelażu, przez komputer, a tutaj może wyjść rożnie.
no, a potem przy montażu drzwi pan podchodzi i w takim komputerowo spawanym nadwoziu drzwi doginał jak w starym dużym fiacie :-D :-D :-D
[ Dodano: Sro 19 Lut, 14 00:28 ]
Zamieszczone przez loyd
Czyli w sumie to lepszy jak z fabryki ..... K...a po co kupowałem nowego :wink:
nie lepszy, ale nie zawsze gorszy. Tutaj facet rozprostował słupki i rozwiercił to, co było pogięte. Mało było historii samochodów, odbieranych z salonów, gdzie okazywało się, że samochód był lakierowany cały, w połowie itp? żadne auto z lohry nie spadło? :-D
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
No dobra, ale poparzcie na te zdjęcia poniżej (Passat). Jak widać w środku słupków znajdują się dodatkowe wzmocnienia, których on nie spawa, tylko spawa zewnętrzne poszycie. Sztywności to raczej nie zwiększa, wręcz przeciwnie. Do tego dochodzi zabezpieczenie przed korozją takiego miejsca:
Enriquez,
zauważ, że gość z pierwszego linku rozwiercił zgrzewy i zdjął całe poszycie odsłaniająć właśnie te wzmocnienia wewnętrzne, które zresztą wymianił na nowe (zdj. 16), do nich dopiero punktowo przyspawał nowe poszycie.
co do zabezpieczeń antykorozyjnych, jak jest wszystko na wierzchu to nie ma z tym problemu i robi się na bieżąco. Na koniec jak auto jest gotowe i tak profile zabezpiecza sie fluidolem
Komentarz