Jaka terenówka do 20 tys

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zafek
    Classic
    • 2013
    • 10

    Jaka terenówka do 20 tys

    Czołem wszystkim użytkownikom!

    Postanowiłem się zarejestrować na forum i poczytać co nieco o Octavii, bo od bardzo dawna marzy mi się takie autko w moim garażu Z góry przepraszam za wszystkie nie profesjonalne pytania - dajcie mi chwilę, żeby się wyrobić :P

    Jeśli chodzi o mnie to obecnie mieszkam w Poznaniu, jeżdżę Laguną II i pracuję w stali nierdzewnej
    Nie oddam żadnemu mechanikowi mojej OctaVki !!!
  • sprat
    Classic
    • 2012
    • 33

    #2
    Jaka terenówka do 20 tys

    Witam,

    planuję zakup auta terenowego gdzieś tak do 20 tys PLN. Rocznik nieważny - liczy się dla mnie tylko prostota konstrukcji (czytaj niskie koszty utrzymania). Ktoś ma jakiś pomysł?
    Dodam tylko, że w temacie jazdy w terenie jestem absolutnie zielony. Jestem nowicjuszem, a co za tym idzie, zastanawiałem się nad jakimś szkoleniem. Pytanie tylko, czy takie kursy jazdy terenowej są cokolwiek warte?

    Komentarz

    • rafiki
      RS
      • 2012
      • 15975
      • Superb III (3V3)

      #3
      sprat, nigdy nie korzystałem, ale jakichś podstaw pewnie się dowiesz zastanów się jeszcze jak duże ma być auto
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road

      Komentarz

      • sprat
        Classic
        • 2012
        • 33

        #4
        Auto nie musi być duże - będę nim jeździł ja + ew. 1 osoba.
        No właśnie tylko czy te podstawy wystarczą? Czy nie będą to wyrzucone pieniądze??

        Komentarz

        • maymer
          Elegance
          • 2010
          • 839

          #5
          sprat, potrzebujesz auta do off-roadu, czy lajtowych przejażdżek błotnistymi drogami?

          Komentarz

          • rafiki
            RS
            • 2012
            • 15975
            • Superb III (3V3)

            #6
            sprat, do Rajdu Dakar to na pewno się na takim kursie nie przygotujesz 4x4 stałe czy dołączana ośka? Jeśli stały to np. klasyki: Defender, Wrangler. Jeśli druga oś dołączana to np. Suzuki Jimny, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero - tu wybór jest większy.
            رافال
            Spoty
            Cause freedom is a lonely road

            Komentarz


            • #7
              zdaje sie ze w "Zakupie kontrolowanym" bedzie wlasnie o terenowce do 20 tys. Szukaj auta nie zajezdzonego w terenie i dokladnie ogladaj rame, chyba ze kupisz pseudo terenowke bez ramy to przynajmniej na progi zajrzyj

              Komentarz

              • Alonzo_
                RS
                • 2009
                • 2460
                • Hyundai

                #8
                sprat, poświęć trochę wieczorów i poczytaj choćby to:

                albo co innego.
                To wiele Ci pomoże i pozwoli sprecyzować bardziej Twoje oczekiwania.
                Oprócz tego potem masz fora typowo już "sprzętowe:, np






                Po tym podstawowe pytanie - jak z budżetem na auto, jak i jego wyposażenie, eksploatację? Do czego to auto? Do wożenia też rodzinki i trochę lajtowego offu czy do taplania i tłuczenia. Czy do turystyki off? Czy 4 czy 2 miejscowe wystarczy? Itd, itd
                Sprzętów jest multum, trzeba bardziej doprecyzować kategorie aby trafić w swoje potrzeby i wymagania, żeby potem nie narzekać.
                I dobrać to do swojego budżetu bo to dość drogi sport jeśli chce się ostro katować.
                Miłej lektury.
                Tu nikt obiektywnie Ci nie podpowie bo to temat rzeka, niektórzy mogą Ci polecić coś z własnych doświadczeń ale to będzie subiektywne - choć zapewne cenne.

                A przy założeniach , ze ma byc ogólnie tanio to ja bym celował w jakiegoś ładnego "kanciaka" XJ -ta w 4.0 PB , albo coś od suzuki może prędzej. Vitara ogólnie dostępna w tanim dość zakupie, ma ramę, bardzo dobra i ceniona w światku, łatwa dostępność gratów. 20 tyś wystarczy na zakup i satysfakcjonujące podstawowe dłubnięcie sprzęta (lift, koła, wyciąg, lpg, itp).
                Albo, jeśli ciasne może być to świeższe dużo jimny. Pobawisz się i zobaczysz czy wystarczy czy "wpadniesz " i zaczniesz motać własną zmotę :szeroki_usmiech
                Przy takich założeniach odpuść pajero, land criusery, land (range) rovery. To drogie w zakupie (do 20 tyś z dużym prawdopodobieństwem trafi się gruz) i potem w kosztach zabawki. Ale to temat rzeka jak pisałem. Czytaj i zbieraj informacje.
                Pzdr


                PS.
                Mój kolega ma XJ w 4.0 PB LPG, manual w mechanicznie bardzo dobrym stanie (pasjonat amerykańskiej motoryzacji tak prywatnie), trochę ślady rudej się trafiają od spodu i na dole blach ale bez perforacji- do opanowania. Ale mechanika git. Jakbyś był zainteresowany. Jeszcze sporo sianka Ci zostanie na mody.

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  sprat, za 10kzł kupisz od mojego znajomego zrobione do terenu suzuki vitara, objedzie większość patroli a koszty utrzymania takiego małego gówna są znikome.

                  P.S. ale to auto głównie tylko do terenu, w trasy sie nie nadaje :wink:
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • piotrek_gdy
                    RS
                    • 2008
                    • 7723
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez rafiki
                    Jeśli stały to np. klasyki: Defender, Wrangler. Jeśli druga oś dołączana to np. Suzuki Jimny, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero - tu wybór jest większy
                    od kiedy to Wrangler ma stały napęd? :roll:

                    kolego przerabiałem takie dylematy kilka lat temu i po analizie mój wybór padł na Jeepa
                    ale - za 20tys to możesz kupić Cherokee bo o porządnym Wnonglu możesz zapomnieć-chyba,że coś po Katerinie :szeroki_usmiech ,
                    Vitara żeby radziła sobie w terenie wymaga sporych nakładów- na zawieszenie (słabe półosie)
                    zapomnij o Frontierze bo niestety elektryka łatwo zamaka i większość aut na rynku to słabe diesle
                    Defender to auto nie do zajechania ale z dzielnością terenową tobym nie przesadzał
                    jeśli już tobym celował w Cherokee auto relatywnie tanie w naprawach i dość dzielne w terenie - zresztą któryś z kolegów wystawia zadbane auto w giełdzie
                    albo szukaj zmoty - tylko dobra zmota to wydatek ok 30-40tys albo i lepiej :diabelski_usmiech

                    zatosowałbym się do rady kolegi Alonzo_, i tam szukał porad a nie akurat na forum Skody :wink:
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2009
                      • 10917
                      • Fiat

                      #11
                      znajomy miał cherokee 94, trochę w niego kasy władował - ale to w zasadzie przeróbki pod teren - wyższy zawiech, wlot powietrza, opony itp. Auto się nie psuło w zasadzie, poza tym, że coś z wentylatorem chłodzenia i instalką lpg mu nie banglało czasem.
                      W terenie nieźle to latało, kilka razy z nim jeździłem. I silnik 4.0 daje radę, ma spory moment :P
                      także, jestem takiego zdania jak piotrek_gdy - cherokee 4.0
                      Co do małych gówienek z terenowymi aspiracjami kiedyś mówiono i sam też widziałem, że w terenie dają sobie świetnie radę Nivy, ale trochę słaby silnik. Jednak zamiast Vitary to wolałbym Nivę osobiście i ją modził.

                      Komentarz

                      • piotrek_gdy
                        RS
                        • 2008
                        • 7723
                        • Volkswagen
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez sew1981
                        coś z wentylatorem chłodzenia i instalką lpg mu nie banglało czasem
                        sprzęgła od wentylatorów się chyba tam walą :wink:
                        gaz- (zwłaszcza źle założony) to samo zło :roll:
                        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                        Komentarz

                        • sew1981
                          RS
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2009
                          • 10917
                          • Fiat

                          #13
                          piotrek_gdy, może i sprzęgła, nie wiem co się działo, ale robił co chciał wentyl i bardzo często się załączał....
                          tzn mało który gazownik ogarnia instalke w tym silniku.....musi być poprostu dobry, ale to do zrobienia :wink: w końcu znalazł takiego co mu to porządnie wyregulował, bo kupił z instalką auto już, a wszyscy radzili wymianę całej instalki oczywiście na inną, żeby kasę zedrzeć, a okazało się,że trzeba parę elementów wymienić i dobrze kompa ustawić poprostu...którego nie ogarniali i bali się przyznać...dziadostwo w czystej formie

                          Komentarz

                          • rob555
                            Rider
                            • 2006
                            • 748

                            #14
                            Kia Sorento rocznik 2005-2007 w dieslu.
                            Porzadne auto na ramie nie to co reszta "terenoweczek"
                            Silnik sredniak ale jakos ciagnie ta bude.
                            pozdrawiam

                            Diagnostyka i tuning
                            hybrydowe wtryski i turbiny
                            programy na ulice jak i do sportu

                            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                            www.tune-up.pl

                            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                            Komentarz

                            • elektrykprosty
                              Rider
                              • 2013
                              • 311

                              #15
                              Miałem Kia 4x4. Nigdy więcej takiego dziadostwa. Wiecznie coś się psuło, a na części trzeba było czekać miesiącami. Tam gdzie Kia ledwo jechała w samuraju nawet nie czuć.

                              Jeśli to ma być auto do zabawy, bardzo dzielne w terenie, łatwe do wyciągnięcia jeśli kierowca przesadzi, tanie w eksploatacji to tylko SUZUKI SAMURAJ.
                              Dwa sztywne mosty, reduktor, mała długość tzn. bardzo zwrotny i bardzo dobry kąt rampowy, mała szerokość więc mieści się tam gdzie inni nie wjadą, części śmiesznie tanie, rama.
                              Są i wady, nadwozie zazwyczaj gdzieś jest zardzewiałe ale auto jest na ramie więc dziury nie szkodzą. Silnik to tylko 40-50KM ale zapewniam, że w terenie objeżdża 4-litrowe jeepy.
                              Samuraja kupisz taniej i zostanie na wyciągarkę, dobre opony i sporo paliwa. Cena tych aut nie zależy od rocznika a stanu, więc na późniejszej sprzedaży nie musisz dużo stracić.
                              Lepiej kupić blaszane nadwozie niż cabrio bo błoto jest fajne, ale lepiej jeśli nie leci na głowę.
                              Zimą przyjemnie odśnieżyć drogę jeśli jest w aucie ciepełko. Kolejna sprawa to bezpieczeństwo.

                              Patrol to dobre auto ale waży dwa razy więcej, w razie utopienia byle jaki traktorek lub quad Cię nie wyciągnie.
                              Defender to dobre auto ale boryka się z specyficznymi awariami i bywa kosztowne.
                              Jeep XJ nie ma ramy. Poczytaj o np. pękających szybach i wyeksploatowanym nadwoziu. Plusem tu jest automat.
                              Pajero to inna liga cenowa i wagowa.
                              Vitara ma znacznie delikatniejsze zawieszenie.
                              Odradzam typowe zmoty z powodu ceny, konieczności wiecznego grzebania i braku uniwersalności.

                              Komentarz

                              • yunior81
                                RS
                                • 2010
                                • 1657
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Coś mało osób wymienia Suzuki Jimny

                                Komentarz

                                • Lashlo
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1455

                                  #17
                                  Kolego
                                  Z małych terenówek to tylko i wyłącznie Suzuki Vitara (nie mylić z GrandVitara).
                                  Małe, proste auto-wjedzie wszędzie, jak masz dobre opony. Jestem geodetą i jeździłem parę m-cy takim. Jedyny minus-malutki bagażnik, ale jak tylko dla 2 osób,to tylną kanapę kładziesz i już ujdzie.
                                  Pozdr.

                                  Lashlo

                                  Komentarz

                                  • misza_zabrze
                                    L&K
                                    • 2013
                                    • 1371
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                    #18
                                    Landrover Defender ew Discovery mk1 albo mk2.
                                    Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                    Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                    Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                    Bylo ->GOLF 3 1.8

                                    Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                    Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                    Komentarz

                                    • kazik4x4
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 2728

                                      #19
                                      Ja pierdzielę, ilu wujków dobra rada.
                                      Forumowicz "z nikąd" wrzucił temat, nie zajrzał od dwóch dni a tu się produkują i licytują na znajomość tematu

                                      Chłopak 2,5 roku na forum, 22 posty - zajrzy tu pewnie za dwa miechy.

                                      Komentarz

                                      • misza_zabrze
                                        L&K
                                        • 2013
                                        • 1371
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                        #20
                                        kazik4x4, moze rowniez przyda sie to komus innemu nie tylko jemu. Taki sens forum.
                                        A tak przy okazji czytam sporo roznych watkow i czasem mam wrazenie ze sie sadzisz jakbys kloca nie umial z rana postawic. Czasem oplaca sie troche stonowac.
                                        Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                        Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                        Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                        Bylo ->GOLF 3 1.8

                                        Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                        Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                        Komentarz

                                        • sew1981
                                          RS
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2009
                                          • 10917
                                          • Fiat

                                          #21
                                          misza_zabrze, tttm ma. lubi trochę się chłopak popienić na wyrost.
                                          kazik4x4, nie pierdziel tylko się uspokój i opanuj się :P bo napinanie się bez podstaw bywa równie męczące jak ten chłopak co założył temat dla Ciebie. pamiętaj też, że to offtopic, a nie np. jakie auto kupić, czy porady techniczne, to trochę też czyni różnicę.

                                          Komentarz

                                          • misza_zabrze
                                            L&K
                                            • 2013
                                            • 1371
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                            #22
                                            sew1981 :diabelski_usmiech
                                            Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                            Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                            Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                            Bylo ->GOLF 3 1.8

                                            Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                            Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                            Komentarz

                                            • sew1981
                                              RS
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2009
                                              • 10917
                                              • Fiat

                                              #23
                                              sprat, Nive sobie walnij:

                                              Komentarz

                                              • Lashlo
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 1455

                                                #24
                                                Niva jest spartańska ale w terenie daje radę-potwierdzam

                                                Komentarz

                                                • sprat
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 33

                                                  #25
                                                  Dzięki Panowie
                                                  Kazik - po to właśnie jest forum To, że mam 22 posty, nie oznacza, że nie czytam Cały czas czytam forum, a że nie postuję - cóż, Octa się nie psuje to nie mam po co pisać

                                                  A co do Nivy - jak z dostępnością części? Bardzo się psuje?
                                                  @piramida - możesz mi podesłać jakiś link do tej Vitary? Mnie interesuje auto, które będzie służyć wyłącznie do terenu. Do jazdy na trasy mam Skodę.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...