Nabyłem Corsę C z kratką (posiada pas środkowy i środkowy zagłówek). Pytanie jest następujące.
Czy mogę sam zdemontować kratkę, jechać na przegląd do stacji kontroli pojazdów i potem ze świstkiem do wydziały komunikacji w celu przerejestrowania na osobowy? Czy muszę skorzystać z jakiś specjalnych firm, które demontują kratki?
Stacja kontroli wymaga potwierdzenia, że modyfikacje wprowadziła uprawniona do tego firma - faktura + dokument z opisem wprowadzonych zmian + dokument potwierdzający, że firma ma uprawnienia do takich zmian.
Sama stacja też musi być odpowiednia, bo nie każda robi takie kontrole pojazdu.
pzdr
Dzięki za odpowiedź.
No właśnie zdania są podzielone, bo jedni mówią, że można samemu zdemontować i jechać na przeglą inni mówią, że trzeba skorzystać z firm.
Nabyłem Corsę C z kratką (posiada pas środkowy i środkowy zagłówek). Pytanie jest następujące.
Czy mogę sam zdemontować kratkę, jechać na przegląd do stacji kontroli pojazdów i potem ze świstkiem do wydziały komunikacji w celu przerejestrowania na osobowy?
Możesz przerejestrować na osbowy ale dalej na 4 osoby jak masz do tej pory w dowodzie rejestracyjnym, jak chcesz mieć na 5 osób to wtedy zaczynają się schody
[ Dodano: Czw 09 Paź, 14 21:05 ]
Zamieszczone przez b707
avocado
A wy tam w vietnamie macie stacje kontroli pojazdów ???
Nabyłem Corsę C z kratką (posiada pas środkowy i środkowy zagłówek). Pytanie jest następujące.
Czy mogę sam zdemontować kratkę, jechać na przegląd do stacji kontroli pojazdów i potem ze świstkiem do wydziały komunikacji w celu przerejestrowania na osobowy?
Możesz przerejestrować na osbowy ale dalej na 4 osoby jak masz do tej pory w dowodzie rejestracyjnym, jak chcesz mieć na 5 osób to wtedy zaczynają się schody
Dlaczego? Auto ma pas środkowy oraz zagłówek. Z tego co dowiadywałem to nie jest problem. Chcę go zmienić na osobowy, bo od razu zmieniam dowód, za jednym zamachem chcę wszystko załatwić żeby potem znów dowodu nie wymieniać.
A dzwoniłeś do jakieś SKP jak Tobie wcześniej ktoś pisał ?
NIe jestem pewien czy tylko OSKP mogą wykonać taką homologację , raczej SKP też, więc nie rozumiem sensu jechania do "specjalistycznej" firmy po to żeby zapłacić za odkręcenie 2 śrub.
Napisze jeszcze raz jeśli nie będziesz woził więcej jak 4 osoby , sciągaj kratkę sam i tyle. A czy w dowodzie będziesz miał napisane ciężarowy czy osobowy co za różnica. od wpisu osobowy szybciej Ci auto nie pojedzie
A ten papierek który daje firma demontująca kratkę i stacja kontroli pojazdów nie wystarcza do tego aby zarejestrować na 5 osób?
Wystarczy. Samochód musi być tylko przystosowany do przewozu 5 osób, i w opisie zmian powinna być informacja, że auto jest przystosowane do przewozu 5 osób. Firma powinna Ci też dać świadectwo homologacji dla samochodu osobowego (jak nie da to można o coś takiego poprosić w salonie Opla), ale jak ja kiedyś pytałem to załatwiają oni wszystkie potrzebne papiery.
Zmiana przeznaczenia pojazdu ciężarowego na osobowy wymaga demontażu kraty. robekcool, Ci już napisał, że firma musi mieć odpowiedni wpis w PKD by takie rzeczy robić. Jeżeli samochód jest przystosowany do 5 osób to nie będziesz miał problemy by podczas badań zmienić zapis homologacyjny z 4 na 5. Schody się zaczynają wtedy gdy producent przekombinował, i np w miejscu masz stały podłokietnik w miejscu środkowego pasażera, lub jak Citroenie Picasso dwa oddzielne fotele. Wtedy jest duża zabawa w przeróbkach.
Takie informacje ja uzyskałem gdy chciałem wywalić kratę ze swojej... ostatecznie Sobie darowałem, bo moja Skoda załapała się jeszcze na homologacje 5 osobową.
Zamieszczone przez hubert78
Napisze jeszcze raz jeśli nie będziesz woził więcej jak 4 osoby , sciągaj kratkę sam i tyle. A czy w dowodzie będziesz miał napisane ciężarowy czy osobowy co za różnica. od wpisu osobowy szybciej Ci auto nie pojedzie
O tak wesoło to nie jest. Ja u siebie wywaliłem kratę. Na 5 kontroli policyjnych, przy 3 nikt nic nie mówił. Przy pozostałych było już pytanie o kratę. Ale kończyło się na pouczeniu.
Gorzej jest z SKP... do jednej jeździłem bez kraty i nikt się nie czepiał, w dwóch innych stacjach już bez kraty nie chcieli mi podbić przeglądu.
pzdr
Ja wywaliłem kratkę, dołożyłem fotele, 50zł kosztował mnie "demontaż kratki" w serwisie i do tego badanie na SKP lub OSKP (nie pamiętam, będzie 4-5 lat temu) + wizyta na wymianę dowodu. Potem nawet udało mi się to auto zrejestrować w Niemczech na 5 osób :lol:
Komentarz