Reklamacja

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adahu
    Classic
    • 2012
    • 9

    Reklamacja

    Heja, dzisiaj się widzimy
    Byłem rano u gumiarza, dwie felgi mam lekko zwichrowane, prostowanie w przyszłym tygodniu :|
  • barteq
    Rider
    • 2011
    • 309
    • Opel

    #2
    Reklamacja

    Witam,
    Potrzebuję porady.
    Mianowicie w styczniu zeszłego roku zakupiłem narożnik.
    Użytkuję go dopiero od Sierpnia 2014.
    Strasznie skrzypi przy siadaniu i wstawaniu, zgłosiłem reklamację mailowo 23.lutego 2015 i do tej pory nie otrzymałem żadnej odpowiedzi od producenta. Po dwukrotnym kontakcie telefonicznym zostałem poinformowany, że na pewno ktoś się zemną skontaktuje i ustali co trzeba. Tak jednak się nie stało.

    Z tego co się orientuję to gwarant ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji.
    Potwierdza to ten ARTYKUŁ

    Dzwoniłem do inspekcji handlowej i tam natomiast otrzymałem informację, że żadna ustawa ani rozporządzenie nie określa terminu na ustosunkowanie się do reklamacji, i że to gwarant w gwarancji powinien określić takowy termin. Ja w gwarancji nie mam nigdzie określonego takiego terminu.

    Kto ma tu rację ??

    Możecie mi pomóc co mam zrobić w takiej sytuacji ?


    OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

    Komentarz

    • hubert78
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1576

      #3
      Zamieszczone przez barteq
      Kto ma tu rację ??
      Ty masz rację, udaj się do Rzecznika praw konsumenta pomorze załatwić sprawę.

      PS jak znam życie to beda się migać że nie dostali maila i takie tam, dlatego wyślij pro forma reklamację listem poleconym

      Komentarz

      • barteq
        Rider
        • 2011
        • 309
        • Opel

        #4
        A czego właściwie mogę żądać od producenta ? Wymiany na wolny od wady ? naprawy ? zwrotu pieniędzy ?
        bo w mailu reklamacyjnym nie określiłem moich żądań tylko opisałem szczegółowo wady tj, skrzypienie i problem z wyciągającym się materiałem.


        OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

        Komentarz

        • hubert78
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1576

          #5
          Zamieszczone przez barteq
          A czego właściwie mogę żądać od producenta ? Wymiany na wolny od wady ? naprawy ? zwrotu pieniędzy ?
          bo w mailu reklamacyjnym nie określiłem moich żądań tylko opisałem szczegółowo wady tj, skrzypienie i problem z wyciągającym się materiałem.
          Tak jak napisałem udaj się do Rzecznika z papierami (a nie do inspekcji handlowej) to się wszystkiego dowiesz

          Komentarz

          • waczu
            Ambiente
            • 2009
            • 121

            #6
            A czego właściwie mogę żądać od producenta ? Wymiany na wolny od wady ? naprawy ? zwrotu pieniędzy ?
            Jeśli rzecz jest reklamowana po raz pierwszy to możesz żądać tylko naprawy.Dopiero za 3 razem wymiany na nowy lub zwrot pieniędzy.Wszystko zależy od firmy gdzie reklamujesz. Wystarczy,że wypowiesz magiczne słowa rzecznik konsumentów to powinno załatwić sprawę.
            Najważniejsze jest ze upłynęło ustawowe 14 dni....jeśli po upływie 14 dniu roboczych nie otrzymałeś odpowiedzi,reklamacja uznana jest za pozytywna.
            Skoda Felicia GLXi 96r. LPG
            Opel Astra H Sport 1.6 2005r.
            SkodaFeliciaClubPolska

            Komentarz

            • oolsztyniak
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 6647
              • Superb II combi (3T5)
              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

              #7
              Zamieszczone przez hubert78
              pomorze załatwić sprawę.
              Morze lub pomorze.

              Może załatwić sprawę lub pomoże Ci w problemie.
              Pytanie tylko czy "skrzypienie" uwzględnią jako wadę fabryczną.
              Była O2 RS 190 km / 436 Nm
              Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

              Komentarz

              • barteq
                Rider
                • 2011
                • 309
                • Opel

                #8
                Dziś po opier$%leniu pana z firmy, ktoś wreszcie postanowił się pofatygować na oględziny narożnika. Ciekawe co stwierdzą.


                OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                Komentarz

                • waczu
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 121

                  #9
                  Zamieszczone przez barteq
                  Dziś po opier$%leniu pana z firmy, ktoś wreszcie postanowił się pofatygować na oględziny narożnika. Ciekawe co stwierdzą.
                  Nie masz co czekać ,termin minął .."albo będę miał za godzinę u siebie nowy narożnik,albo udaję się do Rzecznika " :diabelski_usmiech Reklamację masz już uznaną przez niedopatrzenie przez firmy terminu.
                  Skoda Felicia GLXi 96r. LPG
                  Opel Astra H Sport 1.6 2005r.
                  SkodaFeliciaClubPolska

                  Komentarz

                  • barteq
                    Rider
                    • 2011
                    • 309
                    • Opel

                    #10
                    waczu, z tego co wyczytałem to przy pierwszej reklamacji mogę żądać tylko naprawy


                    OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                    Komentarz

                    • EŁ
                      L&K
                      • 2004
                      • 1168
                      • Octavia III (5E3)
                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                      #11
                      :lol: ...niedawno próbowałem reklamowac narożnik - powyiągany materiał po 5 mies uzytkowania i skulkował się w niektorych miejscach jak stary sweter z lumpeksu..i skrzypi jak sie siada....powiem krótko....zyczę powodzenia...ja sie poddałem po wizycie "rzeczoznawcy".....stwierdziłem że jedna taka wizyta na moje nrwy to wystarczy...przy drugiej wyje..bym kolesia przez okno :szeroki_usmiech ...ale warto spróbować...... :lol:

                      [ Dodano: Czw 26 Mar, 15 13:46 ]
                      Zamieszczone przez barteq
                      Dziś po opier$%leniu pana z firmy, ktoś wreszcie postanowił się pofatygować na oględziny narożnika. Ciekawe co stwierdzą.
                      że to normalne zachowanie materiału........ :szeroki_usmiech

                      Komentarz

                      • barteq
                        Rider
                        • 2011
                        • 309
                        • Opel

                        #12
                        , Tylko, że jestem w lepszej sytuacji bo mi nie odpowiedzieli w terminie 14 dni, czyli niejako uznali wadę. Rozmawiałem już z biurem rzecznika praw konsumenta i muszą uznać wadę.
                        Jak przyjedzie gościu to jadę grubo i żądam zwrotu kasy a to niech zabierają fpizdu, bo jak nie to zgłaszam sprawę do rzecznika praw konsumenta. Jak nie pójdą na taki układ to i tak zgłaszam do rzecznika.


                        OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                        Komentarz

                        • waczu
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 121

                          #13
                          Zamieszczone przez barteq
                          waczu, z tego co wyczytałem to przy pierwszej reklamacji mogę żądać tylko naprawy
                          Dobrze wyczytałeś,ale jak się firmie nie opłaca naprawić lub gdy postraszysz ich rzecznikiem to dostaniesz to co chcesz.
                          Zamieszczone przez barteq
                          Jak przyjedzie gościu to jadę grubo i żądam zwrotu kasy a to niech zabierają fpizdu, bo jak nie to zgłaszam sprawę do rzecznika praw konsumenta. Jak nie pójdą na taki układ to i tak zgłaszam do rzecznika.
                          Trzeba miło mu oświadczyć żeby zapoznał się z przebiegiem reklamacji...spokój i pewność siebie bardziej ich zdenerwują :diabelski_usmiech
                          Skoda Felicia GLXi 96r. LPG
                          Opel Astra H Sport 1.6 2005r.
                          SkodaFeliciaClubPolska

                          Komentarz

                          • loyd
                            RS
                            • 2010
                            • 2342

                            #14
                            Ehhhh prawnicy. Zwróćcie uwagę na mały drobiazg:

                            Zamieszczone przez barteq
                            zgłosiłem reklamację mailowo 23.lutego 2015 i do tej pory nie otrzymałem żadnej odpowiedzi od producenta.
                            Chłop nie zawiadomił sprzedawcy tylko producenta - a ustawa konsumencka działa na linii "konsument - sprzedawca" a nie "konsument - producent".

                            No chyba, że kupił od producenta bezpośrednio ...

                            Komentarz

                            • Adrian
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 662
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #15
                              Korzystałeś z gwarancji czy niezgodności towaru z umową? Jeśli z tego pierwszego moga odpowiedzi udzielić kiedy chcą w gwarancji nie ma słowa w jakim terminie mają się ustosunkować. Jeśli zgłosiłeś niezgodność to wtedy mają 14 dni. I to wtedy jest najlepsza forma zgłaszania usterek bo są tam regulacje. Gwarancja jest dobrowolnie udzielana przez producenta i to on dyktuje warunki.
                              PerfectService by DGW
                              Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                              Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                              Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                              Komentarz

                              • waczu
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 121

                                #16
                                Zamieszczone przez loyd
                                Ehhhh prawnicy. Zwróćcie uwagę na mały drobiazg:

                                barteq napisał/a:
                                zgłosiłem reklamację mailowo 23.lutego 2015 i do tej pory nie otrzymałem żadnej odpowiedzi od producenta.
                                Nie dopatrzyłem...mailem nic nie zdziałasz...musisz bezpośrednio z sprzedawca spisać protokół reklamacyjny żeby mięć podkładkę.
                                Skoda Felicia GLXi 96r. LPG
                                Opel Astra H Sport 1.6 2005r.
                                SkodaFeliciaClubPolska

                                Komentarz

                                • barteq
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 309
                                  • Opel

                                  #17
                                  Zgłaszałem na niezgodność towaru z umową. A producent był sprzedawcą, także do niego jako sprzedawcy zgłosiłem (od producenta mam fakturę, i on był sprzedawcą) Mieli się pojawić w piątek ale nikt nie raczył się pofatygować. W poniedziałek idę do rzecznika. Rozmawiałem już wstępnie i nie powinno być większego problemu z wyegzekwowaniem tego co mi się należy.


                                  OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                                  Komentarz

                                  • looker
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 1886
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                    #18
                                    Sprawa wygrana. Przerabiałem to z tą różnicą, że musiałem w sądzie udowodnić firmie, że dała ciała z przeoczeniem terminu odpowiedzi na reklamację z tytułu niezgodności z umową. Trwało to dłużej ale oczywiście wygrałem już po pierwszym posiedzeniu sądu. Nawet nas nie wzywano. Gdyby coś - polecam e-Sąd w Lublinie. Wszystko na maila, nawet z domu nie trzeba wychodzić ;-) W przypadku reklamacji mail również jest jak najbardziej OK. Łatwo udowodnić jego wysłanie oraz datę.
                                    W Twoim przypadku można żądać: naprawy, wymiany towaru na wolny od wad, pomniejszenia ceny ew. odstąpić od umowy jeśli naprawa okaże się nieskuteczna lub zbyt uciążliwa a wada istotna. Jest sporo opcji.
                                    Ważna uwaga: zakup odbył się jeszcze na starych zasadach jeśli chodzi o zasady sprzedaży konsumenckiej. Od bodajże 25.12.2014r. weszły nowe przepisy anulując jednocześnie poprzednią ustawę. Większość ustaleń z niej powędrowało do KC... Oprócz tego powstała nowa ustawa ale 80% jej treści dotyczy sprzedaży na odległość i poza siedzibą firmy...
                                    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                    Komentarz

                                    • Adrian
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 662
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      #19
                                      barteq, to bardzo dobrze zrobiłeś. Dziwię się tylko że tak do tego podeszli bo jednak utrzymanie dobrych relacji z klientem to podstawa w dzisiejszych czasach. Nie ma rzeczy które się nie psują. Ale reklamę można sobie zrobić kiepską takim podejściem.
                                      PerfectService by DGW
                                      Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                                      Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                                      Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                                      Komentarz

                                      • xy1
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 7

                                        #20
                                        Mam pytanie, ile zapłaciłeś za ten narożnik?

                                        Komentarz

                                        • Evil
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 721

                                          #21
                                          barteq, przerabiałem problem z gwarancją sofy. W skrócie ci powiem, że nic nie wskórałem.

                                          rzecznik konsumentów w mieście prowadził mediacje - nic nie dało, tylko wystąpić na drogę sądową
                                          sklep wogóle się na mnie wypiął
                                          producent próbował coś pomagać ale nic nie dało
                                          przedstawiciel producenta na rejon śląski był u mnie w domu i na skrzypienie stwierdził (jak wszyscy) że to metalowa konstrukcja i tak ma być i ciul.

                                          Ogólnie kupiłem łóżko za niecałe 6k, skrzypi przy przekręcaniu się na bok i materiał się naciąga (jakiś materiał aqua z którego da się wszystko zmyć) i łóżko prawie półtora roczne wygląda jak stary zjechany mebel. Od zakupu bujam się ciągle z jakimiś listami, telefonami reklamacyjnymi i już wiem że nic nie wskóram, bo to mowa jak do betonu- tak ma być, taka konstrukcja i tyle.

                                          Sofa którą mam, posiada system nova160, producentem jest poldem z Łodzi, kupiłem w sklepie "camaro" na Nowym Roździeniu, - Nikogo z powyższych nie polecam.

                                          O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

                                          Komentarz

                                          • hubert78
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 1576

                                            #22
                                            Zamieszczone przez oolsztyniak
                                            Morze lub pomorze.
                                            pomoRZe bardziej niż Twój wpis.
                                            A jeśli już jesteśmy czepiamy się wzajemnie to wole walnąć ortografa niż zająknąć się przy rejestracji nicku na forum :twisted:

                                            Komentarz

                                            Pracuję...