Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Baru Zobacz posta
    Witam.
    Posiadam O2 Rs silnik CEGA z DPF.
    Niedługo będę zmieniał olej.
    Tylko nie wiem na jaki.
    Silnik zalany Castrolem.
    Szczerze powiedziawszy przebrnalem w tym wątku jakaś 1/3 i niestety nie wiem dalej jaki olej wlać.Do tej pory posiadałem 1.9tdi bez DPF.A tam lałem motula.
    Bardzo bym prosił o pomoc-tzn konkretnie jaka firma i olej tylko nie za miliony.
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Jak chciałbyś tanio a dobrze to moja propozycja oscyluje wokół

    - Specol 5W30 z 504/507
    - Eurol FS Syntence 5W30

    w tej cenie nie znajdziesz nic lepszego a nawet (bez nazw) ale 2x droższe oleje nie reprezentują nic wartościowego sobą wiec z mojej strony te dwie pozycje mogę dodać.

    poczytaj tez nasze dyskusje dotyczące plukanek i dodatków bo zostanie Tobie trochę kasy dzięki tym propozycjom.


    oczywiscie to jest moje subiektywne zdanie.

    Komentarz


    • Spoko dzięki.
      Czytałem czytałem większość.
      Jeszcze doczytam jeśli czas pozwoli.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Baru Zobacz posta
        Spoko dzięki.
        Czytałem czytałem większość.
        Jeszcze doczytam jeśli czas pozwoli.
        Szkoda czasu na czytanie. Odpowiedź na Twoje pytanie dostałeś od Pedrosa (może w odwrotnej kolejności)
        Nawet norma się zgadza
        pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

        Komentarz


        • Ok.
          A jaka płukankę polecacie?
          Jakie jakie dodatki?

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Baru Zobacz posta
            Ok.
            A jaka płukankę polecacie?
            Jakie jakie dodatki?
            Płukanki i dodatki na tej i poprzedniej stronie. Ja osobiście do 03011953 dałem Visco Plus
            pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

            Komentarz


            • Ok.
              Dzięki za pomoc.

              Komentarz


              • Panowie
                Mam problem, jestem zielony w mechanice.
                Scoda Otavia 1 1.9tdi teoretycznie 160tys przejechane. Mechanik zalał 10W40 Motula. Przy następnej wymianie lać Visco Plus-a i 5W40 (jakiego?) czy na 10W40 będzie dobrze?

                Komentarz


                • Zamieszczone przez fisqs Zobacz posta
                  Mechanik zalał 10W40 Motula.
                  Pierwsze co to mechanik do zmiany.
                  Uzupełnił profil, zwłaszcza info o silniku bo ciężko coś polecić nie wiedząc nawet czy masz PD czy VP.
                  O1-->O3--> ?

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez kabi_007 Zobacz posta
                    Pierwsze co to mechanik do zmiany.
                    Uzupełnił profil, zwłaszcza info o silniku bo ciężko coś polecić nie wiedząc nawet czy masz PD czy VP.
                    Mechanik dobry, nigdy nie miałem problemu z nim, z tym olejem najwyżej każę wymienić nie będzie problemu. Teraz spuszczając stary (nie wiem kiedy był ostatnio zmieniany) mechanik mówił że stary olej był BARDZO gęsty. Do tego przy wymianie rozrządu na rolkach była cyfra 01 (bodaj) stwierdził że rozrząd oryginalny :O więc ciekaw jestem czy ktoś tam wcześniej chociaż olej zmieniał i chciałbym zalać prawidłowy,
                    Profil uzupełniony mam nadzieję że wystarczająco.

                    Komentarz


                    • 10W40 do 1.9 TDI (niezależnie czy VP czy PD) to nie jest zbyt dobry pomysł. Zwłaszcza na zimę. Turbina na 10W40 dostaje mocniej po tyłku i dużo tutaj zależy od warunków eksploatacji bo na krótkie trasy zamęczymy silnik na 10W40 w niskich temperaturach. Płukanka i jakiś dobry 5W40. Jak syf w silniku to oprócz płukanki bym zainwestował w AR9100.

                      Komentarz


                      • Nie znam tego mechanika, ale jaki by nie był, to nie powinien zastosować takiego oleju do Twojego silnika. Dla mnie świadczy to o jego słabej wiedzy a przecież silnik TDI i to na zwykłej pompie jest bardzo popularny i każdy dobry mechanik ma go ogarniętego od A do Z.
                        tomek evo krótko i na temat napisał co jest nie tak z zastosowaniem tego oleju.
                        Silnik, jak i całe auto nie było za często serwisowane, co wnioskuję po Twoim wpisie, więc tak jak pisał kolega wyżej: płukanka + dobry 5W40, plus ewentualnie jakiś dodatek z Archoil'a.
                        O1-->O3--> ?

                        Komentarz


                        • Rozumiem że chodzi o to ARCHOIL AR9100 MODYFIKATOR TARCIA - Dodatki do oleju - Petrostar - Warszawa
                          i ile mogę tego wlać (normalnie jak zwykły olej?) calość połowę?

                          Co znaczy dobry 5W40? Castrol jakiś
                          Płukanka to jakaś normalna starczy? LIQUI MOLY ENGINE FLUSH będzie ok?

                          Komentarz


                          • Witajcie

                            Koledzy nie zlińczujcie mnie ale jaki najlepszy olej polecilibyście do opla antara2010r 177tyś km2.0 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
                            Wyszukiwarki zalecają 5w40. LM zaleca Top Tec 4100 5W-40, Fuchs TITAN GT1 SAE 5W-40 (XTL-Technology). Dlaczego nie jest polecany LM Diesel Synthoil 5W-40 ze względu na dpdf? Bardzo szkodzi ten olej na ten filtr?
                            Pozdrawiam

                            Komentarz


                            • fisqs nie kombinuj z tym ASV. Kup np Lotosa 5W40 pojeździj i obserwuj silnik ... płukanka LM w zupełności wystarczy.
                              Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; [ARG:4 UNDEFINED].
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz posta
                                fisqs nie kombinuj z tym ASV. Kup np Lotosa 5W40 pojeździj i obserwuj silnik ... płukanka LM w zupełności wystarczy.
                                A co jakieś problemy z tego typu silnikiem ? Tak na zapas pytam

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez tasek Zobacz posta
                                  Koledzy nie zlińczujcie mnie ale jaki najlepszy olej polecilibyście do opla antara2010r 177tyś km2.0 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
                                  Wyszukiwarki zalecają 5w40. LM zaleca Top Tec 4100 5W-40, Fuchs TITAN GT1 SAE 5W-40 (XTL-Technology). Dlaczego nie jest polecany LM Diesel Synthoil 5W-40 ze względu na dpdf? Bardzo szkodzi ten olej na ten filtr?
                                  Jeżeli silnik w układzie wydechowym auta posiada DPF , to nie dla niego oleje o standardowej zawartości SAPS - w skrócie takie oleje po spaleniu (a każdy silnik trochę oleju spala) to zatykają bezpowrotnie taki filtr zmniejszając jego efektywności - także silnika. Oleje dedykowane to przeważnie z normą C3 ale zdarzają się też specjalnie przeznaczone pod konkretne silniki danej marki. Nie ryzykowałbym uszkodzenia takiego filtra bo sprawi to kłopoty także dla silnika. LM Synthoil jak informuje jego karta to olej ze standardową zawartością saps - Sulfate ash 1,0 - 1,6 g/100g DIN 51575
                                  Diesel Synthoil 5W-40 Autoryzowany sklep Liqui Moly

                                  Komentarz


                                  • Witam, mam parę pytań ogólnie odnośnie olejów samochodowych oraz doboru odpowiedniego do mojego samochodu. Posiadam Skodę Octavię 1U silnik 1.9tdi AXR 74kW na pompowtryskiwaczach bez DPF z 2007r. Przejechane 170tys- od nowości w rodzinie. Aktualnie zalany Millers EE c3 Longlife 5w30. Szukam czegoś naprawdę dobrego do mojego silnika. . Silnik zdrowy bez jakichkolwiek dolewek między wymianami 10 tys km.

                                    1. Która z norm lepiej chroni silnik 505.01 czy ekologiczny 507?
                                    2. Lepiej będzie 5w30 czy 5w40?

                                    Z 507 zastanawiałem się nad Ravenolem VMP lub Penrite Enviro+ 5w30 ze względu na niski noack ale TBN nie powala. Z 505.01 XADO Luxury Drive 5W30 Synthetic lub Mitasu ale nie wiem czy posiadają zatwierdzoną normę. Mobil, Castrol i Motul odrzucam ze względu na podróbki. Jest jeszcze Neste ale nie mogę znaleźć karty wiem tylko tyle, że wciąga wodę i przy krótkich odcinkach robi się masełko.
                                    Jeśli znacie jakieś dobre oleje do mojego silnika to byłbym wdzięczny

                                    Komentarz


                                    • I jeszcze czy zastosowanie low saps będzie miało jakiś negatywny skutek na silnik / katalizator?

                                      Komentarz


                                      • Kamil3km do poczytania:

                                        Jaki olej do TDI - Octavia Club Polska

                                        Niskopopiołowe oleje silnikowe

                                        Komentarz


                                        • Low Saps nie jest ci do szczęścia potrzebne w AXR.
                                          505.01 to norma pod silnik z PD (ochrona krzywek pracujących pod większym obciążeniem z uwagi na obsługę pompek)
                                          507 to norma przewyższająca 505.01 ale ona jest bardziej pod DPF i całą tą ekologie.
                                          Ja u siebie nie kombinuję, leję motula 505.01 ze sprawdzonego źródła i nie zawracam sobie głowy z innymi olejami.
                                          Grunt to wymiana co 15kkm max.
                                          Ostatnio byłem u kumpla co jest mechanikiem i podzielił się swoimi spostrzeżeniami odnośnie wymian przez wysysarkę w TDI. Akurat miał kilka napraw związanych ze zrzuceniem miski i w każdej był niezły szlam/muł. Także albo niechlujnie były robione wymiany albo nie do końca wysysanie takie extra jest. U siebie robię serwisy w AXR wysysarką ale z ciekawości następna wymiana będzie przez korek i zobaczymy co wyleci.
                                          O1-->O3--> ?

                                          Komentarz


                                          • cześć
                                            odrobiłem ostatnią lekcję i przeczytałem ostatnie 20 stron wątku, starszych niż rok wpisów nie męczyłem - producenci co i rusz zmieniają coś w swoich produktach;
                                            co aktualnie w budżecie do 1.6TDI CAYC?
                                            - Specol C3 5W30,
                                            - Eurol Syntence 5W30,
                                            - Lotos 5w30 504/507?
                                            Tryb jazdy trudny do jednoznacznego sklasyfikowania - na codzień 10km do pracy/10km z pracy; co dwa-trzy tygodnie regularnie trasy po 2x500km; auto świeżo kupione, ostatni raz zalane oliwą z ASO VW 14k temu; w planach wymiany oliwy co ok. 15tys. km, co wypada u mnie co ok. 6 miesięcy

                                            Jak rozumiem, zalecane dodatki to archoil 9100 do oliwy oraz archoil ar6900 max diesel do paliwa?

                                            Komentarz


                                            • Lekcje odrobione bdb -pomyśl nad lepkością 0W30 na zimę.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez pedros Zobacz posta
                                                Lekcje odrobione bdb -pomyśl nad lepkością 0W30 na zimę.
                                                dzięki,
                                                popatrzyłem dziś sobie - w polecanych ostatnimi czasy w wątku jest przede wszystkim eurol syntence 0w30

                                                natomiast zacząłem sobie trochę bardziej metodycznie - spisałem w tabelkę dostępne dane ww. smarowideł; dodatkowo przetrzepując dziś internety wpadł mi jeszcze w oko Total Quartz Ineo LL w dwóch wersjach - 0w30 i 5w30, tu test świeżego 5w30: Total Quartz Ineo Long Life 5W-30 - 5w-30 - Ölanalysen und Ölanalytik für Motor und Getriebe gdzie dostaje dobre opinie. Teraz pytanie - warte one faktycznie zainteresowania?
                                                dołączam tabelkę z danymi, które udało mi się dziś znaleźć na temat wszystkich olei - niestety dane dot. TBN, popiołu i odparowania dla Totala 0w30 wyglądają na niedostępne z poziomu wujka Google; dane dla totala LL 5w30 pochodzą z ww. testu, nie z danych producenta

                                                oleje.png

                                                i jeszcze jedno bonusowe, z cyklu 'co lepsze': lepszy(w sensie parametrów) olej bez dodatków czy nieco słabszy, ale z dolewką archoil?
                                                Ostatnio edytowany przez czernobyl; [ARG:4 UNDEFINED]. Powód: poprawki

                                                Komentarz


                                                • Na początek zastosowałbym płukankę jakąś dobrą markową a AR 9100 powoli dopełni dzieła.
                                                  Imho z tańszych Specol, Texaco ProDS V, Shell AV-L 0w30 są na najnowszym pakiecie dodatków. Bazowo to HC czy GTL ale to nie znaczy że źle. Z droższych Total 0w30 / Ravenol VMP / Eurol FS- te oleje to wyższa liga bazowa, z dużym udziałem baz IV czy V grupy.
                                                  W przypadku AR9100 im mniejszy pakiet ZDDP tym lepiej - bo w skrócie - to Archoil przejmuje jego funkcje ochronne. Poniekąd były też obawy odnośnie boru w najnowszym pakiecie dodatków w olejach a nanobarami potasu w Archoil 9100. Moje UOA pokazuje, że sprawdza się to więcej niż dobrze. Na koniec, pamiętaj o dobrym źródle zakupu w przypadku popularniejszych marek.

                                                  Komentarz


                                                  • czernobul:Specol 5W30 C3 bije konkurencję pod wzlędem jakość-cena.
                                                    To bardzo dobry produkt !


                                                    Koledzy nie zlińczujcie mnie ale jaki najlepszy olej polecilibyście do opla antara2010r 177tyś km2.0 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
                                                    Wyszukiwarki zalecają 5w40. LM zaleca Top Tec 4100 5W-40, Fuchs TITAN GT1 SAE 5W-40 (XTL-Technology). Dlaczego nie jest polecany LM Diesel Synthoil 5W-40 ze względu na dpdf? Bardzo szkodzi ten olej na ten filtr?
                                                    Pozdrawiam

                                                    Polecam np. Millersa EE Longlife 5W40
                                                    Tak wypada w analizie po 20 000km i jesto to jeden z lepszych olejów
                                                    Gorąco poelcam ten olej
                                                    Analiza oleju Millers EE Longlife 5W40 w Oplu Insignia 2.0 CDTI po 20 000km


                                                    Pozdrówka
                                                    Piotr Dziektarz
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X