Szkoda, że ten wątek stał się kołem napędowym "własnych biznesów"
A na kilku innych forach samochodowych uważają, że na OCP wykryli super mega olej co wszyscy się nim zachwycają. A było to jeszcze jak o tym oleju mówili jedynie handlowcy. Jak narazie to ja widzę tylko "owczy pęd" tak jak to ktoś kilka postów wcześniej zauważył.
Ciekawe jakie oleje bedą w "modzie" w przyszłym sezonie.
Bez odbioru.
Popełniłeś wpis, który określa sytuację w stylu - jak nie zareagujesz to potwierdzisz, że tak jest, jak zareagujesz to będzie że to do Ciebie....
ale spróbuję.....możesz napisać więcej konkretów?
Bo łatwo jest coś wrzucić zaczepnego i oskarżającego i napisać "bez odbioru" ale czy to jest fair?
Kolego Cytrynowiec, nie podważam Twojej wiedzy bo zdążyłem przeczytać kilka stron forum i Twoje wypowiedzi. Wiem co to forumowa szukajka i tam też znalazłem info że są zadowoleni użytkownicy Ravenola.
Ale moje pytanie było bardzo prosto zadane i dotyczyło tylko dwóch olei, a to dlatego że moja hurtownia takie posiada a ja od 2010r używam tylko LM (kiedyś nie mieli w ofercie Valvoline, Ravenola, a LM był najlepszy jaki mieli z tego co chciałem). Na fb dostrzegłem pozytywne opinie ravenola i zaciekawił mnie ten olej zwłaszcza że jest tańszy od LM.
A to nie można było tak od razu? To dobrze że dostrzegłeś Ravenola, o tej marce pisałem wiele razy, a w przypadku Ravenola VMP po jego analizie w RUS kontaktowałem się i ich generalnym przedstawicielem i także przedstawicielem w PL. To bardzo dobry olej, na świetnych bazach i jest "inną ligą" w stosunku do LM 4200. Jest też łatwy w weryfikacji czy jest oryginałem. Natomiast Twoje pytanie było podobne jak strona dwie...i było akurat na czasie wpisów, które cytowałem z powyżej, stąd taka moja odpowiedź. Tyle.
Szkoda, że ten wątek stał się kołem napędowym "własnych biznesów"
A na kilku innych forach samochodowych uważają, że na OCP wykryli super mega olej co wszyscy się nim zachwycają. A było to jeszcze jak o tym oleju mówili jedynie handlowcy. Jak narazie to ja widzę tylko "owczy pęd" tak jak to ktoś kilka postów wcześniej zauważył.
Ciekawe jakie oleje bedą w "modzie" w przyszłym sezonie.
Bez odbioru.
ps. paolo-esco brakuje mi w tym wątku Twoich postów. Zawsze wypowiadałeś się jako niezależny użytkownik i pasjonat.
Niestety ale nie piszesz prawdy. W moim przypadku lektura tego wątku skłoniła mnie do zainteresowania się tematem Eurola. Jak uporządkujesz chronologicznie "wydarzenia" to najpierw Eurol pojawił sie na forum jako wychwalany przez Użytkowników produkt a dopiero potem pojawiły się osoby, które mają Eurola w ofercie. Wiec twój zarzut ("A było to jeszcze jak o tym oleju mówili jedynie handlowcy ") jest nieprawdziwy To jednak dużo inna sytuacja niż kiedy ktoś zaczyna od zachwalania na forum swojej oferty jak sugeruje Twój wpis. Druga sprawa to w przypadku FS-a olej absolutnie broni się dzięki wynikom przeprowadzonych analiz. A to chyba w tym najważniejsze. Ty widzisz "owczy pęd" ja widzę analizę i bardzo dobry olej za rozsądne pieniądze.
Ja rozumiem, ze można mieć mieszane uczucia i swoje zdanie ale jak chcesz być wiarygodny to nie wprowadzaj innych w błąd bo za chwile ktoś to wykorzysta zarzucając Ci, ze piszesz w imieniu konkurencji. Ja mam w ofercie i oleje Eurola i Millersa i Penrite i wiele innych marek i w ofercie każdej dobrej marki są produkty lepsze i gorsze. Akurat pod 504/507 Eurol jest moim zdaniem świetną propozycją. W lepkości 5W40 pod 505.01 polecić mogę Millers EE longlife 5W40 czy Penrite Enviro+ 5W40 i tutaj Eurol nie ma takiego rodzynka w ofercie. Olej wyczynowy? Proszę bardzo- Millers CFS NT+. Wśród prawdziwie syntetycznych full spasów i Millers i Penrite i Eurol maja świetne oleje moim zdaniem. Jako topowego 5W50 polecę Penrite ale jak patrzymy na niską cenę to Eurol Super Lite 5W50 oferuje wiele za niewielkie pieniądze.
Początkowo każdy z nas kupował Eurola bezpośrednio od firmy Prager (tutaj ukłony za pomoc dla Pani Ani ) i trwało to kilka miesięcy zanim pojawił się u innych sprzedawców.
Szkoda, że ten wątek stał się kołem napędowym "własnych biznesów"
A na kilku innych forach samochodowych uważają, że na OCP wykryli super mega olej co wszyscy się nim zachwycają. A było to jeszcze jak o tym oleju mówili jedynie handlowcy. Jak narazie to ja widzę tylko "owczy pęd" tak jak to ktoś kilka postów wcześniej zauważył.
Ciekawe jakie oleje bedą w "modzie" w przyszłym sezonie.
Bez odbioru.
ps. paolo-esco brakuje mi w tym wątku Twoich postów. Zawsze wypowiadałeś się jako niezależny użytkownik i pasjonat.
Nie tylko Ty to zauważyłeś A post wyżej nad moim potwierdza spostrzeżenia.
Paolo pisał już dlaczego się tu nie wypowiada, pierwsze zdanie które napisałeś jest kluczem.
W przypadku Eurola to użytkownicy testowali nie mówię ze ryzykując ale ufając i ponosząc wszelkie ryzyko z tym związane.
Zanim ktoś rzuci kamieniem w naszych handlarzy niech mocni zastanowi się u kogo kupował z hiperrabatami, które oddalają wizje ich gargantuicznych zysków bo dla forum robią małe marże.
Owszem zdarzały się nachalne posty ale teraz podnosząc ten zarzut to zwykle czepianie się.
Piszę to w takim kontekście ze osobiscie za poleceniem kolegi kupiłem olej i testowałem na własnym silniku. Dodam ze nie mam nic do czynienia z branża olejową a wszelkie moje tutaj wynurzenia to skutek mojego zamiłowania do motoryzacji. Jednocześnie nie lubię jak marketing wielkich firm stoi nad jakością produktu stad moje poszukiwania niszowych rozwiązań.
A brak udzielania niektórych osób jest spowodowany nie tym o czym wspominacie ale tym ze poziom zapytań rozkłada -szczególnie jesli odpowiedz była już udzieloną pare postów wyżej zatem słusznie -szkoda strzępić ryja
ale to nie o sam eurol przecież chodzi, tylko o styl....eurol to tylko przykład jakiś, a wy się czepiliście
prawda jest gdzieś pośrodku zapewne i do niej nie dojdziemy. w żadną stronę na pewno nie ma co popadać w paranoje. To nie wątek do wciskania reklam i promowania swojego biznesu - od tego są odpowiednie działy (i będzie to tępione, jak ktoś będzie jechał za mocno w tym kierunku - na pewno), ale też z drugiej strony przecież można z doświadczeń sugerować konkretne marki - nie ma co histeryzować......
Pedros z całym szacunkiem, ale skąd wiesz dlaczego Paolo się nie wypowiada? pytałeś go? Fajnie jakby sam jasno to wyklarował, ale zniknął, szkoda....już się nie dowiemy
ale to nie o sam eurol przecież chodzi, tylko o styl....eurol to tylko przykład jakiś, a wy się czepiliście
Dlatego napisałem, żeby ta osoba doprecyzowała co ma na myśli bo łatwo w towarzystwie puścić bąka, narobić smrodu i się zmyć....a wszyscy z tym zostają....bo jak to inaczej nazwać jak się czyta to:
A na kilku innych forach samochodowych uważają, że na OCP wykryli super mega olej co wszyscy się nim zachwycają. A było to jeszcze jak o tym oleju mówili jedynie handlowcy. Jak narazie to ja widzę tylko "owczy pęd" tak jak to ktoś kilka postów wcześniej zauważył.
To nieprawda, i pedros m.in. o tym pisał. To społeczność OCP odkryła ten olej i na specjalne zamówienie został sprowadzony do PL bo go nawet importer na magazynie nie miał. Byliśmy pierwsi. Wiadomo, że freaki - olejowe chcą wiedzieć więcej , i udało się, bo jako pierwsi w ogóle opublikowaliśmy VOA tego oleju - ale znowu jako pierwsi kompletne z widmem - jedyni, nikt tego wcześniej nie robił i nie publikował w PL. Potwierdziło się, że oliwa jest dobra. Nie ma ściemy, nie ma opowiadania ,że coś jest dobre bo tak mówi sprzedawca.....i nie ma pytań jak Twoje, czy Specol jest syntetykiem czy nie......tu masz dowód, czarno na białym. Są inne analizy, które zostały wrzucone, Motula, Meguina, a będą następne i też ciekawe. Więc merytorycznie jest....a byłoby jeszcze bardziej, gdyby komentarzy było więcej z tym związanych. W związku z tym wcale mnie to nie dziwi, że pisze się o OCP jako odkrywcach pewnej marki i oleju - bo tak było, a można przeczytać tu na forum, jak to się zaczęło.
Każdy Handlarz który zarabia na tych tematach miał mieć zakaz udzielania się w tych tematach, a nie chodzi tu tylko o oleje.
Ci którzy są normalni i mają choć krztyne przyzwoitości ludzkiej zachowują się normalnie.
Pamiętacie RobertM ? Nie działa już niestety w branży, ale On i konkon to są ludzie godni polecenia, którzy mają ambicje, honor i najzwyklejszą w świecie ludzką przyzwoitość.
Pzostali TO MNIEJ NIŻ ZERO !
I o to tu chodzi.
sew1981 na szczęście widzi problem, a nie chodzi tu o produkt tylko o zasade.
Dodam jedynie, że chodzi o zasade jak wspomnieli koledzy. A nie o konkretny produkt.
Słabe to tłumaczenie, naprawdę słabe, jak tak powołujesz się na kolegów to przeczytaj co napisali o honorze i ludzkiej przyzwoitości.....i przemyśl co napisałeś.
Najbardziej optymalne w przypadku stosowania olejów VW 508.00/509.00 jest zrobienie badania jak te oleje się sprawdzają jak ich parametry bo co z oleju który po kilku tysiącach km nie spełnia swojej funkcji i nie trzyma parametry. Czy w takim przypadku właściwe będzie zalanie drogiego Archoila na taki olej ...?
Tak że w piereszej kolejności badanie laboratoryjne oleju przepracowanego a później wniosek i co wlewać.
Nadal upieram się że to ekologia w tej chwili
Wszystkie nowe 508 509 sa oparte na znacznym udziale PAO często >50% vol.
Tym tropem szedłem a AR miał tylko zrekompensować potencjalne draśnięcie w infrastrukturę metalu
Jakie różnice są pomiędzy normą 505.1 a 506.1 poza longlife? Do silnika AWX zalecany jest olej sae5w30 lub w40 z normą 505.1 czy zmiana na 0w40 z normą 506.1 to będzie zmiana na lepsze? Będę wymieniał turbo i chciałbym zadbać o nie jak najlepiej
Choć jest jeszcze kilka, które spełniają jej wymagania.
Różnice miedzy olejami 505.01 a 506.01 są i to zasadnicze, choćby testów jakie muszą przejść:
lepkośći i HTHS choć to trochę stara tabela bo 505.01 to 5w30/40 a 506.01 0w30 ale HTHS się zgadza:
Oleje 506.01 sławetny test RNT Wear muszą przejść przez 650h czyli tyle samo co oleje w normie 504.507, która jest nowsza. Oleje 505.01 przechodzą test 250h .
Poniżej info o metodologii:
Po powyższym, można przyjąć że oleje 506.01 są olejami nowocześniejszymi, bardziej odpornymi, wytrzymałymi i oszczędniejszymi, tak pokazują testy.
W rzeczywistości podejście do znacznie wydłużonego interwału (do 50kkm i 2 lat!) jest bardzo ostrożne, ale też budzi sporo kontrowersji, bo przy takiej budowie silnika z PD i wałkach rozrządu oraz krzywkach są wątpliwości czy HTHS 2.9-3.4 da sobie rade. Osobiście w ASZ który ma ponad 400kkm nalotu i inetrwale olejowym max 15kkm, używam oleju 505.01 5w30 i silnik oraz ori turbo mają się świetnie.
Jeżeli jest czas i chęć , to w tym wątku praktycznie od początku była rozprawka między userami odnośnie olejów do PD, lepkości, norm i marek. Lektura długa ale też pouczająca.Polecam!
przy najlepszym oleju turbo może się wykrzaczyć, ja zmieniałem w awx co 15 tkm olej zawsze z płukankami etc. i przy 180 tkm ori nalotu było i tak do regeneracji (ładowało ciągle idealnie, ale dostało luzu w środku).
ja bym nie kombinował tylko lał 505.01 do awxa
Jestem po zmianie oleju (wiem niebywałe w tym wątku )
- przed zmiana przez 8000 km wlany AR2300 czyli dla niewtajemniczonych jestcto płukanka metodyczna oparta na frakcjach estrowych zmiękczająca osady i dypergujacacszlamy. Dodatkowo rozciąga ona moc filmu olejowego stad bez obaw można ja męczyć cały interwał.
-zmiana poprzedzona płukanka -jak zawsze u mnie i zalany dobry 0W30 z 507,00 bo takiego potrzebuje.
-minęło już prawie 1000 km po zmianie bagnet czysty (tak samo jak bezpośrednio po zmianie) sprawdzane na papierze bo tylko takie sprawdzenie jest najbardziej miarodajne w amatorskich warunkach
- dodałem od razu AR 9100
Wracam do AR2300 -pierwszy raz w tym aucie robiłem (przebieg < 120kkm) - polecam chociaż raz zrobić w historii i nie ma się czego bać w kontekście braku smarowania po dolaniu -jest wręcz przeciwnie.
Potem efekt czyszczenia można podtrzymywać AR9100 - klasyk do wspomagania wytrzymałości oleju.
Polecam bo w dobrej cenie można poprawić sobie wnętrze -szczególnie polecane w sytuacji kiedy nie mamy info o stanie wnętrza silnika.
na szczęście pracownicy ASO nie rozróżniają aprobaty, dopuszczeniai rekomendacji byle norma była w wbita na opakowanie oleju. Potem mamy odpowiedni wpis w książce ze
-olej klienta
-olej zgodny z norma producenta
Przy Ew roszczeniach te wpisy stanowią wartość rozjemczą i tego należy pilnować.
W systemie ASO nie ma wzmianek o marce oleju dostarczonego przez klienta -ale czasami nadgorliwy opiekun wpisze w komentarzach.
Z mojego doświadczenia: cieszę się ze natrafialem na światłych obsługujących i nikt nie robił nigdy problemów gdy meldowałem się z baniakiem kupionym przeze ze mnie poza ASO.
Spokojnie robię badania olejów dla ASO i nigdy nie było problemów z olejami z normami czy aprobatami.
Gorzej z jakościa.
Jak olej spełnia normę znaczy że tak jest to nie ulega wątpliwości, aprobata tylko różni się właścuiwą opłatą wniesioną na pcozet danej produkcji .
Witam, Panowie posiadam Octavia 1.9 TDI AXR przebieg 155 tys dostałem od znajomego olej czy mogę go zalać do mojej skody? Aktualnie leje mobil 5W30 XE dla normy 505.00 / 505,01. A ten Lotos ma 504,00/507,00. LOTOS SYNTHETIC 504/507 SAW 5W-30. Pomóżcie co mam zrobić. Z góry dzieki za pomoc.
Komentarz