Stary dobry silnik i jeden z lepszych olejów z 504/507 a do tego jeszcze zmiana systematyczna co 15 kkm, to co może się stać
Co do filtrów powietrza i kabiny też zmieniam co 15 kkm.
OI 110km z 2000r, , najechane blisko 300tys (na pewno było cofane), do tej pory (od kiedy użytkuję ja - 1,5 roku) lany 10w40 castrola/elfa. Czy warto przy kolejnej zmianie (za 3tys) zmienić na inny rodzaj oleju? 10w40 liquid moly warto? Czy uderzać w inną lepkość?
I to, że wcześniej było 10w40, a teraz będzie 5w40, to nie szkodzi?
Wręcz przeciwnie. Do ahf-a nadaje się każdy syntetyczny 5W40 z normą 505.00. W tym temacie jest napisane mnuuuuuuuuuuuuuuuustwo o oleju do kopciucha na pompie i nie tylko :!: Czytać :!: Czytać :!: I czytać :!: :!: :!:
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
I to, że wcześniej było 10w40, a teraz będzie 5w40, to nie szkodzi?
Wręcz przeciwnie. Do ahf-a nadaje się każdy syntetyczny 5W40 z normą 505.00. W tym temacie jest napisane mnuuuuuuuuuuuuuuuustwo o oleju do kopciucha na pompie i nie tylko :!: Czytać :!: Czytać :!: I czytać :!: :!: :!:
tak, to prawda, jest tak mnóstwo że aż za dużo jak dla początkującego, także wolałem się dopytać tak mniej więcej, myślę że to żaden problem a jeszcze takie pytanie - lanie do tej pory 10w40 skróciło żywotność tego motoru?
Witam Panowie!
Uzywam oleju Millers EE 5w30 z norma 504/507 i nosze sie z zamiarem zmiany na Shell Helix Ultra Professional AV-L 0w30. Czy sa jakies przeciwwskazania co do takiej czynnosci? Millers kosztuje 260zl/5l a Shell 160/5l jednak nie o cene mi tu chodzi tylko ten Shell to nowosc, wykonany w technologii GTL i chcialbym sprobowac czegos nowego, innego.
Jest sens czy zostac na Millersie?
Czy sa jakies przeciwwskazania co do takiej czynnosci?
Nie ma żadnych. Zrób płukankę i lej shell'a. Miałem tego shell'a zalanego na zimę, ale szczerze Ci powiem że na papierze wyglądał świetnie, w silniku poprawnie ale d.... nie urywa. Wg mnie na statoil lazerway LL 5w30 pracował lepiej. Teraz mam neste city pro w LL 5w30 i jest tak jak na lazerway'u
Czy sa jakies przeciwwskazania co do takiej czynnosci?
Nie ma żadnych. Zrób płukankę i lej shell'a. Miałem tego shell'a zalanego na zimę, ale szczerze Ci powiem że na papierze wyglądał świetnie, w silniku poprawnie ale d.... nie urywa. Wg mnie na statoil lazerway LL 5w30 pracował lepiej. Teraz mam neste city pro w LL 5w30 i jest tak jak na lazerway'u
Jezeli moge zapytac - po co/jak czesto/czy trzeba robic plukanke? ops:
Jestem zielony w temacie a komus moze tez sie przyda taka wiedza.
Ja zalalem na zime Lazerwaya a na lato wracam do Shella, zoaczymy jak bedzie.
Jezeli moge zapytac - po co/jak czesto/czy trzeba robic plukanke?
Płukanka czyści układ olejowy ze starych depozytów, rozrzedza olej, co m.in. powoduje że lepiej (dokładniej) ścieka przy wymianie. Jak często? Ja płuczę przy każdej wymianie, ale poczytaj tutaj
Shell moim zdaniem d... y nie urywa. Dobry olej to fakt ale technologia GTL to nie jest jakiś przełom i wynajdywanie koła na nowo. Wg. mnie Millers to lepszy olej a za niecałe 200 kupisz też Penrite Enviro+. Taniej można kupić Meguina Compatible, który nie jest od Shella gorszy (odpowiednik Liqui Moly TT4200). Pisze o olejach pod VW 504/507.
Czym ten Penrite różni się od M1 ESP? M1 ma nawet mniejszą odparowalność i więcej cynku.
Zamieszczone przez tomek evo
Shell moim zdaniem d... y nie urywa. Dobry olej to fakt ale technologia GTL to nie jest jakiś przełom i wynajdywanie koła na nowo.
Tak, tylko nie każdego stać na postawienie rafinerii za 24 miliardy dolarów. Mniejsze firmy mogą sobie mieszać oleje nawet w garażu, ale bazy GTL na razie nie ma nikt oprócz Shella i nikt prędko mieć nie będzie sądząc po cenach ropy.
Komentarz